Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen mies kutsuu naisen ulos syömään ja puolittaa laskun?

Vierailija
08.11.2012 |

En ole mikään gold digger, mutta mun mielestä kuuluu ihan peruskäytöstapoihin ja deittailukulttuuriin, että jos mies erikseen varta vasten kutsuu naisen ulos syömään, hän myös maksaa. Eikä niin kuin tänään, että mies kutsui lounaalle, treffeille ja tarjoilijalle sanoi, että laita erikseen.

Olisin ymmärtänyt jos treffit olisivat olleet muuten syvältä tai ei olisi synkannut, mutta hän ihan innoissaan sopi jo viikonlopuksi uusia treffejä ja lähetti ihan kivoja viestejä perään. Ei vaan enää kolahtanut viestit, koska meni ihan totaalisesti maku. Tuli olo, että olisin ollut kaverin kanssa syömässä.

Puheessa kyllä livahteli näin jälkikäteen ajatellen aika paljon faktaa, mitä mikäkin maksaa ja kuinka paljon uusi telkkari oli kustantanut ja paljonko meni rahaa jollain reissulla. Eli ehkä se oli vain puhe mistä puute, mutta hitto pasta-annos 9,20e..

Kommentit (253)

Vierailija
41/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kutsujan pitäisi tarjota, jos ihan vasiten kutsuu.

Ehkä hän on vain käytöstavaton? No, ei kyllä hyvä sekään... :-).

Jos valinnanvaraa on, niin: Seuraava!

Vierailija
42/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jenkeissäkään saa naisia paremmin rahalla. Se on ihan legendaa. Toki siellä on se tarjoamiskulttuuri, se on sitten eri asia saavuttaako sillä mitään. Siellä eräskin tunnettu naistenkaataja sanoi, että ei kannata tarjota naisille juomia. Se ei tee vaikutusta ja naiset vain juovat ne tyhmien miesten kustantavat ilmaiset juomat ja sanovat thanks & goodbye. Ovat enemmän vaikuttuneita, jos mies osoittaa arvonsa pitämällä lompakon kiinni.

Monet naiset siellä haluavat maksaa oman osansa. Osa sen vuoksi, että pelkäävät joutuvansa date rape uhriksi miehelle, joka katsoo naisen olevan jotain velkaa treffien päätteeksi. Osa haluaa muuten vain olla tasa-arvoinen. Siipeilijät erikseen, kukapa heitä kaipaisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas ketju paisunut ja sen luettuani tulin lopputulokseen, että tässäkin nyt jakaudutaan aika tiukasti joko tai.

Selkeästi olen itse sen tyyppinen nainen, joka arvostaa perinteisiä hyviä tapoja, etikettiä ja herrasmiesmäisyyttä. Olen itse hyvin toimeen tuleva, joten mulla ei ole juolahtanutkaan mieleen ennen tätä ketjua, että aikuisilla ihmisillä voi todella olla rahat niin tiukalla. Siis, että kutsutaan treffeille, mutta ei ole oikeasti varaa siihen. Tämä kyseinen mies on koulutukseltaan DI ja töissä yrityksessä, jossa ei pitäisi olla ihan hyvä palkka. Treffeille jos lähdetään, niin pitäisi olla varaa siihen ihan yhtä lailla kuin jos lähdet minne tahansa kavereiden kanssa; baariin, leffaan jne. Se on mielestäni kustannus. Jos ei ole tähän kustannukseen katetta niin oisin voinut hyvin lähteä sitten vaikka espan puistoon kävelylle ja syödä duunipaikalla einekset.

En ole täydellisen tasa-arvon kannattaja muutenkaan. En ole kiinnostunut hoitamaan auton renkaiden vaihtoa, opettelemaan poran käyttöä tai pilkkomaan puita. Entinen mieheni oli sveitsiläinen, eikä siinä kulttuurissa olisi tullut kyseeseen, että nainen raahaa ruokakaupasta raskaat kassit tai jos porukalla mennään baariin, niin naiset seisoskelisivat ja miehet istuisivat perseellään kittaamassa kaljaa, jos tarpeeksi vapaita tuoleja ei ole.

Mutta tämä keskustelu taas avarsi kyllä. Haluan miehen siitä leiristä, jossa arvostetaan naisellisia naisia, käytöstapoja ja jossa naiset saavat olla naisia. Se ja sama onko se jonkun mielestä sadan vuoden takaista tasa-arvottomuutta. Maksulliset naiset ei mun käsityskyvyllä liity tähän keskusteluun millään tavalla. Ihan sama kuinka monta safkaa tai drinkkiä mies tarjoaa, niin pildeä ei heru sen nopeammin tai hitaammin.

Englanniksi termi mulle on varmaankin high maintenance, mutta olen sen tyyppinen, että haluan, että mun takia nähdään vaivaa. Ne, jotka eivät ole sitä valmiita tekemään tai siis miehet, jotka eivät ole valmiita kohtelemaan mua kuin kukkaa kämmenellään, eivät ole mua varten. Yhtä lailla olen valmis pitämään miestäni ykkösenä ja saamaan miehen tuntemaan olonsa spesiaaliksi, tuntemaan että olen hänestä tosi ylpeä ja hän on parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut.

Mutta kuten ex-sveitsiläinen sanoi: "ei käy kateeksi suomalaisia naisia, kun suomalaiset miehet pahimmillaan ovat mitä ovat. Suomalaiset miehet vetoavat aina tasa-arvoon ja saavat tekosyyn olla laiskoja, saamattomia ja naiset ignooravia nahjuksia".

Vierailija
44/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ainakaan ollut valmis sijoittamaan sinuun kymppiäkään.

Kohta seksin ostaminen kuitenkin kielletään. :)

Vierailija
45/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne sveitsiläiset miehetkö sitten eivät "pahimmillaan" ole sellaisia, että kävisi sveitsiläisiä naisia sääliksi? Ihmeellistä suomalaisten miesten panettelua taas. Kulttuurit ovat erilaisia, turha vetää miehiä lokaan sen varjolla.

Ihan kiva, jos annat yhtä paljon kuin vaadit. Sehän on loppujen lopuksi tasa-arvoista toimintaa. Minulle käy kyllä se, että nainen arvostaa perinteisiä arvoja, kunhan ei ole mikään rusinat pullasta poimija joka valitsee arvonsa aina sen mukaan miten pääsee itse helpoimmalla.

Vierailija
46/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanniksi termi mulle on varmaankin high maintenance, mutta olen sen tyyppinen, että haluan, että mun takia nähdään vaivaa. Ne, jotka eivät ole sitä valmiita tekemään tai siis miehet, jotka eivät ole valmiita kohtelemaan mua kuin kukkaa kämmenellään, eivät ole mua varten. Yhtä lailla olen valmis pitämään miestäni ykkösenä ja saamaan miehen tuntemaan olonsa spesiaaliksi, tuntemaan että olen hänestä tosi ylpeä ja hän on parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut.

No kyllä meilläkin on näin, mua pidetään hyvin ja hyvänä, mutta rahalla ei sen kanssa mitään tekemistä. Mä esimerkiksi en arvosta pätkääkään sitä että mulle ostetaan lahjoja vaan sen takia että "niin nyt vaan pitää tehdä", tai ulkoilutetaan jossain hienoissa ravintoloissa. Ihan muut asiat merkitsee.

Vierailija
47/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Euroopan maista Sveitsi antoi naisille äänioikeuden vasta vuonna 1971 ja Liechtenstein viimeisenä Euroopassa vuonna 1984".

Siellä sitä on naisia kunnioitettu.

Vierailija
48/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjussa sanoneet suoraan tai epäsuoraan, että kutsujalta illallisen tarjoamista odottavat/olettavat naiset ovat huoria.

Vierailija
49/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mielelläni maksan omat ruokani, jos niin on sovittu etukäteen. Mutta jos romanttisessa mielessä mies kutsuisi syömään, niin olettaisin hänen tarjoavan. Jos noin käy niinkuin ap:lle (ja onkin käynyt:)), niin pitäisin "treffejä" kaverillisina, en sellaisina joista sen kummempaa suhdetta seuraisi. Tietenkin tuo ko. mies voi ajatella ihan toisin, mutta vähän sosiaalisesti kömpelönä/itarana häntä pitäisin.

Ei kovin kiinnostavaa tai lupaavaa ole myöskään, että hän luettelee tavaroiden hintoja sinulle keskustelun ohessa.

Vierailija
50/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mielestä vanhanaikainen herrasmiesmäisyys ei ole tyhmää tai pidä sitä mitenkään vastikkeellisena.

Minä kerran kysäisin, että mikä mun vastaava rooli tässä kuviossa on. Vastaukseksi sain, että tismalleen se, mitä luonnostani olen. Ylläpidän ns sivistyskotia.

Vierailija
51/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Euroopan maista Sveitsi antoi naisille äänioikeuden vasta vuonna 1971 ja Liechtenstein viimeisenä Euroopassa vuonna 1984".

Siellä sitä on naisia kunnioitettu.

Taas päästään aiheeseen luetun ymmärrys. Eli tässä ketjussa on kyse deittailusta, käytöstavoista ja tapakulttuurista yleensä, ei äänioikeudesta.

Suomessakaan ei naiset ja miehet saa samaa palkkaa eli jos saivarrellaan niin lista on loputon.

Vierailija
52/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialla ei kuitenkaan minusta ole mitaan tekemista taman ketjun kanssa. Kylla mulle ainakin saa tarjota ravintolassa muutenkin, ei tarvitse odottaa mitaan vastapalveluksia. Se juuri on prinssi-prinsessaleikin ydin!

Vierailija
53/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin miehelle paapominen kivan naisen taholta. :) Turha tästä aiheesta on sotaa julistaa.

Vierailija
54/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa kiinnostuneelle miehelle heti olevanne prinsessatyyppiä, niin ei tule kummallekaan pettymyksiä illan päätteeksi.

Vierailija
55/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi ekaksi mieleen, että onpa pihi mies. Toinen vaihtoehto on, että mies on käynyt viime aikoina paljon treffeillä ja todennut että menee liikaa rahaa tarjota jokaiselle naiselle ruoat.

Kun itse harrastin nettideittejä, niin tarjouduin aina maksamaan puolet... Ihan älytöntä ajatella että mies olisi aina se joka maksaa..! Mutta joo, se jonka kanssa sitten yhteen päädyin, tarjosi ainakin muutamilla ekoilla treffeillä ja oli muutenkin herrasmies.

Vierailija
56/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olettaisin, etta mies haluaa jotain muutakin kuin vain tarjota mulle ravintelissa.

Vierailija
57/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laajennetaan asia pelkän maksamisen ulkopuolelle, saadaan loistava aihetta käsittelevä blogi:

http://www.terve.fi/blogit/henry-laasanen/feministin-kompastuskivi-pari…

"Virallinen valtavirtafeminismi vannoo sukupuoliroolien hävittämisen puolesta, mutta suuri osa yksittäisistä heteroseksuaalisista feministeistä pitää maskuliinista roolia yllä pariutumisvalinnoillaan."

---

Noin yleisesti ottaen miehiä ei ärsytä se, että naisille pitäisi tarjota. Miehiä ärsyttää se, jos 1) nainen pitää tarjoamista itselleen kuuluvana oikeutena ihan vain siksi, että hänellä on pillu (eikä siksi että hän olisi osoittanut ansaitsevansa tulla kohdelluksi etuoikeutetulla tavalla). Lisäksi miehiä vituttaa 2) naisen tapa poimia rusinat pullasta: pitää saada samaa palkkaa ja samat oikeudet, MUTTA silti miehen pitääkin tarjota treffeillä, uhrautua naisen puolesta asettaen tarvittaessa terveytensäkin alttiiksi jne.

Vierailija
58/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen "Olen sitten prinsessa"

Mies : "Voi helv..."

Vierailija
59/253 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käy treffeillä, kun olen jo pitkään ollut naimisissa. Jos minä ehdotan miehelleni, että mennään jonnekin syömään, niin kutsujana maksan laskun - toimii myös toisinpäin.

Mitä taas aina oletan että mies maksaa. Silloin kun hän kutsuu, hän maksaa. Kun minä pyydän että mennään ulos syömään, hän maksaa. Tietysti.

Voi mun aviomies parkaa.. mutta mulle ei ole tullut koskaan edes mieleeni että nainen voisi maksaa ruuan :O

Vierailija
60/253 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin itsekin asettaa itseni alttiiksi vaaraan miehen vuoksi.

Mita tulee tarjoamiseen, niin aiemmin ketjussa toivoin, etta ilmoitettaisiin etukateen, jos mun pitaa maksaa itse. Tama vain siksi, etta usein kuljen taysin rahattomana, ei muusta syysta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän