Hei :) Kertokaa, miten saadaan häistä villiintynyt äiti rauhoittumaan!
Olen ottanut äitini mukaan hääsuunnitelmiin, koska hänellä on juhlien järjestämisestä paljon kokemusta ja kontakteja ja hän tuntee makuni. Mutta: keskustelimme brunssilla suunnitelmista ja tuli jo ensimmäinen mutta matkaan. Minä en halua (eikä halua kihlattunikaan) 400 vieraan häitä. Äiti oli vähän listaillut alustavasti vieraslistaa :) Kuulemma isosti pitää juhlia, koska hän ei enää saa tämän jälkeen häitä järjestää. Olen siis nuorin lapsi. Hyväähän hän haluaa, mutta se ei ole sitä, mitä minä haluan. Miten olette suitsineet äitinne hääjärjestelyissä vai ovatko he olleet mukana lainkaan?
Kommentit (253)
niin se voi sitten itse kertoa elämästään :)Onhan se mahdollista, aloinhan mäkin.
ap
oliko se niin, että isälläsi on jatkuvasti muita naisia?
sun porukat teininä jossain juhlissa kysymällä joltain naiselta nussiiko sen sun isäs kanssa? Näin muistelen.
Mä en kyllä yleensä puhu "nussimisesta", paitsi ehkä joskus suuttuneena olen voinut sanaa käyttää.
ap
sun porukat teininä jossain juhlissa kysymällä joltain naiselta nussiiko sen sun isäs kanssa? Näin muistelen.
Hei! Onko teille tulossa ihan kirkkohäät? Minne olette ajatelleet lähtevänne häämatkalle? Onko sinulla morsiusneidot jo valittuna? Entä sormus (Cartier, kenties?)?
Kamala litannia kysymyksiä, anteeksi vaan, mutta mulla on tosi tylsä ilta menossa kun mieskin on myöhään töissä :/
Hauskaa, että muillakin on tylsää :) Mä en viitsi kovin tarkkaan täällä kertoa noista hääpuitteista. Häämatkalle me mennään jonnekin, missä on turkoosia ja valkoista. Morsiusneidot on mun hyviä ystäviäni, mutta en ole sälyttänyt heille mitään erityisiä tehtäviä. Kunhan ovat hengessä mukana ja yhtä kauniita kuin aina muulloinkin. Sormukseen mä annan suuntaviivat ja mies valitsee sen sitten itse. Sormus ja häämatka ovat hänen tehtäviään.
ap
Hei! Onko teille tulossa ihan kirkkohäät? Minne olette ajatelleet lähtevänne häämatkalle? Onko sinulla morsiusneidot jo valittuna? Entä sormus (Cartier, kenties?)? Kamala litannia kysymyksiä, anteeksi vaan, mutta mulla on tosi tylsä ilta menossa kun mieskin on myöhään töissä :/
nyt kun olet paikalla, pyytäisin jälleen että laittaisit otsikkoon 'muru-ilmoituksen'.
Lupasit jo joskus aikoinaan näin tehdä?
Täällä av:lla on niin paljon aloituksiasi, että menee aikaa hukkaan. En viitsisi turhaan aloittaa lukemaan eri aiheisia ketjuja, ja päätyä lopulta taas tähän samaan tyhjänpäiväiseen jankkaamiseen. En pyydä tätä pahalla tai loukatakseni, en vain ole kiinnostunut lukemaan enää enempää elämääsi analysoivia ketjuja. Olitpa sitten todellinen ihminen, joku 'proggis' tai ihan vain provo.
Liika on vaan liikaa.
nyt kun olet paikalla, pyytäisin jälleen että laittaisit otsikkoon 'muru-ilmoituksen'. Lupasit jo joskus aikoinaan näin tehdä? Täällä av:lla on niin paljon aloituksiasi, että menee aikaa hukkaan. En viitsisi turhaan aloittaa lukemaan eri aiheisia ketjuja, ja päätyä lopulta taas tähän samaan tyhjänpäiväiseen jankkaamiseen. En pyydä tätä pahalla tai loukatakseni, en vain ole kiinnostunut lukemaan enää enempää elämääsi analysoivia ketjuja. Olitpa sitten todellinen ihminen, joku 'proggis' tai ihan vain provo. Liika on vaan liikaa.
tietämättä, että on kysymys taas yhdestä muru- ketjusta. Luin ketjun loppuun nähdäkseni oletko paikalla, jotta pyyntöni tulisi nähdyksi.
tietämättä, että on kysymys taas yhdestä muru- ketjusta. Luin ketjun loppuun nähdäkseni oletko paikalla, jotta pyyntöni tulisi nähdyksi.
Jos et ite tiedä mikä sua kiinnostaa ja ei kiinnosta niin älä tule tänne ollenkaan.
Jaksaisiko joku kertoa, mitä teidän unelmahäissänne (joissa olette vieraina) on ohjelmassa ja mitä ehdottomasti ei? Sen voin sanoa, että mitään hääleikkejä ei tulla meidän häissä näkemään-
ap
niin kerro millanne sun kihlattu on sängýssä ja haluaako se usein sua?
mutta tunteellinen ja luonnollinen. Haluaa päivittäin.
ap
niin kerro millanne sun kihlattu on sängýssä ja haluaako se usein sua?
aina siihen asti, kunnes telkkarin ollessa päällä ruutuun lävähti yksi mun entinen hetken seuralainen. Pöh. Sitten piti muka alkaa taas lukea (ei Aku Ankkaa vaan ammattikirjallisuutta). No, ehkä tämä tästä. Joka tapauksessa kaikki kulminoituu epävarmuuteen. Mä sanoinkin miehelle, että se on nyt pieni poika eikä käyttäydy aikuismaisesti. Ehkä sekin oli virhe.
ap
Keskustelut käynnissä?
kestonut miehellesi aina että "ton kanssa oon ollu", "ton kanssa oon ollut", "ai niin tonkin kanssa", vai tietääkö hän muuten vaan sänkytuttujasi?
Ongelma, tai tilanne, on se, että me ollaan oltu tuttuja ja kavereita jo ennen kuin aloimme seurustella. Me tunnettiin toisemme jo silloin "villeinä vuosina". Kaveriporukat linkittyivät toisiinsa ja melko sisäsiittoista se oli. Pojilla ja miehillä oli/on tapana tiedottaa toisilleen seuralaisistaan ja tekemisistään - mitä nuorempi sitä enemmän.
Ystävämies, josta kerroin, on mun hyvä ystäväni, ei sen enempää eikä vähempää, eikä kihlatullani ole hänestä mitään muita käsityksiä.
Ei meillä riidellä eikä kytätä toisia. Musta vain on viime aikoina tuntunut, että muhun ei täysin luoteta tai että mun pitäisi muuttua, enkä mä tiedä miksi ja miten. Halusihan kihlattuni minut, koska olen juuri minä. Tämä on uusi tunne, ja saatan olla väärässäkin.
ap
Minullakin on ollut aika vilkas seksielämä ennekuin tapasin miestäni, en halunnut seurustella, mutta en myöskään elää selibaatissa, joten kyllähän niitä miehiä kertyi kymmenen vuoden aikana. Ollaan joskus miehen kanssa puhuttu siitä monenko kanssa ollaan oltu, ja tiedän että miestä tietyllä tasolla häiritsee taustani. Ei niin paljon kuitenkaan etteikö hän rakastaiis minua. En ole kuitenkaan ikinä ollut kenenkään hänen tuttunsa kanssa. Jos ollaan illanvietossa törmätty johonkin mun tuttuun kenen kanssa olen sängyssä viettänyt aikaa, en ole nähnyt syytä kertoa että olen sen kanssa ollut. Pointtini on kuitenkin se, että vaikka miehesi rakastaakin sinua, niin taustanne on sellainen että voisit yrittää ymmärtää että miestä saattaa ihan oikeasti nyt häiritä kaikki mitä on ollut. Jos mies olisi ollut aktiivisempi eroaja keväällä, ja jättänyt sinut toisen kanssa, miltä sinusta tuntuisi? Sinä olit mustis kun mies oli salikäynnin käynyt kahvilla entisen naisystävän kanssa, ja miehelle pitäisi olla ookoo että kaverisi, entinen panosi, makoilee sängyllänne? Sinulla on aika paljon tekemistä että löydät sen kultaisen keskitien, ei sinun tule olla mikään tahdoton ovimatto joka pysyttelee kotona miehen tahdosta ja hyvittelee kiukuttelua seksillä, mutta et voi myöskään olla täysin ajattelematta mitä miehesi mahtaa eri asioista ajatella, miten tulkitsee eri tilanteita. Jos nyt tästä selostuksesta otti edes mitään selkoa....
En oikein ymmärrä minkä takia murun pitää aina muistaa muistuttaa, että tuonkin kanssa olen maannut/seurustellut. Tekeekö hän sitä ainoastaan av:llä vaiko myös oikeassa elämässä poikaystävän kanssa. Kyllä se syö, jos jatkuvasti muistutellaan niistä muista kumppaneista.
edelleen täysin mahdotonta että menneisyytenne nyt vaikuttaa tähän?
SINUSTA olette puhuneet asiat selväksi, SINUSTA et pettänyt koska suhteenne oli kuitenkin hiipumassa jne, ja sanot että asiat on puhuttu kihlatun kanssa ja hän on samaa mieltä, mutta eikä tämä kihlatun käytös nyt pikkuhiljaa rupee vaikuttamaan siltä että häntä häiritsee nyt kuitenkin tuo kuitenkin suhteellisen tuore edellinen suhteesi?
Ja siinä samalla kaikki muutkin...
Jos häntä nyt pelottaa että mitä jos hän ei riitäkään sinulle jatkossa?
Onko TÄYSIN MAHDOTONTA että hän ajattelisi näin?
epäluottamuksesta tai epävarmuudesta. Mennyttä mä en voi muuttaa. En myöskään vaadi sitä kihlatultani, jolla on ihan yhtä värikäs suhdehistoria kuin minulla. Mitä mä voisin tehdä? En aio sanoa, että tämä on ota tai jätä -tilanne, koska kaikillahan on velvollisuus pyrkiä olemaan hyvä ja tekemään hyvää. Mutta silti, mitä ihmettä mä voisin tehdä?
ap
edelleen täysin mahdotonta että menneisyytenne nyt vaikuttaa tähän? SINUSTA olette puhuneet asiat selväksi, SINUSTA et pettänyt koska suhteenne oli kuitenkin hiipumassa jne, ja sanot että asiat on puhuttu kihlatun kanssa ja hän on samaa mieltä, mutta eikä tämä kihlatun käytös nyt pikkuhiljaa rupee vaikuttamaan siltä että häntä häiritsee nyt kuitenkin tuo kuitenkin suhteellisen tuore edellinen suhteesi? Ja siinä samalla kaikki muutkin... Jos häntä nyt pelottaa että mitä jos hän ei riitäkään sinulle jatkossa? Onko TÄYSIN MAHDOTONTA että hän ajattelisi näin?
(ja nauraa omalle ihanalle äidilleni, hyi hyi): Äiti soitti mulle illalla ja ehdotti jotain viulukvartettoa häävastaanotolle. Apua, ei ei ei. Se on katsonut liikaa amerikkalaisia leffoja ilmeisesti. Tästä tulee vielä hupaisaa.
ap