Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko ottaa/onko kukaan ottanut vauvaa mukaan hautajaisiin?

Vierailija
08.11.2012 |

Miten menetellä.Otan kyllä rauhoittavia etukäteen että pysyn pystyssä enkä pyörry,äitini kuoli kolme viikkoa sitten ja nyt ens viikon perjantaina hautajaiset.Oli todella rakas mutta iäkäs.Sait minut 48vuotiaana.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika oli ekan kerran hautajaisissa ennen ristiäisiään ja toisenkin kerran alle 4kk ikäisenä. AP:n kyllä voisi hyvä ottaa joku "lapsenvahdiksi" joka pystyy pitämään vauvaa jos itse "romahdat", kun on noin läheisen ihmisen hautajaisista kysymys.

Vierailija
22/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan voisi jättää muualle siksi ajaksi hoitoon niin jättäisin ehdottomasti. Ei lapsi saa tilaisuudesta mitään irti, jos on ihan sylivauva (tulee vielä itkuraivari juuri siunauksessa) ja isommalle jää vain outoja muistoja. Vainaja tuskin myöskään haluaisi imeväistä hautajaisiin, koska sen ikäisen elämässä pitäisi olla vain onnea ja hyviä hetkiä. Liian nuori tuollaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyse olisi lähisukulaisesta.Voi tulla ennenaikainen synnytys.Ei hyvä.Sitä paitsi hautajaiset on täynnä vanhoja mummoja ja bakteeripesäkkeitä.Jätä pikkulapset kotiin.

Vierailija
24/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vieraamman ihmisen hautajaisiin en missään nimessä ottaisi!

Vierailija
25/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut useampaakin kertaan. eli voit. sehän antaa vaan toivoa elämän jatkuvuudesta kun on vauvoja mukana.

Vierailija
26/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika oli ekan kerran hautajaisissa ennen ristiäisiään ja toisenkin kerran alle 4kk ikäisenä. AP:n kyllä voisi hyvä ottaa joku "lapsenvahdiksi" joka pystyy pitämään vauvaa jos itse "romahdat", kun on noin läheisen ihmisen hautajaisista kysymys.

Lapset eivät kuulu ainakaan vauvat kirkkoon tuollaisissa jutuissa.Rippijuhlat on eri asia.Niihin ottaisin ihan pienenkin vauvan.

Vierailija
27/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut useampaakin kertaan. eli voit. sehän antaa vaan toivoa elämän jatkuvuudesta kun on vauvoja mukana.

Vierailija
28/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli todella häiritsevää ja epäkunnioittavaa, kun isoäitini siunaustilaisuudessa pikkulapsi huusi kuin syötävä kirkon perällä. Kehottaisin etsimään lapsenvahdin hautajaisten ajaksi.

Vierailija
29/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoja ota mihinkään tuollaisiin tilaisuuksiin, en häihin enkä hautajaisiin. Ei vauvoilla ole virkaa tuollaisissa juhlissa.

Vierailija
30/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli todella häiritsevää ja epäkunnioittavaa, kun isoäitini siunaustilaisuudessa pikkulapsi huusi kuin syötävä kirkon perällä. Kehottaisin etsimään lapsenvahdin hautajaisten ajaksi.

AP:lla on oma äiti kyseessä, ok. Mutta muuten: miettikää tosiaan vähän.

Vierailija
31/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta lapset hautajaisiin, oli ikä mikä tahansa. Jos lapsi näkee elämänsä ensimmäisen kerran surua vasta hautajaisissa, niin ehkä hän on elänyt aika suojattua elämää.

Ihan ohi aiheen: itse en ottaisi rauhoittavia hautajaisten takia. Siskon mies oli vaimonsa hautajaisissa kuin puupökkelö, koska oli lääkärin ehdottamat lääkkeet ottanut ja veljensä joutui häntä sitten ohjaamaan, edes vaimon arkun kantamisesta ei tullut mitään, kun oli ihan toistaitoinen. Jokainen toki tekee omat ratkaisunsa ja jos ei ole koskaan ennen joutunut isoa surua kokemaan, niin onhan se murskaava tunne. Toiset sen kestävät, toiset se murtaa.

Vierailija
32/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta vasta rippikoulun jälkeen on sopivaa päästä hautajaisiin, silloinkin vain muistotilaisuuteen eikä lainkaan siunaustilaisuuteen. Kai kirkolla on näissä joku ikäraja, että alle 18v:t ei saa tulla mukaan, koska voivat ahdistua siitä ruumiista (joka tosin on arkussa, mutta silti).

Vierailija
33/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippu kenet haudataan,aattelin nyt lähinnä mummon ollessa kyseessä..

Vierailija
34/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä vauvan 3 kk ja sitten myöhemmin 1 ja 3 v lapset. Etukäteen mietin molemmissa tapauksissa että mitenköhän sujuu, mutta olen kyllä samaa mieltä, että lapset tlaisuudessa toivat jonkinnäköistä toivoa elämän jatkuvuudesta, eikä ainakan näissä tapauksissa varmasti haitanneet ketään. 1vuotiaan kanssa olin kirkon pihalla llähes koko toimituksen, koska iloiset lapsen kiljahtelut eivät sopineet tilaisuuteen, mutta muistotilaisuudessa mitään ongelmaa ei ollut.

Vierailija
35/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ottanut vauvoja hautajaisiin tilanteen mukaan. Pieni vauva menee hyvin mukana, jos sattuu olemaan rauhallinen yksilö. Huutavaisempaa ei kannata ottaa, tai kaikki aika menee jossain pihalla.

Isomman vauvan kohdalla on sitten eri asia, kun isompi jo ymmärtää enemmän seurata muita ihmisiä. Ja isompaa voi sitten ahdistaa se yletönkin suru ympärillä.

Ja jos on kaukaisemmasta sukulaisesta kyse, niin siinä pystyy itse vauvaa hoitelemaan ja poistumaan kappelista, jos pieni alkaa juuri känisemään. Lähisukulaisen ollessa kyseessä pitää miettiä sitäkin, että jos juuri siunauksen hetkellä tulee kakat vaippaan, niin kuka taikoo puhtaan vaipan sinne juhlavaatteiden alle siellä mahdollisesti vessattomassa kappelissa.

Vierailija
36/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämään kuuluu ilot ja surut, vauvat ja vaarit.

Useimmissa hautajaisissa lapset ovat tuoneet esille elämän jatkuvuutta.

Vierailija
37/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliko sitä mieltä, että lapsenlapsesta moisessa tilaisuudessa on vain haittaa. Olisiko halunnut vauvan esim. synttäreilleen vai olisiko pyytänyt sinulta, että hanki sille hoitaja, ne on aikuisten juhlat.

Vierailija
38/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hijattain lapsuude ynstäväni hautajaisissa, jossa hautajais vierinaina taisi olla yhtä monta lasta kun aikuistakin. Ei tullut mieleenkään jättää lapsia kotiin, eikä ollut muutkaan vieraat näin ajatelleet.

Ytävälläni itselläänkin oli lapsi. Tämä 2 v tyttö kävi isänsä kanssa enimmäisenä laskemassa seppelee äitinsä arkulle.

Tilausuus oli kaunis ja eloisa.

Vierailija
39/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaahan se vauva, että elämäkin jatkuu.

Vierailija
40/76 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoita en.

Osanottoni - menetin itse isäni kesällä. Toivottavasti vauvasi antaa sinulle voimia jaksaa raskaan ajan läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä