Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä näitä päivittäin suihkussa kävijöitä, siitä ei ole mitään hyötyä

Vierailija
29.10.2012 |

Se vain kuivattaa ihoa ja ei poista muuta kuin näkyvää likaa jota aikuiselle syntyy loppujen lopuksi harvoin jos ei ihan mudassa ryömi.

tiesittekö että edes pesusienellä hankaus ei poista iholla elävää/asuvaa bakteerikantaa, joka on itse asiassa ihmiselle välttämätön ja vaaraton. ihmisen kuollut ihosolukko taas hilseilee ja varisee itsestään esim yön aikana ja tarttuu vaatteisiin ja poistuu näin ilman suihkua. mitä useammin suihkussa käy, sitä enemmän solukkoa irtoaa, ja sitä "likaisempi" itse asiassa olet..hiuksillekkaan ei tee hyvää pestä niitä joka päivä voimakkailla aineilla.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka aamu juostuani aamulenkin suihkussa.

Iltaisin useimmiten suihku uimahallilla, mutta jos nyt ei jostain syystä mennä sinne, niin sitten kotona.

Vierailija
22/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muita kuivunut hiki kutita? En ainakaan huomannut kun yhden kommentin siihen liittyen. Mä ainakin raavin itseäni kun apina jos en pese hikiä pois. Ja mulla on tapana hikoilla usein ihan tarkoituksella. Lisäksi muutenkin sitä hikeä pukkaa kiitettävästi.

Mulle kyllä riittää, että itse ymmärrän oman peseytymiseni, toisten ei tarvitse. Kaksi kertaa vuorokaudessa eikä ole ollenkaan liikaa itselleni. Mieluummin pyörin sitten siinä ihosolukossa kun likaisissa, haisevissa lakanoissa. Tosin oon niin kamala, että lisäksi käytän vartalon kuorinta-ainetta vähintään kerran viikossa. Solukot saavat siinä kyytiä.

Hauskoja nämä köökkipsykologit kun normaalista hygieniasta saa kehiteltyä vaikka mitä. Neuroosit ovat asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en herää, ennen kuin pääsen suihkuun. Eli käyn suihkussa vähintään kerran päivässä, urheilun jälkeen toisen. Maksan itse vesi- ja jätevesimaksuni. Suihku on mulle nautinto, siinä missä joku kallis auto toiselle. Kukin tavallaan. 

Vierailija
24/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä ei ilmeisesti ole oikein kärryillä näistä ekologisuusasioista. Veden lotrauksen ongelma on lähinnä se, että sen lämmitykseen kuluu energiaa. Useimmat varmaan peseytyvät lämpimällä vedellä. Kyse ei siis ole siitä, että Suomesta vesi olisi loppumassa tai että peseytymisvesi pitäisi lähettää juomavedeksi Afrikkaan.

Vierailija
25/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Minä käyn suihkussa ja pesen hiukset joka päivä jos on kesähelle tai jos olen urheillut tai muusta syystä hikoillut enemmän. Muulloin joka toinen päivä. Se riittää minulle, en haise. Toki pesen päivittäin alapään (ilman pesuainetta!) ja kainalot, joihin laitan dödön. Ja tietenkin kasvot, kädet, hampaat. Joskus jalkaterät. 

Miksi tällaisesta pitää kinata? Ihmiset ja tilanteet ovat erilaisia.

Vierailija
26/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikussahan pitäisi käydä vain silloin kun on likainen. Urpolaiset käyvät jo ennen kuin tulevat likaiseksi. Pesuainetta ei tarvitse myöskään käyttää ennen murrosikää!

Vierailija
27/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa kahdesti päivässä ja usein yhdessä miehen kanssa.

Lapset käyvät suihkussa päivittäin ja usein leikkivät esim. vesivoimalallaan siellä.

Vierailija
28/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hyvin sen olevan järjetöntä. Mutta en aamulla herää kunnolla ilman suihkua, tunnen oloni nuhjuiseksi koko päivän ilman sitä. 

Vierailija
29/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2012 klo 23:30"]

tiesittekö että edes pesusienellä hankaus ei poista iholla elävää/asuvaa bakteerikantaa, 

[/quote]

Ai, no mikäs takia käsienpesua toitotetaan joka paikassa? Sinun mielestäsi se on siis valetta, koska edes HANKAAMALLA ei bakteereita poisteta iholta.

Vierailija
30/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä "ihastuttavia" mammoja... Ei pestä itseään kuin aina joskus, nukutaan spermoissa..

Ei mikään ihme, että kaiken maailman luteita ja täitä on kaikki paikat nykyään täynnä.

Vierailija
31/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole mikään hysteerinen itseni puunaaja, mutta varsinkin näin kesällä on pakko käydä suihkussa joka päivä, mielellään illalla että pääsee puhtaana sänkyyn. Talvella saattaa riittää jokatoinen päivä, ellei tule hikoiltua ollenkaan.

Hiukseni ja ihoni rasvoittuvat nopeasti ja lisäksi käytän näin alkukesästä aurinkovoidetta, joten pakko on peseytyä. Päivittäin touhuan kotitöitä tai juoksen lasten kanssa ulkona, joten hiottua hartianseutu tuntuu nihkeältä jos en käy pesulla.

Vierailija
32/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:57"]

Mutta jos tarvii päivittäin täsmäpesun varpaille, alapäälle, kainaloille ja kasvoille... niin eikä se ole jo helpompi ja halvempi mennä sinne suihkuun kuin lotrata lavuaarissa varpaita ja pyllyä (miten se aikuselta edes onnistuu). Lienee ihan sama vaikka täsmien lisäksi vettä valuu ohi mahalle, selkään ja säärille, ainakin se kokosuihku on nopeampi,

[/quote]

No jos haluaa välttää turhaa lotrausta niin kyllähän vettä kuluu oleellisesti vähemmän täsmäpesuissa. Alapesu hoitunee useimmilla alapesusuihkulla. Itse pystyn ihan hyvin pesemään jalkaterät lavuaarissa, koska olen notkea. Ja jos ei pysty, niin voihan ne huljauttaa sillä varsinaisella suihkullakin. Talviaikaan jalkojenkaan pesu ei ole joka päivä tarpeen niille jotka eivät ole "jalkahikoilevaisia".

Vierailija
33/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parhaillaan yövieras, joka on sitä mieltä, että sauna ja suihku kerran-pari viikossa riittää, hajusteita ei tarvitse käyttää eikä hänen hikensä haise. Jo kahden päivän jälkeen huone, jossa vieras nukkuu, haisee kaikesta tuuletuksesta huolimatta aivan kamalalle! Vieraan vaatteista nyt puhumattakaan. Joudun ilmeisesti laittamaan lakanoiden lisäksi myös tyynyn ja täkin pesuun, kun vieras lähtee. Hankala tilanne, kun ei kehtaisi aikuista ihmistä suihkuun komentaakaan, kun ei itse tajua mennä!

Vierailija
34/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni vuoksi käyn pakostikkin suihkussa kerran päivässä, joskus kaksikin. 8-15 tunnin työpäivän jälkeen, tekee todellakin mieli käydä pesemässä itsensä. Työsuhde-etunani, kun on eritteet eri muodossa ;) Terkuin, Hoitsu ja ps. niitä ihoa hoitavia suihkuöljyjä on olemassa, mikäli jonkun iho ei kestä päivittäistä suihkuttelua...

Vierailija
35/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppua. Sillä atooppista ihoa tulee pestä vedellä, ei saippualla, sillä se lika ja hilse saattaa laittaa ihon kutiamaan jolloin sitä tulee raavittua eikä lopputulos ole edullinen ihottumalle. 

On eri käydä vesipesulla päivittäin ja niin teen itse. Hiuksia pesän melko usein, koska hikoilen nimenomaan päästä kun harrastan liikuntaa päivittäin. Hiukseni voivat erinomaisesti ja on voinut aina.

Koskaan en käytä saippuoita, ainoastaan meikinpesuun apteekin pesunestettä. Rasvasta minun tulee jalkojani joka päivä olin suihkussa tai en sillä minulle on puhjennut STRESSIN takia palmoplantaari pustulosis, joka on pysynyt tällä keinoa oireettomana, samoin otan omenaviinietikkaa päivittäin. Jos en ota viikkoon niin rakkulat puhkeaa uudestaan. Kokeiltu on monesti. Jaloilla tarkoitan jalkapohjia.

Ihon kuivuudesta en silti kärsi, Ihoni on muutoin hyvä, jopa erinomainen. On totta, että talirauhasten Talin eritys kiihtyy jos hinkaa kovin ja hankaa, pelkkä pesu ei sitä juuri tee. Saman tuloksen saa hieronnallakin.

Myös alapään flooran eritys lisääntyy hankaavalla pesulla ja muulla hankauksella, kuten seksillä, hankaavilla alusvaatteilla ja pikkuhousunsuojia käyttäen.

MUTTA VETTÄ ON TURHA SYYTTÄÄ! Ihmiset ovat kautta aikojen pulahtaneet järveen, sademetsissä puroihin ja muihin vesistöihin, mereen jne. Suolainen tekee hyvää, kuorii ihoa hellävaraisesti. Suola-altaissa kävely vastaa jalkahoitoa moninkertaisesti ja jättää ihon pehmoiseksi. Vettä tulee muistaa myös juoda.

kun suihkun viimeistelee kylmällä vedellä se elvyttää verenkiertoa sekä estää turvotusta, vesi myös vaimentaa kiputiloja, käytetäänhän sitä myös synnytyksessä.

Vedellä voi edesauttaa unentuloa tai virkistää itseään, Riippuu onko vesi lämmintä vai viileää tai peräti kylmää.

Avantouintikin tuo monelle helpotusta erilaisiin vaivoihin. Itsellä kuuma suihku hartioille auttaa kun lihakset on jumissa.

En tahdo ihosilsaa lakanoihini enemmän kuin on tarvis, joskus siis teen kuivahieronnan. Lakanoihin imeyty joka yö valtavia määriä hikeä, vaikka ihminen ei aamulla tiedäkään hikoilleensa. Se imeytyy hiljaisin patjoihin. Tästä syytä meillä ostetaan uudet patjat viim. 3 vuoden välein, petariakin vaihdetaan ja petivaatteet aina kerran viikossa.

Iho pysyy heleänä kun sitä hoitaa eikä hoito tarkoita kamalaa kosmetiikkamäärää vaan se riittää, että sitä hoitaa, on se sitten vaikka vaan vesi.

vesi vanhin voitehista, on sekin jo vanha sanonta.

Ennen pestiin harvoin kun ei ollut vaihtoehtoja, veden kanto kaivosta ei ollut helppoa tai järvestä. Jotkut sulatti jopa lunta pesuvedeksi. Silti 80v. Papallanikin on pahat iho-ongelmat ja monella muulla vanhalla ihmisellä.

On korut jalat ja huono verenkierto tehnyt kymmeniä katkenneita hiussuonia sekä muita vaivoja.

Se, että jollainnvanhalla ihmisellä on hiukset pysyneet kauniina ei ole välttämättä pesin välttelyn tulos vaan geeneissä hyvä etu.

Myös jos on väitellyt hiusten värjäämistä, hiuslakkaa ym. Niin sekin jo pitää hiukset parempina. KOSKAAN ei tule noita tököttejä päähän jättää vaan pestä hyvin pois. Siksi moni peseekin päivittäin hiuksensa kun haluaa päivisin näyttää hyvältä.

Mummuni, joka on jo päälle 80 on harmaantunut jo 33 v. Vaikka on vältellyt peseytymistä juurikin sen järjestelyn vaikeuden vuoksi kun vesi ei tullut vielä sisälle.

Myös veden laadulla on merkitystä. Onko putket puhtaat, onko kuparia jne.

Ihon kuntoon vaikuttaa, samoin hiusten vitamiinin ja hivenaineiden saanti, kaikki ja moni muu kuin se shampoo.

Että jos et nyt koko totuutena esittäisi omaa malliasi olla paskaisena ja pestä vaan kainalot, kasvot ja alapää. Itsekin kiireisenä, monen lapsen äitinä säästä aikaa kun peseydymme suihkun alla joka ilta vaan vedellä. Ihana raikas tunne mennä nukkumaan!

T: PUHDAS

Vierailija
36/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anatomian ja fysiologian kirjassa sanotaan että keskimäärin aikuinen nainen hikoilee n. 1,5litraa/yössä, ja mies n. 2litraa yössä. Tämä siis vain yön aikana. Jossain on tehty myös näitä testejä, joissa ihminen saa uuden patjan ja nukkuu siinä viikon, ja punnitaan kuinka paljon painavempi se patja on sen jälkeen kaikesta siihen imeytyneestä hiestä ja paskasta, ja ne tulokset on oikeesti järkyttäviä. Joten tämän takia käyn suihkussa joka aamu, vaikka mulla ei aamulla mitenkään hikinen ja paskanen olo olekaan. Tiedän kuitenkin että vaikka se hiki on ehtinyt haihtumaan ja imeytymään patjaan, se ei tarkoita etten yhtään olisi hikoillut.

Kyllä mäkin olen sitä mieltä, etten erityisesti haise ikinä, mutta jos mun mieheltä kysytään niin se muistelee edelleen kauhulla sitä yhtä viikkoa kun oltiin afrikassa (ei edes kuumalla alueella) veden ulottumattomissa enkä uskaltanut käydä joessa pesulla kun sielä meni petoja ja seassa lillui kyläläisten paskaa. Omasta mielestäni en haissut sillonkaan miltään, mutta kyllä sen varmasti muut haistoi, ja kyllä oli luksusta päästä sieltä kylästä takaisin kaupunkialueelle ja päästä suihkuun. Mä kuvittelin että olin vaan kivasti ruskettunut mutta kumma kyllä se rusketuskin valui viemäristä alas likana...

Vierailija
37/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillaroin tänään n 15 km ja oon hikinen. Meinaan ensiksi syödä ja sitten mennä suihkuun. Ei tietenkään ilman suihkua nukkumaan. Aamulla pikasuihku n. 2 min.

Vierailija
38/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 16:21"]

Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Minä käyn suihkussa ja pesen hiukset joka päivä jos on kesähelle tai jos olen urheillut tai muusta syystä hikoillut enemmän. Muulloin joka toinen päivä. Se riittää minulle, en haise. Toki pesen päivittäin alapään (ilman pesuainetta!) ja kainalot, joihin laitan dödön. Ja tietenkin kasvot, kädet, hampaat. Joskus jalkaterät. 

Miksi tällaisesta pitää kinata? Ihmiset ja tilanteet ovat erilaisia.

[/quote]Jalat kuuluu pestä joka päivä, kainalot ja alapää, samalla vaivalla käy koko suihkussa, ei tarvi lotrata tuntikausia, pikapyrähdys, hiuskia pestessä menee enemmän aikaa.

Vierailija
39/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet pestään kun on käyty vessassa, aletaan syömään, ruoan jälkeen, kun tullaan sisälle jos kaivetaan nenää puhumattakaan muista "kaivauksista" enne4n nukkumaanmenoa, rakastelun jälkeen ja ennen sitä.

Vierailija
40/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:27"]

Kädet pestään kun on käyty vessassa, aletaan syömään, ruoan jälkeen, kun tullaan sisälle jos kaivetaan nenää puhumattakaan muista "kaivauksista" enne4n nukkumaanmenoa, rakastelun jälkeen ja ennen sitä.

[/quote]Tietysti myös ku n aletaan tekeen safkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän