Hei :) Kertokaa, miten saadaan häistä villiintynyt äiti rauhoittumaan!
Olen ottanut äitini mukaan hääsuunnitelmiin, koska hänellä on juhlien järjestämisestä paljon kokemusta ja kontakteja ja hän tuntee makuni. Mutta: keskustelimme brunssilla suunnitelmista ja tuli jo ensimmäinen mutta matkaan. Minä en halua (eikä halua kihlattunikaan) 400 vieraan häitä. Äiti oli vähän listaillut alustavasti vieraslistaa :) Kuulemma isosti pitää juhlia, koska hän ei enää saa tämän jälkeen häitä järjestää. Olen siis nuorin lapsi. Hyväähän hän haluaa, mutta se ei ole sitä, mitä minä haluan. Miten olette suitsineet äitinne hääjärjestelyissä vai ovatko he olleet mukana lainkaan?
Kommentit (253)
Hmm...
No voi iiiikkk,kanavia ei oo kuin muutama olemassa, sieltä vaan sit arvuuttelemaan millä minuutilla ja millä kanavalla. En ymmärrä miten nää murun jutut jaksaa kiinnostaa tollaseen miettimiseen asti.
Mä olen ollut rehellinen ja luotettava eikä miehelläni ole syytä epäillä mua mistään. Ymmärrän, että hän voi tuntea epävarmuuutta, mutta en löydä siihen pätevää syytä. Minusta se on väärä tunne. Mä en ole antanut aihetta epävarmuuteen. Olen ollut mitä kiltein pikkuvaimo. Eilen me juteltiin ihan onnistuneesti, kunnes mies sitten sulkeutui ja lopetti puheenaiheen.
ap
mutta tuntuu ettet oikein pysty sisäistämään sitä että mistä se epäluottamus johtuu. Tekstistäsi saa sellaisen kuvan ettei sinulla ole haujakaan miksi mies ei nyt luottaisikaan sinuun. Ja aiemmin olet vain puhunut että kun olet niin rehellinen ja luotettava niin miehelläsi ei ole syytä epäillä sinua mistään, etkäole yhtään ajatellut asiaa hänen näkökulmasta katsottuna. Voitko myöntää itsellesi että poikaystäväsi ei ehkä sittenkään koe että olet aina ollut täysin rehellinen ja luotettava? Että poikaystävälläsi on, vaikkei ehkä sinun mieelst'si, niin omasta mielestään hyvää syy epäillä että onko kaikki hyvin? Voiko sinuun luottaa jatkossa? Kannattaako mennä niamisiin? Haluaako olla alle 35vuotiaana eronnut, kerran naimisissa ollut mies? Jne...
niin kauan kun sinä et voi mitenkään ymmärtää mistä miehellesi olisi tullut sellainen olo ettet ole ihan luotettava, vaikka sitä yritetään sinulle rautalangasta vääntää, niin ei voi mitään.
Osaatko ollenkaan ajatella asioita toisten näkökulmasta missään asioissa?
Ongelma on se, että mies ei sano suoraan, mikä on hänen ongelmansa. Mä en tiedä! Ja mitä mä voisin tehdä asian hyväksi?
ap
niin kauan kun sinä et voi mitenkään ymmärtää mistä miehellesi olisi tullut sellainen olo ettet ole ihan luotettava, vaikka sitä yritetään sinulle rautalangasta vääntää, niin ei voi mitään. Osaatko ollenkaan ajatella asioita toisten näkökulmasta missään asioissa?
Ongelma on se, että mies ei sano suoraan, mikä on hänen ongelmansa. Mä en tiedä! Ja mitä mä voisin tehdä asian hyväksi?
ap
niin kauan kun sinä et voi mitenkään ymmärtää mistä miehellesi olisi tullut sellainen olo ettet ole ihan luotettava, vaikka sitä yritetään sinulle rautalangasta vääntää, niin ei voi mitään. Osaatko ollenkaan ajatella asioita toisten näkökulmasta missään asioissa?
ei halua loukata sua sanomalla suoraan tai myöntää olevansa mustasukkainen tai jotain muuta siksi, että sulla on paljon entisiä seksikumppaneita.
Eikä se ollut ongelma ennenkään. Miksi siis nytkään olisi? Menneisyys on muuttumaton.
ap
Ongelma on se, että mies ei sano suoraan, mikä on hänen ongelmansa. Mä en tiedä! Ja mitä mä voisin tehdä asian hyväksi? ap
ei halua loukata sua sanomalla suoraan tai myöntää olevansa mustasukkainen tai jotain muuta siksi, että sulla on paljon entisiä seksikumppaneita.
Eikä se ollut ongelma ennenkään. Miksi siis nytkään olisi? Menneisyys on muuttumaton.
koska menneisyys on muuttumatonta, se ei voi olla ongelma?
Mitään mikä on tapahtunut menneisyydessä ei voi aiheuttaa nykypäivänä ajatuksia, epävarmuutta jne?
Ennen ette ollu menossa naimisiin, ennen et ollut tehnyt tätä Micke-temppua joka johtui kyllästymisestäsi....
Mutta turhaa sulle on vääntää tätä kun et ymmärrä/halua ymmärtää.
[iNiin on hänelläkin. ]Eikä se ollut ongelma ennenkään. Miksi siis nytkään olisi? Menneisyys on muuttumaton.
ap
Ongelma on se, että mies ei sano suoraan, mikä on hänen ongelmansa. Mä en tiedä! Ja mitä mä voisin tehdä asian hyväksi? ap
ovat kuule ihan eri asia kuin toisen seksikumppanit! Ehkä hän on ajatellut asiaa ja alkanut epäillä, etten kykene pysymään uskollisena.
"Ehkä hän on ajatellut asiaa ja alkanut epäillä, etten kykene pysymään uskollisena."
Noniin, VIHDOINKIN tajusit mitä sinulle on yritetty sanoa!!!
Onko sulla IRLkin yhtä pitkät piuhat?
"Ehkä hän on ajatellut asiaa ja alkanut epäillä, etten kykene pysymään uskollisena."
Noniin, VIHDOINKIN tajusit mitä sinulle on yritetty sanoa!!!Onko sulla IRLkin yhtä pitkät piuhat?
tuo ei ollut Murun kirjoittama viesti, vaan mun (kirjoittaja nro 192). Liitin lainaamani viestin otsikon tägin sisään, joten lainauksia ei näy, ja mulle tuli viestiin kirjoitusvirhe: piti kirjoittaa ETTET kykene, mutta kirjoitinkin ETTEN kykene.
Miksi sinun pitäisi olla kotona jos kihlattu ei ole siellä? Mikä järki siinä on? Ei saa alistua kun alistetaan. Kuulostaa mustasukkaisuudelta.
Mutta kun oltiin, se oli mies, joka kosi. Hän oli varma siitä jo silloin, eikä sen jälkeen ole mikään muuttunut. Mä en kestä, jos se keväinen ei lakkaa varjostamasta elämää. En saa sitä tekemättömäksi ja kokemattomaksi. Jättäisin sen tekemättä, jos vain voisin. Tiedän, että meidän kuuluu olla yhdessä, eikä mieskään sitä kyseenalaista. Hän on nyt vain - joskus, jollain tapaa erilainen. Mutta mä tekisin mitä vain, että rauha ja luottamus palaisi.
ap
koska menneisyys on muuttumatonta, se ei voi olla ongelma? Mitään mikä on tapahtunut menneisyydessä ei voi aiheuttaa nykypäivänä ajatuksia, epävarmuutta jne? Ennen ette ollu menossa naimisiin, ennen et ollut tehnyt tätä Micke-temppua joka johtui kyllästymisestäsi.... Mutta turhaa sulle on vääntää tätä kun et ymmärrä/halua ymmärtää.
että Muru voisi olla Heli Kajo? Heli on kai sinkku tällä hetkellä, mutta jotenkin tuntuisi matchaavan?
Mutta kun oltiin, se oli mies, joka kosi. Hän oli varma siitä jo silloin, eikä sen jälkeen ole mikään muuttunut. Mä en kestä, jos se keväinen ei lakkaa varjostamasta elämää. En saa sitä tekemättömäksi ja kokemattomaksi. Jättäisin sen tekemättä, jos vain voisin. Tiedän, että meidän kuuluu olla yhdessä, eikä mieskään sitä kyseenalaista. Hän on nyt vain - joskus, jollain tapaa erilainen. Mutta mä tekisin mitä vain, että rauha ja luottamus palaisi.
ap
koska menneisyys on muuttumatonta, se ei voi olla ongelma? Mitään mikä on tapahtunut menneisyydessä ei voi aiheuttaa nykypäivänä ajatuksia, epävarmuutta jne? Ennen ette ollu menossa naimisiin, ennen et ollut tehnyt tätä Micke-temppua joka johtui kyllästymisestäsi.... Mutta turhaa sulle on vääntää tätä kun et ymmärrä/halua ymmärtää.
koska et kykene istumaan kotona yksin kun kihlatullasi on menoja.
Ja sitähän se vaatisi.
(En sano että sinun pitäisi vain istua kotona)
vaan suhde päättyi silloin. Mä en ole mitään pettäjätyyppiä, jota pitäisi epäillä aikaisemman käytöksen perusteella. Hänellä ei ole syytä epäillä, ettenkö kykenisi olemaan uskollinen, enkä mä ihan sitä uskokaan. Jostain muusta(kin) täytyy olla kyse. Ihan itse mies halusi takaisin ja hivutti itsensä elämääni, omalle paikalleen. Ja hyvä niin.
ap
En mä tänäänkään ole vielä kotiin mennyt, koska siellä ei ole ketään. Ainakaan yksin en viihdy, jos ei ole pakko.
ap
Mutta kun oltiin, se oli mies, joka kosi. Hän oli varma siitä jo silloin, eikä sen jälkeen ole mikään muuttunut. Mä en kestä, jos se keväinen ei lakkaa varjostamasta elämää. En saa sitä tekemättömäksi ja kokemattomaksi. Jättäisin sen tekemättä, jos vain voisin. Tiedän, että meidän kuuluu olla yhdessä, eikä mieskään sitä kyseenalaista. Hän on nyt vain - joskus, jollain tapaa erilainen. Mutta mä tekisin mitä vain, että rauha ja luottamus palaisi. ap
koska et kykene istumaan kotona yksin kun kihlatullasi on menoja. Ja sitähän se vaatisi. (En sano että sinun pitäisi vain istua kotona)
"teen tästä asunnosta kodin, koska mä olen hänen lastensa äiti (no en vielä), koska mä en voi enää elää niin kuin ennen, koska muuten Anssi Kela tekee musta laulun jne." Mm. näin hän on sanonut. Toki mä saan itse päättää, mitä teen, mutta se on toivomus.
ap
mitä jos sanoisit kihlatulle että sinä et selkeästi pysty olemaan sellainen kuin häna haluaisi sinun olevan, ja kysy häneltä että miten jatkatte tästä?
mutta tuntuu ettet oikein pysty sisäistämään sitä että mistä se epäluottamus johtuu.
Tekstistäsi saa sellaisen kuvan ettei sinulla ole haujakaan miksi mies ei nyt luottaisikaan sinuun.
Ja aiemmin olet vain puhunut että kun olet niin rehellinen ja luotettava niin miehelläsi ei ole syytä epäillä sinua mistään, etkäole yhtään ajatellut asiaa hänen näkökulmasta katsottuna.
Voitko myöntää itsellesi että poikaystäväsi ei ehkä sittenkään koe että olet aina ollut täysin rehellinen ja luotettava?
Että poikaystävälläsi on, vaikkei ehkä sinun mieelst'si, niin omasta mielestään hyvää syy epäillä että onko kaikki hyvin?
Voiko sinuun luottaa jatkossa?
Kannattaako mennä niamisiin?
Haluaako olla alle 35vuotiaana eronnut, kerran naimisissa ollut mies?
Jne...