Naimisissa oleva nainen ei pidä kihla- tai vihkisormustaan. Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (100)
Meillä ei pidä kumpikaan, en minä eikä mies...apuva!
Ei vaan jaksa, kun sormus ei sovi arkeen (enkä tarkoita sormuksen tyyliä...). Töissä tosin käytän, mutta heti kotiin tultua otan pois. Mies taas vastaavasti ei käytä työssä, koska sormus on hänen työssä riski ja eipä kehtaa laittaa sitä sormeen töistä kotia tullessa.
Kyllä ihmettelen :). Miksi sitten mennä naimisiin, jos ei kerran halua sormuksia pitää. Mun ystäväni ei pidä sormuksia, kun haluaa antaa kuvan, että on vapaa.
Mä olen naimisissa mieheni kanssa, en sormuksen kanssa. Onko sun itsetunnolle niin tärkeää että koko maailma tietää sun olevan naimisissa, että oikein rouva olet? Ystäväsi on pönttö. Se että hän ei pidä sormustaan mainitsemasi syyn vuoksi, ei tarkoita että muut jättäisivät sormuksen kaappiin saan syyn vuoksi.
eikä sillä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa.
Miksi minun siis pitäisi käyttää siellä sormuksia?? ENkä ole hoitoalalla vaan ihan toimistohommissa...
Mun työpaikalla kaikki käyttää sormuksia, jotka ovat naimisissa Kun sormukset jäivät pieneksi, menin kultasepälle suurennuttamaan ne. Nyt olen taas pienentänyt ne sopiviksi. Ei tulis mieleenkään olla ilman sormusta, kun olen naimisissa. Jos joku ei käyttäisi pitkään aikaan, ajattelisin, että hän saattaa olla eronnut.
Mulle tulee automaattisesti mieleen, että on vapaa.
teidän mielestä avoliitossa (ilman kihlautumista) tai seurustelusuhteessa (ilman kihlautumista) elävä ihminen on "vapaa"?
Mun työpaikalla kaikki käyttää sormuksia, jotka ovat naimisissa Kun sormukset jäivät pieneksi, menin kultasepälle suurennuttamaan ne. Nyt olen taas pienentänyt ne sopiviksi. Ei tulis mieleenkään olla ilman sormusta, kun olen naimisissa. Jos joku ei käyttäisi pitkään aikaan, ajattelisin, että hän saattaa olla eronnut.
teidän mielestä avoliitossa (ilman kihlautumista) tai seurustelusuhteessa (ilman kihlautumista) elävä ihminen on "vapaa"?
ilman muuta hän on vapaa ts. ei ole kihloissa eikä naimissa. Tästähän nyt oli kysymys.
eivät pidä sormuksia. Sitten sattuukin näitä "tosi mukavia" tilanteita kuten mulla yksissä häissä.
Juttelin tosi miellyttävän miehen kanssa (ei sormusta eikä myöskään maininnut, että olisi naimisissa), kun yht'äkkiä paikalle tulla tupsahtaa vihainen nainen, joka ihmettelee miksi juttelen niin tuttavallisesti hänen miehensä kanssa. Siinä sitten hämmästyneenä yritin selittää etten tiennyt miehen olevan naimisissa, kun ei ole sormusta!!
tästä johtopäätöksen että olit ko. miehelle niin yhdentekevä tyyppi ettei kokenut tarpeelliseksi kertoa olevansa varattu.
Itse en käytä sormusta, edes silloin kun käyn juhlimassa ystävieni kanssa. Jos joku mies tulee iskemään, totean vain että kiitos mutta ei kiinnosta. Sen kummemmin en selittele. Mielestäni en ole tilivelvollinen tuntemattomalle ihmiselle kiinnostumattomuuteni syistä. Ja syy on se että olen 100% uskollinen miehelleni.
Ai joku pieni rinkula sormessa näyttää, että ollaan oikein rouvia. Mulla on astetta isompi rengas ja se on vyötäröllä - tuli siihen jossain vaiheessa häiden jälkeen. Ei ole vielä tullut sitä riisuttua. Ehkäisee pettämistäkin paremmin kuin pelkkä sormus :)
sormuksesta näkee onko varattu vai ei!
niin tarkoittaa, että on kihloissa tai naimisissa. Et sitten tätä tiennyt?
Ja joissain maissa se sormus onkin oikeassa kädessä. Ja vakavassa parisuhteessa voi olla ilman sormusta, kihlausta tai avioliittoakin - on ihan ihmisistä kiinni. Ei tainnut tulla sulle mieleen?
Minäkin hoitoalalla ja aina työpäivän ajaksi otan pois, muutoin aina sormessa. Johan siinä avioliittovalassakin sanotaan, että ota tämä sormus liittonne merkiksi! Olen naimisissa ja se saa näkyä!
Ai joku pieni rinkula sormessa näyttää, että ollaan oikein rouvia. Mulla on astetta isompi rengas ja se on vyötäröllä - tuli siihen jossain vaiheessa häiden jälkeen. Ei ole vielä tullut sitä riisuttua. Ehkäisee pettämistäkin paremmin kuin pelkkä sormus :)
sormuksesta näkee onko varattu vai ei!
Ja joissain maissa se sormus onkin oikeassa kädessä. Ja vakavassa parisuhteessa voi olla ilman sormusta, kihlausta tai avioliittoakin - on ihan ihmisistä kiinni. Ei tainnut tulla sulle mieleen?
eivät pidä sormuksia. Sitten sattuukin näitä "tosi mukavia" tilanteita kuten mulla yksissä häissä. Juttelin tosi miellyttävän miehen kanssa (ei sormusta eikä myöskään maininnut, että olisi naimisissa), kun yht'äkkiä paikalle tulla tupsahtaa vihainen nainen, joka ihmettelee miksi juttelen niin tuttavallisesti hänen miehensä kanssa. Siinä sitten hämmästyneenä yritin selittää etten tiennyt miehen olevan naimisissa, kun ei ole sormusta!!
tästä johtopäätöksen että olit ko. miehelle niin yhdentekevä tyyppi ettei kokenut tarpeelliseksi kertoa olevansa varattu. Itse en käytä sormusta, edes silloin kun käyn juhlimassa ystävieni kanssa. Jos joku mies tulee iskemään, totean vain että kiitos mutta ei kiinnosta. Sen kummemmin en selittele. Mielestäni en ole tilivelvollinen tuntemattomalle ihmiselle kiinnostumattomuuteni syistä. Ja syy on se että olen 100% uskollinen miehelleni.
eivät pidä sormuksia. Sitten sattuukin näitä "tosi mukavia" tilanteita kuten mulla yksissä häissä.
Juttelin tosi miellyttävän miehen kanssa (ei sormusta eikä myöskään maininnut, että olisi naimisissa), kun yht'äkkiä paikalle tulla tupsahtaa vihainen nainen, joka ihmettelee miksi juttelen niin tuttavallisesti hänen miehensä kanssa. Siinä sitten hämmästyneenä yritin selittää etten tiennyt miehen olevan naimisissa, kun ei ole sormusta!!
Mistä ihmeestä minä vapaa nainen voin muuten tieteää ketä on soveliasta lähestyä ja ketä ei..? Vai pitääkö heti kysyä? :) Tottakai tiedän senkin että jotkut tarkoituksella "hukkaavat" sormuksensa baari-illan ajaksi jne, mutta noin periaatteessa on tapanani ollut tarkistaa vasen nimetön mukavanoloisen miehen kohdatessani. Tämän ketjun perusteella onkin näköjään aivan hakuammuntaa päätellä siitä yhtään mitään. Tokihan mies voi olla uskollista sorttia ja sinänsä ihan sama vaikka kuinka juteltaisiin, mutta minua ei ehkä kiinnosta hukata aikaani moiseen. Höh. Sormukset sormiin kiitos!
Ei tullut mieleenkään että joku ei "arvosta minua ihmisenä, kun en pidä sormusta". Tirsk. Teen töitä tällä hetkellä kotona ja en vaan osaa pitää sormuksia, kuten en muitakaan koruja. JOs lähden ulos, niin yleensä sormukset laitan, mutta en ole ajatellutkaan että siitä vedetään ties mitä johtopäätöksiä. MIeheni pitää aina sormusta ja joskus huomauttelee jos en ole muistanut laittaa sormuksia ulos mennessä. Mutta että muut naiset kiinnittävät siihen huomiota. Jestas!
Mutta kai se on niin tärkeää näyttää koko maailmalle kuinka sitä on päästy naimisiin.
ilman muuta hän on vapaa ts. ei ole kihloissa eikä naimissa. Tästähän nyt oli kysymys.
Ei se puoliso mihinkään katoa vaikkei kihloissa tai naimisissa oltaisikaan. Ja tosiaan kaikki avioituneetkaan ei sormuksiaan pidä.
eivät pidä sormuksia. Sitten sattuukin näitä "tosi mukavia" tilanteita kuten mulla yksissä häissä. Juttelin tosi miellyttävän miehen kanssa (ei sormusta eikä myöskään maininnut, että olisi naimisissa), kun yht'äkkiä paikalle tulla tupsahtaa vihainen nainen, joka ihmettelee miksi juttelen niin tuttavallisesti hänen miehensä kanssa. Siinä sitten hämmästyneenä yritin selittää etten tiennyt miehen olevan naimisissa, kun ei ole sormusta!!
No just tän takia ois suotavaa pitää ne sormukset sormissa :) Mistä ihmeestä minä vapaa nainen voin muuten tieteää ketä on soveliasta lähestyä ja ketä ei..? Vai pitääkö heti kysyä? :) Tottakai tiedän senkin että jotkut tarkoituksella "hukkaavat" sormuksensa baari-illan ajaksi jne, mutta noin periaatteessa on tapanani ollut tarkistaa vasen nimetön mukavanoloisen miehen kohdatessani. Tämän ketjun perusteella onkin näköjään aivan hakuammuntaa päätellä siitä yhtään mitään. Tokihan mies voi olla uskollista sorttia ja sinänsä ihan sama vaikka kuinka juteltaisiin, mutta minua ei ehkä kiinnosta hukata aikaani moiseen. Höh. Sormukset sormiin kiitos!
Musta tää on outo tulkinta, koska Ei se puoliso mihinkään katoa vaikkei kihloissa tai naimisissa oltaisikaan. Ja tosiaan kaikki avioituneetkaan ei sormuksiaan pidä.
ja siihen vastasin. Ei muuta.
Johan siinä avioliittovalassakin sanotaan, että ota tämä sormus liittonne merkiksi!
Muistaisin kuulleeni/lukeneeni jostain, että ei ole mitään määräystä siitä, että naimisiin meno edellyttää sormuksen. Ts. yhteisestä sopimuksesta pappi voi siunata jonkun muunkin korun tai itseasiassa minkä tahansa tavaran avioliiton merkiksi.
Saa korjata, jos joku tietää paremmin.
Mistä ihmeestä minä vapaa nainen voin muuten tieteää ketä on soveliasta lähestyä ja ketä ei..? Vai pitääkö heti kysyä? :) Tottakai tiedän senkin että jotkut tarkoituksella "hukkaavat" sormuksensa baari-illan ajaksi jne, mutta noin periaatteessa on tapanani ollut tarkistaa vasen nimetön mukavanoloisen miehen kohdatessani. Tämän ketjun perusteella onkin näköjään aivan hakuammuntaa päätellä siitä yhtään mitään. Tokihan mies voi olla uskollista sorttia ja sinänsä ihan sama vaikka kuinka juteltaisiin, mutta minua ei ehkä kiinnosta hukata aikaani moiseen. Höh. Sormukset sormiin kiitos!
hyvä ihminen tajuat että sormus ei tee vakavaa parisuhdetta??? Voi olla vakavassa parisuhteessa ilman kihloihin ja naimisiinmenoa. Esim. mieheni sisko ja hänen avomiehensä ovat olleet yhdessä 20 vuotta, kaksi lasta jne. Eivät ole kihloissa, eivätkä mene. Ovat itse sanoneet että he eivät koe naimisiinmenoa "oikean" parisuhteen merkkinä. Heillä se on toisiinsa sitoutuminen.
mä olen itse asiassa ihmetellyt sitä, miten monet pystyy pitämään sormuksiaan ns. aina (itselläni on vain vihkisormus, ja otan sen aina pois kotona ja urheillessa ja usein unohtuu aamulla laittaa muutenkin).
Ehkä tulee mieleen, että hän on ammatissa, jossa sormuksia ei voi pitää.
hyvä ihminen tajuat että sormus ei tee vakavaa parisuhdetta??? Voi olla vakavassa parisuhteessa ilman kihloihin ja naimisiinmenoa. Esim. mieheni sisko ja hänen avomiehensä ovat olleet yhdessä 20 vuotta, kaksi lasta jne. Eivät ole kihloissa, eivätkä mene. Ovat itse sanoneet että he eivät koe naimisiinmenoa "oikean" parisuhteen merkkinä. Heillä se on toisiinsa sitoutuminen.
kun ei ole niitä sormuksia. Ei eksytä aiheesta.