Naimisissa oleva nainen ei pidä kihla- tai vihkisormustaan. Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (100)
Ihanaa
Olen todella hämmentynyt näistä vastauksista!!! Siis mitä helvettiä, en tunne KETÄÄN, joka suostuisi luopumaan vihkisormuksestaan työpäivän ajaksi!!!! Ja siis olen työskennellyt viimeiset 12v aloilla joilla korut on kiellettyjä....
Kun se sormus on tärkeämpi kuin hygienia....
Fiksu olet, ja fiksuja työkavereita sinulla.
esim. meillä se on tarttumisvaara
Töissä (hoitoala) ei voi pitää eikä sitten tule kotonakaan käytettyä. Ei meidän avioliitto ole siitä kiinni onko sormus sormessa vai ei.
kun on jostakin oikeasti tähdellisestä asiasta kyse, kun jo tällainen pikkujuttu saa hänet huutamaan että "mitä vittua!"?
Olen todella hämmentynyt näistä vastauksista!!! Siis mitä helvettiä, en tunne KETÄÄN, joka suostuisi luopumaan vihkisormuksestaan työpäivän ajaksi!!!! Ja siis olen työskennellyt viimeiset 12v aloilla joilla korut on kiellettyjä....
Mutta siis, käytän itse aina mainittuja sormuksia, mutta en kauheasti kiinnitä huomiota siihen, käyttävätkö muut vai eivät. On oma asiansa.
Mitäköhän ap hakee tällä kysymyksellään?
kuin korkeintaan juhlissa tms virallisemmissa tilaisuuksissa.
Itsekään en pidä. Syynä käsien ja sormien paha ihottuma, jota sormuksen alle jämähtävä kosteus ja lika vain pahentavat.
miksi sormuksia sitten ostetaan, ellei niitä käytetä? Mitä virkaa niillä on laatikossa tai paikassa missä säilytätkään sormustasi/sormuksiasi?
Mielestäni ihminen, joka ei käytä kihla-/vihkisormustaan pettää puolisoaan. Hän antaa toisille ihmisille valheellisen kuvan itsestään. Esim. viihteellä ollessaan, ellei käytä sormuksia, antaa toisen osapuolen olettaa, että on vapaa vaikka onkin varattu. Epäreilua! Miehiin, joihin minä olen esim. törmännyt viihteellä, joilla ei ole sormusta, ei myöskään ole aina kertonut, että on varattu. Joten pettämiseen on helppo antaa aihetta.
Olen itsekin alalla, jolla ei saa käyttää sormuksia työssä ollessaan. Otan pukukaapilla sormukset pois sormestani, laitan pieneen pussukkaan työtakin taskuun ja työpäivän loputtua, kävellessäni pukukaapille, laitan sormukset takaisin sormeeni.
En arvosta ihmistä, joka ei käytä sormustaan/sormuksiaan.
miehellä on aina. Eipä ole kukaan edes koskaan kysynyt.
a. allergia
b. rinkula liian iso/pieni
c. työssä ei voi tai saa pitää
d. ei osaa tai halua pitää sormuksia muutenkaan
e. mieskään ei pidä
kun en käytä sormusta muuta kuin lomalla - töissä en saa käyttää, joten eipä tule muutenkaan sitten käytettyä.
Näköjään tämä onkin uusi trendi :)
kun lähden tyttöjen kanssa viihteelle :)
Muuten en pidä koska iho on niin herkkä etten voi käyttää mitään koruja jatkuvasti.
Nyt on isomummin ja isovaarin vihkisormuksista teetetty uusi vihkisormus, enkä todellakaan raski sitä pitää kuin harvoin.
Liian paljon tunnearvoa hävitettäväksi!
Sen verran, et sormukset ei mahdu. Tämä on ainakin suurin syy omien kavereiden ja sukulaisten kanssa. Jotkut käyttää jotain korvaavaa yhtä sormusta ja jotkut ei.
Huomasin kyllä mieheni joskus ajattelevan, et yksi pariskunta ei olisi naimisissa, koska sormuksia ei ollut.
etkä ihmettele, haluat vaan olla eri mieltä kuin muut
naimisiin, jos ei kerran halua sormuksia pitää. Mun ystäväni ei pidä sormuksia, kun haluaa antaa kuvan, että on vapaa.
Jos ei käytä sormusta niin on petturi... niin varmaan...aika raju yleistys ;)
Minä siis en voi käyttää sormusta allergian takia jatkuvasti vaikka haluaisin ja siksi käytänkin sitä vain juhlissa/viihteellä.
Tosiaan myös kulta voi ärsyttää jatkuvasti käytettynä herkkää ihoa. Minulle tulee ensin näppyjä sormuksen alle ja sitten iho menee rikki.
Ja olen ollut yli 20v. mieheni kanssa enkä ole pettänyt sormuksen kanssa enkä ilman!
Näköjään trollipeikko iski ketjuun. No monella jos korut kielletty niin säännön rikkomiseen puututaan. Näin on myös omallani. Ensimmäisestä kerrasta selviää huomautuksella ja sitten alkaa varoituksia napsua. Kolmesta varoituksesta lentääkin pihalle. Työtapaturmariski syynä. Aikoinaan eräs ääliö menetti osan kädestään korun takia ja sen jälkeen säännöt ovat olleet ehdottomia.
jos nyt jotain pitäisi olla mieltä, niin kait niin, että ne sormukset ei syystä tai toisesta mahdu sormeen
En edes tiedä missä kihlasormukseni on, vihkisormusta pidän joskus harvoin kun lähden viihteelle, enkä aina silloinkaan. Meillä naimisissa oleminen ei ole sormuksista kiinni.
Ja puhdistan ne käytön jälkeen. Niihin kertyy melko lailla likaa ja bakteereja.
Töissä en voi käyttää sormuksia minäkään, niinpä arkisin en niitä pidä. Mieheni kanssa liikkuessakaan ei juuri tule pidettyä, ei me tosiaan olla vähempää naimisissa ilman sormuksia...
Jos lähden itsekseni reissuun/juhliin, laitan sormukset, jos muistan. Silloinkin pelkään että unohdan tai hävitän ne. Joskus kannoin sormuksia kaulaketjussa, mutta pelkään sen katkeavan ja sormusten katoavan. Pidän ne rasiassa, säilytän aarteena jälkipolville.
Eli kotona en koskaan.. Ei se minun naimisissaoloani vähennä. En edes kiinnitä huomiota siihen pitääkö muut vai ei..