Täysin meikkaamattomat ihmetyttävät!
Olen tavannut pienessä ajassa paljon uusia ihmisiä, ja kyllä täytyy sanoa, että ihmettelen suuresti naisia, jotka eivät meikkaa laisinkaan. Naamat kirjavina, tukka hapsottaen ja silmät ripsettömän valjun näköisinä, huh...Luulisi, että edes meikkivoidetta ihoa tasoittamaan tai aavistus ripsiin väriä jos eivät muuten tummat ja kulmiin kevyt sipaisu, mutta paljon näkee ihan sairaan näköisiä olmeja, hyi olkoon! Ei meikkiä tarvitse olla paljoakaan, kun on jo huolitellumman ja reipaamman näköinen! Useimmilla suomalaisilla kuitenkin omat värit aika vaalean valjut, että pieni korostus piristäisi monen ilmettä ihan hirmuisesti!
Kommentit (176)
tasaisen tönäköitä lyhytjalkaisia,
Miten sä oikein meikkaat, jos se auttaa tähän?
http://www.voice.fi/files/content_fullsize/2011_03_01_4d6cc9b6310de.jpg
On huolitellumpi ja välittää kauneudestaan.
kiivaasti puolustelevat karmeaa olemustaan. Kyllä täällä palstalla on ihmetelty mitä erilaisempia asioita, ei tämä nyt niin erikoinen aloitus ollut. Mutta toki kaikki tekevät kuten tahtovat. Eihän tuo meikittömyys ole kuin suuri esteettinen haitta, mutta samapa tuo jos ei siitä itse kärsi. Tosiasia on että suomalaiset ovat aika värittömiä luonnostaan, mutta jos sitä pitää samantekevänä, niin sitten vaan olmeilemaan! Terveisin jokapäivä vähän meikkiä
Siksi itse lopetin sen meikkauksen. Naama on nyt kirjavampi, mutta mieluummin minulle kirjava naama kuin vauvalle kemikaaleja.
nainen ei ole kauniimpi ilman meikkiä kuin taitavasti ehostettuna, omia hyviä puolia korostaen. On tietysti eri asia, jos ei halua näyttää kauniimmalta.
eikö se sanonta niin mene että kauneus on katsojan silmissä.
sitä paitsi jos on "taitavasti ehosteettu" varsinainen oma ulkonäkö muuttuu niin paljon että näyttää ihan eri ihmiseltä, nukelta, vahakuvalta
meikki on harvoin hyväksi iholle vaikka ois kuinka terveelleseksi tehty, meikkivoide ja puuteri tukkii ihohuokosia aina. ja aiheuttaa hikoilua ja kerää itseensä enemmän epäpuhtauksia ja rasvaa kuin puhdas iho.
Naamat kirjavina, tukka hapsottaen ja ilman ripsiväriä/meikkivoidetta ne tuolla pitkin katuja kulkee.
kirjavana olmina ja pistän meikkiä ja samalla kadehdin niitä, jotka eivät sitä vaivaa näe vaan kulkevat juuri sen näköisinä kuin ovat.
Naamat kirjavina, tukka hapsottaen ja ilman ripsiväriä/meikkivoidetta ne tuolla pitkin katuja kulkee.
Että jos meikkaa, niin asettuuko se tukkaa automaattisesti kauniisti, ettei hapsota?
40 täytettyäni tuo meikkaus vaatii suurentavan peilin, kunnon valaistuksen, pohjustusvoiteen, huultenrajauskynän, valokynän jne. Siis menisi noin puoli tuntia aikaa että olisin siistin näköinen. En viitsi vaivautua kauppaan ja kirjastoon tai lapsen ulkoiluttamiseen. Enkä näe kauheasti vaivaa vaatteidenkaan valikoimiseen. Lasta pukiessa ja kantaessa en käytä korkokenkiä enkä hameita tms. eleganttia.
Ulos lähtiessä iltaa viettämään jaksan kyllä vaivautua.
Esikoisen kanssa kauan sitten meikkasin, silloin todella riitti sipaus sitä ja sipaus tätä, nykyään parin minuutin pikameikki rumistaa ja näyttää tökeröltä. Parempi ilman kuin puuterit juuttuneina ryppyihin ja juonteisiin yms.
Ehkä jotakuta ei vaan kiinnosta ulkonäköön panostaminen, ei vaan välitä ulkokuorestaan.
Päinvastoin, olen mielestäni kaunis luomunakin
jos on tönäkkä persjalkanen laikkunaamainen ohuttukkainen hailakka olmi ;) ja ehostaa kasvonsa näyttämään pirtsakoilta ja reippailta, koko yleisilme kohoaa ja huomio kiinnittyy nyt kauniimpiin kasvoihin niiden muiden epäedullisten piirteiden sijaan, jolloin tietenkin niiden epäedullisten suhteellinen merkitys vähenee. Eihän se taitavakaan meikkaus kenestekään peruspirkosta missiä tee mutta ei toki ole tarviskaan, kun korostaa niitä omia hyviä puoliaan ja hitusten korjailee niitä huonompia.
Nykyiset meikit eivät tuki huokosia eivätkä haittaa ihoa mitenkään, vaan niissä on paljon suojaavia ja kosteuttavia ainesosia, UV-suojaa, vitamiineja jne. Allergisillekin löytyy tuotteita, jotka voivat jopa rauhoittaa ja hoitaa herkkää ihoa sen sijaan että aiheuttaisivat ongelmia. Esim. apteekista saatavat tuotteet ovat laadukkaita, oman huonon ihoni olen parantanut apteekkikosmetiikalla.
harvoin meikkiä, silloinkin vain ripsiväriä ja kajaalia. Eli tosi vähän. En ymmärrä naisia, jotka meikkaavat naaman täyteen joka päivä, rahan tuhlaustahan se on, illalla sen meikin joutuu kuitenkin pesemään taas pois.
Minä nukun mielummin pidempään eikä aamutoimiini ehtisi edes kuulua pakkelin naamaan laitto. Kumppanini rakastui minussa luonnollisuuteeni.
että nyt lähes nelikymppisenä, olen ajatellut, että miksi minun pitäisi hävetä rumaa ulkomuotoani? Luoja on minut tällaiseksi luonut, miksi minun tulisi hävetä itsenäni olemista??
Mielestäni minulla on oikeus hyväksyä itseni ja myös muilla, hyväksyä minut sellaisena kuin olen, ilman mitään pakkelimäärää, valtavasti vaivalla laittamaani tukkaa jne.
Minulla on ohut, piikkisuora, maantienvärinen "suomalainen" tukka, ja punakka, herkkä iho, tummat silmän aluset, ja taikinamainen naama. Tällaiseksi olen syntynyt, en voi ulkonäköäni muuttaa kuin meikkaamalla tai menemällä kauneusleikkaukseen. Mutta miksi minun tulisi ympäristöltä pyytää anteeksi olemassa oloani, tai ulkonäköäni. Kuitenkin joka päivä pidän huolen siitä, että olen raikas ja puhdas, suihkussa käyn joka aamu, ja pesen mm. hiukset joka päivä, käytän deodoranttia jne.
Nelikymppisenä ei enää jaksa miellyttää turhaan ympäristöä. Meikkaan aina töihin mennessä itseni niin siistiksi laatumeikeillä kuin se vain on mahdollista, mutta eikö minulla ole oikeus olla oman itseni näköinen vapaa-ajalla, kotiympyröissä, tai esim kaupassa??
Nykyinen kulttuuri vain pakottaa ihmiset tiettyyn kauneusmuotin orjaksi. Ei enää hyväksytä sitä, miltä ihminen näyttää luonnollisesti, ja minusta se ei ole terve asenne. Ihmisen ei pidä vieraantua luonnosta liikaa, eikä siltä miltä realistisesti esim. nainen näyttää eri ikävaiheissa. Mielestäni esim. kauneusleikkaukset, jotka tehdään vain täyttääkseen silloista kauneusihannetta, on vieraantumista luonnosta ja luonnollisuudesta.
Ihminen voi olla raikas ja siisti, vaikka naama punoittaakin, jos ihmisellä nyt sattuu olemaan punakka naama luonnostaan.
Olmi vastaa. ;)
Mä olen mielummin täysin miekitön, kuin teennäisen näköinen. Mulla on hyvä ja rento olo ilman meikkiä ja uskon että se hyvä olo näkyy. Mulla on oikeasti siis kaunis olo ilman meikkiä. :) Lisäksi tykkään olla haalean näköinen suomalainen. ;) Tykkään myös omasta vaaleasta hiustenväristä, enkä halua väriä purkista, en vaikka kuinka luvataan, että lopputulos on luonnollinen. Mua ei kyllä myöskään häiritse ihmiset, jotka tykkää meikata. Siinähän meikkaavat. :) Muutaman kerran oon ehkä yhden puolitutun naisen eriparisia, vahvasti meikattuja kulmakarvoja sävähtänyt. Myöskään liian tummat meikkivoiteet ja silmämeikki ei ole oikein edukseen vaaleahkoilla suomalaisilla. Mä katselen mielummin meikitöntä ihmistä, jos toisena vaihtoehtona on luonnottomaksi käsitellyt hiukset ja vääränlaista meikkiä. :D
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan! :)
Tosi uskottavaa..tyypillisesti nuo meikittömät on niitä ylipainoisia rasvatukkaisia äiti-ihmisiä, jotka eivät välitä mistään muustakaan estetiikasta. Kodin sisustuskin on lastulevyä halpiskaupasta, vähän sitä sun tätä, vaatteet ostetaan marketista tai Tarjoustalosta. Hiukset pestään lauantai-saunassa.
Tosi uskottavaa..tyypillisesti nuo meikittömät on niitä ylipainoisia rasvatukkaisia äiti-ihmisiä, jotka eivät välitä mistään muustakaan estetiikasta. Kodin sisustuskin on lastulevyä halpiskaupasta, vähän sitä sun tätä, vaatteet ostetaan marketista tai Tarjoustalosta. Hiukset pestään lauantai-saunassa.
Hiukset tosin pesen joka päivä ja vaatteet on markettivaatteita parempia, mutta muutaman vuoden vanhoja. En oikein ymmärrä, miksi minulla ei silti voi olla mustia ripsiä, tummia kulmia ja hiuksia sekä voimakkaan punaisia huulia.
Esteettiset asiat eivät oikein kiinnosta. Mulle on oikeastaan ihan se ja sama, mitä jotkut vieraammat ihmiset olemuksestani tuumaavat.
minä 71 olmi ostan vaatteeni Stockmanilta (laadukkaita merkkivaatteita), esim. viime talvena ostin ko kaupasta 300 euroa maksavan villakangastakin, sitä edellisenä syksynä 500 euroa maksavan Barbourin öljykangastakin (Kapteenskasta, Kämp galleriasta) jne
Omistan kalliita koruja, ja kengistä en ole valitettavasti koskaan maksanut vähempää kuin 100 euroa jne jne.
Sisustus on intohimoni, ja meillä on kotona laadukkaita ja kalliita huonekaluja.
Usko tai älä, niin tällainen "hienostorouvakin" voi jättää meikkaamatta kotioloissa. Töihin on sitten pakko panostaa ja meikata huolellisesti, kun työ vaatii siistiä ja huoliteltua ulkonäköä muunmuassa.
minsassakin saa paljon aikaan. Ei arkiehostus tarkoita satojen eurojen meikkipakaasia ja tunnin työrupeamaa. Vaikka kevyt väriä tasoittava meikkivoide/BB-voide iholle (joka suojaa ja kosteuttaa ihoa päivän aikana), kulmien siistiminen, vähän ripsiväriä ja hennon väristä huulikiiltoa. Siinä se, muutamassa minuutissa paljon siistimipi ja freesimpi vaikutelma.
En itse ainakaan meikkaa muita varten vaan nimenomaan itseäni varten. Tiedän olevani ilman ehostusta mitäänsanomattoman laimea mutta meikattuna ihan ok. Päivä on paljon mukavampi aloittaa, kun kehtaa katsoa peiliin ja toisia silmiin.
Teen vaativaa asiantuntija- ja asiakaspalvelutyötä ja jo työroolini vaatii siistiä, asiallista ja luotettavaa ulkonäköä. Sellainen sängystä suoraan noussut rasvanaamainen, isohuokosinen, tihrusilmäinen, rasvatukka-ponnarilla -tyttönen ei kyllä paljon luottamusta herätä. Jos ei osaa huolehtia itsestään, miten huolehtii muiden asioista. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että esim. kaivinkoneurakoitsija ei paljon meikkaile, olosuhteet ja työkaverit on vähän erilaisia.
Asiallinen, siisti, huolehdittu ulkonäkö on kuitenkin edellytys monissa ammateissa ja vaikuttaa ihan työnsaantiinkin. Toki taidoton tai yliampuva meikkityyli vaikuttaa sitten toiseen suuntaan.
kun kerta ihmisten ilmoille meikkaat. Nää muut vastaajat ei meikkaa koskaan!
minä 71 olmi ostan vaatteeni Stockmanilta (laadukkaita merkkivaatteita), esim. viime talvena ostin ko kaupasta 300 euroa maksavan villakangastakin, sitä edellisenä syksynä 500 euroa maksavan Barbourin öljykangastakin (Kapteenskasta, Kämp galleriasta) jne
Omistan kalliita koruja, ja kengistä en ole valitettavasti koskaan maksanut vähempää kuin 100 euroa jne jne.
Sisustus on intohimoni, ja meillä on kotona laadukkaita ja kalliita huonekaluja.
Usko tai älä, niin tällainen "hienostorouvakin" voi jättää meikkaamatta kotioloissa. Töihin on sitten pakko panostaa ja meikata huolellisesti, kun työ vaatii siistiä ja huoliteltua ulkonäköä muunmuassa.
Olen vaativassa lääkärin työssä yliopistollisessa sairaalassa enkä meikkää mm. hygienia syistä. Kaikki meikit kutittavat ja sitten hieroisin kasvojani ja pöpöt siirtyisivät kasvoistani potilaaseen ja potilaasta kasvoihini.
Toiseksi minun ei tarvitse meikata. Minun ei tarvitse yrittää miellyttää muita ihmisiä muuten kuin olemalla hyvä työssäni. Tulotasoni ei riipu miesten miellyttämisestä ja olen siis riippumaton esim. mieheni tilipussista.
Mikäli on juhlat niin asia on tietenkin toisin, sillä kunnioitan juhlittavia ja juhlaa huolitellulla ulkomuodolla.
Tätä kirjoittaessani huomaan olevani kauhea feministi :).