Täysin meikkaamattomat ihmetyttävät!
Olen tavannut pienessä ajassa paljon uusia ihmisiä, ja kyllä täytyy sanoa, että ihmettelen suuresti naisia, jotka eivät meikkaa laisinkaan. Naamat kirjavina, tukka hapsottaen ja silmät ripsettömän valjun näköisinä, huh...Luulisi, että edes meikkivoidetta ihoa tasoittamaan tai aavistus ripsiin väriä jos eivät muuten tummat ja kulmiin kevyt sipaisu, mutta paljon näkee ihan sairaan näköisiä olmeja, hyi olkoon! Ei meikkiä tarvitse olla paljoakaan, kun on jo huolitellumman ja reipaamman näköinen! Useimmilla suomalaisilla kuitenkin omat värit aika vaalean valjut, että pieni korostus piristäisi monen ilmettä ihan hirmuisesti!
Kommentit (176)
Jopa on syvällistä analyysiä :) Koti on sisustettu juuri niin hyvin, kun mitä kukkaro sallii ja satsaan vastedeskin mieluummin kotiin kuin meikkeihin ja vaatteisiin.
Omistan myös laadukkaita vaatteita satunnaisia juhlia tai paremmassa ravintolassa vietettävää iltaa varten. Mutta en ikinä laita lähiön ostarilla käyntiä varten sen enempää meikkiä kuin parhaita vaatteitanikaan.
Juuri nyt ei ole miestä kuvioissa, mutta mikäli sopiva osuu kohdalle, löytyy vaatekaapista kotikäyttöön ainakin kivat alusasut, korsetti tai pari, korkeakorkoiset sisäsandaalit yms. kotivaatteita. Niitä eivät muut mammat näe... Vaikka en tietenkään niitäkään joka päivä käyttäisi :)
Nopeasti sutaistu meikki vaan pahentaa ulkonäköä. Kosteusvoide ja pohjustusvoide, meikkivoide, puuteri ja poskipuna vaativat huolellista työtä. Huulten rajauksesta puhumattakaan.
Nuori tai hyvin säilynyt keski-ikäinen toki voi kaunistua pikameikillä, mutta luulisin että useimmat eivät.
joihinkin isoihin juhliin, esim. häihin, ehostan hieman.
En muutenkaan ymmärrä muiden kuin teinien jatkuvaa meikkausta: kuinkahan paljon vesistöihinkin meneekään erilaisia vahingollisia aineita, kun niitä meikkejä sitten päivittäin pestään pois?
kuinkahan paljon vesistöihinkin meneekään erilaisia vahingollisia aineita, kun niitä meikkejä sitten päivittäin pestään pois?
Vain sillä on väliä ettei av-mamman tarvitse kokea ahdistusta toisten naisten meikittömyydestä.
Olen aivan samaa mieltä, että nopeasti maalattu meikki on usein suttuinen. Loppujen lopuksi aika harvalla on oikeasti kaunis meikki, joka korostaa parhaita puolia.
En kerta kaikkiaan ymmärrä mikä pakko naisen on meikata. Naisten ulkonäöstä on tehty kohtuuton stressin aihe.
naama on kuin petolinnun perse. Mut kukin tavallaan. Suomalaisen naisen vaatimattomuutta ei voita mikään kansallisuus.
että nyt lähes nelikymppisenä, olen ajatellut, että miksi minun pitäisi hävetä rumaa ulkomuotoani? Luoja on minut tällaiseksi luonut, miksi minun tulisi hävetä itsenäni olemista??
Mielestäni minulla on oikeus hyväksyä itseni ja myös muilla, hyväksyä minut sellaisena kuin olen, ilman mitään pakkelimäärää, valtavasti vaivalla laittamaani tukkaa jne.
Minulla on ohut, piikkisuora, maantienvärinen "suomalainen" tukka, ja punakka, herkkä iho, tummat silmän aluset, ja taikinamainen naama. Tällaiseksi olen syntynyt, en voi ulkonäköäni muuttaa kuin meikkaamalla tai menemällä kauneusleikkaukseen. Mutta miksi minun tulisi ympäristöltä pyytää anteeksi olemassa oloani, tai ulkonäköäni. Kuitenkin joka päivä pidän huolen siitä, että olen raikas ja puhdas, suihkussa käyn joka aamu, ja pesen mm. hiukset joka päivä, käytän deodoranttia jne.
Nelikymppisenä ei enää jaksa miellyttää turhaan ympäristöä. Meikkaan aina töihin mennessä itseni niin siistiksi laatumeikeillä kuin se vain on mahdollista, mutta eikö minulla ole oikeus olla oman itseni näköinen vapaa-ajalla, kotiympyröissä, tai esim kaupassa??
Nykyinen kulttuuri vain pakottaa ihmiset tiettyyn kauneusmuotin orjaksi. Ei enää hyväksytä sitä, miltä ihminen näyttää luonnollisesti, ja minusta se ei ole terve asenne. Ihmisen ei pidä vieraantua luonnosta liikaa, eikä siltä miltä realistisesti esim. nainen näyttää eri ikävaiheissa. Mielestäni esim. kauneusleikkaukset, jotka tehdään vain täyttääkseen silloista kauneusihannetta, on vieraantumista luonnosta ja luonnollisuudesta.
Ihminen voi olla raikas ja siisti, vaikka naama punoittaakin, jos ihmisellä nyt sattuu olemaan punakka naama luonnostaan.
Kiitos, tulin tosi hyvälle tuulelle tästä vastauksesta.
Ihmisen pitää rakastaa ja arvostaa itseään, sellaisena kuin on. Toisten hyväksynnän kerjääminen on surullista ja turhaa. Onnellisuuden avain on itsensä hyväksyminen.
ja jonkun verran vielä aikuisenakin. Koskaan en siinä hyvä ollut, enkä jaksanut kaikkia hienouksia opetella. Jostain syystä meikkaaminen jäi jossain vaiheessa kokonaan. Ajattelin meikkejä taas kokeilla, mutta tuloksena oli sellainen rapiseva meikkivoide, joka ei todellakaan parantanut ulkoasuani ja vetistävät silmät. Totesin, että ei maksa aikaa, vaivaa eikä rahaa. Toistakymmentä vuotta olen mennyt meikittä. Iho on hyvässä kunnossa, paljon paremmassa kuin silloin kun meikkasin.
Itselleni on ihan sama meikkaako muut ihmiset vai ei. Ihan jokaisen oma valinta.
naama on kuin petolinnun perse. Mut kukin tavallaan. Suomalaisen naisen vaatimattomuutta ei voita mikään kansallisuus.
Puhtaat kasvot ovat siis kuin petolinnun perse?
Puhtaat kasvot ovat siis kuin petolinnun perse?
Jos nyt vaikka Jessica Simpsonin kaltainen kaunotar otetaan esimerkiksi, niin ei hänkään kovin häävi oli ilman meikkiä. Ja täällä suomalaistantat kuvittelee olevansa niin hehkeitä meikittä, LOL!
http://www.iltalehti.fi/viihde/2009122210828609_vi.shtml
Ei siinä mitää jos tosiaan omistaa sellasen naaman jolla suoraan herätessä voi ylpeänä lähteä kaupungille. Mielestäni kyllä omien kasvojensa laittamiseen ei ole paljoa vaadittu alle 5min. aamulla ja vaikka 10e muutamassa kuukaudessa. On muiden ihmisten kunnioittamista lähteä ulos sen näköisenä että on esteettisesti ihan okei... On niin masentavaa kävellä ja katsella kasvoja jotka näyttää tosiaa miltä sattuu, eikä edes yritetä näyttää paremmalt, vaikka selvästi pienillä jutuilla näyttäisi kauniilta... turha esittää naivia asennetta " kaikki ovat kauniita ", kun ei se niin mene kuitenkaan.,.
eikö kennellekkään tule mieleen että nuo julkkisten kuvat esim edustustilaisuuksissa tai mainoksissa on 75%:tin varmuudella aina muokattu. kenellä oisi noin kalpea ja tasainen iho vaikka ois meikkiä. tuo meikitön kuva on tahallaan muokkaamatta jätetty jotta kontrasti erottuisi
nyt siis kommentoin tuota jessica simpsonin kuvaa
jos katsotte vaikka ripsivärimainoksia miten muka tuuhet ripset uusi merkki saa aikaan se on pelkkää paskaa. niillä malleilla on kaikilla tekoripset
kun Suomessa ei saa olla kaunis, koska kaunis ja huoliteltu = tyhmä ja itsekäs kana. Suomessa kuuluu kulkea tuulipuvussa ja matalissa miesmäisissä kengissä tai lenkkareissa (tai terveyssandaaleissa) ja talvella taas toppapuvussa ja kuomissa luonnollisena ja saunanraikkaana tukka ponnarilla, posket punaisena. Kaikki naisellisuus ja kauneus ja etenkin niihin millään tavalla panostaminen on naista alentavaa, sovinistista ja ennen kaikkea TURHAA. Ilmankin kun pärjää, niin miksi pitäisi panostaa ulkonäköön tippaakaan.
On niin masentavaa kävellä ja katsella kasvoja jotka näyttää tosiaa miltä sattuu, eikä edes yritetä näyttää paremmalt, vaikka selvästi pienillä jutuilla näyttäisi kauniilta... turha esittää naivia asennetta " kaikki ovat kauniita ", kun ei se niin mene kuitenkaan.,.
Miksi pitäisi näyttää kauniimmalta?
Eikö elämä olisi paljon helpompaa, jos luottaisi omiin valintoihinsa ja ratkaisuihinsa, eikä koko ajan tarvitsisi ihmetellä muita ihmisiä ja muiden ratkaisuja? ;)
sitähän täällä just ihmeteltiin, että miksi aika suuri osa naisista ei meikkaa VAIKKA ovat ilman meikkiä olmin näköisiä. Näinhän se on. Kas kun meitä suomalaisia ei ole siunattu noin kansakuntana luonnostaan kauniilla ulkonäöllä. Todella harvassa on ruotsalaistyyppisiä siroja korkeaposkisia luonnonvaaleita tai toisaalta keski- ja eteläeurooppalaistyyppisiä paksuhiuksisia, tummat hiukset, ripset ja kulmat omaavia näyttäviä naisia. Valtaosa suomalaisnaisista kun on tasaisen tönäköitä lyhytjalkaisia, lattanaamaisia, pienisilmäisiä, naamaltaan harmahtavia punaisin laikuin koristeltuina, muilta väreiltään hailakoita (vaaleat/värittömät ripset ja kulmat, maantienväriset, ohuet hiukset). On kyllä suuri vale sanoa, että valtaosa suomalaisnaisista olisi KAUNIITA ilman minkäänlaista korjailua. Se, mihin kukakin sitten omassa ulkonäössään tyytyy ja on tyytyväinen, onkin sitten eri asia. Mutta edelleen tosiasia on, että valtaosa näistä meikkaamattomista olisi paljon kauniimpia oikein meikattuina. Oikein meikkaamista täytyy toki harjoitella ja valita tuotteet, värit ja tyyli oikein. Hyvä meikki ei erotu naamasta mitenkään muuten, kuin että muut kiinnittävät huomiota siihen, miten pirteältä ja terveeltä näytät. Paksu kerros liian tummaa meikkivoidetta ja aurinkopuuteria, hämähäkkiripset, rajaamaton levinnyt oranssi huulipuna, tummat rajaukset teinityyliin silmän ympäri, metallinhohtoinen turkoosi banaanivarjostus luomella arkimeikissä.... no tätähän se taitava ehostus ei todellakaan ole. Joillakin meikkivastaisilla naisilla ja miehillä käsitys meikistä tuntuu olevan just tuo edellämainittu.
Toiselle on annettu kauhalla, toiselle ei. Minun milestäni kauneuskirurgian voi yhdistää meikkaukseen. Ihminen joka ei ole sinut ulkonäkönsä kanssa on almis muokkkaamaan sitä yleisen mielipiteen mukaan.
Synnyin tällaiseksi, nielkää se-niin minäkin.
kun Suomessa ei saa olla kaunis, koska kaunis ja huoliteltu = tyhmä ja itsekäs kana. Suomessa kuuluu kulkea tuulipuvussa ja matalissa miesmäisissä kengissä tai lenkkareissa (tai terveyssandaaleissa) ja talvella taas toppapuvussa ja kuomissa luonnollisena ja saunanraikkaana tukka ponnarilla, posket punaisena. Kaikki naisellisuus ja kauneus ja etenkin niihin millään tavalla panostaminen on naista alentavaa, sovinistista ja ennen kaikkea TURHAA. Ilmankin kun pärjää, niin miksi pitäisi panostaa ulkonäköön tippaakaan.
tuohon tyyliinhän täällä juuri ei 'saa' kulkea, tuulipukujen käytöstä kauppareissulla ja korkokenkien puutteesta on närkästyneitä avautumisia hyvinkin usein. Talven tullen sitten marmatetaan taas toppapuvuista. Mutta hei, mitä sitä sään ja tilanteen mukaan pukeutumaan koskaan - kunhan on naisellinen ja kaunis. Sehän se on elämässä tärkeintä.
Aivan ihmeellisiä kommentteja lastulevystä ja vaikka mistä kummallisesta.
En meikkaa enka aio aloittaa sitä teidän vaatimuksestanne. Tukan laitan joka aamu, käytän jakkupukua ja korkkareita töissä, laitan korut ja olen huoliteltu, mutta EN MEIKKAA.