Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen mies kutsuu naisen ulos syömään ja puolittaa laskun?

Vierailija
08.11.2012 |

En ole mikään gold digger, mutta mun mielestä kuuluu ihan peruskäytöstapoihin ja deittailukulttuuriin, että jos mies erikseen varta vasten kutsuu naisen ulos syömään, hän myös maksaa. Eikä niin kuin tänään, että mies kutsui lounaalle, treffeille ja tarjoilijalle sanoi, että laita erikseen.

Olisin ymmärtänyt jos treffit olisivat olleet muuten syvältä tai ei olisi synkannut, mutta hän ihan innoissaan sopi jo viikonlopuksi uusia treffejä ja lähetti ihan kivoja viestejä perään. Ei vaan enää kolahtanut viestit, koska meni ihan totaalisesti maku. Tuli olo, että olisin ollut kaverin kanssa syömässä.

Puheessa kyllä livahteli näin jälkikäteen ajatellen aika paljon faktaa, mitä mikäkin maksaa ja kuinka paljon uusi telkkari oli kustantanut ja paljonko meni rahaa jollain reissulla. Eli ehkä se oli vain puhe mistä puute, mutta hitto pasta-annos 9,20e..

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksi jo tuossa viittasikin. Te kaikki, jotka olette sitä mieltä, että mies maksaa aina. Oletteko todella sitä mieltä, että miehen panostus naiseen mitataan rahassa?

Tottahan tuo on, että kun seksin osto kielletään, niin rahallisten lahojen tarjomisen suhteen pitää olla varuillaan - siitähän saattaa tulla rangaistus.

Vierailija
62/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laajennetaan asia pelkän maksamisen ulkopuolelle, saadaan loistava aihetta käsittelevä blogi:

http://www.terve.fi/blogit/henry-laasanen/feministin-kompastuskivi-pari…

"Virallinen valtavirtafeminismi vannoo sukupuoliroolien hävittämisen puolesta, mutta suuri osa yksittäisistä heteroseksuaalisista feministeistä pitää maskuliinista roolia yllä pariutumisvalinnoillaan."

---

Noin yleisesti ottaen miehiä ei ärsytä se, että naisille pitäisi tarjota. Miehiä ärsyttää se, jos 1) nainen pitää tarjoamista itselleen kuuluvana oikeutena ihan vain siksi, että hänellä on pillu (eikä siksi että hän olisi osoittanut ansaitsevansa tulla kohdelluksi etuoikeutetulla tavalla). Lisäksi miehiä vituttaa 2) naisen tapa poimia rusinat pullasta: pitää saada samaa palkkaa ja samat oikeudet, MUTTA silti miehen pitääkin tarjota treffeillä, uhrautua naisen puolesta asettaen tarvittaessa terveytensäkin alttiiksi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö teidän prinsessojen sit etsiä semmonen sugar daddy?

Vierailija
64/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilta sujuu, kun käytte ulkona venäläisten naisten kanssa? Olettaako nainen automaattisesti, että mies maksaa kaiken?

Yhdessä ketjussa miehet kehuivat kilpaa venäläisiä naisia, kun nämä pitävät esimerkillisesti huolta niin ulkonäöstään, miehestä, lapsista ja kodista nurkumatta hymy huulilla sekä käyvät vielä töissä. Maksavatko he myös treffiajoilta asti omat menonsa?

Oikeesti, jos noin on, niin olen kyllä mykistynyt.

Vierailija
65/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilta sujuu, kun käytte ulkona venäläisten naisten kanssa? Olettaako nainen automaattisesti, että mies maksaa kaiken?

Kerran kävin treffeillä työttömän venäläisen yksinhuoltajan kanssa. Mitään en tarjonnut, eikä hän halunnut enää koskaan nähdä minua uudestaan. Toki hylkäys saattoi johtua jostain muustakin kuin tarjoamattomuudesta. Onneksi säästin rahani, koska mikään ei viitannut siihen, että olisin saanut vastinetta sijoitukselleni.

Vierailija
66/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näin yrittäjän näkökulmasta on täysin selvää, että liike-elämässä kutsuja maksaa. AINA.

Vierailija
67/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laasasen sitaatit ovat aina tulitikku ruutitynnyriin mamma-palstalla.

Mutta se on minusta totta, että kunnioitus ansaitaan yksilönä. Käyttäydyn hyvin tuntematonta ihmistä kohtaan, miestä ja naista. Jos takaisin sataa vain paskaa, niin loppuu kunnioittava käytös minunkin puoleltani vaikka kyseessä olisi nainen. Aikaisemmin annoin aina samalla mitalla takaisin, nykyään vain kävelen pois, elämä on liian lyhyt.

Vierailija
68/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö teidän prinsessojen sit etsiä semmonen sugar daddy?

High maintenance ja sugar daddy ovat taas kaksi erillistä aihetta, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Sugar daddy menee sinne teinihuorailun puolelle. HIgh maintenance on termi naiselle, joka edellyttää jotain ja pitää huolta itsestään.

Vierailija
69/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pillusi saa käyttöön 9,20 pastan hinnalla.

Jos naiselle pitää maksaa (tai tarjota rahaan verrattavia etuja), niin sellainen nainen on sitten kuin töissä mulla eli saa luvan tehdä just niin kuin pomo määrää.

Kun kerran eletään tasa-arvossa, niin nainen on hyvä ja maksaa ihan itse vaan pastansa tai on vaihtoehtoisesti syömättä. Ei meille miehillekään kukaan tarjoa yhtään mitään.

Vierailija
70/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksi jo tuossa viittasikin. Te kaikki, jotka olette sitä mieltä, että mies maksaa aina. Oletteko todella sitä mieltä, että miehen panostus naiseen mitataan rahassa?

Tottahan tuo on, että kun seksin osto kielletään, niin rahallisten lahojen tarjomisen suhteen pitää olla varuillaan - siitähän saattaa tulla rangaistus.

Mies ei tosiaankaan maksa aina. Se maksaa, joka kutsuu toisen syömään.

Typeräähän olisi olettaa, että miehen pitäisi aina maksaa, silloinkin jos nainen kutsuisi hänet syömään.

Vierailija
71/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä sen takia ettei lompakko anna myöten ja mulla on viikko-viikko systeemi ex.n kanssa, eli joka toinen viikonloppu olen vapaalla. Kerran kuussa näen ystäviäni, eli jos lasketaan yhteen vapaat pe + la, niitä tulee kuussa peräti 3. Hyvin harva mies haluaa meikäläiseen sitoutua, koska lapset täyttävät niin suuren osan ajastani.

Pari tosi huonoa tapausta on tullut. Yks työkaveri suositteli tätä miestä ja lopulta annoin luvan soittaa ja soittikin ja mentiin hyvin nopeasti ulos. Puhelimessa kysyi käykö se ja se paikka, vastasin suoraan on vähän liian kallis mun budjetille, johon mies HETI vastasi hän tarjoaa.

Mentiin ulos ja heti, ekan minuutin jälkeen tajusin tästä ei tule mitään. Join vettä, mutta hän kaatoi lasiini viiniä, sanoin heti ei, lasiin tuli n 15 cl. Söin alku-, pää- ja jälkiruuan, mutta kaikki ihan listan edullisempia.

Kun tuli laskun aika kummatkin tajuttiin mennään tästä eri matkaa ja tarjoilijalle mies sanoi maksetaan erikseen. Mä olin ihan suu auki ja sitten kysyin tarjoilijalta mitä minun pitäisi tässä tilanteessa tehdä. Minut on tuotu syömään ja luvattu maksaa ja kun tässä tajuamme ettei hommasta tule mitään saan yhtäkkiä itse maksaa osuuteni. En esim ollut ottamassa alkuruokaa mutta mies sanoi ota nyt, ota ota ja siksi otin.

Tarjoilija kysyi uudestaa mieheltä mitä tehdään, jos kerran olet luvannut ( nainen piti toisen naisen puolta tässä, hyvä hän ) ja minä sitten nappasin takkini ja sanoin hyvästi ja lähdin ja mies jäi maksamaan laskua.

Tämän jälkeen olen käynyt vain muutaman kerran treffeillä, yleensä olen käynyt lounasaikaan, esim lauantaipäivällä, tai sitten kahvilassa kahvilla ja olen kahvilassa mennyt tiskiltä hakemaan ja maksanut sen itse tai lounaspaikassa olen laskun tullessa automaattisesti tarjonnut maksua.

Tämän ekan katastrofin jälkeen olen kun olen mennyt ravintolaan, olen aina pitänyt huolta että mä tilaan vaan sitä mitä voin itse maksaa ja jos mies on ollut sellainen minkä kanssa ei synkkaa yhtään, olen maksanut itse oman ruokani.

Vierailija
72/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kutsuu toisen syömään, maksaa laskunkin. Oli se kutsuja sitten mies tai nainen.

Jos ei ole etukäteen erikseen sovittu, että kumpikin maksaa oman osuutensa laskusta.

Ihan sama, kuin että jos mä kutsuisin jonkun kotiini syömään. Tietysti tarjoaisin ruuat ja juomat, enkä olettaisi että toinen kustantaa niitä.

Ihme, että kutsuja maksaa... Treffit eri asia, mutta kavereiden kesken jokainen maksaa omansa.

Vierailija
73/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiselle pitää maksaa (tai tarjota rahaan verrattavia etuja), niin sellainen nainen on sitten kuin töissä mulla eli saa luvan tehdä just niin kuin pomo määrää.

Kun kerran eletään tasa-arvossa, niin nainen on hyvä ja maksaa ihan itse vaan pastansa tai on vaihtoehtoisesti syömättä. Ei meille miehillekään kukaan tarjoa yhtään mitään.

Onneksi ei tarvi sinun kanssasi treffeille mennä.

On vaan kohteliasta tarjoutua maksamaan, jos on toisen pyytänyt ulos. Itsekin olen miehelle tarjonnut ruokaa/leffaa/kahvia, jos olen ollut se joka on ehdottanut jonnekin lähtemistä.

Vierailija
74/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun viime vuosisataa te elätte? Mies maksaa aina?! Oikea nainen tienaa itse omat rahansa ja maksaa itse omat laskunsa. Tienaa oman eläkkeensä ja kustantaa omat timanttinsa. En voi käsittää teitä siipeileviä naisia. Ja juu, olen itsekin nainen. En vois ikinä alentua ottamaan mieheltä mitään. Jos ei omat hillot riitä niin oon mieluummin ilman.

Vierailija
75/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun viime vuosisataa te elätte? Mies maksaa aina?! Oikea nainen tienaa itse omat rahansa ja maksaa itse omat laskunsa. Tienaa oman eläkkeensä ja kustantaa omat timanttinsa. En voi käsittää teitä siipeileviä naisia. Ja juu, olen itsekin nainen. En vois ikinä alentua ottamaan mieheltä mitään. Jos ei omat hillot riitä niin oon mieluummin ilman.

Kyse ei nyt ole siitä, ettei omat hillot riitä, vaan siitä, että on vain kohteliasta edes tarjoutua maksamaan, jos on treffejä ehdottanut. Oli ehdottaja sitten mies tai nainen.

Vierailija
76/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä mies oli tehty. ELi jos olisit antanut ymmärtää että ymmärrät antaa, oisi hän varmaan maksanut. Hyi yökkis sentään. ELi just tuollaisest miehet ne seksiostoksilla ovat ja kuitenkin syyttelevät naisia vaikka mistä, jos nämä olettavat miehen tarjoavan.

Vierailija
77/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, mistä tuollaisia kultakimpaleita löytyykään????

Ehkä tämä epätasa-arvo rahan kuluttamisen suhteen treffeillä johtuu siitä, että naiset ei ole yleensä niin epätoivoisia kuin miehet.

Että jos sä olet tuollainen pihi äijänkäppänä, niin ole keskenäsi, ei mua haittaa. Mieluummin olen yksin. Harva mies vaan tuntuu ajattelevan niin, vaan nainen/naista on pakko saada.

Vierailija
78/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi sinun kanssasi treffeille mennä.

On vaan kohteliasta tarjoutua maksamaan, jos on toisen pyytänyt ulos. Itsekin olen miehelle tarjonnut ruokaa/leffaa/kahvia, jos olen ollut se joka on ehdottanut jonnekin lähtemistä.

Minusta taas on kohteliasta olla kuppaamatta toisen rahoja. Miksi naiselle ylipäätään pitäisi tarjota mitään, sitä en ymmärrä.

Vierailija
79/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan koittaisi työntää maksun naisille kokonaan, jos kehtaisi, enkä yhtään epäile ettei ole yrittänyt joskus.

Niin pihiä ihmistä ei edes ole kun se. Meillä on kolme poikaa ja kaikki harrastaa urheilua ja kerran oltiin pakkoraossa poikien kuskaamisen kanssa. Mies pyysi veljensä apuun ja se pyysi mieheltä km-korvausta 5,5 km:n edestakaisesta ajosta.

Vierailija
80/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietysti se on vähän noloa, että toinen ei edes tarjoudu maksamaan.

Jos minä kutsuisin miehen syömään, niin tottahan maksaisin myös miehen annoksen.

-feministi-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän