? ELOKUISET 2013 ?
Kommentit (433)
joo tein siis tänä aamuna sen "sittarin testin" ja sekin oli negatiivinen:`( onko mitään mahdollisuutta että se plussa voi tulla myöhemminkii?miten mulla voi olla raskaudenoireita ja menkat viikon myöhässä jos en oo raskaana?joskus 10 vuotta sitten kun olin ekan kerran raskaana niin tein testin niin myöhään että oli tehtävä kiireinen ratkaisu(sillon ainut vaihtoehto abortti).eli se oli sillon jo aika pitkällä??mä en ymmärrä tai haluu nyt ymmärtää tätä.
sori tää oma napa.
Hirmuisesti onnea kaikille plussanneille! Ihanaa että on noin pitkä jono!
kukkii se perunakin: mun ymmärtääkseni plussa voi näkyä toisilla myöhemmin kun toisilla. Mun toisessa raskaudessa laskettu aika siirtyi ultrassa 2vko, eteenpäin, joten olinkin ovuloinut 2vko myöhemmin kun luulin. Siis vauva saanut alkunsa silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Kuukautisia ei siis kuitenkaan tullut.
ON: Mulla ei tässä kierrossa oo ollu minkään laisia tuntemuksia oviksesta. Joko en ollenkaan oo huomannu sitä, tai sitten se on vasta tulossa tai ehken ovuloinutkaan tässä kierrossa. Voihan se olla että tästä tulee sitten joku ennätyspitkä kierto.. tiedä näistä nyt sitten. Tää on taas tämmöstä jahkailua..
Onnea valtavalle plussa pinolle!!!
Mago: Joo täällä vielä.. minäkin olin niin jo innoissani oireista.. menee taas aikaa tässäkin vauvassa...)= No
ompahan kaikki vauvat tekemällä tehtyjä ja kauan odotettuja (= Toivotaan toivotaan.. Onnea tupakoinnin lopettamiseen.. se
voi hyvinkin lisätä mahdollisuuksia tulla raskaaksi..
ON: jollain muullakin oli huuliherpes.. mulla kans nyt ja viimeksi ollut varmaan 2 vuotta sitten.. (ku esikkoo odotin) Toivotaan
että olisi sekin oire.. Dpo:sta ei mitään hajua.. oli kivut useamman kerran... ensin kp 7 ja sitten kp 12
minni kp 17/24(28)
mä plussasin aamulla!!!!!=) rv 4+6 eli katjuskankaa samoil mennää.jihiiiii.
Tulihan se plussa sieltä sinullekin Pottusemme=)
Onnea myös muille viikonlopun aikana ja tietysti sitä ennenkin plussanneille (huonosti muistan nimimerkkejä näin uutena palstailijana)!
Hirveästi saamme uusia kansalaisia elokuussa!
Minä en ole pahemmin ehtinyt täällä käymään kun meidän isommat lapset on aktiiviliikkujia ja nytkin meni koko viikonloppu jääkiekkokaukalon reunalla kannustuksia huudellessa;)
Kirjoitin kuitenkin noista ikävistä välivuodoista, jotka nyt tällä kertaa ei onnekseni kestäneet kovin montaa päivää. Vuotoa oli muutenkin niin vähän, että lasken meneväni edelleen samaa kiertoa kuin ennen tuota 1-2 päivää kestänyttä tiputtelua. En tosiaan edes nyt muista kestikö tiputteluvuoto päivän vai kaksi, mutta sillä ei nyt lienee mitään merkitystä.
Inhottavinta tässä tilanteessa on vain se, että minä stressaannun helposti, jos kroppa ei toimi normaalisti. Muistan vastaavan tilanteen esikoisen syntymän jälkeen. Silloin vaan en tiennyt milloin oli oikeat kuukautiset ja milloin välivuotoa, koska molemmat olivat määrältään yhtä runsaat ja kuukautiskivut kuuluivat molempiin... minilla oli siis menkat kahden viikon välein.
Tellu 20/28-30 Saattaa olla toiveajattelua, että heti olisi kierto entisellään;)
Onnea Wagner3 & kukkii se perunakin! :)Hienosti kertynyt plussanneita, toivottavasti tulee vielä lisää! *Puuuuuhh* plussatuulia!
jotkut täällä antoi lohduttavia tietoja että myös pe-la touhuilut ois saattanut olla hyväksi,mut minä kiukkupussi kostin ukolle ja sanoin todella pahasti :( suoraan siis että ei mitään järkee ku ei susta oo mihinkään..vaikka tää oli hei ehkä eka kerta,kun hommat ei luonannu..
mut haen taas jotain positiivista,nin ehkä hyväki etten plussaa joulun aikaan,koska siitä noin viikon kahden päästä alkaa pahoinvoinnit..saan nauttia joulusta täysillä
Minulle voisi laittaa rv-päivityksen eli 3+5. Luulen kuitenkin kierron olleen se 27pv, kuten edellinenkin oli. Siksi ylihuomenna alkaa rv 4.
Tein eilen iltapäivällä apteekin testin ja siihen tuli myös toinen viiva, kontrollia vaaleampi kylläkin.
Wagner3
Puffelille ei vielä tärpännyt tästä kierrosta. Kuukautiset alkoi ja tulivat tosi runsaina. Siirryn siis seuraavaan pinoon :(
Moikka taas pitkästä aikaa.. ei ole ollut mitään päivitettävää niin sen takia ollut hiljaista.
Naminami päivittäisitkö noi mun viikot kuiteskin niin että olis 5+1 eikä 4+8 :)
Pahoinvointi on nostanut päätään täällä.. vielä ei ole tarvinnut wc-pöntölle jutella, mutta ei se kaukana tänään ollut.. Turvotus on ihan kamala.
Onne kovasti kaikille plussanneille ja pahoittelut tädin vierailusta niille jotka siitä on joutunut kärsimään.
Minnimamma rv5+1
JEEE ONNITTELUT PLUSSANNEILLE:) ja pahoitteluni tädin tulosta :(
Onko täällä muilla jolla rinnat aristuvat ennen kuukautisten alkamista? minulla ei ole ollut ikinä ennen.. alko vasta km jälkeen. ja rinnat aristuu n. viikko ennenkun kuukautiset alkaa ja loppuu sitten kp 2 abaut.. ja ovat niin arat ettei paljon pysty koskee niihin..:/ eli ylihuomenna pitäis aristuu niin tiedän ettei ole tärpännyt vieläkään.. toivon mukaan aristus jäis pois niin sais jännittää että oisko raskaana :) ja jos nyt ois tärpänny niin LA ois isännän syntymäpäivänä :D
PimpeliPom kp 22
mulla joo aristi rinnat ennen menkkoja,mut ihan vähän vaan.mut nyt raskauden oireena mulla tuli rinnat viikko sitte kipeeks ja kumminkii vast tänää tuli se plussa.
Täällähän on mahdottoman komea plussa jono!!! Niin paljon onnea teille kaikille ja halit tippuneille, ensi kierrosta sitten on meidän vuoro, jookosta kookosta :) Täällä joulu tohinoiden keskellä on kuukautiset unohtuneet johonkin..no tämähän ei oo minulle uutta..kunhan ei kovin montaa viikkoa ole hukassa, enkä teroluteja haluais millään hakea.. Ja joo, ei hätää..en ole pieniin päin.. Miehelle iski sellaset suoritus paineet että siinä meni itkua tuhertaen ovulaatio ohi..että sellasta tänne..
Ensinnäkin paljon paljon onnea wagner3 ja kukkii se perunakin!!!! Hirveen hienoa että plussajono vaan kasvaa:))
Täällä alkaa piinapäivät olla sietämättömiä. Ärsyttäviä nippailuja alavatsalla,ja mikä kauheinta,seuranani ovat KAMALAT ilmavaivat!!! :( Eli kuukautiset tekee varmasti tuloa,pessimisti täällä jälleen terve :D Ennemmin näin ajatellen en ainakaan pety,taas.
Ensinnäkin paljon onnea Wagnerille ja Potulle! Aivan mahtavaa.
ON: Menin sitten testaamaan kun en vaan millään malttanut odottaa, ja tyylipuhdas negahan sieltä tuli. Mikään tirkistely ei muuttanut tulosta edes haaleimmaksi haamuksi. Testasin dpo 11-12 (aamuyöllä pitkän pidätyksen jälkeen). En todellakaan ollut yllättynyt mutta ainahan se nega harmittaa. Toivotaan että seuraisin Potun jälkiä ja tuo nega vielä muuttuisi plussaksi. Oireina on ollut vaan alaselän jomotus oikealta puolelta mitä mulla ei ennen ole ollut. Muuten on ihan tavallinen menkkaolo eli rinnat vähän aristaa ja mahassa muljuaa. Elättelen vielä mikroskooppista toivoa.
Pahoittelut syyskuisiin pudonneille, toivottavasti seuraavasta tärppää!
Neea*
raskauslaskuriin tuli siis että raskausviikkojen määrä 6 ja raskausviikkojen ja päivien märä 5+0. eli siis kun tässä tän raskaudenaikana luen vielä monesti noita raskausviikkoja ni kumpi noista nyt on se oikee viikkomäärä?kun oli että kuutos viikolla alkaa sydän lyödä ym ni onko tää nyt sit se viikko?mä oon taas ihan ulalla=D
Minä täällä tonttuilen ja paketoin lasten lahjoja=)
Pottu: Sinulla on nyt siis kuudes viikko alkamassa, mutta raskausviikot ovat tarkalleen 5+0. Voi kun en osaa taas selittää tätä helposti, mutta 5+0-5+6 olet kuudennella viikolla ja 6+0-6+6 olet seitsemännellä viikolla. Ymmärsitkös yhtään;)
Minä olen tässä pähkäillyt, että kuinkahan kauan viitsin katsoa tätä kroppani temppuilua. Ajattelin nyt alustavasti, että jos hermoni kestävät niin annan asian olla kuopuksen seuraavaan neuvolaan asti, joka on helmikuun puolivälissä. Jos vielä silloin tulee kuukautisten välissä noita välivuotoja (tai ainakin jos ne ovat kovin runsaita) niin sitten pyydän ajan lääkärille.
Nyt kuopus nukkuu, joten taidanpa käyttää ajan hyödykseni ja ruveta pesemään pyykkiä.
Mitenkäs piinailijat???
Tellu 21/28-30 (ehkä)
Ei oikein maistu muu kuin piimä... Nyt se huono olo alkoi, kaikki pysynyt vielä sisällä.
Neea*: minulla oli ennen plussaa selkä kipeä. Sitä pakotti välillä liivien hakasten kohdilta, sitten ristiluun alueelta. Jonkinlaisia liitoskivun tyyppisiä juttuja ne oli ainakin alaselän kohdilla. Istuminen ei tuntunut hyvältä. Olisikohan sinullakin siis viitteitä tulevaan plussaan?
Oireet ovat olleet kyllä vaihtelevia. Rinnat ei arista, mutta ne tuntuu turvonneen suuremmiksi. Vanhat liivit kuitenkin mahtuvat ihan hyvin vielä :)
Kovasti plussatuulia piinailijoille ja plussanneille tarrasukkia!
...ja Clearbluen digitesti näytti raskaana 1-2. :-)
Kp:t tänään 25/27-28. Listalla minulla on kp28, mutta viime kierto oli 27. Onkohan tuohon digitestiin luottamista 100%? Kaapissa on vielä pari muuta testiä, joten täytyy pissiä niihinkin.
Taisi omalla kohdalla olla tuo useamman päivän kuume raskausoire. Sille ei mitään muuta syytä löydy. Se alkoi aika pian hedelmöittymisen jälkeen.
Toivon kovasti lisää plussia tänne elokuisten joukkoon!