? ELOKUISET 2013 ?
Kommentit (433)
Eli kivuliaat kuukautiset? Sitä se ainakin minun tapauksessa on,paitsi että kivut eivät kestä päivää pidempään onneksi,ja ihan paracetamolin avulla on selvitty. Koska endometrioosi on minulla täysin poissuljettu,ja paikat muutenkin kaikki on ok,niin nyt vain odotellaan iloisia uutisia tulevaksi joskus :-) Voi kumpa olisi jo sen aika...
Aurinkoinen-89, normaalit kivuthan kuitenkin onneksi on melko normaalia kuukautisten aikaan;) Hyvin se menee! Lääkäritäti sanoikin mulle että ajatukset nyt vain muualle,niin kyllä se tärppi sieltä tulee.
Mitkä lasketaan runsaaksi. Vuoto on pari päivää ihan kamala (kuukuppi+yöside kestää pari-kolme tuntia ja sit onkin jo aika käydä vessassa). Kun kupin hankin niin pisti vähän hymyilyttämään, kun ohjeessa muistutettiin tyhjentämään se vähintään kerran päivässä. HB ei ole oikein koskaan ollut yli 120 ja tää voi hyvinkin olla se syy?? Aina ollu tällaset niin en muusta tiedä. Tosin on aina ollut myöskin inhottavan epäsäännölliset (voisko johtua PCO:sta?), eli voi jäädä vuotoja välistä. Eli vuotoväli on noin 35, noin 70, noin 110 jne päivää. Toki joskus poikkeaa tästä kaavasta. Nyt imetän vielä ja kierto hakee, joten en oikein osaa sanoa mihin suuntaan ollaan menossa. Kierrot on ollu nyt 35, 34, 38 ja nyt on kp40 eikä tätiä näy.Lasten jälkeen on alkanu esiintyä ajoittain myös kipuja, mutta yleensä vain ekana vuotopäivänä (eka lapsi vuosimallia 2005, joten on ehtiny kipuilla useammin kuin tuon 4 kertaa).
Rontsu kera negatestien ja kadonneen tädin...
Ompas teitä plussaneita paljon! Onnea kaikille teille ja paljon tarrasukkia matkaan!! :)
Itselläni on hieman outo tilanne. Tätiä ei näy. Laskeskelin tuossa että tänään olisi kp 29. Luonnollisesta kierrosta ei hajua, koska melkein 10 vuotta söin pillereitä ja tämä olis eka luonnollinen. Ennen pillerejä kiertoni oli todella tasainen n. 26-27 pvää. Kovasti oli vatsassa nipistelyjä kp 17 jälkeen.
Tein jopa raskaustestin sunnuntaina joka oli puhdas nega vain sen takia ettei stressin takia ainakaan täti pysyttelisi piilossa. Viime lauantain vastaisena yönä alaselkääni sattui ihan tajuttomasti. En meinannut edes vessaan päästä käymään kun kipu oli niin kova. Se katosi kuitenkin pian. Olin ihan varma et Täti se sielä koputtaa ja olisi tulossa kyläileen.. Ehkä tässä nyt sitten vain odottelua ja jos tekis varmuudeks vielä testin loppu viikosta.. Sais se täti vaan tulla, että pääsis yrittämään!! :) Ens kierrosta oli tarkoitus vasta aloittaa yrittäminen...
Olen pahoillani kun on näin itsekeskeinen viesti!!
Muille jotka odottavat päivien eteenpäin menoa, tsemppia venaamiseen! Onneksi on joulu tulossa niin on muuta mietittävää :)
runsaat menkat on semmoset jotka haittaa jokapäiväsiä asioita,esmes mä en pääse kauppaa jos en ota niitä lääkkeitä.verta tulee paljon kerralla ja se on ohutta eli tuntuu siis aivan samalta kun kusis housuu mut tulee vaan sitä verta.
onkos tääl ketää joka testailis täs ihan lähipäivinä?mul ois "oireita" vaikka muille jakaa mut ne sopii myös menkkoihin=(
Onpas hienosti tullut plussia, onnea kaikille ja muille onnea uuteen yrityskertaan!
Kukas perustaisi ryhmän tuonne odottajien puolelle, naminami vink vink :-D
Ha haa, tänään tuhlaamaan veronpalautusrahat!
Maizaana 5+1
Kyllä tämä mun kehoni nyt pistää mut miettimään.
Taas alakerta vuotaa... hyvin vähän, mutta kuitenkin.
Onko mulla nyt taas kp 1 vai mikä helkatin välivuoto tämä on????
En tajua! Anteeksi tämä omanapaisuus...
Tellu ja vuotava kellarikerros=(
Pikkuinenmyy: Mulla oli kroppa ihan sekaisin pillereiden jälkeen. Raskaustuntemuksia ollut vaikka muille jakaa (kuvotus, nippailut, jano.. Jne) ja kierrot on venyneet hurjasti.
Tässä kuussa tikutan ovista ja toivon, että kierrot lyhenis.
Kp17 taitaa olla tänään ja vielä en oo ovista bongannu. Viivat ei oo yhtä tummia..
Taikku: Sitä mäkin oon ajatellu et kroppa on totaalisesti sekaisin.. Ja sehän tässä ottaa kupoliin :D No ehkä mä ilmestyn tänne kuumeileen takasin sitten vasta kun on jotain hajua tuosta kierrosta..
Heippa! piti tässä kierrossa testata ovistikkuja ja aloittaa ne jo kp 11, mut tuli vast tänään postis..noh,tuos kävin äsken pissimäs tikkuun ja siihen tuli ihan silmin havaittava viiva,ei yhtä vahva kuin kontrolli,mutta kuitenkin :)mutta nyt jatkan päivittäin, josko oviksen bongaisin.. eihän niihin kuitenkaan viivoja enää oviksen jälkeen tuu? vkonloppuna oli kyl melko kosteeta ja halut korkeella :) käytetty myös hyödyksi..
Listaa päivitelty! Musta on tullut nyt vähemmän aktiivinen plussauksen jälkeen,pahoittelen.Mut on tässä kyl touhuukin riittänyt ja jotenkin ajatukset ihan sekaisin niin musta ei oikein juttuu irtoo kunnolla,en oikein ajatuksella saa vastattua muiden viesteihin:/
Maizaana tuossa ehdottelikin odotusryhmän perustamista, noh ehkäpä joku muu vois sen tehdä kuin minä:D Mulla on vieläkin nii epäuskoinen fiilis tästä raskautumisesta et en vielä uskalla lähteä odotuspuolelle kirjoittelemaan (saa nähdä saanko aikaiseksi edes rustailla sinne mitään kuulumisia mutta yritetään!).Varmaan uskon tän todeks vasta ekan ultran jälkeen joka on joskus tammi-helmikuussa,niin pitkä aika sinnekin...Oireita kun ei oikein oo,mut viikotkin niin alussa vielä et eiköhän pahoinvoinnit ja muut vaivat kerkee rantautuu tännekin vielä tän vuoden puolel!:D Eikä kaikki edes mitään oireita välttämättä saa,mut ainakin esikoista odottaessa niitä oli koko raskauden ajan vaikka muille jakaa...
Hui, ei ole enää pitkä aika jouluun! Ja ne pyhätkin menee niin nopsaa, sitten ollaankin jo vuodessa 2013.Keksisköhän jotain uuden vuoden lupausta,hmm...
Plussatuulia kaikille, osa täällä vielä jännäilee kuumeisesti! Toivottavasti mahdollisimman moni liittyis meidän plussanneiden remmiin :) Mä pidän listan ajantasalla, vähintään joka toinen pv koitan pistäytyy päivittelykäynnil ja samalla lukasemassa juttuja uusien plussauutisten toivossa!
Päräytin heikon haamun jo perjantaina kp 25/28, mutta oli tässä v-loppuna muutto niin en ehtinyt ilmoittaa.KP28/28 uus testi antoi jo värillisemmän viivan =D
OIREINA: Pelkkää pientä väsymystä on ollut, muutama repäisytunne ja menkkamaista kolotusta+jatkuva nuha ja pääkipu.Ikenet aremmat ja vuotivat verta. Ruokahalu ollut ehkä vähän parempi kun ennen. Valkovuoto lisääntyi oviksen jälkeen ja on sitä yhä.Finnejä on tullut vartaloon, Rinnat on kasvaneet mutta ei arat, nyt on viikkoja kasassa 4+2. LA OLISI 13.8.2012! ILOANI EI vähennä ollenkaan se että myös nuorempi sisareni ilmoitti eilen olevansa ensimmäistä kertaa raskaana rv9. Odotamme yhtäaikaa! Olen hulluuden partaalle asti onnellinen. YRITIMME VAIN muutaman kerran oviksen ympärillä ja ekasta kierrosta tärppäsi!
ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE! JA HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!!!
Katjuskalle onnea plussasta, ihanaa kun tärppäsi noin nopeeta! :) Meilläkin hämmästyksekseni jo tää yk2 oli tärppikerta, ekassa yrityskierrossa ovis meni hukkaan mut heti kun saatiin nyt ovistikkujen avulla hyödynnettyy oikee ajankohta niin tärppäs.Kyllähän sitä miettii, et miks just me kun kyllä täs olis aikaa odotellakin raskautumista, miks ne jotka ovat kauan yrittäneet eivät saa plussaa millään kun kyllä mun puolesta heidän vuoro vois olla ennen meitä:/ Paha mieli heidän puolesta, mut uskon että kaikkien vuoro tulee kyllä joskus! Toisilta se vaan vaatii enemmän kärsivällisyyttä kuin toisilta..Mutta sydämeni pohjasta toivon että jokainen saisi edes joskus kokea äidiksi tulon ihmeen, eihän se itsestäänselvä juttu ole eikä valitettavasti kaikille sitä iloa suoda..Mutta ihailen heitä jotka vastoinkäymisistä huolimatta jaksavat sinnikkäästi jatkaa yritystä! Olette rautaa! :)
Rontsukka kp 42/34-38 yk3
tiamisu kp 40/30?
Puffeli kp 31/28-30 yk1
Pohojalaanen86 kp 30/28-30 yk3+km+yk1
PikkuinenMyy kp 30/28?
->Mikäs tilanne teillä joilla kierto jo pitkällä??? Jännityksellä odotan tulisko piakkoin lisää plussia! Toivottavasti Rontsukankin negatestit muuttuis plussaksi kun tätii ei näy, missähän se luuraa:o Joko tiamisu on testaillut?
Tääl edelleenkin oireettomat ajat meneillään,vähän paineen tunnetta alavatsalla niinkuin olis pieni vessahätä koko ajan mut muuten ihan hyvä olo.Ja turvotusta havaittavissa alamahalla,näyttää niinku olisin juuri syönyt kaksin käsin:D Ja voi ei näitä ilmavaivoja...
Tässä pähkäilen et mitenhän tuon lasketun ajan laskis, viimeisimmistä kuukautisista vai oviksen mukaan? Eihän noissa ole kuin päivän heitto mut mietinpä silti et onko nyt rv 4+6 vai 5+0 kasassa.Sen ovisplussanhan sain 15.11 eli hedelmöittymisajankohta olis sit seuraavana päivänä 16.11,näin oon käsittänyt?? Sen mukaan viikkoja on 4+6,eli ovis olis ollut päivää myöhemmin mitä laskureiden mukaan.Eihän se nyt niin justiinsa oo,ultrassahan ne viikot varmistetaan mut vaivaa vaan mua vähän ku oon toisinaan tällainen pilkun viilaaja:D
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille kuumeilijoille ja tietysti niitä kuuluisia PLUSSATUULIA vielä piinaileville! :)
...täältä löytyi joku alotus elokuisista :)
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1737977/elokuisia_20…
Katjuska83:lle onnittelut plussasta! Muille paljon tsemppiä ja positiivisia ajatuksia, jotta saadaan teidätkin mukaan!
Voisko joku kokeneempi auttaa noiden rv:den laskemissa? Oon kokeillut paria eri laskuria, mutta en ole ihan varma kuitenkaan, että missä kohti mennään. Varmaan tämä päälle paukannut flunssa hidastaa mun kankeaa päätä :) Kuukautiset alkoivat 28.10. ja kierto on keskiarvollisesti 32,9 päivää, mutta olen käyttänyt 32, koska kolmet edelliset olivat 31-32 päivää. Ovulaatiotestin tummin viiva oli 12.-13.11. Onko nyt rv 4 vai 5 vai 6 ja montako päivää? Noi jutut on hieman mystisiä mulle vielä.
Mulla ei ole käytännössä mitään oireita paitsi hellät rintojen päät ja välillä vähän menkkamaisia tuntemuksia. Jotenkin ei oikein meinaa muistaa ja uskoa asiaa, kun ei ole enempää tuntemuksia.
Loiste
tänään mielestäni yhtä tummat ja testi viiva ehkä hiukan paksumpi..jipii..sen tietää miten meillä juhlitaa suomen itsenäisyyttä :)
onnea uusille plussille ja kaikille ylipäätään!!
osaisko joku neuvoo et mitä tää mun tekemä clearbluen (ei viikkotesti) nyt näyttää??kun tuli näkyvii se normi testi-ikkuna ja tietenkin se negatiivisen viiva MUTTA tuli myös se pystypalkki MUTTA se olikin sitten semmonen ohut viiva eikä semmonen paksumpi mut kyllä sen siitä erottaa.täytyy varmaan testailla alkuviikost uuestaa.
onnea katjuska plussasta!!!
juu muokkaan sen verran viel et tos-> http://www.aijaa.com/v.php?i=5926695.jpg se ylempi on samanlainen testitulos ku mitä mulle tuli.
Kukkii se perunakin: Haamuplussaksi tuon tulkitsisin. Onnea! :) Tee vielä parin päivän päästä vaikka viikkonäyttötesti. Onko sulla raskaustuntemuksia?
Katjuska: Onnea plussasta sinnekkin!
Haaveissa neljäs: Kivaa itsenäisyyspäivää ;)
Jospa mäkin kohta saisin oviksen tikutettuu. Nyt on enää hieman vaaleampi testiviiva..
saatiin nega 30.päivä kun olisi kk pitänyt alkaa.. Ja 1. päivä alkoi menkat. Ei taida enää elokuulle ehtiä... Sinällään harmittaa, sillä ukko lähtee britteihin vaihtoon ensi syyskuussa neljäksi kuukaudeksi. :(
joo oireita oon kuvitellu jo hedelmöittymisestä lähtien=D päätä särkee,närästystä,alavatsan nipistelyä,juilimista,oli ilmavaivoja(onneks meni ohi),vitutusta.nyt uusin oire toissa iltana ilmesty toi rintojen arkuus,mikä kyl on myös mulla alkavien menkkojen oire.tosin tänään kun makasin mahallaa lattialla ni verkkareiden nauhojen solmu paino ikävästi alavatsaa(koski siis)=( sit oli pakko aukasta nauhat.no joo..menkkoihin viel oon varautunu.
unohin tosin mainita että en tiiä miten nopeesti tulos tuli,varmaan vartin aikana kun en uskaltanu jäähä tulosta oottamaa.en pitäs sitä kovinkaa varmana plussana.ja siis ne kuvan testit ei ollut mun tekemiä,se ylempi vaan oli samanlainen.
entäpä jos teil ei ookkaa endometrioosii vaan dysmenorrea...