Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka moni vakkarisuhteessa elävä käyttää ehkäisynä kortsuja? Mä en ainakaan jaksaisi!

Vierailija
01.12.2005 |

ymmärrän kyllä ettei joku halua hormoneja, en minäkään ja mulla onkin kuparikierukka, ja on tosi hyvä, oletteko harkinneet sitä vaihtoehtoa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan tosi tyytytyväisiä. täys varmuus ja hyvää sexiä!

Vierailija
22/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakkarisuhteessa taitaa selibaatti olla se ehkäisyväline

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

on melko tunnoton, niin en tiedä mitkä yliaistit mulla sit on, kun todellaki kortsun kans on rutkasti huonomman tuntusta.

Väittäähän ihmiset erottavansa pepsin maun Cokiksesta, mutta sokkotestissä niin ei silti ole.

Nyt täytyy kyl sanoa, että kyllä, erotan sen onko miehelläni kortsu vai ei, ja jos ei muuten, niin ainaskin siitä renkaasta joka hankaa emätintä.

Ja kyllä, erotan ihan varmasti myös Cokisen Pepsistä maun perusteella. Ollaan ihan testattu asiaa!

Vierailija
24/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy ihan tyhmänä kysyä että mikäs tämä on???

Vierailija
25/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.

Eli jos muille sopii tämä kortsu homma, ja kokevat sen ok, mikäs siinä.

Minä taas en oikeen tykkää kortsuista, mutta mulle sopiikin sitten hormonaalinen ehkäisy tosi hyvin.

Sillä se hillitsee seksihaluni edes vähän, pystyn ajattelemaan jotain muutakin kun aina vaan seksiä. Ilman pillereitä muutun ihan hirveeksi nymfoksi joka on jatkuvasti miehen kimpussa. Eikä työnteosta eikä mistään muustakaan meinaa tulla mitään, kun ajattelee jatkuvasti vaan seksiä. Ja ihonikin muuttuu huomattavasti paremmaksi kun syön hormooneja, finnit häviää lähes kokonaan. Ja häiritsevä karvankasvu kasvoissa lopuu myös. Tämä on niin nolo ongelma että en edes kehtaa siitä puhua kun näin anonyymisti.

Hormonaalinen ehkäisy on ihan ok minulle, mutta toisilla se voi taas vaikuttaa ihan eri tavalla.

Tämän takia en jaksa sitten kortsuja käyttää, mutta mikäs siinä jos muille tämä sopii.

Vierailija
26/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lääkäriajat on kiven alla, monta kuukautta on jo odoteltu :( Siispä tässä odotellessa on käytetty kumia

Vierailija
27/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestänne ihan vaaratonta, eikö niin. Onnea matkaan!

Vierailija
28/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä olen kuullut tutuiltani vain negatiivista palautetta. tulehduksia, ihme kuukautisia, raskaaksi tuloa jne... pillerit ei oikeen sovi, mutta syön aina välillä vuoden ja sitten taas verenpaine nousee, tyhmää :(

hormonaalisesta tulee myös mielialavaihteluita ja minipillereistä nousi paino. pakko kai mennä sterilisaatioon jomman kumman, sitä on mietitty. mies ei pidä kortsuja pahana, minä enemmänkin. kortsut rajoittaa ja ne on ärsyttäviä ja mulla tulee monesti ärsytystä niistä, ne hajoo rajummassa menossa, eikä oikeesti mun mielestä tunnu niin hyvältä kun paljas...

Vierailija
29/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani sähläsi pilleireiden kanssa minäkin, ja voin erittäin huonosti.

Miehen kanssa tultiin jonkun vuoden jälkeen siihen tulokseen, että kondomi/varmat päivät metodi on noin niin kuin filosofisesti ilman muuta paras vaihtoehto. Kenenkään ei tässä ratkaisussa tarvise kajota kroppansa toimintoihin muuta kuin sillä pienellä hetkellä, johon ehkäisyä tarvitaan. Minä tykkään entistäkin enemmän miehestäni, kun hän viitsii tämän vaivan nähdä (itse en huomaa muuta eroa kuin sen, että kondomin kanssa ei tarvitse tosiaan siivoilla ja käydä pesulla), ja mies tykkää, kun en hypi hormonien takia seinille.

Vierailija
30/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsun rullaus on musta paljon pienempi vaiva.

Mutta vakavasti ottaen. Hormonit tekevät minusta hirviön ja kierukkaa en halua runsaiden kuukautisten ja sitten myökään sen takia, etten luota kierukkaan (tutulla petti). Nyt joku sitten sanoo, että kortsut on epäluotettavampia kuin kierukka. Voi olla, mutta kortsujen kanssa se on luotettavuus on " omassa kädessä" eli oma toiminta vaikuttaa siihen kuinka luotettava ehkäisy on kyseessä. Plus sitten se, että jos sattuisi kumi hajoamaan, sen huomaa helpommin kuin kierukan pettämisen. Ja kyllä niitä kumeja kymmenessä vuodessa oppii käyttämään oikein. Ei ole nimittäin kertaakaan ehkäisy pettänyt. Raskaaksi tulin heti laakista, kun kumit heitettiin nurkkaan, joten ehkäisytehon ei luulisi johtuvan alhaisesta hedelmällisyydestäkään.

Mutta kukin tyylillään, tässäkin asiassa.

Vierailija
31/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meilläkin on kondomi käytössä, olisko ollut jo seitsemän, kahdeksan vuotta. Sinä aikana on kaksi lasta tullut vahinkona, ihan hyvä niin.

Aikani sähläsi pilleireiden kanssa minäkin, ja voin erittäin huonosti.

Miehen kanssa tultiin jonkun vuoden jälkeen siihen tulokseen, että kondomi/varmat päivät metodi on noin niin kuin filosofisesti ilman muuta paras vaihtoehto.

Ne vahingot ei tainneet johtua kortsujen käytöstä, vaan paremminkin varmoihin päiviin luottamisesta vai?

Vierailija
32/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- kivan siistiä ja helppoa hommaa, ei ongelmaa (muutakuin muistaa ostaa kaupasta)

Niitä myydään jokaikisessä ruokakaupassa. Kerralla voi ostaa vaikak reilusti, niin ei ole heti loppu.

Pillereiden kanssa on paljon hankalampaa. Pitää hakea lääkäriltä resepti, mennä aptekkiin ostamaan pillereitä ja muistaa ostaa lisää, jos uhkaavat loppua (päivääkään ei voi unohtaa) ja sitten pitää vielä päivittäin muistaa ottaa ne. Eli paljon enemmän muistettavaa pillereissä on.

Vierailija
33/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoniehkäisy ei ole mulle sopinut koskaan, ja nyt kun vielä ei haluta toista lasta, on käytetty kondomia. En kyllä ymmärrä miten se muka on niin vaikeaa toisten mielestä käyttää, kun meille se ei ole tuottanut mitään ongelmia vaikka ennen ensimmäistä lasta ei koskaan käytetty mitään eli tääkin on pitänyt näin vanhemmalla iällä opetella :) Ainakin sen puolesta kumi on ykkönen, ettei tule sotkua!!

Vierailija
34/45 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kortonki ongelmia tuottanut. Jos sitä ei jaksa laittaa, kannattaa pohtia d-vitaamiinikuurin aloittamista. Tai vaikka jotain monivitamiinia.

Vierailija
35/45 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen asettaminen käy osana esileikkiä hauskasti ja mukavasti. Se viivyttää miehen laukeamista, mikä on hyvä asia sekin. Se on helppo riisua niin, ettei valu spermat lakanoille, mikä on siistiä. Se säästää naisen ronkkimisilta ja hormoneilta.

Minulle eivät pillerit sovi, saan kaikista sivuoireita (migreeniä, välivuotoa, jatkuvia hiivatulehduksia - olen kokeillut liki kymmentä eri merkkiä).

Kortsu on täysin ja tasan tottumiskysymys. Kun sitä tottuu käyttämään, se on hyvä ehkäisykeino ja suht varmakin (suurin osa vahinkoraskauksista on johtunut siitä, että kumi on vahingossa tuikattu pukemisvaiheessa rikki tai se on jäänyt emättimeen orgasmin jälkeen).

Ei tulis mieleenkään lähteä tunkemaan jotain kuparihässäkkää kohtuun! Onneksi mun mies on niin vahva että jaksaa sen kortsun laittaa.

Vierailija
36/45 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonaalinen ehkäisy saa mut psyykkisesti ja fyysisesti heikkoon happeen.

Vierailija
37/45 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitsekaan jaksaa, riittää että mies jaksaa. Olen syönyt pillereitä 10 v. suhteestamme ja nyt on miehen vuoro huolehtia ehkäisystä.

Vierailija
38/45 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskaaksituloa söin pillereitä, jotka aiheuttivat kaikenlaisia inhottavia sivuvaikutuksia. Niitä en siis enää aio syödä, enkä halua mitään muutakaan hormonipitoista ehkäisyä. Kuparikierukkaakaan en halua, sillä kahdella tutulla se on pettänyt tunnetuin seurauksin.

Mies ei tykkää kondomeista, mutta jos minä olen huolehtinut ehkäisystä viimeiset seitsemän vuotta ja kärsinyt pillereistä, niin hänen täytyy nyt vaan vuorostaan kestää.

Vierailija
39/45 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mieheni käy joskus yksin viihteellä. Niin kostoksi en anna paljaalla, onhan hänellä tilaisuus saada vierasta. Väittää kyllä ettei ole vieraissa käynyt, no tuskin tunnustaisi, jos olisikin.

Vierailija
40/45 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen asettaminen käy osana esileikkiä hauskasti ja mukavasti. Se viivyttää miehen laukeamista, mikä on hyvä asia sekin. Se on helppo riisua niin, ettei valu spermat lakanoille, mikä on siistiä. Se säästää naisen ronkkimisilta ja hormoneilta.

Minulle eivät pillerit sovi, saan kaikista sivuoireita (migreeniä, välivuotoa, jatkuvia hiivatulehduksia - olen kokeillut liki kymmentä eri merkkiä).

Kierukkaa en halua, koska minulla on lievä kohdunlaskeuma ja ne narut pistelisivät miestä.

Kortsu on täysin ja tasan tottumiskysymys. Kun sitä tottuu käyttämään, se on hyvä ehkäisykeino ja suht varmakin (suurin osa vahinkoraskauksista on johtunut siitä, että kumi on vahingossa tuikattu pukemisvaiheessa rikki tai se on jäänyt emättimeen orgasmin jälkeen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän