Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi western-tv-sarja oli parempi Bonanza vai High Chaparral?

Vierailija
15.06.2026 |

Kysymys otsikossa.

Kumpi oli mielestäsi parempi?

Vaihtoehdot

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee! 🤠🥳🥸

Vierailija
2/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei varmaan ole kovin monta lukijaa, joka olisi nuo sarjat tai edes yhden jakson niistä nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lännensarja oli Hirttämättömät.

Vierailija
4/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonanzan tunnusmusiikki ainakin jäi mieleen, kun isä poikineen ratsastivat näkyviin.  Jälkimmäisestä Manoliton rooli jäi elämään jossain suomalaisessa Spede-elokuvassa, jossa Esko Salminen esitti vastaavaa hurmuria.   Olipa silloin muuten  kivoja sarjoja! 

Vierailija
5/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuosta toisesta kuullutkaan! Bonanzan tietää kaikki 👍

Vierailija
6/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Bonanzan tiedät, mutta et ole koskaan kuullutkaan tuosta toisesta, jokin on pahasti vialla elämässäsi.

Kannattaisiko miettiä mikä??

Vierailija
7/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin kauheaa kuraa. Ei, en ole tarpeeksi vanha. Sattuivat tulemaan uusintoina joku vuosikymmen sitten.

Vierailija
8/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Bonanzaa esitettiin uusintana jollain kanavalla 1980-luvulla, siksi sen tapahtumat jäivät paremmin mieleen.  En osannut vielä lukea kun sarjaa alettiin esittää silloin kauan sitten, mutta minulle luettiin kotona tekstit. 

Vierailija
9/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Bonanzan tiedät, mutta et ole koskaan kuullutkaan tuosta toisesta, jokin on pahasti vialla elämässäsi.

Kannattaisiko miettiä mikä??

Minä puolestani olen kuullut, mutta en katsellut.  Ei kiinnostanut.  Kaikenkaikkiaan vähän vanha juttu, sopii eläkeläisille.

Vierailija
10/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonanzaa esitettiin Suomessa vuosina 1967-74 ja High Chaparralia 1967-71. Edellisestä muistan kaikenlaista, mutta jälkimmäisestä vain sen, kuinka kummastelin sen omasta mielestäni väärin kirjoitettua nimeä. Vasta nyt, kun etsin noita esitysvuosia, sain tietää, mitä se tarkoittaa. Voi tätä nykyajan tiedonhankintaa; ei tarvitse vaivaa nähdä.

Olin pienenä ja teininäkin suuri länkkärien ystävä. Aikuisen aivoja ne eivät ole jaksaneet kutitella enää aikoihin. 

Vierailija
11/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Virginialainen?

Vierailija
12/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonanzan muistan varsinkin sen tunnarin. Sitten oli Lancer niminen sarja ja Smith & Jones. High Chapparalia en katsonut.

Vierailija
13/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle High Chaparral on villin lännen teemapuisto Ruotsissa. Joskun pienenä lapsena ikuisuus sitten käynyt siellä.

Vierailija
14/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Virginialainen?

Virginialaisen näyttelijään olin ihastunut, kypsässä seitsemän vuoden iässä. 

Vierailija
15/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÖysin Bonanzan jaksoja youtubesta, katselin muutaman ja mietin kuinka lapsellisilta ne nykyään näyttävätkään.

Jos jostain löytäisi lapsuudeśta tuttuja purkkakuvia joissa oli kuvia sarjasta Bonanza niitä olisi mukava saada haltuunsa.

Vierailija
16/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonanzaa esitettiin Suomessa vuosina 1967-74 ja High Chaparralia 1967-71. Edellisestä muistan kaikenlaista, mutta jälkimmäisestä vain sen, kuinka kummastelin sen omasta mielestäni väärin kirjoitettua nimeä. Vasta nyt, kun etsin noita esitysvuosia, sain tietää, mitä se tarkoittaa. Voi tätä nykyajan tiedonhankintaa; ei tarvitse vaivaa nähdä.

Olin pienenä ja teininäkin suuri länkkärien ystävä. Aikuisen aivoja ne eivät ole jaksaneet kutitella enää aikoihin. 

Eikö Bonanzaa näkynyt uusintoina myös 90-luvulla? High Chaparralia en muista nähneeni sen jälkeen, kun sitä 60 ja 70-luvun vaihteessa seurasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan