Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka moni vakkarisuhteessa elävä käyttää ehkäisynä kortsuja? Mä en ainakaan jaksaisi!

Vierailija
01.12.2005 |

ymmärrän kyllä ettei joku halua hormoneja, en minäkään ja mulla onkin kuparikierukka, ja on tosi hyvä, oletteko harkinneet sitä vaihtoehtoa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on harvinaisesti niin päin että miehestä kumin käyttö on ok mutta minä en tykkää!

minusta kortsussa on lähes pelkästään huonoja puolia:

-vie pois tuntoa ja vähentää nautintoa (myös minulta!), tuntuu kuin panisi dildolla. minulla on muutenkin orgasmihankaluuksia niin kortsu ei ainakaan helpota asiaa

-kortsun rengas hankaa emättimen suulla

-kortsu tekee kuivuudesta vieläkin kuivempaa, pakko käyttää liukastetta litratolkulla ja se vie taas tuntoa pois lisää

-kortsujen ostamisen muistaminen ärsyttävää. ikinä ei tule mieleen paitsi silloin kun turhaan ropeltaa tyhjää koteloa

-kortsujen jemmailu ärsyttävää. meillä on 5v löytänyt jo kerran kortsupaketin, ei tietenkään vielä ymmärrä mitä ne on mutta 5 vuoden kuluttua tilanne toinen

-viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisimpänä: en todellakaan luota kortsun ehkäisytehoon! nuorena tuli kauhulla useammankin kerran odotettua sydän kylmänä alkaako menkat vai kun kortsu meni puhki. ja edelleen tuo sama pelko on koko ajan takaraivossa -> lisää orgasmihankaluuksia kun koko ajan mietin että kestääkö kumi vai ei.

ainoat hyvät puolet kondomissa on että ehkäisee tauteja (ei tarpeellista tällä hetkellä) ja että yhdyntä on siistimpää. kun imetys loppuu niin täytyy miettiä joku toinen ehkäisy, tosin helppoa se ei ole kun en haluaisi hormoneja enkä luota myöskään kuparikierukkaan *huoh*

Vierailija
2/45 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kortsun kanssa toimiminen on todellakin hyvin siistiä. Mä tykkään. Sen jälkeen kun aloimme käyttää kortsua, mun seksihalut on kasvaneet jatkuvasti. Kärsin aiemmin haluttomuudesta varmaan 6 - 7 vuotta.

Me ei käytetä kortsua kuin ehkä 8 päivänä kuussa. Tiedän tarkoin, koska mä olen hedelmällinen. Silloinkin kumi laitetaan päälle vasta lähellä h-hetkeä. Näin on eletty viitisen vuotta eli esikoisen syntymästä lähtien.

Joo, tiedetään, vahingon vaara on olemassa kun kumi ei ole koko ajan päällä. Mutta eipä olisi tuokaan niin kauhea juttu. Sanoisin, että jos niin käy, se on sitten kohtalo. Mutta viisi vuotta on homma pelannut mainiosti näin - ja näin aiomme jatkaa, kaikesta ehkäisyvalistuksesta (mm. varmjen päivien vaarat) huolimatta. Minä tiedän kokemuksesta, että minä en tule raskaaksi ihan helposti: siihen tarvitaan todella tarkasti ajoitettu, laadukas ja runsas sperma-annos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä, että onko miehellä kortsu vai ei? Mieheltähän se vie tuntoa ja pano kestää kauemman, mutta kuinka nainen sen eron voi huomata? Olenko siis jokin friikki...?

Mä olen nro13 kanssa samoilla linjoilla.

Vierailija
4/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itelle ei sovi hormonit. Mies ei pistä hanttiin, koska kestää kumin kanssa kauemmin.

Vierailija
5/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muijan tavara ei oo löysä, niin varmasti tuntee eron onko miehellä kumi vai ei!

Vierailija
6/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä takuulla huomaa kondomia, jollet nyt kovin nypyläisellä kumilla nai ja kärsi itse vulvodyniasta, jolloin se on suht sama, millä nai.

Vierailija:

muijan tavara ei oo löysä, niin varmasti tuntee eron onko miehellä kumi vai ei!

Vierailija
7/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on melko tunnoton, niin en tiedä mitkä yliaistit mulla sit on, kun todellaki kortsun kans on rutkasti huonomman tuntusta.

Vierailija
8/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on melko tunnoton, niin en tiedä mitkä yliaistit mulla sit on, kun todellaki kortsun kans on rutkasti huonomman tuntusta.

Väittäähän ihmiset erottavansa pepsin maun Cokiksesta, mutta sokkotestissä niin ei silti ole.

Vierailija
9/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mulla!tekee siis todellakin kipeää ja sen takia en siitä niin kovasti nauti, että eipä se nyt ihan sama ole millä siellä jyystää...

ja liukkarit sun muutkin on kokeiltu ja sama lopputulos!

paljaalla ei mitään ongelmaa!

kortsua meillä käytetään siitä syystä että minulle ei sovi MIKÄÄN hormonaalinen ehkäisy (tulen hulluksi, oikeasti) ja olen heti raskaana jos luonnon ehkäisyä kokeillaan...mitään vikaa tässä muuten ei olisi mutta takana 4 keskenmenoa!

Vierailija
10/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yhdyntää emme harrasta kovinkaan usein (2x/kk) koska miehellä ei ole seksihaluja kun hän joutuu syömään lääkkeitä jotka aiheuttaa haluttomuutta. Harrastamme paljon oraaliseksiä. Emme ole kokeneet kondoomia hankalaksi.

Vierailija
11/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

cokiksen pepsistäkin et.. :)

Vierailija
12/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kaikkeen tottuu..Ekan lapsen jälkee huomasin miten hyvä olo mul on ilman hormoneita!Pari vuotta sit kokeilin kuparikierukkaa..3vk vuotoa ja 1vk ilman..ei ollu mun juttu.Kokeilin eri pillereitä-pää sekasin(siis raivareita yms).

Nyt oon kypsyny koko ehkäsyrumbaan ja miehen kans tultu siihen tulokseen et lapset riittää,joten edessä putkien tukkeaminen(ikääki jo 37..).Nyt väännetään kättä kumpi sen tekee.Mä haluaisin mennä ite,koska naiset ei voi tulla äidiks ku tiettyyn ikään asti-miehethän voi tulla isäks vaik 90-v!Mies taas haluis mennä-on kuulemma lääketieteellisesti helpompi toimenpide miehelle..Neuvotellaan edelleen ja tulosta odotellessa kumit on meidän arkipäivää edelleen..

Vierailija
13/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa yritin pillereitä mutta ei sopineet mulle.

Vierailija
14/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisenä aikana käytetään, muutoin saatetaan olla ilman.

Syyt

- en halua tai jaksa muita ehkäisyjä

- ei haittaa kumpaakaan

- mies tykkää, koska kestää pitempään ;)

- kivan siistiä ja helppoa hommaa, ei ongelmaa (muutakuin muistaa ostaa kaupasta)

Vierailija
15/45 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja ei ole sattunut, eli teho on ollu 100%. On helppo " hankkia" ja käyttää, ei aiheuta mitään sivuoireita. En vois kuvitella, että laittaisin sisälleni jonkin metallihärvelin, joka aiheuttaa paikallisen tulehdusreaktion vissiin kaikille. Pillerit estää elimistön luonnollisen toiminnan. Eli mulle ainoa vaihtoehto, eikä mies ole koskaan esittänyt eriävää mielipidettä. Seksi maistuu molemmille.

Vierailija
16/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen takia pillereitä ei voinut käyttää, mutta puolen vuoden päästä synnytyksestä palasimme taas vaivattomampaan pilleriehkäisyyn. Mies koki kondomin käytön jotenkin hankalaksi vakisuhteessa ja varmasti se vaikutti myös kaikenlaisiin aistimuksiin.

Vierailija
17/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulinpa nimittäin että ollaan aika harvinaisia kun kumia käytämme. Mutta näkyy muitakin olevan.

Minusta kondomi on yksi ehkäisykeino muiden joukossa. Kierukkaa en halua osin siksi että kammottaa jonkin esineen tunkeminen kohtuuni ja osin siksi että en hyväksy ajatusta niistä miniaborteista. Myöskin kolmen vuoden tauko lapsenteossa ei ajatuksena sovi mulle nyt.

Pillereitä en uskalla käyttää, sillä en muistaisi ottaa niitä joka päivä samaan aikaan. Imetän, joten kaikki pillerit eivät sopisikaan minulle.

Imetyksen takia esim. ehkäisyrengas on mahdoton. Sitä haluan kokeilla sitten kun imetys on ohi. Mutta suhtaudun varauksella koska sekin on hormonaalinen ehkäisin. Vähän hormonikammoinen olen. Kun aloin odottaa esikoistani, jäi hormonaalinen ehkäisy, ja sen jälkeen olen vasta oppinut tuntemaan oman ruumiini, oman kiertoni, kaiken sellaisen. En haluaisi luopua siitä. Heh, kuulostaa oudolta mutta niin vain on.

Ehkäisyruiskettakin ajattelin että sitä voisi kokeilla yhden kerran (kai sitä muutaman kuukauden kärvistelee vaikka missä oireissa kun tietää että ne loppuvat), mutta nyt luin jostain että se voi vaikuttaa luutiheyttä vähentävästi ja se on minusta aika paha sivuvaikutus. Lisäksi sen ehkäisevä vaikutus voi olla tosi pitkä eli ulottuu sen virallisen ehkäisyajan ylitse tosi roimasti, jopa yli vuoden ajan.

Tää on vaikeeta. Mutta ei mulla ole mitään pahaa sanottavaa kortsuista, hyvin toimivat ja nautimme seksistä.

Vierailija
18/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kondomi ei miehelleni mahdu (tavallinen magic)- Ja se on tosi juttu.

Vierailija
19/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut säännöllisesti noin vuoden käytössä, sitä ennen mulla erilaisia pillereitä ja ehkäisyrengas. Hormonaalinen ehkäisy ei siis sovi mulle, mutta ei kumikaan ole kiva! Koko ajan on pelko perseessä, että mitäs jos sitten vaikka se pettääkin...haluaisin siis jotain muuta tilalle, mutta kierukka tuntuu vielä huonommalta vaihtoehdolta. Lapsia kuitenkin yritetään hankkia seur. 5 vuoden aikana, eikä kierukkaa viitsis ihan heti poistaakaan. Hankalaa siis, koska sen tuntee eron kuin yö ja päivä, onko miehellä kortsu vaiko ei. Ilman olis tuhat kertaa parempi! Eikä siis mies kestä yhtään sen kauemmin onko kondomi käytössä vai ei...

Vierailija
20/45 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, magic tosiaan puristaa, ei parhaasta paikasta, vaan joka paikasta. Ei mikään ihme, että ahistaa. Sultan tuntuu musta ainakin isommalta, vaikkei " spekseissä" taida olla mitään eroa. Oisko sitten vaikka muodosta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan