Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä näitä päivittäin suihkussa kävijöitä, siitä ei ole mitään hyötyä

Vierailija
29.10.2012 |

Se vain kuivattaa ihoa ja ei poista muuta kuin näkyvää likaa jota aikuiselle syntyy loppujen lopuksi harvoin jos ei ihan mudassa ryömi.

tiesittekö että edes pesusienellä hankaus ei poista iholla elävää/asuvaa bakteerikantaa, joka on itse asiassa ihmiselle välttämätön ja vaaraton. ihmisen kuollut ihosolukko taas hilseilee ja varisee itsestään esim yön aikana ja tarttuu vaatteisiin ja poistuu näin ilman suihkua. mitä useammin suihkussa käy, sitä enemmän solukkoa irtoaa, ja sitä "likaisempi" itse asiassa olet..hiuksillekkaan ei tee hyvää pestä niitä joka päivä voimakkailla aineilla.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toimii 24 h on jopa niitä jotka kestää 48 tuntia! niin en haise aamulla, voin laittaa dödöä lisää ja olen illalla vielä puhtaan tuoksuinen..eikä ihminen ole mikään myrkkysäkki hieman rasvaisena...ajatelkaa hellekesää! talvi on vielä aivan eri asia...

Vierailija
82/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkös, mulla oli yläasteella aikoinaan bilsanmaikka, joka ajatteli kuten sinä. Sanoi jopa että on ihan sama laittaako naamaan rasvaa vaiko lehmänpaskaa, sama vaikutus kummallakin.

Lienetkö sukua?

Se vain kuivattaa ihoa ja ei poista muuta kuin näkyvää likaa jota aikuiselle syntyy loppujen lopuksi harvoin jos ei ihan mudassa ryömi.

tiesittekö että edes pesusienellä hankaus ei poista iholla elävää/asuvaa bakteerikantaa, joka on itse asiassa ihmiselle välttämätön ja vaaraton. ihmisen kuollut ihosolukko taas hilseilee ja varisee itsestään esim yön aikana ja tarttuu vaatteisiin ja poistuu näin ilman suihkua. mitä useammin suihkussa käy, sitä enemmän solukkoa irtoaa, ja sitä "likaisempi" itse asiassa olet..hiuksillekkaan ei tee hyvää pestä niitä joka päivä voimakkailla aineilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen saa myös siitä kun emättimen ph tasapaino horjuu ja utlee tulehdus. Yksi helpoimmista keinoista horjuttaa emättimen omaa luonnollista tilaa on pestä sitä jatkuvasti!

Vierailija
84/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen saa myös siitä kun emättimen ph tasapaino horjuu ja utlee tulehdus. Yksi helpoimmista keinoista horjuttaa emättimen omaa luonnollista tilaa on pestä sitä jatkuvasti!

se on sit joku muu tulehdus joka haisee mutta itsessään hiivatulehdus ei haise mainittavasti

Vierailija
85/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan ruoanvalmistusta ja eipä tulisi mieleenkään olla käymättä suihkussa päivittäin.

Toivon että kaikki keittiötyötä tekevät peseytyvät päivittäin ja vaihtavat kaikki vaatteensa päivittäin. Ruoan käryt tarttuu vaatteisiin.

On ammatteja joissa toimivien on saattaa olla tarpeen käydä jopa useamman kerran päivässä suihkussa kuten maatalousyrittäjä.

Kuvitelkaa jätevesipuhdistamon työntekijää, rakennusmiestä, ym. "likaisia töitä tekviä"

jos kävisivät vain kerran viikossa suihkussa.

Kevyessä konttorityössä jossa ei ole käryä eikä tule kuuma missään vaiheessa voi toimia kuten näkee parhaakseen.

Vierailija
86/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin kuumalla käyn joka päivä suihkussa, mutta talvisin riittää 2-3 päivän välein. Kainalot ja kasvot pesen joka päivä lavuaarissa kyllä, mutta en kokosuihkussa käy. Ihan tarpeetonta minulle ainakakin.

Vierailija
87/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli maanataina D osassa juttu hiustenpesusta ja shampoon käyttämättömyydestä:

http://www.hs.fi/elama/Sampoota+ei+kannata+k%C3%A4ytt%C3%A4%C3%A4+liika…

On selvää, että toisille sopii harvempi suikussa käynti ja tukan pesu, toiset _tarvitsee_ tiheämpää pesua. Itselläni on luonnostaan hyvin rasvoittuva päänahka. Olen ärsyttävyyteen asti kuullut maallikkojen vinkkejä, ettei pitäisi pestä tukkaa niin usein, niin rarvoittuminen hiipuisi. Voin sanoa: ei toimi! Joskus todella kipeänä ollessani ja reppureissumatkatessani on ollut monen päivän pesutaukoja. Rasvoittuminen ei yhtään vähentynyt, ainoastaan sain riesakseni kutiavan hilseen, johon tarvitsin ketokonatsoli shampoo kuurin. Ihotautilääkärini vahvistaa tämän, rasvoittuvaa, hilseilevää tukkaa kannattaa pestä tiheään (=päivittäin), se pitää mikrobitason matalana ja hilsetystauti pysyy poissa. Toinen mikä vähentää päänahan rasvoittumista minulla on Diane Nova e-pllerit.

Vierailija
88/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haise. Totta, että tasapainoa voi järkyttää ihan pelkällä vedelläkin, mutta tässä puhutaan normaalista peseytymisestä eikä mistään jatkuvasta jynssäämisestä. Pimpsa on hyvä pestä vedellä aamuin illoin.

Vierailija
89/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tekevät ihan oikeaa fyysistä työtä, hikoavat ja pöllyttävät hevosen karvoja. Siksi käyn päivittäin suihkussa. JA vaihdan vaatteet lähtiessäni ihmisten ilmoille.

Vierailija
90/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos sulla siellä joku haisee, niin se on se pesemättömyys.

49

Vierailija
91/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peseytyä aamuisin. Ei kukaan käske juuriharjalla jynssäämään.

Vierailija
92/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että tukka rasvoittuu nopeammin jos sitä pesee usein, toiminee niillä, joilla päänahka ei erityisen rasvoittuvaista sorttia ole muutenkaan. Kun sitten taas meillä, joilla oikeasti se tukka rasvoittuu vajaassa vuorokaudessa, ei mitkään pesuvenyttelyt auta. Ja kun töissä on käytävä, on se fleda päivittäin pestävä. Ei kiinnosta olla joka toinen päivä sen näköinen, kun olisin tipahtanut margariinikulhoon.

Vierailija
93/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että joukossa on haisuleita kun eivät käy joka päivä suihkussa. Hurjaa.

Vierailija
94/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 20:53"]

Tuo, että tukka rasvoittuu nopeammin jos sitä pesee usein, toiminee niillä, joilla päänahka ei erityisen rasvoittuvaista sorttia ole muutenkaan. Kun sitten taas meillä, joilla oikeasti se tukka rasvoittuu vajaassa vuorokaudessa, ei mitkään pesuvenyttelyt auta. Ja kun töissä on käytävä, on se fleda päivittäin pestävä. Ei kiinnosta olla joka toinen päivä sen näköinen, kun olisin tipahtanut margariinikulhoon.

[/quote]

Allekirjoitan tämän. Vaikka olen atoopikko, päänahka ja naama rasvoittuu todella nopeasti. Ehkä se on joku pään ihon puolustautumisreaktio atopiaa vastaan. Vuoden verran, kun vapaalla olin, pesin joka toinen päivä hiuksiani, koska ei ollut töiden takia pakko olla huoliteltu, mutta ei se pesuvälin tarvetta harventanut. Edelleen olisi joka päivä pitänyt hiukset pestä ja kun töihin palasin, oli pakko siirtyä siihen joka aamuiseen pesuun. Ainoastaan silloin, kun minulla oli permanentti, hiukset kaipasivat harvemmin pesua, mutta kun permanentin päänahkaa kuivattava vaikutus lähti, palasi rasvoittuminen. Pesun välttäminen ei siis kaikilla vähennä rasvoittumista.

Ei hiukseni mitään haittaa ole jatkuvasta pesusta saaneet ja päivittäistä pesua on ollut teini-iästä asti. Paksut ovat ja kiiltävät. Hilsettä ei ole.

Vierailija
95/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 20:53"]

[/quote]

Ruokavaliokin vaikuttaa siihen, kuinka nopeasti hiukset rasvoittuvat.

Vierailija
96/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittavat oo koskaan kuulleet kuivashampoista???

Vierailija
97/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä tarttuu ihoon ja hiuksiin tietty ominaishaju, ja tätä ominaishajua mieheni ei tahdo viereensä nukkumaan. Käyn siis joka ilta suihkussa, joskus päivälläkin, jos pitää asioida paikoissa joissa tämä ominaishaju on epätoivottavaa.

tv: työntekijä sikalasta.

Vierailija
98/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen joka päivä jossakin kohtaa niin pahoin, että pakkohan se on käydä illalla pesulla. Muuten on nahkea olo ja haisee omaankin nenään. Kuinkahan pahalle sitä muiden mielestä silloin haisee...

Vierailija
99/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset pesen korkeintaan 2-3 kertaa viikossa, vain silloin kun alkaa tuntua ja näyttää likaisilta.

Suihkusaippuaa käytän todella harvoin, eli pääasiassa suihkussa käydessä pesen pelkällä vedellä alapään ja kainalot, ihan kädellä vaan hinkkaan. Yleensä muu kroppa ei pahemmin likaannu kun en tee mitään sellaista työtä/harrastusta.

En käytä hiustenmuotoilutuotteita, enkä meikkiä, ainoa aine jota käytän on dödö.

Iho on hyvä, eikä kaipaa rasvaa, kuin kädet joskus kovilla pakkasilla (pesen käsiä usein)

Vierailija
100/100 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:17"]

Mun anatomian ja fysiologian kirjassa sanotaan että keskimäärin aikuinen nainen hikoilee n. 1,5litraa/yössä, ja mies n. 2litraa yössä. 

[/quote]

Ihanaa liioittelua! laitapa tänne kirjan tiedot.

Oikeasti ihminen hikoilee keskimäärin 0,5-1 litraa vuorokaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme