Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa shoppailuaddiktio?

Vierailija
05.12.2024 |

Kävin läpi suruaikaa rakkaan ihmiseni kuolemasta ja jäin koukkuun nettishoppailuun. Tuntui että sain ajatukset asiasta muualle. Se antoi dopamiinia kun mieli oli synkkä. Kun ostin jonkun tuotteen, tunsin suurta iloa. Mutta vain hetken.Nyt huomaan että minusta tuli jossain välissä shoppailuaddikti. Kämppäni pursuaa paljon turhaa tavaraa. Minulla menee aivan liikaa rahaa palkastani vaateostoksiin ja kodin ostoksiin.Tein toki myös monia hyviä hankintoja mutta olen mennyt jo sen yli ostellen paljon tarpeettomuuksia. Haluaisin saada rahaa säästöön.

On todella viheliäistä että joka sivulle tulee mainoksia niistä kaupoista mistä tilaan  tuotteista mitä olen katsonut. Saako ne blokattua pois? Olen tajunnut oikeasti addiktoituneeni tähän siinä missä joku vaikka lohtusyömiseen tai peleihin tai alkoholiin. Harvase ilta selailen nättejä vaatteita,joita ironisesti ajatellen harvemmin edes käytän koska pääsääntöisesti käytän työvaatetta tai ulkoiluvaatetta.

Help.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat uhkapelaamisen niin ei riitä rahat shoppailuun

Vierailija
2/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat nettikauppojen selailun. Simple as that. Kuuntele sen sijaan äänikirjoja tai katso netflixiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne evästeasetusten blokkaamisella saa pois. Pyydä tarvittaessa apua puhelinoperaattoriltasi.

Vierailija
4/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osta mitään. Helppoa.

Vierailija
5/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi poista kaikkien kauppojen sovellukset puhelimestasi ja laita estot kaikkeen markkinointisähköposteihin ja tekstareihin.  

Vierailija
6/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee matkavaraus vaikkapa keväälle. Maksat varausmaksun ja loput säästötavoitteeksi. Osta riittävän kallis reissu niin tulee säästettyä. Suosittelisin jotain matkaa jos tietäisin ikäsi vaikkapa 10 v tarkkuudella. T. Leski

Vierailija
7/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, myöntäminen on hyvä alku. Suuntaa aikasi ja energiasi vaikka liikuntaan josta saat endorfiiniä ja hyvää oloa.

Vierailija
8/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut täysin samassa tilanteessa ja aikoinaan kyselin myös täällä onko muita shoppailuaddikteja, kukaan ei vastannut. Itse shoppailin laskulle kaikenlaista koko ajan vaatteita, koruja ym. kunnes lopulta elin jo yli varojeni että edes palkkani ei riittänyt laskujen maksuun joten aloin myymään nettiostoksiani, siitä tulikin melkoinen kierre kun samaan aikaan tilasin koko ajan uutta tavaraa ja myös myin. Sitten sain pienen perinnön ja sain kaikki velat maksettua pois mutta kun rahaa kerrankin oli niin tuhlasin perinnönkin nettiostoksiin, vasta sitten havahduin että näin ei voi jatkua.Varsinkin korona-aikana shoppailuaddiktioni paheni todella paljon, siis ainoa ilo oli istua iltaisin ja viikonloppuisin tietokoneella ja tilata netistä kaikenlaista. Muutos että pääsin irti shoppailuaddiktiosta oli tosi vaikea siis ei todellakaan toiminut niin että olisin vaan päättänyt etten tilaa enää mitään netistä vaan pienin askelin pääsin addiktiosta eroon vaikka vaikeaa oli ja kesti kauan.

Vierailija
9/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osta mitään. Niin helppoa se on.

Vierailija
10/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää miettiä tuon tilalle jotain muuta joka tuo sulle iloa 

Vierailija
11/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamalla shoppailu. Jos ei muu auta niin kuoleta korttisi.

Vierailija
12/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kylmästi pitää lopettaa kokonaan ja kerrasta kaikkien verkkokauppojen selaamiset pois. Ei ole helppoa ja tulee sellainen tyhjyyskin, että no mitä mä sitten teen mutta kyllä siihen tottuu ja jos ei osaa olla pois netistä niin pelaa vaikka pasianssia sitten. Tai notkuu täällä.

Nopsaan tulee myös eka palkinto koska oikeasti se on aika siisti fiilis kun puhelin ei piippailekaan saapumisilmoituksia eikä ole mitään pakettia noudettavana määräpäivään mennessä eikä myöskään tarvitse jaksaa tehdä palautuksia.

Ja mitään ei puutu ja tuskin tulee puuttumaankaan ihan hetkeen.. Itse lopetin nettishoppailun viime kesänä eli kohta on puoli vuotta mennyt eikä enää ole aikoihin ollut himoa edes mennä katsomaan onko jotain kivaa uutta. En edes BF:n aikaan sortunut selailuun ja siitä olen tosi ylpeäkin koska epäilin sen olevan iso kompastus sitten kuitenkin.

Eikä sekään kyllä haittaa yhtään ettei enää ole parinkympin laskua sinne ja kympin laskua tuonne x10 eli rahaa jää ihan säästöönkin taas.

Vierailija
13/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sun mies osallistua sun shoppailun kustannuksiin? Näin saisit pitää rakkaan harrastuksen eikä siltä koituisi harmia.

Vierailija
14/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi ADHD-lääkitys. Kaikki impulsiivisuus hävisi.

Vierailija
15/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku säästötavoite tiettyyn juttuun voisi auttaa. Pidemmällä tähtäimellä kannattaisi asiaa käsitellä vaikka terapiassa, jos se sitten vähentäisi tota tarvetta paeta shoppailuun. Itselle voi myös asettaa omaehtoisen luottokiellon ja pyytää myös Klarnaa asettamaan esto laskulla tilaamiseen. Näin joudut aina maksamaan ostokset suoraan tililtä, tämä saatta hiukan hillitä osteluintoa.

Vierailija
16/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta myydä turhaa tavaraa pois. 

Vierailija
17/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen siten, että kehität itsellesi itsekuria, etkä osta mitään.

Vierailija
18/18 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joku säästötavoite tiettyyn juttuun voisi auttaa. Pidemmällä tähtäimellä kannattaisi asiaa käsitellä vaikka terapiassa, jos se sitten vähentäisi tota tarvetta paeta shoppailuun. Itselle voi myös asettaa omaehtoisen luottokiellon ja pyytää myös Klarnaa asettamaan esto laskulla tilaamiseen. Näin joudut aina maksamaan ostokset suoraan tililtä, tämä saatta hiukan hillitä osteluintoa.

Eli rahat ostosten sijaan terapeutille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä