Avioehto
Nyt kysyn raadin mielipidettä. Olen yli nelikymppinen kotiäiti. Mies on viisissäkymmenissä. Hän sai suuren perinnön, miljoonaluokkaa. Hän tuli tänään töistä kotiin ja sanoi, että pitää tehdä avioehto.
Mies on jäänyt kerran kiinni maksullisista ja epäilen, että on ollut muitakin juttuja.
Miten on, laittaisitteko nimenne avioehtoon. Ollaan oltu naimisissa 15 vuotta ja silloin ei tullut puheeksi. Mies on tienannut hyvin, mä en mitään näiden vuosien aikana. Olen pyytänyt esimerkiksi, että mulle säästettäisiin eläkettä mutta ei suostu.
Sanoin, että en nimeäni paperiin pistä ja työntäköön sen hanuriinsa. Että jos eron tahtoo, niin katsotaan sitten niitä ehtoja.
Kommentit (119)
Eli pyydä testamentti luettavaksesi. Mitä salaista siinä nyt on? Sitten näet rajataanko puoliso pois. Muuten en uskoisi miestä.
Ja vaikka puoliso todella rajattaisiin pois niin silti en avioehtoa allekirjoittaisi.
Siis lukenut sen sanasta sanaan ja nähnyt siinä kohdan, että puoliso rajataan pois?
Jos et ole oikeasti nähnyt koko testamenttia, luulen että sua kusetetaan ja ei siinä puolisoa oikeati rajata pois. Ja siksi haluaa avioehdon.
Itse aikoinani näytin miehelle kaikki perinnönjakoon liittyvät lippuset ja lappuset. Mies ei ole näyttänyt minulle mitään. Mutta sen verran tarkkoja olivat perinnönjättäjät että uskon testamentissa näin lukevan.
Eli pyydä testamentti luettavaksesi. Mitä salaista siinä nyt on? Sitten näet rajataanko puoliso pois. Muuten en uskoisi miestä.
Ja vaikka puoliso todella rajattaisiin pois niin silti en avioehtoa allekirjoittaisi.
Siis lukenut sen sanasta sanaan ja nähnyt siinä kohdan, että puoliso rajataan pois?
Jos et ole oikeasti nähnyt koko testamenttia, luulen että sua kusetetaan ja ei siinä puolisoa oikeati rajata pois. Ja siksi haluaa avioehdon.
Itse aikoinani näytin miehelle kaikki perinnönjakoon liittyvät lippuset ja lappuset. Mies ei ole näyttänyt minulle mitään. Mutta sen verran tarkkoja olivat perinnönjättäjät että uskon testamentissa näin lukevan.
Mies ei näytä mulle mitään tärkeitä papereita. Hän hankki taannoin kassakaapin ja arvaan vaan, että säilöö sinne kaikki. Nää paperit kun ei mulle kuulu hänen mukaansa. Ja eihän ne kuulu.
Onkohan kovin yleistä, että puolisot eivät esimerkiksi näytä perukirjaa tai testamenttia. Itse näytin kyllä kaikki, annoin lukea ilman erillistä pyytelyä ja hyvin näytti lukeminen käyvän.
auto kenen nimissa jos olette naimisissa. Kaikki menee puoliksi ellei ole avioehtoa tehty. Tietenkaan et allekirjoita mitaan paperia.
auto kenen nimissa jos olette naimisissa. Kaikki menee puoliksi ellei ole avioehtoa tehty. Tietenkaan et allekirjoita mitaan paperia.
Tää elämä on käynyt tässä viime päivinä ihan hulluksi. Mies syyttää mua kaikesta, saa hirveän raivarin ja sitten sen varjolla ryntää matkoihinsa ja omien sanojensa mukaan vaan ajelee. Painostus on kovaa. Ensin yritti hyvitellä monta päivää (kukkia ym.), mutta nyt on kyllä ihan suoraan sanottuna helvetti irti.
että nyt on uusi nainen miehellä kuvioissa. Ja koko avioehdon, sinun syyttelyn ja haukkumisen sekä poissaolojen syy.
Luulen, että valmistelee selkäsi takana eroa ja yrittää saada kaiken omaisuuden itselleen.
Ratsaa salaa miehesi kännykkä. Käy läpi lähetetyt ja vastaaotetut tekstarit, soitetut puhelut ja vastaanotetut puhelut. Jos on outoja numeroita niin finderista selvität kenen numeroita ne on. Pidä maltti, älä syytä ennen kuin on kunnon todisteet.
Ja jos esim joku ilta katoaa tunneiksi kotoa kaverillee "Matille", sisarukselleen tms niin tsekkaa asia niin, että soitat sen henkilön kännyn , esim. sisaruksensa puhelimeen, tekosyyn varjolla ja ohimennen sanot, että se mun mieshän taisikin tula sinne teille poikkeamaan.... Ja jos ei miestä ole siellä missä pitäisi niin hälytyskellot soi!
Mäkin nostan. Joko ero on vireillä?
Toi on provo koska ap taas ottaa kantaa. Noin yleisesti ottaen ei kannata laittaa nimeä tässä vaiheessa jos 15 v oltu yhdessä. Vanhemmat voi perinnön tehdä niin että tää toinen ei saa mitään.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2012 klo 19:42"]
mitä ihmettä toisen perintö kuuluu siihen yhteiseen vietettyyn elämään, toivonkin TEILLE kaikille jotka olette sitä mieltä että ei allekirjoita avioehtoa että perisitte kans paljon jonka puolisosi veisi.
[/quote Itse tein aikoinaan avioehdon. Ehdottomasti.
Ap nimenomaan sanoi, että ei missään tapauksessa halua miehen perintöä, eikä sitä varmaan saisikaan kun perinnöstä on lasten puolisot suljettu ulkopuolelle.
Ap on maksanut perheen yhteisiä kuluja miestään enemmän ja tehnyt vuosia perheessä ilmaista työtä saamatta tästä mm. eläkettä, ja nyt mies on yhtäkkiä keksinyt että vaimon ei pidä saada oikeutta hänen tienaamiinsa rahoihin. Joiden tienaamista siis vaimo on mahdollistanut hoitamalla kotia ja maksamalla menoja omista taskurahoistaan. Mies lisäksi rikkonut avioliittoa yksipuolisesti.
Ei tässä tilanteessa ole reilua allekirjoittaa mitään avioehtopapereita. Miehen olisi pitänyt ottaa asia puheeksi jo liittoa solmittaessa.
et tietenkään tee avioehtoa. Kysy siltä, että joko on uusi vosu katsottuna, kun tuommoista ehdottelee?
Eihän se iso omaisuus sulle kuulu kumminkaan, kun on siinä testamentissa se puolisot sulkeva ehto.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2012 klo 18:06"]
[/quote]Provo
[quote author="Vierailija" time="31.10.2012 klo 21:05"]
en suostuisi avioehtoon.
[/quote En minäkään jos oisin oman perinnön haaskannut. Noin yleisesti ottaen kannattaa tehdä avioehto varakkaamman osapuolen. Nykyään syntyy uusperheitä ku sieniä sateella. Toinen voi olla varakas ja toinen omistaa huulet ja halut.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2012 klo 19:42"]
mitä ihmettä toisen perintö kuuluu siihen yhteiseen vietettyyn elämään, toivonkin TEILLE kaikille jotka olette sitä mieltä että ei allekirjoita avioehtoa että perisitte kans paljon jonka puolisosi veisi.
Vastahan tuo ap valitteli mistä sais rahat lukio kirjoihin lapselleen. Näyttää perintö olevan tarpeen. En usko tuohon stooriin.
Ap nimenomaan sanoi, että ei missään tapauksessa halua miehen perintöä, eikä sitä varmaan saisikaan kun perinnöstä on lasten puolisot suljettu ulkopuolelle.
Ap on maksanut perheen yhteisiä kuluja miestään enemmän ja tehnyt vuosia perheessä ilmaista työtä saamatta tästä mm. eläkettä, ja nyt mies on yhtäkkiä keksinyt että vaimon ei pidä saada oikeutta hänen tienaamiinsa rahoihin. Joiden tienaamista siis vaimo on mahdollistanut hoitamalla kotia ja maksamalla menoja omista taskurahoistaan. Mies lisäksi rikkonut avioliittoa yksipuolisesti.
Ei tässä tilanteessa ole reilua allekirjoittaa mitään avioehtopapereita. Miehen olisi pitänyt ottaa asia puheeksi jo liittoa solmittaessa.
Yleisesti ottaen jos on oltu naimisissa esim 10 v ja yhtäkkiä pitää allekirjoittaa avioehto niin tarkoittaa sitä että toinen haluaa erota. Oletetaan että toisella on omaisuutta ja toinen tyhjätasku naimisiin mennessä.
Ap - lue koko ketju läpi ja se mitä itse olet kirjoittanut. Olet aika sokeutunut omaan tilanteeseesi. Miksi olet kotirouvana ? En nyt sano tässä että eroa, mutta aika naiivi olet. Eihän sinulle kerry edes eläkettä. Voitko hieman valottaa lasten ikää ja määrää. Onko sinulla jokin ammattikoulutus ? Miten toimit taloudellisessa mielessä, kun perintö loppuu, miehesi ei näytä sinua ja lapsia elättävän.
Työelämään paluu olisi hankalaa, lähdin asiantuntijatehtävästä (hyvä palkka). Sain työn aikanaan enemmänkin hyvän maineeni kuin koulutuksen avulla. Ei olisi mahkuja kai enää kuin kaupan kassalle. No, tuleehan siitäkin rahaa, mutta ei sillä kovin leveästi lasten kanssa eletä.
Ap - lue koko ketju läpi ja se mitä itse olet kirjoittanut. Olet aika sokeutunut omaan tilanteeseesi. Miksi olet kotirouvana ? En nyt sano tässä että eroa, mutta aika naiivi olet. Eihän sinulle kerry edes eläkettä. Voitko hieman valottaa lasten ikää ja määrää. Onko sinulla jokin ammattikoulutus ? Miten toimit taloudellisessa mielessä, kun perintö loppuu, miehesi ei näytä sinua ja lapsia elättävän.
Työelämään paluu olisi hankalaa, lähdin asiantuntijatehtävästä (hyvä palkka). Sain työn aikanaan enemmänkin hyvän maineeni kuin koulutuksen avulla. Ei olisi mahkuja kai enää kuin kaupan kassalle. No, tuleehan siitäkin rahaa, mutta ei sillä kovin leveästi lasten kanssa eletä.
Mies ei muuten ostanut mulle edes vihkisormusta, vaan käytin kihlasormusta joka oli hänen äitinsä vanha. Ostin sitten itse itselleni vihkisormuksen. Se äidin sormuskin on sellainen, että mies sanoi että se on mulla vaan lainassa eli käyttöoikeus.
Autoja meillä on kaksi, molemmat miehen nimissä.
Musta tuntuu että mua pistetään 6-0 näissä raha-asioissa. Itselleen se sijoittelee ylimääräisiin eläkkeisiin, osakkeisiin. Ja vaikka olen pyytänyt itselleni samaa, niin ei suostu. Lapsille sentään pistää 25 euroa kuussa pankkitilille....
Sinun sijoituksesi? Jos mies käy töissä niin he ovat hänen rahojaan. Jos mies saa perinnön niin perintö on hänen ei sinun. Ne rahat ei kuulu sulle
älä missään nimessä laita nimeäsi avuoehtoon! Jos miehesi painostaa, niin ainakin täältä saat tukea jos se yhtään auttaa.
Toivottavasti silloin olisi kivoja ihmisiä linjoilla - siis jos tarvetta ilmaantuu. Täällä joskus höyhennetään vielä lisää vaikka olisi avun tarpeessa.
Sanoin, että en nimeäni paperiin pistä ja työntäköön sen hanuriinsa. Että jos eron tahtoo, niin katsotaan sitten niitä ehtoja.
Jos mies on tienannut ja sinä olet ollut kotona, ei sinulle ole kertynyt mitään eläkettäkään. Tottakai jätät allekirjoittamatta.
niin se todistaa että AP on sellainen nainen. Hän ei ole koskaan miehestä välittänytkään vaan on ainoastaan rahan takia suhteessa.