En ymmärrä näitä päivittäin suihkussa kävijöitä, siitä ei ole mitään hyötyä
Se vain kuivattaa ihoa ja ei poista muuta kuin näkyvää likaa jota aikuiselle syntyy loppujen lopuksi harvoin jos ei ihan mudassa ryömi.
tiesittekö että edes pesusienellä hankaus ei poista iholla elävää/asuvaa bakteerikantaa, joka on itse asiassa ihmiselle välttämätön ja vaaraton. ihmisen kuollut ihosolukko taas hilseilee ja varisee itsestään esim yön aikana ja tarttuu vaatteisiin ja poistuu näin ilman suihkua. mitä useammin suihkussa käy, sitä enemmän solukkoa irtoaa, ja sitä "likaisempi" itse asiassa olet..hiuksillekkaan ei tee hyvää pestä niitä joka päivä voimakkailla aineilla.
Kommentit (100)
pesydyn vedellä ja usein myös saippualla, jopa pesusienellä hinkkaamalla. Samoin lapseni, samoin sisarukseni, vanhempani, kaikkien lapset. Kenelläkään ei ole allergioita eikä atooppista ja hartaudella rasvattavaa ihoa, ei psoriaasia. Ei ihotulehduksia, täitä, satiaisia, kirppuja, luteita. En näe yhtään syytä miksi näin ei voisi peseytyä jatkossakin, kun olo on hyvä ja puhdas ja kun omaan nokkaani ihmiset haisevat helposti hielle, kuukautisille, rasvaiselle päänahalle. En pidä ihmisen hajusta, pidän parfyymien hajusta.
kyse on myös ekologisuudesta/turhasta veden tuhlauksesta/sekä ympäristön kuormittamisesta pesuaineilla varsinkin et tule sen puhtaammaksi vaikka kuinka hinkkaat
KYllä se pesu vaan auttaa. Se poistaa hien ja rasvan. Sen nyt vaan näkee jos ihminen ei ole pariin päivään käynyt suihkussa. Sekä varsinkin haistaa. Hajusteita ei ikinä pidä laittaa jos ei ole käynyt suihkussa. Sillä silloin hien haju (kaikki hikoilee joka päivä) sekoittuu hajusteeseen. EIkä se haise hyvälle.
ei taida tosiaan pahemmin urheilla tai harrastaa minkäänlaista liikuntaa ylipäänsäkään... Vedäpä kokeeksi edes kerran elämässäsi kunnon lenkki tai jumppa niin, että koko kroppa hiuksia myöten on hiestä läpimärkä ja tule sitten jauhamaan varisevasta ihosolukosta.
Ei kun EI!
hikoaa joka ikinen päivä. Se on täysin varma. Ihminen hikoilee jopa nukkuessa.
enkä hikistä/ rasvaista/ spermaista/ hiekkaista/ hiertynyttä nivusta, jonka päälle tupsautetaan talkkia. Lyhyt suihku vie vettä alle 10 litraa. En voi lähettää tätä juomakelpoista vettä Afrikkaan, jonka käytän peseytymiseen, vaikka kuinka niin toivoisin. Nautin siitä, että minulla on mahdollisuus tähän kaikkeen. Ekologisesti ajateltuna säästän käyttämäni veden siinä, etten syö lihaa.
Sillä normaalisti vettä menee noin 60-100 litraa. Minuutissa sellaiset 12 litraa tai enemmän. Riippuu hyvin pitkälle suihkun tyypistä ja siitä miten kovalla se on. "Täysillä" suihku kuluttaa paljon enemmän
te harvoin peseytyjät harrasta liikuntaa? Siis sellaista joka hikoiluttaisi?
Meillä käydään suihkussa yleensä joka toinen pv, lyhyet hiukset on tosi nopeasti rasvaisen näköiset jos ei pese. Mutta sitten kun on hikiliikuntaa, niin sen päälle kyllä käydään suihkussa. Esimurrosikäinen tyttö käy tällä hetkellä päivittäin suihkussa, hiukset on alkaneet rasvoittua niin nopeasti.
En hikoile joten äärimmäisen harvoin tuoksun hielle mutta todellakin käyn joka aamu suihkussa, hiukset pesen joka toinen päivä koska likaisina niitä en voi laittaa.
Olisi paljon hankalampaa vain pestä kainalot ja kasvot lavuaarissa, alapesu pytyllä jne. Suihkussa kaikki onnistuu samalla.
mun on vaikea käydä ihmisten ilmoilla. olen ihmetellyt miten ihmiset voi haista niin pahalle mutta ne on näitä kun ei käy suihkussa joka päivä. miten voi edes mennä nukkumaan jos ei ole käyny suihkussa? Vaihdetaanko sitten joka päivä lakanat vai kuinka usein? ihmiset on kyllä oksettavia...
En tosiaan halua lähteä ihmisten ilmoille unisen oloisena ja hajuisena. Ja nopeammin ja kätevämmin itsesä saa suihkussa pestyä kuin lavuaarin ja pytyn päällä temppuillessa.
En hikoile joten äärimmäisen harvoin tuoksun hielle mutta todellakin käyn joka aamu suihkussa, hiukset pesen joka toinen päivä koska likaisina niitä en voi laittaa.
Olisi paljon hankalampaa vain pestä kainalot ja kasvot lavuaarissa, alapesu pytyllä jne. Suihkussa kaikki onnistuu samalla.
muotoilutuotteet. Käytän Linnashampoota, joten ei se ainkaan minun päätä kuivata =) Ja miksi en peseytyisi myös kainaloista ja alapäästä samalla =)
Suihkussa on käydä, kuin pestä kainaloita jossain altaassa, tai suihkutella persettä.
Mä en kyllä käy joka päivä, mutta en näe pahaakaan.
Mä olen eilen käynyt suihkussa, mutta mun kainalot haisee jo hirveälle, ja iho on öljyinen ja haiseva. Normaalisti olisin tässä peseytynyt ennen ihmisten ilmoille lähtöä, mutta kiva tietää, ettei tarvitse. On niin kylmäkin, ettei jaksais.
Nähdään pian kaupassa!
Ihan kuvottavan hajuinen semmoinen ihminen joka ei peseydy päivittäin vaan suihkuttelee dödöä vaan kainaloihin. *oks*
Tottakai te luulette että olette poikkeuksia ettekä hikoile ja rasvoitu, mutta kaikki muut sen kyllä haistavat.
urheilemisesta..totta kai treenin jälkeen suihkussa kuuluu käydä. mutta se että ihmiset käy tavan vuoksi päivittäin suihkussa tai jopa aamuin illoin on turhaa..mitä enemmän käy suihkussa sitä enemmän se erittää hikoilua ja rasvoitusta ja kierre kasvaa....
on totta että ihminen varistaa lakanoihinsa ja vaatteisiinsa kaiken kuivan ihosolukon koska se uusiutuu joka hetki eikä suihkussa käyminen auta asiaa...se juuri pahentaa ja kiihdyttää solukon kuolemista..sitä enemmän lakananne on hilsepölyssä ja rasvassa mitä enemmän suihkussa käytte
Voi Morjes. Mulla psoriasis, ja jos en kävisi joka päivä suihkussa niin sekoisin.
joka näyttää ihan kamalalta jos ei joka päivä pese, tai vähintään joka toinen ilta/aamu.
Atoopikkonikin pesen kaksi kertaa päivässä. Pysyy iho paljon parempana. Ja öljyä päälle. Myös ihotautilääkärit ovat suositelleen paljoa pesua!!
Voi Morjes. Mulla psoriasis, ja jos en kävisi joka päivä suihkussa niin sekoisin.
en tietenkään tarkoittanut näitä poikkeustapauksia jos jollain on jokin sairaus
P.S. ihmeen paljon saanut keskustelua aikaan
Mutta mä olen rasvainen ihminen. Käyn suihkussa joka ilta, en halua mennä puhtaaseen sänkyyni päivän tomut, hiet, rasvat, meikit, hajuvedet ja koiran kuolat, karvat sekä talit ihollani.
Meitä on nääs moneen junaan. Kaikkien hipiä ei kärsi vedellä ja saippualla lutraamisesta.
Tunnen muutaman tuollaisen joiden vaatteet haisee kilometrin päähän pesuaineilta, koti haisee pesuaineilta, hiukset rasvoittuvat kun käydään 2-3 kertaa suihkussa, kämppää jynssätään jatkuvasti kauheilla kemikaaleilla, klorite haisee rappukäytävään asti...
Se jatkuva peseminen ja paikkojen jynssääminen kertoo mun mielestä jostain elämänhallinnan ongelmista. Kun ei enää muuta hallita niin ainakin itsensä jatkuvaa pesemistä ja kodin siivoamista.
Sitten nyrpistellään kaikille muille, no hyvä että on edes jotain missä voi päteä.
Lääkefirmat kiittää kun saa myytyä teille rasvoja kun ihon luonnollinen kosteus ja rasva on hävinnyt jo vuosia sitten, jatkuvat hiiivatulehduksetkun sitä pimpulia pitää jynssätä 20 kertaa päivässä ettei haise (ja sitten sa vasta haiseekin kun saa sen hiivan)
Asutaan miltein streliilissä kodissa j ihmetellään miksi ollaan siitä huolimatta jatkkuvasti kipeenä ja jynssätään lisää...
Kyllä se riittää että siellä suihkussa käy joka toinen päivä ja liikuntaa harrastaessa varmaan pitää sitten joka päivä (taas av palstakin kun täynnä ammattiurheilijoita joista kaikki juoksee sellaisen 30 km lenkin JOKA PÄIVÄ)
Kieken kaikkiaan, jotain on ihmisellä pielessä päässä jos tuntee itsensä niin likaiseksi että pitää aamuin illoin itsensä pestä joka päivä.
Tunnen muutaman tuollaisen joiden vaatteet haisee kilometrin päähän pesuaineilta, koti haisee pesuaineilta, hiukset rasvoittuvat kun käydään 2-3 kertaa suihkussa, kämppää jynssätään jatkuvasti kauheilla kemikaaleilla, klorite haisee rappukäytävään asti...
Se jatkuva peseminen ja paikkojen jynssääminen kertoo mun mielestä jostain elämänhallinnan ongelmista. Kun ei enää muuta hallita niin ainakin itsensä jatkuvaa pesemistä ja kodin siivoamista.
Sitten nyrpistellään kaikille muille, no hyvä että on edes jotain missä voi päteä.
Lääkefirmat kiittää kun saa myytyä teille rasvoja kun ihon luonnollinen kosteus ja rasva on hävinnyt jo vuosia sitten, jatkuvat hiiivatulehduksetkun sitä pimpulia pitää jynssätä 20 kertaa päivässä ettei haise (ja sitten sa vasta haiseekin kun saa sen hiivan)
Asutaan miltein streliilissä kodissa j ihmetellään miksi ollaan siitä huolimatta jatkkuvasti kipeenä ja jynssätään lisää...
Kyllä se riittää että siellä suihkussa käy joka toinen päivä ja liikuntaa harrastaessa varmaan pitää sitten joka päivä (taas av palstakin kun täynnä ammattiurheilijoita joista kaikki juoksee sellaisen 30 km lenkin JOKA PÄIVÄ)
Kieken kaikkiaan, jotain on ihmisellä pielessä päässä jos tuntee itsensä niin likaiseksi että pitää aamuin illoin itsensä pestä joka päivä.
Itsensä pitää pestä JOKA päivä muuten alkaa haisemaan.
Hiiva ei haise, eikä sitä vedestä saa.
Mulla suihkussa joka päivä käyminen liittyy vain ja ainoastaan siihen, että tunnen silloin olevani puhdas. Ihan siis omaa hyvänolon tavoitteluani ja uskallan myös myöntää sen.
Kun tunnen itseni puhtaaksi, olen samalla myös itsevarmempi. Ihan oikeasti.