Täysin meikkaamattomat ihmetyttävät!
Olen tavannut pienessä ajassa paljon uusia ihmisiä, ja kyllä täytyy sanoa, että ihmettelen suuresti naisia, jotka eivät meikkaa laisinkaan. Naamat kirjavina, tukka hapsottaen ja silmät ripsettömän valjun näköisinä, huh...Luulisi, että edes meikkivoidetta ihoa tasoittamaan tai aavistus ripsiin väriä jos eivät muuten tummat ja kulmiin kevyt sipaisu, mutta paljon näkee ihan sairaan näköisiä olmeja, hyi olkoon! Ei meikkiä tarvitse olla paljoakaan, kun on jo huolitellumman ja reipaamman näköinen! Useimmilla suomalaisilla kuitenkin omat värit aika vaalean valjut, että pieni korostus piristäisi monen ilmettä ihan hirmuisesti!
Kommentit (176)
kulmat että voisi olla ilman meikkiä.
Teini-iän aknesta ihan hirveät arvet naamassa eikä ihon värikään ole kovin tasainen. Silmäripset ja kulmat vaaleat, melkein valkoiset. Jos olen ilman meikkiä, näytän ihan siltä, ettei ripsiä ylipäänsä ole =/
Todellakin meikkaan, joskin nykyään se on jo niin rutiinia etten pidä sitä pakkopullana.
Mutta olen silti kateellinen niille, joilla kasvot ovat sellaiset, ettei minkään sortin meikkiä tarvita.
No ei ne ainakaan sua varten ala pakkeloida. Mä taas ihmettelen niitä, joilla on aina sama vahva meikki, mutta en mä siitä itselleni päänvaivaa ota. Ihmiset saavat olla mitä haluavat. Maalissa tai Naturelli tai ihan mitä ikinä lystäävät. Ihan sama. Jos sua vaivaa asia, niin kehottaisin katsomaan toisaalle. Kauneus on katsojan silmissä. Ihaile sä vaan naismallien paranneltuja kuvia. Nehän eivät ole totta. Kyllä mallikin on oikeasti ihminen.
Yksikään nainen ei ole kauniimpi ilman meikkiä kuin taitavasti ehostettuna, omia hyviä puolia korostaen. On tietysti eri asia, jos ei halua näyttää kauniimmalta.
Minulle on kyllä sanottu ammattilaisten taholta, että ihoni on 40vuotiaaksi aivan uskomaton ja niin hyvässä kunnossa, ettei sitä kannata peittää meikkivoiteella.
Ihonhoitoa ei kannata unohtaa, puhdistus ja kosteutus ja ihon suojaaminen ympäristön vaikutukselta on a ja o. Huonolaatuiset meikit vain pilaavat ihosi. Jos sinulla ei ole varaa kalleimpiin merkkeihin älä meikkaa ollenkaan.
pitäisi näyttää kauniille ja laitetulle, meikatulle? Miksi? Sinun epävarmuutesiko tähden?
Kuten moni muukin, minä olen suht sinut ulkonäköni kanssa ja kehtaan mennä ihmisten ilmoille tämän näköisenä. Ihan meikittä. Joka päivä ja minne tahansa.
Meikkaan kyllä joskus johonkin juhliin mutta arkisin en meikkiä käytä.
Sun nyt vaan kestettävä se miltä suomalaiset naiset näyttävät. Muuta neuvoa en osaa antaa.
Onnellisuuden avain on itsensä hyväksyminen.
Ja ap:lle vinkiksi, että ensimmäisiä askeleita sitä kohti on lakata arvostelemasta muita vain tunteakseen itsensä itsensä paremmaksi.
ja suomalaisnaiset on poikkeus koko maailmassa. Missään, edes tuolla nälänhädän tai luonnonkatastrofien keskellä saati sitten kehittyneemmissä maissa ei naisellisuuteen ja kaunistautumiseen suhtauduta tällä tavalla. Kaikkialla muualla naisten oikeus ja velvollisuus on pitää ulkonäöstään huolta ja olla naisen näköinen. Esim. Haitin maanjäristyksen jälkeen ei mennyt monta päivää, kun ensimmäiset hiustenletityspisteet pistettiin pystyyn...
Historian alkuhämäristä saakka naiset joka kulttuurissa (ja vaihtelevasti myös miehet) ovat aina panostaneet ulkonäköönsä, joskus äärimmäisyyksiin saakka. Suomi ja suomalaisnaiset ovat ilmeisesti tästä valtakäsityksestä poikkeavia. Täällä on arvostettu raakaa työntekoa ja puurtamista, luterilainen henkinen ja fyysinen niukkuus on se ihanne, johon kaikkien olisi pyrittävä. Jos ei kauneutta ole annettu, sen pitää riittää, on synti parannella Jumalan käden töitä. Tasa-arvo miesten kanssa kaikessa (myös ulkonäössä) on oltava se ihanne. Jos miehiltä ei vaadita ulkonäöllisesti mitään, ei naisiltakaan saa eikä pidä vaatia - itse asiassa sitä parempi, mitä miesmäisemmin pystyy elämään.
ja suomalaisnaiset on poikkeus koko maailmassa. Missään, edes tuolla nälänhädän tai luonnonkatastrofien keskellä saati sitten kehittyneemmissä maissa ei naisellisuuteen ja kaunistautumiseen suhtauduta tällä tavalla. Kaikkialla muualla naisten oikeus ja velvollisuus on pitää ulkonäöstään huolta ja olla naisen näköinen. Esim. Haitin maanjäristyksen jälkeen ei mennyt monta päivää, kun ensimmäiset hiustenletityspisteet pistettiin pystyyn...
Historian alkuhämäristä saakka naiset joka kulttuurissa (ja vaihtelevasti myös miehet) ovat aina panostaneet ulkonäköönsä, joskus äärimmäisyyksiin saakka. Suomi ja suomalaisnaiset ovat ilmeisesti tästä valtakäsityksestä poikkeavia. Täällä on arvostettu raakaa työntekoa ja puurtamista, luterilainen henkinen ja fyysinen niukkuus on se ihanne, johon kaikkien olisi pyrittävä. Jos ei kauneutta ole annettu, sen pitää riittää, on synti parannella Jumalan käden töitä. Tasa-arvo miesten kanssa kaikessa (myös ulkonäössä) on oltava se ihanne. Jos miehiltä ei vaadita ulkonäöllisesti mitään, ei naisiltakaan saa eikä pidä vaatia - itse asiassa sitä parempi, mitä miesmäisemmin pystyy elämään.
että kyseessä olisi mikään ainutlaatuinen ilmiö maailmassa. On niitä täälläkin, jotka tälläävät itseään monen tärkeämmän asian kustannuksella, mutta kysymys sinulle:
Oletko tosiaan sitä mieltä, että on huono asia, jos ulkonäkö ei ole ensimmäisten joukossa, kun puhutaan asioista, jotka elämässä ovat oikeasti tärkeitä? Minusta se on ennemminkin meriitti, kuin haittapuoli.
palataan siskot islamiin! Siinä on länsimaisen naisen vapautusfilosofia kauneimmillaan. Vanhemmat sopivat naimiskumppanin, ja kukaan muu ei saa nähdä olminnaamojamme, paitsi lapset ja muut olmit. Eli pöytäliina päähän ja menox. Allahuakbar.
Ei muuta kuin burkha päälle niin ongelma poistuu palataan siskot islamiin! Siinä on länsimaisen naisen vapautusfilosofia kauneimmillaan. Vanhemmat sopivat naimiskumppanin, ja kukaan muu ei saa nähdä olminnaamojamme, paitsi lapset ja muut olmit. Eli pöytäliina päähän ja menox. Allahuakbar.
Missä tässä on se ongelma, joka burkhalla poistuu?
siihen nyt käyttää 5-10 minuuttia päivässä! Johan siitä yleisilmekin piristyy kun vähän laittaa kulmiin muotoa, ripsaria ja meikkivoidetta kevyesti. Jos nämä tekee meikkipelleksi, niin voi voi.
ulkonäkö ole tietenkään tärkein asia ihmisessä, eihän kukaan sitä väitä. Mutta aika iso asia se on, kaikkialla maailmassa. Kauneusihanteet ovat erilaisia eri maissa ja kulttuureissa mutta itseä ja muita miellyttävä ulkonäkö on tärkeä. Täällä meillä ehkä vähemmän kuin monessa muussa maassa ja kulttuurissa mutta ei sen merkitystä meilläkään voi unohtaa. Esim. työhaastattelussa ulkonäkö vaikuttaa merkittävästi valintaan, ellei tietoisesti niin ainakin alitajuisesti. On tutkittu, että rekrytoijat tekevät positiivisen tai negatiivisen päätöksen muutaman ensimmäisen sekunnin aikana ja se valinta ei muista ansioista ym. tekijöistä huolimatta juuri muutu. Ulkonäkö on merkittävä tekijä tässä ensivaikutelmassa, niin epäreilua kun se ehkä onkin. Myös ihmissuhteiden solmimisessa ulkonäkö merkitsee paljon siinä alkuvaiheessa, vaikka mikään syvempi ihmissuhde ei toki ulkonäön pohjalta pidemmälle rakennukaan. Myös esim. päiväkodeissa on tutkimuksissa todettu, että miellyttävän näköisiä lapsia kohdellaan ystävällisemmin ja kannustavammin kuin ns. "rumia lapsia", niin epäreilulta kuin se kuulostaakin. Realiteetit vain on näin ja on rohkeaa tai jopa vähän tyhmänrohkeaa taistella tätä vastaan olettaen, että kyllä minun on vaan kelvattava aivan naturellina. Toki Suomi taitaa olla niitä harvoja maita maailmassa, jossa tämä edes jotenkin onnistuu. Ehkä suomalaisnaiset on niin vahvoja, että ulkonäön merkitys on suhteessa vähäisempi kuin muualla. Tai sitten täällä se keskimääräinen ulkonäkö on muutenkin tasaisen matala, että siitä ei paljon poikkea, vaikka täysin naturellina kulkeekin.
siihen nyt käyttää 5-10 minuuttia päivässä! Johan siitä yleisilmekin piristyy kun vähän laittaa kulmiin muotoa, ripsaria ja meikkivoidetta kevyesti. Jos nämä tekee meikkipelleksi, niin voi voi.
että miksi toisten meikkaaminen (kului siihen sitten 5 tai 55 minuuttia) on sinulle niin tärkeä asia? Mitä se sinua liikuttaa, onko jollain toisella meikkiä naamassa vai ei?
Ei muuta kuin burkha päälle niin ongelma poistuu palataan siskot islamiin! Siinä on länsimaisen naisen vapautusfilosofia kauneimmillaan. Vanhemmat sopivat naimiskumppanin, ja kukaan muu ei saa nähdä olminnaamojamme, paitsi lapset ja muut olmit. Eli pöytäliina päähän ja menox. Allahuakbar.
Jos naisella on burkha päällä, hänen naamansa näkyy ainoastaan niille ihmisille, joille hän uskaltaa näyttää naamansa ilman arvostelun pelkoa. Eli ei sinulle.
että uskaltavat halutessaan olla ihan luonnollisena.
Pidän sitä todella hyvä asiana! Se on sitä oikeaa vapautta ja tasa-arvoa. Sellainen kulttuuri on kyllä terveempi missä naisten ei ole pakko olla muuta kuin mitä ovat. Saa meikata ja vaikka hankkia silarit mutta pakko ei ole.
että miksi pitäisi meikata ja tällätä kun oma mies ei sitä kaipaa, ja tykkää enemmän meikittömästä. Niin että pitäisikö sitten kuitenkin muiden ihmisten takia? Että olisi jotenkin enemmän yhteiskuntakelpoinen, johonkin normeihin sopiva?
Pesen ja kampaan hiuksia,nypin kulmat ja "viiksikarvat".Hoidan hampaat. Poistan kainalo- ja säärikarvat,laitan dödöä ja pukeudun puhtaisiin vaatteisiin(farkut ja teepaita,pitkä tai lyhythiainen).Harrastan liikunta,olen normaalipainoinen. Enkö siis ole riittävän kaunis ja huoliteltu? Ketä varten pitäisi tehdä enemmän kun kelpaan näin itselleni ja omalle puolisolleni?
ulkonäkö ole tietenkään tärkein asia ihmisessä, eihän kukaan sitä väitä. Mutta aika iso asia se on, kaikkialla maailmassa.
kuten moni muukin asia, mitä kirjoitit, mutta silti mielestäni on parempi vaihtoehto pyrkiä siitä poispäin, kuin patistaa kaikkia alistumaan tähän.
Kuinkahan suuri vaikutus esimerkiksi tuossa päiväkotitutkimuksissa on vanhemmilta tarttuneilla asenteilla, kun lapset kuulevat vanhempien arvostelevan muita ulkonäön perusteella? Voi olla, että ei yhtään, voi olla että paljonkin. Täysin sisäänrakennettua tämänhetkinen ulkonäkökeskeisyys ei kuitenkaan voi olla. Tietenkin ensivaikutelma tehdään ulkonäön perusteella ja on aina tehty, mutta koska ulkonäkökeskeisyys näyttää lisääntyvän koko ajan, se myös tarkoittaa sitä, että aikaisemmin sitä on ollut vähemmän.
Lisäksi, meikkaamattomuus ei tarkoita epäsiisteyttä. Jos tapaan kaksi ihmistä, joista toinen on meikkaamaton, ja toisella on sellainen kerros pakkelia naamassa, että se näyttää naamarilta, koen tuon meikkaamattoman ihmisen huomattavasti miellyttävämpänä kuin meikatun. Karsastan myös iholle tungettavia kemikaalikuormia, ja säälin ihmisiä, jotka eivät voi poistua ovesta vetämättä näitä tököttejä naamaansa.
Ylipäätään kuitenkin ensivaikutelman jälkeen pyrin aina kuuntelemaan sitä ihmistä sen ensivaikutelman takana, ja sellaista suosittelisin muillekin. Lähes kaikki ihmiset näyttävät sillä tavalla kauniilta, meikeillä tai ilman.
Jos naisella on burkha päällä, hänen naamansa näkyy ainoastaan niille ihmisille, joille hän uskaltaa näyttää naamansa ilman arvostelun pelkoa. Eli ei sinulle.
minä olen kyllä meikittömyyden puolella, ja minun puolestani jokainen saa kulkea niin kuin haluaa, meikeillä tai ilman. Siksi en ymmärtänyt, missä on sellainen ongelma, joka burkhalla poistuu. Ennemminkin tässä niiden meikkaamista vaativien pitäisi pysytellä kotona, ettei tarvitse nähdä meikittömiä ihmisiä...
En sitä pahalla ajattele, mutta oikeesti välillä pistää ihmetyttään, miten aikuista naista ei muka oikeesti voi tippaakaan kiinnostaa oma ulkonäkö.
Ei kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut eli en osaa meikata. Ihan siistin näköinen olen meikittäkin.
Niinä kolmena kertana kun minulla on ollut meikkiä niin olen sitten maksanut ammattilaiselle sen tekemisestä.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.