Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioehto

Vierailija
31.10.2012 |

Nyt kysyn raadin mielipidettä. Olen yli nelikymppinen kotiäiti. Mies on viisissäkymmenissä. Hän sai suuren perinnön, miljoonaluokkaa. Hän tuli tänään töistä kotiin ja sanoi, että pitää tehdä avioehto.

Mies on jäänyt kerran kiinni maksullisista ja epäilen, että on ollut muitakin juttuja.

Miten on, laittaisitteko nimenne avioehtoon. Ollaan oltu naimisissa 15 vuotta ja silloin ei tullut puheeksi. Mies on tienannut hyvin, mä en mitään näiden vuosien aikana. Olen pyytänyt esimerkiksi, että mulle säästettäisiin eläkettä mutta ei suostu.

Sanoin, että en nimeäni paperiin pistä ja työntäköön sen hanuriinsa. Että jos eron tahtoo, niin katsotaan sitten niitä ehtoja.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suostuisi avioehtoon.

Vierailija
42/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ole varma onko mies suunnittelemassa eroa. Lätisee aina niin kauniita sielunkumppanuudesta ja että olen hänen elämänsä nainen. Mutta kun katson faktoja, niin ei hänen ole tarvinnut muhun oikein muuta tuhlata kuin ruoka minkä syön. Muuten olen huolehtinut omista menoista. En esim. käy kampaajalla, vaatteet kirppikseltä.

Ja toi autohomma kanssa pännii. Eihän sillä väliä ole, mutta hän aina puhuu kuin auto olisi mun. Hän on kuitenkin yksiselitteisesti omistaja. Talo on molempien nimissä, mutta lainaa on vielä jonkin verran. Lyhennykset on ollut aika pienet ja ylimääräinen raha on mennyt hänen omalle säästötililleen. Ihan kuin mua kuseXettaisiin.

Älä vaan missään nimessä ikinä kirjoita nimeäsi mihinkään paperiin! Jos minä olisin sinä, varaisin asap ajan juristille ja kävisin raha- ja muun varallisuustilanteeni hänen kanssaan kohta kohdalta läpi. Sitten pistäisin eron vireille oma-aloitteisesti oli tilanne mikä hyvänsä. Olen pahoillani, mutta kertomasi perusteella miehesi on karmea itsekeskeinen sika, piste. Tuhlaat vain elämäsi hänen kanssaan. Tunnen itse kuvailemasi miestyypin, oma isäni oli täysin samanlainen...

mitä enemmän sitä rahaa hänellä on säästössä, sitä suurempi hänen netto-omaisuutensa ja sitä enemmän joutuu erossa maksamaan tasinkoa sinulle. Ei omaisuuden muodolla ole väliä, määrällä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon uudelleen, että älä laita nimeäsi minkäänlaiseen paperiin.

Vieläkö voit ottaa todesta tuollaisen aviomiehen? Täältä tulis lähtöpassit oitis! Mitä muuta tuo voisi tarkoittaa kuin halua turvata kaikki omaisuus ja rahat hänelle? Eli jäisit itse tyhjän päälle!

Heitä mies pihalle ja vaihda lukot! Siinähän voi sitten miettiä, mitä perinnöllään haluaa tehdä...

Vierailija
44/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehesi kaltaiset ihmiset kyllä "kävelevät yli" jos vain annat eli nyt vain fiksuna naisena pidät puolesi sillä loppupeleissä jokainen on se oman onnensa seppä.

Vaikka miehellesi tekee varmasti aluksi tiukkaa ymmärtää, ettet ole enää ihan vedätettävissä niin yleensä miehet kuitenkin kunnioittavat enemmän oman arvonsa tuntevia naisia.

Ja jos miehesi haukkuu sinua niin voit sanoa, etttä itsehän on sinut valinnut ;) vaimoksi ja lastensa äidiksi joten pitäisi olla ihan ok valinta :)

Vierailija
45/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon uudelleen, että älä laita nimeäsi minkäänlaiseen paperiin.

Vieläkö voit ottaa todesta tuollaisen aviomiehen? Täältä tulis lähtöpassit oitis! Mitä muuta tuo voisi tarkoittaa kuin halua turvata kaikki omaisuus ja rahat hänelle? Eli jäisit itse tyhjän päälle!

Heitä mies pihalle ja vaihda lukot! Siinähän voi sitten miettiä, mitä perinnöllään haluaa tehdä...

perinnöllään tekisi. Sillä voisi olla oikein hauskaa :-) Jos vaihtaisin lukot se tulisi viranomaisten kanssa ja varmaankin hoitaisi mut joko putkaan tai johonkin hoitolaitokseen. On nääs aika ärhäkkää sorttia. Mutta kovasti on rahoistaan huolissaan. Ettei vaan vaimo jotenkin hyötyisi hänestä...

Vierailija
46/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehesi kaltaiset ihmiset kyllä "kävelevät yli" jos vain annat eli nyt vain fiksuna naisena pidät puolesi sillä loppupeleissä jokainen on se oman onnensa seppä.

Vaikka miehellesi tekee varmasti aluksi tiukkaa ymmärtää, ettet ole enää ihan vedätettävissä niin yleensä miehet kuitenkin kunnioittavat enemmän oman arvonsa tuntevia naisia.

Ja jos miehesi haukkuu sinua niin voit sanoa, etttä itsehän on sinut valinnut ;) vaimoksi ja lastensa äidiksi joten pitäisi olla ihan ok valinta :)

Nyt hän on muuten muka kovasti pahoillaan, kun pahoitti mun mieleni. Taisi olla eka kerta, kun käytin koko avioliiton aika ilmaisua että voi tyköntää jotain hanuriinsa. Mutta näen, että ei hän asiassa luovuta.

Olet oikeassa, että mies ihailee voimakastahtoisia naisia. Mutta ei vaan kestä. Ihanne olisi sellainen aasialainen, kuuliainen vaimo. Näin hän joskus kännipäissään on kertonut. No, mä näytän vähän aasialaiselta ja olen aika pieni, joten se kai riittää. Ja hyväuskoinen, anteeksiantava ja yritän aina ajatella muita ja meitä. Sitten vasta itseäni. Enkä yleensä edes silloin.

Vierailija
47/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat on tärkeintä maailmassa...toiseksi jää vaimo,lapset,perhe-elämä :(

Vierailija
48/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat on tärkeintä maailmassa...toiseksi jää vaimo,lapset,perhe-elämä :(

Hän on ihan hyvä isä. Siis kyllähän me pompitaan hänen tahtonsa mukaan, sekä minä että lapset mutta hän touhuaa paljon lasten kanssa, auttaa läksyissä, vie harrastuksiin (jotka minä maksan), antaa hyvän yön pusut jne. Laittaa ruokaa joskus tai aamupalan. Mä saan kahvit joskus sänkyyn. Mutta nämä raha-asiat ovat sitten ihan eri asiat.

Mua alko jo säälittää, kun mietin kuinka huolissaan hän on että vaimo vie hänen perintönsä, hänen rahansa.

Vierailija
49/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suhteesta puuttuu tasa-arvo...ei se kotiäitinä oleminen tarkoita, että on joku 2.luokan kansalainen ja on pakko laittaa viimeisetkin roponsa vaikka niihin lasten lenkkareihin kun toinen kierii sillä välin rahoissansa ja säästää omat rahansa.

Miehesi vaikuttaa raha-asioissa jotenkin "sairaan pihiltä ja vainoharhaiselta" varsinkin kun sinä ja lapset ette pahemmin hänen rahojansa tuhlaile!

Vierailija
50/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suhteesta puuttuu tasa-arvo...ei se kotiäitinä oleminen tarkoita, että on joku 2.luokan kansalainen ja on pakko laittaa viimeisetkin roponsa vaikka niihin lasten lenkkareihin kun toinen kierii sillä välin rahoissansa ja säästää omat rahansa.

Miehesi vaikuttaa raha-asioissa jotenkin "sairaan pihiltä ja vainoharhaiselta" varsinkin kun sinä ja lapset ette pahemmin hänen rahojansa tuhlaile!

Ja kerran kiukuspäissäni sanoin häntä pihiksi. Hän sai hirmuisen slaagin. Mutta ihan oikeasti, pihi mikä pihi. Ei sen puoleen, vaatetan hänet myös. Ostan aina kalliita paitoja, solmioita ym. lahjoiksi. Ja hajusteita.

Vierailija
51/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - lue koko ketju läpi ja se mitä itse olet kirjoittanut. Olet aika sokeutunut omaan tilanteeseesi. Miksi olet kotirouvana ? En nyt sano tässä että eroa, mutta aika naiivi olet. Eihän sinulle kerry edes eläkettä. Voitko hieman valottaa lasten ikää ja määrää. Onko sinulla jokin ammattikoulutus ? Miten toimit taloudellisessa mielessä, kun perintö loppuu, miehesi ei näytä sinua ja lapsia elättävän.

Vierailija
52/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että en nimeäni paperiin pistä ja työntäköön sen hanuriinsa. Että jos eron tahtoo, niin katsotaan sitten niitä ehtoja.

Jos mies on tienannut ja sinä olet ollut kotona, ei sinulle ole kertynyt mitään eläkettäkään. Tottakai jätät allekirjoittamatta.

Vierailija
53/119 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä missään nimessä laita nimeäsi avuoehtoon! Jos miehesi painostaa, niin ainakin täältä saat tukea jos se yhtään auttaa.

Vierailija
54/119 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi AP?

Vierailija
55/119 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa seuraa. Mies on nyt keksinyt, että lopettaa työnsä ja ryhtyy kiinteistösijittajaksi. Mulla meni hetki tottua ajatukseen, mutta ihan ok. Hän varmasti onnistuu. Sanoin, että mielelläni autan katsomaan sopivia kiinteistöjä, olen apuna.

No, eilen sitten sanoi ettei halua mua businekseensa mukaan, olen kiviriippa joka estää häntä menestymästä. Oli palaveerannut kiinteistönvälittäjän kanssa, joka nyt on hänen uusi paras ystävänsä. Siro, kaunis blondi. Ja mies jo syyttikin ennen kuin ehdin tätä kuviota tietää, että olen mustasukkainen.

Vierailija
56/119 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 on täysin oikeassa. Hae ihan oikeasti avioeroa (ilman mitään ehtojen allekirjoittamista). Luulen, että siitä ihan oikeasti alkaisi sinulle parempi elämä. Jos lapsetkin ovat jo isoja, niin pitäisi olla helppoa. Lisäksi lapsille olisi hyväksi nähdä, että äitiä ei saa kohdella miten tahansa.

Älä viiltele, vaan opettele kestämään syyllisyyttä tai pikemminkin opettele tunnistamaan, milloin olet oikeasti syyllinen ja milloin et. Sinä et ole tehnyt mitään väärää, mies sen sijaan käyttäytyy todella törkeästi. Ei se, että joku syyttää sinua jostain, tarkoita, että olisit tehnyt väärin.

Jatkoa seuraa. Mies on nyt keksinyt, että lopettaa työnsä ja ryhtyy kiinteistösijittajaksi. Mulla meni hetki tottua ajatukseen, mutta ihan ok. Hän varmasti onnistuu. Sanoin, että mielelläni autan katsomaan sopivia kiinteistöjä, olen apuna.

No, eilen sitten sanoi ettei halua mua businekseensa mukaan, olen kiviriippa joka estää häntä menestymästä. Oli palaveerannut kiinteistönvälittäjän kanssa, joka nyt on hänen uusi paras ystävänsä. Siro, kaunis blondi. Ja mies jo syyttikin ennen kuin ehdin tätä kuviota tietää, että olen mustasukkainen.

Vierailija
57/119 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 on täysin oikeassa. Hae ihan oikeasti avioeroa (ilman mitään ehtojen allekirjoittamista). Luulen, että siitä ihan oikeasti alkaisi sinulle parempi elämä. Jos lapsetkin ovat jo isoja, niin pitäisi olla helppoa. Lisäksi lapsille olisi hyväksi nähdä, että äitiä ei saa kohdella miten tahansa.

Älä viiltele, vaan opettele kestämään syyllisyyttä tai pikemminkin opettele tunnistamaan, milloin olet oikeasti syyllinen ja milloin et. Sinä et ole tehnyt mitään väärää, mies sen sijaan käyttäytyy todella törkeästi. Ei se, että joku syyttää sinua jostain, tarkoita, että olisit tehnyt väärin.

Raha saa ihmisissä kyllä jänniä asioita aikaiseksi. Mun kohdalla viiltelyssä on enemmän kyse siitä, että,fyysinen kipu vie sisältä tuskan pois. Helpottaa. Muhun ihan oikeasti sattuu, sisälle.

Vierailija
58/119 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun ihan oikeasti sattuu, sisälle.

Siinä on hyvät edellytykset onnistua, koska sinulla ei ole mitään aihetta tuntea syyllisyyttä. Eli elämässäsi ei tarvitse tapahtua suuria mullistuksia, vaan sinun pitää vain itse tajuta olevasi hyvä ja arvokas ihminen. Terapia on paljon viiltelyä parempi selviytymiskeino!!

Ja miehesi on kirjoitustesi perusteella sinua kohtaan täysi kusipää. Sinuna ottaisin eron, ellei mies lähde kanssasi pariterapiaan ja myönnä että hänellä on nyt todellinen kasvun paikka.

Avioehtoa et tee missään tapauksessa. Miehesi yrittää muutenkin hyväksikäyttää sinua. Älä anna hänelle vielä lisää välineitä tehdä niin.

Vierailija
59/119 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun ihan oikeasti sattuu, sisälle.

Siinä on hyvät edellytykset onnistua, koska sinulla ei ole mitään aihetta tuntea syyllisyyttä. Eli elämässäsi ei tarvitse tapahtua suuria mullistuksia, vaan sinun pitää vain itse tajuta olevasi hyvä ja arvokas ihminen. Terapia on paljon viiltelyä parempi selviytymiskeino!!

Ja miehesi on kirjoitustesi perusteella sinua kohtaan täysi kusipää. Sinuna ottaisin eron, ellei mies lähde kanssasi pariterapiaan ja myönnä että hänellä on nyt todellinen kasvun paikka.

Avioehtoa et tee missään tapauksessa. Miehesi yrittää muutenkin hyväksikäyttää sinua. Älä anna hänelle vielä lisää välineitä tehdä niin.

Pelottaa vain soittaa. Ja sitten tietysti mietin, että jos mies eroa virittelee niin sit mut olisi helppo leimata tasapainottomaksi.

Mä en tiedä uskaltaisinko mennä pariterapiaan. Mies nimittäin puhuu ihmiset pyörryksiin. Tyhmää, myönnän.

Avioehto saa nyt olla toistaiseksi. Luulen, että ensiksi mua kiristettäisiin vähän yhden jos toisen asian suhteen ja kun mies olisi tarpeeksibtottunut ajatukseen hänen olisi helppo ottaa ero. Luulen, että lapsista tulisi riitaa. Hän ei suostuisi elateita lapsista mulle maksamaan. Hoitaisi mielestään itse samat asiat halvemmalla.

Vierailija
60/119 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lukenut sen sanasta sanaan ja nähnyt siinä kohdan, että puoliso rajataan pois?

Jos et ole oikeasti nähnyt koko testamenttia, luulen että sua kusetetaan ja ei siinä puolisoa oikeati rajata pois. Ja siksi haluaa avioehdon.