Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvitti tänään töissä...

Vierailija
15.10.2012 |

kun eräs 82-syuntynyt kollega sanoi että mun ikäisistä (-74) yleensä kovin harva osaa englantia.

Minä kun tiedän että myös meidän ikäiset ovat opiskelleet sitä kolmannesta luokasta lähtien ja lähes kaikki ikätoverini sitä puhuvat sujuvasti :D

Tällainen harhakuvitelmako kummittelee 80-luvulla syntyneiden päässä?

Joo me ei alaluokilla opittu englantia netissä istumalla mutta opittiin sitä esim kirjakavereille kirjoittamalla ja kielikursseilla ja lukemalla.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella moni tuon ikäinen tuntuu eläneen jossain pullossa jossa heille on taottu päähän omaa erinomaisuutta ja ylivertaisuutta mutta on unohdettu laittaa se ulos pullosta elämää oppimaan :D

Tästä seurauksena on epärealistinen usko omaan itseensä ja epärealistinen kuvitelma toisten, esim 8v vanhempien ihmisten kyvyistä ja taidoista.

Vierailija
22/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurppa oikein kuvittelet. Nykyajan nuoret eli 90-luvulla syntyneet nauravat tuollaislle kasarilla syntyneille vanhuksille, jotka luulevat että 8 vuotta heitä vanhemmat eivät osaa englantia. 80-luvulla syntyneulle ei ole eroa onko syntynyt 70 vai 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eritoten tahtoisin pyytää anteeksi teiltä 70- (ja -60) luvulla syntyneiltä, tuntuu kuin välissämme olisi sukupolvien pituinen kuilu, emmekä siksi tule välttämättä ajatelleeksi että ette ehkä olekaan vielä toinen jalka haudassa.

T. 1982

Vierailija
24/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä parempi yleissivistykseltään kuin vanhempi polvi. Haittaako se? Hyvähän näin on, tulevaisuus näet.

Vierailija
25/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin sivistyneitä :) huomaahan sen jo siitä ettei osata alkeellisiakaan käytöstapoja eikä tiedetä menneisyydestä mitään. Jos ihmisellä ei ole mitään halua menneisyydestä miten voisi olla kunnollista nykymaailmankuvaakaan...ja se todellakin haittaa!

Miettikää nyt millainen käsitys maailmasta on ihmisellä joka ei tiedä perussivistykseen kuuluvia asioita kuten milloin suunnilleen edes käyty toinen maailmansota tai että milloin suunnilleen edes Suomi saanut itsenäisyyden. Nykynuoret eivät tiedä millainen maailma suunnilleen ollut 50-luvulla, 70-luvulla saati sitten silloin 80-luvulla jolloin Suomessa koululaiset ovat käyneet peruskoulussa!

Nykyajan nuorten sivistys on täyttä skeidaa.

Vierailija
26/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

82-syntyneellä on jo toinen jalka haudassa...terkut vaan sulle 82 syntynyt joka puhuit sukupolvien kuilusta.

Vierailija
27/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussissa. Takanani istui pari noin parikymppistä nuorta miestä jotka puhuivat miten jossain baarissa viikonloppuna pari säälittävää puumanaista oli heitä yrittänyt. Kuulin lisää ja keskustelusta kävi ilmi että naiset olivat olleet kolmenkympin ikäisiä :D:D:D

Että terkut vaan teille 1982 syntyneet puumanaiset hih hih....

Vierailija
28/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vahvasti lähempämä keski-ikää kuin nuorta aikuista...sori kaikille kasarialun lapsosille.

Vierähtää muutama vuosi ja huomaatte miten ne sen ajan parikymppiset pitävät teitä jo täysin kalkkiksina...niin se vaan menee rakkaat ystävät.

Mieli ei välttämättä pysy todellisen iän mukana ja toiset nyt vaan muutenkaan eivät saa´vuta koskaan samaa älyllistä kypsyyttä kuin joku muu.

Vierailija
29/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" hei tiedättekste mä olin viikonloppuna siis aivan niinku totaalisen kännissä ja hei DAAAA se vaan ei tajunnu ku sanoin sille hei et "understand hei what the fuck mitä sä vedät hei...sit mä menin toiseen baariin ja hei mä oon sillee niinku totally break down now..."

Että tätä kun aikansa kuuntelee niin tulee lievä epäusko tämän maan tulevaisuuteen vaikka tiedän toki etteivät kaikki 27veet olla tällaisia :D

Vierailija
30/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiset "vauvoittelee" kolmekymppisiä, jotta itse vaikuttaisivat olevan vasta aikuisuuden kynnyksellä. Toivottavasti ette ole tosissanne?

t. vm. 80

Vierailija
31/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiset "vauvoittelee" kolmekymppisiä, jotta itse vaikuttaisivat olevan vasta aikuisuuden kynnyksellä. Toivottavasti ette ole tosissanne? t. vm. 80

Tässä ketjussa tuntuu lähes jokanen ns. irvailevan syntymävuosikymmentä seuraavana vuosikymenenä syntyneitä suunnilleen kakaroiksi sekä yleistävän rankalla kädellä? kyllä varmasti jokasessa ikäluokassa on niitä baariaiheista iänkaiken jankkaavia, ihan jopa neljäkymppisissä/viisikymppisissä... miksi yleistätte? sekö on aikuismaista?

t. vm. 91

Vierailija
32/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

82-syntyneellä on jo toinen jalka haudassa...terkut vaan sulle 82 syntynyt joka puhuit sukupolvien kuilusta.

Vierailija
33/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiset "vauvoittelee" kolmekymppisiä, jotta itse vaikuttaisivat olevan vasta aikuisuuden kynnyksellä. Toivottavasti ette ole tosissanne? t. vm. 80

Tässä ketjussa tuntuu lähes jokanen ns. irvailevan syntymävuosikymmentä seuraavana vuosikymenenä syntyneitä suunnilleen kakaroiksi sekä yleistävän rankalla kädellä? kyllä varmasti jokasessa ikäluokassa on niitä baariaiheista iänkaiken jankkaavia, ihan jopa neljäkymppisissä/viisikymppisissä... miksi yleistätte? sekö on aikuismaista?

t. vm. 91

Aiemmin vain voitiin enemmän viitata yleissivistyksen puutteeseen (ei ole käynyt kuin kansakoulun jne). Nyt kun kaikki käyvät peruskoulun ja päälle vielä moni lukionkin, on vaikea ymmärtää, miten joku on selvinnyt yli 10 vuotta koulutusta eikä tiedä mistään mitään.

Äitini päivitteli aikanaan työkaveriaan, joka oli minua, hänen tytärtään, 7 vuotta vanhempi. Kun minä pääsin työelämään kiinni, ostin asunnon ja aloin perustaa perhettä, tämä työkaveri biletti, kiroili ja kertoi kännireissuistaan. Palkan laittoi sileäksi jo paljon ennen palkanmaksupäivää ja osti osamaksulla yli varojen vähän kaikkea.

Nyt tämä työkaveri on 47-vuotias, avoliitossa, ei lapsia. RAhat laitetaan matkoihin, eletään vuokrakämpässä ja odotetaan rikkaiden appivanhempien kuolemaa, että päästään käsiksi isoihin rahoihin. Omaa asuntoa yritti ostaa pari vuotta sitten, mutta eihän pankki sitä lainaa myönnä täysin tyhjätaskuille. Miehellä on vielä - piru vieköön - edellisestä liitosta lapsia, joita voi haukkua täysin rinnoin työkavereille. Kakaroita, yök!

Jotkut ovat lapsellisempia kuin toiset, ihan koko ikänsä.

Vierailija
34/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu provo olet tietty, mutta ei ne ryppyvoiteet sinusta

18-vuotiasta tee. 34-vuotias mies on kyllä jo ihan äijän näköinen, vaikka tunkisi mitä rasvoja naamaansa. Voi elämä.

Ei kosteusvoiteet täysin, geeneissähän tämä on.

En ole äijän näköinen enkä siihen alistu.

Ei ole vikani että näytän vielä viisikymppisenäkin kolmekymppiseltä. Eräät vaan porskuttaa nuoren näköisenä ja loppu porukasta vetää viimeisiään. Olen vaan nuori ja muut vanhoja. Viihdyn myös nuorempien ihmisten seurassa luonnollisesti. Nypin myös kulmakarvojani. Alueveera on salasanani.

T: 34v mies

Vierailija
35/105 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se tietenkin aiheuttaa hämmennystä ja närää vanhan näköisten joukossa. Tietenkin jokainen haluaisi olla ikinuori.

Onhan niitä näyttelijöitäkin jotka esiintyvät uskottavasti kolmekymppisinä teinisarjoissa.

Se on vain geeneissä se nuoruus. Siitä ei pääse mihinkään. Sääli vanhannököisiä kohtaan.

Vierailija
36/105 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa usein oman ikäisteni seurassa, koska... noh, meillä nyt ei vaan löydy yhteisiä juttuja, kun en katso BB:tä enkä käy bilettämässä joka viikonloppu. Mulle on sanottu että olen huumorintajuinen, hauska, fiksu, kohtelias ja toisaalta sitten että olen pikkuvanha ja tylsä. Whatever. Jos muiden huomioon ottaminen ja jostain muustakin kuin Seiskan otsikoista ja rakennekynsistä kiinnostuminen tarkoittaa tylsyyttä, niin olen mielelläni tylsä.

Muistaakseni peruskoulu-uudistus alkoi pohjoisesta Suomesta päin ja viimeisimpänä kansakoulusta pk:ksi muuttui jokin helsinkiläinen koulu 70-luvun alkupuolella. Omat vanhempani on käyneet kansakoulun kumpikin, isä ei opiskellut englantia mutta äiti kylläkin, muutamaa vuotta nuorempana osaa englantia hyvin.

Mistä se sitten johtuu, että toiset on kiinnostuneita selvittämään (tai edes huomioimaan ja rekisteröimään) asioita jotka ei ehkä liity ihan siihen omaan päivittäiseen elämään?

T. '89 syntynyt

Vierailija
37/105 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1971 syntynyt, Englannista laudaturin kirjoittanut ja Lontoossa kaksi vuotta asunut, joka on huomannut, että tosiaan jotkut nykynuoret osaavat hyvin englantia, ja sitten on niitä jotka eivät kerrassaan osaa.

Nykyaika ei ole muuttanut miksikään sitä tosiasiaa, että joka ikäluokassa, ovat sitten syntyneet 1951 tai 1991, on niitä, joille vieraat kielet vaan eivät uppoa kupoliin, vaikka kuinka katsovat leffoja ja kuuntelevat musaa.

Sitten on niitä, jotka oppivat helposti. Niitä on ollut joka ikäryhmässä. Tätini on syntynyt 1938 ja osaa useampia kieliä kuin minä, vaikka on aloittanut koulunsa sotavuosina...

Miten ihmeessä sun tätis on alottanu koulunsa sotavuosina, jos on syntynyt 1938? 38+7=45...Hmm..Sota tais kyllä olla jo ohi..

Vierailija
38/105 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa usein oman ikäisteni seurassa, koska... noh, meillä nyt ei vaan löydy yhteisiä juttuja, kun en katso BB:tä enkä käy bilettämässä joka viikonloppu. Mulle on sanottu että olen huumorintajuinen, hauska, fiksu, kohtelias ja toisaalta sitten että olen pikkuvanha ja tylsä. Whatever. Jos muiden huomioon ottaminen ja jostain muustakin kuin Seiskan otsikoista ja rakennekynsistä kiinnostuminen tarkoittaa tylsyyttä, niin olen mielelläni tylsä. Muistaakseni peruskoulu-uudistus alkoi pohjoisesta Suomesta päin ja viimeisimpänä kansakoulusta pk:ksi muuttui jokin helsinkiläinen koulu 70-luvun alkupuolella. Omat vanhempani on käyneet kansakoulun kumpikin, isä ei opiskellut englantia mutta äiti kylläkin, muutamaa vuotta nuorempana osaa englantia hyvin. Mistä se sitten johtuu, että toiset on kiinnostuneita selvittämään (tai edes huomioimaan ja rekisteröimään) asioita jotka ei ehkä liity ihan siihen omaan päivittäiseen elämään? T. '89 syntynyt

1970-luvun alkupuolella, vaan loppupuolella. Vuonna 1972 alkoi uudistus Lapista ja päättyi Helsinkiin vuonna 1978.

Itse olen vm. 1970 ja varsinais-suomalaisena olen saanut käydä koko kouluni peruskouluna.

Vierailija
39/105 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan.. Mulla oli edellisessä työpaikassa itseäni 8 vuotta vanhempi kollega ja enemmistö huomattavasti vanhempia. Pidin tätä suhteellisen nuorta kuitenkin suunnilleen samanikäisenä kuin muitakin ja yllätyin, kun näin hänen syntymävuotensa.. ja joskus myöhemmin yllätyin taas, kun se tuli puheeksi, olin nimittäin unohtanut. :D Ei sitä vaan kaikkien ihmisten ikiä muista, jos asia ei ole edes tärkeä.

Vierailija
40/105 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui muutama vuosi sitten: 1973 syntynyt mies kysyi joukolta 1940-luvun puolivälissä syntyneiltä, onko kukaan näistä ollut sodassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä