Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa oleva nainen ei pidä kihla- tai vihkisormustaan. Mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
25.10.2012 |

Ihmetteletkö asiaa?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pidä kumpikaan, en minä eikä mies...apuva!

Meillä ei edes ole sormuksia! Kivittäkää!

Vierailija
82/100 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeroa tehdessä ei niitä sormuksia tee ihan hirveästi mieli käyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä iski sinuun ja kovaa. Taisit olla tuon miehen vaimo.

Kerroin vain miten itse suhtaudun asiaan. Kuten kerroin, en koe tarpeelliseksi selittää jollekin juhlissa tapaamalleni ihmiselle heti ensi sanoiksi että; "Hei, kai sää sit tajuut että mää oon naimisissa, ettet vaan ala yrittään mitään ja sillee..."

Taisi kolahtaa itsellesi että sanoissani saattoi olla todenperää. Toki saattoi olla muitakin syitä ettei mies kertonut mutta yksi syy on tuo. Ja toisekseen, aika noloa alkaa heti silmät innosta kiiluen "juttelemaan tuttavallisesti" jonkun kiinnostavan miehen kanssa. Kun edelleenkään sormus ei tee parisuhdetta.

Vierailija
84/100 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siinä avioliittovalassakin sanotaan, että ota tämä sormus liittonne merkiksi!

Muistaisin kuulleeni/lukeneeni jostain, että ei ole mitään määräystä siitä, että naimisiin meno edellyttää sormuksen. Ts. yhteisestä sopimuksesta pappi voi siunata jonkun muunkin korun tai itseasiassa minkä tahansa tavaran avioliiton merkiksi.

Saa korjata, jos joku tietää paremmin.

tai mitään muutakaan tavaraa "avioliiton merkiksi". Kirkkovihkimisistä en tiedä mut ei ainakaan maistraatissa. Näillä sormusjutuilla kun ei ole mitään juridista merkitystä, se vaan on yleinen tapa.

Vierailija
85/100 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin vain miten itse suhtaudun asiaan. Kuten kerroin, en koe tarpeelliseksi selittää jollekin juhlissa tapaamalleni ihmiselle heti ensi sanoiksi että; "Hei, kai sää sit tajuut että mää oon naimisissa, ettet vaan ala yrittään mitään ja sillee..." Taisi kolahtaa itsellesi että sanoissani saattoi olla todenperää. Toki saattoi olla muitakin syitä ettei mies kertonut mutta yksi syy on tuo. Ja toisekseen, aika noloa alkaa heti silmät innosta kiiluen "juttelemaan tuttavallisesti" jonkun kiinnostavan miehen kanssa. Kun edelleenkään sormus ei tee parisuhdetta.

Vierailija
86/100 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siinä avioliittovalassakin sanotaan, että ota tämä sormus liittonne merkiksi!

Muistaisin kuulleeni/lukeneeni jostain, että ei ole mitään määräystä siitä, että naimisiin meno edellyttää sormuksen. Ts. yhteisestä sopimuksesta pappi voi siunata jonkun muunkin korun tai itseasiassa minkä tahansa tavaran avioliiton merkiksi.

Saa korjata, jos joku tietää paremmin.

muistan jostain lukeneeni. Voi olla vaikka rannekoru tai kaulakoru tms...

Vierailija
87/100 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin vain miten itse suhtaudun asiaan. Kuten kerroin, en koe tarpeelliseksi selittää jollekin juhlissa tapaamalleni ihmiselle heti ensi sanoiksi että; "Hei, kai sää sit tajuut että mää oon naimisissa, ettet vaan ala yrittään mitään ja sillee..." Taisi kolahtaa itsellesi että sanoissani saattoi olla todenperää. Toki saattoi olla muitakin syitä ettei mies kertonut mutta yksi syy on tuo. Ja toisekseen, aika noloa alkaa heti silmät innosta kiiluen "juttelemaan tuttavallisesti" jonkun kiinnostavan miehen kanssa. Kun edelleenkään sormus ei tee parisuhdetta.

Katkeraa on , katkeraa on :)

Vierailija
88/100 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä mun mielipiteeni kyseisestä asiasta:

1) on lihonut

2) allergia

3) työ, jossa ei voi pitää sormusta

4) ei vain halua pitää

5) on unohtanut sormuksen kotiin

p.s. tosta ekasta ei sitten tartte tulla kivittämään :). Mulla itsellä kävi näin enkä ole jaksanut suurentaa sormusta.

Vierailija
89/100 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeraa on , katkeraa on :)

Vierailija
90/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla kaikki käyttää sormuksia, jotka ovat naimisissa Kun sormukset jäivät pieneksi, menin kultasepälle suurennuttamaan ne. Nyt olen taas pienentänyt ne sopiviksi. Ei tulis mieleenkään olla ilman sormusta, kun olen naimisissa. Jos joku ei käyttäisi pitkään aikaan, ajattelisin, että hän saattaa olla eronnut.

Mulle tulee automaattisesti mieleen, että on vapaa.

teidän mielestä avoliitossa (ilman kihlautumista) tai seurustelusuhteessa (ilman kihlautumista) elävä ihminen on "vapaa"?

ilman muuta hän on vapaa ts. ei ole kihloissa eikä naimissa. Tästähän nyt oli kysymys.

Kaikki eivät nyt tainneet ymmärtää mistä asiassa on alunperin kyse.

Valmiita ollaan heti solvaamaan, mutta vastuuta ei tahdota/osata kantaa aikuisen tavoin.

Sormuksen pitäminen on vastuun kantamista!

Miksi haluat antaa väärän kuvan itsestäsi muille?

Rakkaudestahan mennään kihloihin/naimisiin - ei sormuksen kanssa. Mutta sormus on merkki liitosta - vai kuinka?

Minulle sormus on tärkeä ja se kertoo rakkaudestani rakasta miestäni kohtaan! Haluan näyttää sen myös muille. Vai huutelisinko rakkauttani/sitoutumistani muille henkilöille ulkona ollessani? Sormus kertoo sen puolestaan.

Vierailija
91/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Sormukseni ovat hyvin kauniit. Nyt toisaalta kuitenkin harmittaa että niiden metsästämiseen tuli käytettyä aikaa, eihän se mikään sitoutumisen merkki ole. Rakkautta riittää ilman sormuksiakin ja kaikki lähipiirissä onneksi tietävät että liittomme on onnellinen, ilman sormuksiakin.

Toisaalta siis ihan turhanpäiväinen kapine.

Ja onneksi tässä iässä ja näillä kiloilla ei ole vaaraa metsästävistä miehistäkään =D

Vierailija
92/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteni ja niiden sormuksettomuuden. Kyllähän sitä voi vetää omia johtopäätöksiä, kun sormuksia ei näy, mutta ei meidän aviliittomme ole luultavasti siitä kiinni.

En pysty pitämään sormuksia, ne eivät oikein mahdu ja saan niistä näppyjä. Liikun niin vähän kodin ulkopuolella työni takia (työ siis kotona) enkä oikein voisi kotonakaan pitää niitä sormissa hygieniasyistä, joten ei ole tullut hankittua suurempia.

Vierailija
93/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla kaikki käyttää sormuksia, jotka ovat naimisissa Kun sormukset jäivät pieneksi, menin kultasepälle suurennuttamaan ne. Nyt olen taas pienentänyt ne sopiviksi. Ei tulis mieleenkään olla ilman sormusta, kun olen naimisissa. Jos joku ei käyttäisi pitkään aikaan, ajattelisin, että hän saattaa olla eronnut.

teidän mielestä avoliitossa (ilman kihlautumista) tai seurustelusuhteessa (ilman kihlautumista) elävä ihminen on "vapaa"?

ilman muuta hän on vapaa ts. ei ole kihloissa eikä naimissa. Tästähän nyt oli kysymys.

Kaikki eivät nyt tainneet ymmärtää mistä asiassa on alunperin kyse.

Valmiita ollaan heti solvaamaan, mutta vastuuta ei tahdota/osata kantaa aikuisen tavoin.

Sormuksen pitäminen on vastuun kantamista!

Miksi haluat antaa väärän kuvan itsestäsi muille?

Rakkaudestahan mennään kihloihin/naimisiin - ei sormuksen kanssa. Mutta sormus on merkki liitosta - vai kuinka?

Minulle sormus on tärkeä ja se kertoo rakkaudestani rakasta miestäni kohtaan! Haluan näyttää sen myös muille. Vai huutelisinko rakkauttani/sitoutumistani muille henkilöille ulkona ollessani? Sormus kertoo sen puolestaan.

En anna "väärää kuvaa" itsestäni kun en käytä sormuksia.

Olin sitoutunut mieheeni jo ennen kihloja ja naimisiinmenoa vaikka silloinkaan ei ollut sormuksia, ja olen aivan yhtä sitoutunut häiden jälkeen vaikken käytäkään sormuksia.

Että sinusta siis jos ei ole kihllissa, se tarkoittaa että on valmis vaihtamaan kumppania lennossa?

Vierailija
94/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos seurutellaan? Saako silloin katsella muita, kun ei kerran ole sormustakaan.

Mitä vittua sillä on merkitystä onko sormusta vai ei. Eihän sormus estä mitään uuden suhteen perustamista. Ja joskus jopa huomaa, että tiettyjä naisia kiinnostaa enemmän jos miehellä on sormus kädessä.

Ihme tekopyhäilyä. Ei se sormus mitään vaikuta vaan sen henkilön asenteet.

Vierailija
95/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se naimisissa olo voi olla koruista kiinni.

Vierailija
96/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki, vaikkapa 20 vuotta avoliitossa olleet ovat vapaita

Voi kun te ootte.....en edes keksi mita.

Lasten syntymiseen asti pidin minakin. Vaipparumban aikana en jaksanut Ja tapa jai paalle. Asumme myos aika kuumassa ilmastossa, joten kadet hikoaa jatkuvasti. Mukavampi olla ilman

Vierailija
97/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellä ihan vapaasti, en silti aio pahentaa atooppista allergiaani sormuksilla.

Vierailija
98/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 vuoden kuluttua naimisiinmenosta. Pitäisi käydä suurennuttamassa, en ole saanut vielä aikaiseksi.

Vierailija
99/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellä ihan vapaasti, en silti aio pahentaa atooppista allergiaani sormuksilla.

Et nyt tajua etta me kaikki atoopikot ollaan vamppailemassa sitten vieraita kun ei ole sormuksia!

Vierailija
100/100 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa pitää, mutta esim. kauppaan tms. lähtiessäni laitan aina sormukset. Minulla on ainoastaan vihkisormus, koska kihloissa en ole ollut. Käytän vakituisesti muutamaa rakasta sormusta lisäksi.

Mies ei pidä sormustaan koskaan, vaikka halusi erikoisen, uniikin Kalevalasormuksen.

Ulkomaille työmatkoille lähtiessä hän pyytää aina musituttamaan minua, että ottaa sormuksen, mutta jättää sen kuitenkin kotiin. Minä en viitsi aikuista miestä patistaa. Jos ei itse laita, olkoon ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän