Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä näitä päivittäin suihkussa kävijöitä, siitä ei ole mitään hyötyä

Vierailija
29.10.2012 |

Se vain kuivattaa ihoa ja ei poista muuta kuin näkyvää likaa jota aikuiselle syntyy loppujen lopuksi harvoin jos ei ihan mudassa ryömi.

tiesittekö että edes pesusienellä hankaus ei poista iholla elävää/asuvaa bakteerikantaa, joka on itse asiassa ihmiselle välttämätön ja vaaraton. ihmisen kuollut ihosolukko taas hilseilee ja varisee itsestään esim yön aikana ja tarttuu vaatteisiin ja poistuu näin ilman suihkua. mitä useammin suihkussa käy, sitä enemmän solukkoa irtoaa, ja sitä "likaisempi" itse asiassa olet..hiuksillekkaan ei tee hyvää pestä niitä joka päivä voimakkailla aineilla.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 16:21"]

Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Minä käyn suihkussa ja pesen hiukset joka päivä jos on kesähelle tai jos olen urheillut tai muusta syystä hikoillut enemmän. Muulloin joka toinen päivä. Se riittää minulle, en haise. Toki pesen päivittäin alapään (ilman pesuainetta!) ja kainalot, joihin laitan dödön. Ja tietenkin kasvot, kädet, hampaat. Joskus jalkaterät. 

Miksi tällaisesta pitää kinata? Ihmiset ja tilanteet ovat erilaisia.

[/quote]Jalat kuuluu pestä joka päivä, kainalot ja alapää, samalla vaivalla käy koko suihkussa, ei tarvi lotrata tuntikausia, pikapyrähdys, hiuskia pestessä menee enemmän aikaa.

[/quote]

Mikäs sääntö toi on että "jalat kuuluu pestä joka päivä?" Mä käyn joka päivä suihkussa mutta mulla ei ole mitään havaintoa koskahan olisin jalkani pessyt... siis oikeasti pessyt. Menee varmaan viime kesään johonki kertaan kun olen talsinut ulkona paljain varpain.

Mun jalkani ei hikoa ollenkaan. Ei yhtään. Zero. Voin käyttää samoja sukkiakin pesemättä vaikka vuoden ja kukaan ei tajua että ne on likaiset, muutakun saattaa nahka haista jos käytän nahkakenkiä. Mä hikoan päästäni kuin perkele, jonkin verran kainaloista, mutta kädet ja jalat ei hikoa millään. Joten en ihan ymmärrä tuollaista ajatusta että jalat on PAKKO pestä joka päivä. Mun on ihan PAKKO pestä pääni/tukkani joka päivä koska hikoan varmaan 10 litraa päästäni vaikka seisoisin pakkasessa, en silti yleistä että kaikkien muidenkin on toimittava samalla tavalla koska ymmärrät että ihmiset ja heidän kroppansa ovat erilaisia.

Vierailija
42/100 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyökyök! Käyn suihkussa vähintään kaksi kertaa päivässä, yleensä kolme (jumpan jälkeen). En kärsi ihottumista, kuivasta ihosta tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
44/100 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on atooppinen iho ja se ei kestä ylenpalttista lutraamista. Täsmäpesuja aamuin illoin ja varsinainen suihku pari kertaa viikossa riittää. Hiuksetkin rasvoittuvat nopeammin jos niitä pesee sampoolla joka päivä.

Vierailija
45/100 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvo- ym pikkupesut suoritti päivittäin. Niin heleä iho ja vahvat hiukset hamaan loppuun asti. Ja voin taata, että ei haissut, korkeintaan tuoksui vienosti lux-saippualle.

Itse käyn syksy/talviaikaan noin 2xviikossa suihkussa ja pesen myös hiukset silloin. Muina päivinä riittää kasvo-, kainalo- ja alapesu. En kärsi kuivasta ihosta ja hiukseni ovat paksut ja vahvat. Kesäisin tulee käytyä joka päivä suihkussa, ihan viilennyksenkin takia välillä.

Ihmiset hikoavat eri tavoin, minä en hikoa koskaan, edes saunassa. Jos ei hikeä erity eikä ole mudassa möyritty, antaa ihon hoitaa itse itsensä. Ai niin, kertan hikoilin, se oli Turkissa noin 40- asteen lämmössä ulkona.

Vierailija
46/100 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy urheilemassa joka päivä? Eikö silloinkaan tarvi pestä kun täsmäpesuja?

Vierailija
47/100 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesydyn vedellä ja usein myös saippualla, jopa pesusienellä hinkkaamalla. Samoin lapseni, samoin sisarukseni, vanhempani, kaikkien lapset. Kenelläkään ei ole allergioita eikä atooppista ja hartaudella rasvattavaa ihoa, ei psoriaasia. Ei ihotulehduksia, täitä, satiaisia, kirppuja, luteita.

En näe yhtään syytä miksi näin ei voisi peseytyä jatkossakin, kun olo on hyvä ja puhdas ja kun omaan nokkaani ihmiset haisevat helposti hielle, kuukautisille, rasvaiselle päänahalle. En pidä ihmisen hajusta, pidän parfyymien hajusta.

Vierailija
48/100 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tukkani rasvoittuu niin nopeasti ja pahasti, että ihan pakko pestä tukka ja hiuspohja joka päivä! Ja olen yrittänyt olla pesemättä, ja totuttaa hiuspohjaa harvempiin pesuihin, ostanut erikoissahmpoota, tarkistanut ruokavalion, mutta mikään ei auta: tukka aivan tirisee aamuisin rasvasta! Kokenut kampaajani sanoi, että geeneille ei voi mitään, jos tukka on harvinaisen rasvoittuvaa sorttia, niin siihen ei auta oikein mikään, enkä halua ottaa lääkekuuria, joka hidastaa talineritystä, koska en halua kehoni luontaista tilaa muuttaa.

Kaikilla kun ei ole kuivaa, atooppista ihoa, vaan tilanne voi ollakin ihan päinvastoin: iho rasvoittuu helposti, hikoilee ja hiki haisee. Meitä kun ihmisiä löytyy myös niitä ääripäitä suuntaan sun toiseen!

Itse alan haista, jos en käy suihkussa päivittäin, minulla on myös kova valkovuoto, kehoni nyt luontaisesti puskee hikeä, valkovuotoa, ja talia tuplasti sen, mitä normi-ihmisellä.

Vierailija
49/100 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesydyn vedellä ja usein myös saippualla, jopa pesusienellä hinkkaamalla. Samoin lapseni, samoin sisarukseni, vanhempani, kaikkien lapset. Kenelläkään ei ole allergioita eikä atooppista ja hartaudella rasvattavaa ihoa, ei psoriaasia. Ei ihotulehduksia, täitä, satiaisia, kirppuja, luteita.

En näe yhtään syytä miksi näin ei voisi peseytyä jatkossakin, kun olo on hyvä ja puhdas ja kun omaan nokkaani ihmiset haisevat helposti hielle, kuukautisille, rasvaiselle päänahalle. En pidä ihmisen hajusta, pidän parfyymien hajusta.

kyse on myös ekologisuudesta/turhasta veden tuhlauksesta/sekä ympäristön kuormittamisesta pesuaineilla

varsinkin et tule sen puhtaammaksi vaikka kuinka hinkkaat

Vierailija
50/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kylpy on edes jotain hoitavaa ihokontaktia kun muuta ei ole eikä ole ollut edes lapsena. Enkä aio näistä tavoista luopua vaikka sinua siellä kuinka ahdistaisi. :P

Vierailija
51/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä hikistä/ rasvaista/ spermaista/ hiekkaista/ hiertynyttä nivusta, jonka päälle tupsautetaan talkkia.

Lyhyt suihku vie vettä alle 10 litraa.

En voi lähettää tätä juomakelpoista vettä Afrikkaan, jonka käytän peseytymiseen, vaikka kuinka niin toivoisin. Nautin siitä, että minulla on mahdollisuus tähän kaikkeen. Ekologisesti ajateltuna säästän käyttämäni veden siinä, etten syö lihaa.

Vierailija
52/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on myös ekologisuudesta/turhasta veden tuhlauksesta/sekä ympäristön kuormittamisesta pesuaineilla

[/quote]

Kiireessä käy myös "ranskalainen suihku",laitetaan vaan lisää dödöä kainaloihin ilman pesua(itse laitan spraydeororanttia vaatteiden päälle),jos siis täytyy haista keinotekoiselle aineelle :)

Vierailija
53/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessä käy myös "ranskalainen suihku",laitetaan vaan lisää dödöä kainaloihin ilman pesua(itse laitan spraydeororanttia vaatteiden päälle),jos siis täytyy haista keinotekoiselle aineelle :)

Mutta siitä olen samaa mieltä, että veden juoksuttaminen ja kemikaalit eivät ole ekologista elämää. Koittakaapa silti laskea vetenä kaikki se mitä muuten käytätte.

http://www.vesijalanjalki.fi/

T. suihkussa joka päivä

Vierailija
54/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku ekologisuus suihkussa käymisen esteenä on höpönlöpönlöötä. Täällä voi laskea vettä niin paljon sielu sietää, riittää kun katsoo karttaa paljonko Suomen pinta-alasta vettä.

Kokosuihkussa käyntiin ei mene yhtään sen enempää aikaa kuin johonkin kainaloiden lutraamiseen lavuaarissa.

Vierailija
55/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin se, että

-ei tiskaa käsin koskaan

-pesee autonsa auotpesulassa

-ei juo kahvia

-ei syö lihaa

vaikuttivat valtavasti käytetyn veden ja ns. piiloveden määrään. Olen ansainnut päivättäiset 5min suihkukäyntini.

Vierailija
56/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihoa ei saisi pestä. Atooppista ihoakin nykyän kehoitetaan pesemään. Katsopa vaikka Atopialiiton sivulta kohdasta Atooppisen ihon kotihoito

"Peseytyminen ja suihkussa käyminen on sitä tärkeämpää, mitä huonommassa kunnossa iho on. Saunassakin atoopikon on lupa piipahtaa kosteissa löylyissä".

http://atopialiitto.fi/tietoa_atopiasta/ihottuman_hoito

Minä en taas ymmärrä näitä ymmärtämättömiä, jotka tarjoavat omaa tapaansa ainoana oikeana muille. Se mikä sopii minulle, ei aina sovi sinulle. Tuo kannattaisi pitää mielessä.

Vierailija
57/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida tosiaan pahemmin urheilla tai harrastaa minkäänlaista liikuntaa ylipäänsäkään...

Vedäpä kokeeksi edes kerran elämässäsi kunnon lenkki tai jumppa niin, että koko kroppa hiuksia myöten on hiestä läpimärkä ja tule sitten jauhamaan varisevasta ihosolukosta.

Vierailija
58/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihoa ei saisi pestä. Atooppista ihoakin nykyän kehoitetaan pesemään. Katsopa vaikka Atopialiiton sivulta kohdasta Atooppisen ihon kotihoito

"Peseytyminen ja suihkussa käyminen on sitä tärkeämpää, mitä huonommassa kunnossa iho on. Saunassakin atoopikon on lupa piipahtaa kosteissa löylyissä".

<a href="http://atopialiitto.fi/tietoa_atopiasta/ihottuman_hoito" alt="http://atopialiitto.fi/tietoa_atopiasta/ihottuman_hoito">http://atopialiitto.fi/tietoa_atopiasta/ihottuman_hoito</a&gt;

Minä en taas ymmärrä näitä ymmärtämättömiä, jotka tarjoavat omaa tapaansa ainoana oikeana muille. Se mikä sopii minulle, ei aina sovi sinulle. Tuo kannattaisi pitää mielessä.

Nykytiedon mukaan atoopikko hyötyy vesipesuista. Tämä tiedettiin jo -97, kun yksi ainoa atooppinen lapseni oireili: iho aina puhtaaksi ja jos tuntuu kiristävän, PUHTAALLE iholle voidetta. Hänen ihonsa korjaantui vedellä ja sinne lisätyllä öljyllä.

Kahvin juonti, lihan syönti aiheuttavat niin paljon piilovedenkulutusta, että en kyllä suostu provoisoitumaan suihkussa käymisen takia.

Vierailija
59/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida tosiaan pahemmin urheilla tai harrastaa minkäänlaista liikuntaa ylipäänsäkään... Vedäpä kokeeksi edes kerran elämässäsi kunnon lenkki tai jumppa niin, että koko kroppa hiuksia myöten on hiestä läpimärkä ja tule sitten jauhamaan varisevasta ihosolukosta.

Ei kun EI!

Vierailija
60/100 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä ollessa se ei haittaa, mutta työssäkäydessä on pakko pestä hiukset joka päivä. On pakko ajatella asiakkaiden ja työkavereiden viihtyvyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän