Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lasten kanssa oleminen lailla säädetty?

Vierailija
08.10.2012 |

Mieheni ja minä olimme kesällä kuukauden Intiassa. Lapset (4kk, 2 vuotta ja 4 vuotta) isovanhemmillaan. Kun naapurimme sai kuulla asiasta, hän uhkasi lastensuojeluilmoituksella.

Mulla on sellainen filosofia että kylä kasvattaa lapset. Meillä on siis aiemmin ollut myös saman naapurin kanssa erimielisyyksiä, kun 4-vuotias on ollut eri naapurin lasten kanssa päivät ulkona (vasta tänä kesänä, ei aiemmin). Lisäksi mulle on henkilökohtaisesti tärkeää myös oma aika ja parisuhde, kellepä ei olisi. En minä tehnyt lapsia ollakseni heissä kiinni 24/7, haluan välillä nauttia myös vapaudesta.

Onko lailla säädetty yhdessäolosta lapsen kanssa? Ei kai nyt kukaan oikeasti voi tuollaisesta sossuille ilmoittaa?

Isovanhemmat ovat siis hyvin läheisiä lapsille, viettävät heidän kanssaan kymmenkunta tuntia viikossa joka viikko.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aike kehnon provon heitit ap, ei mitään uskottavuutta.

mitä mietit, vaihda ketjua. Siis ootteko te todella noin vieraantuneet oikeasta elämästä?!? -AP

Vierailija
22/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.s. Väitän sitäpaitsi olevani parempi äiti kuin valtaosa teistä. LAsten elämässä on muutakin kuin mun yksi yksittäinen ulkomaanmatka.

Eihän sun sitten tarvitse välittää kenenkään mielipiteistä.

Miten oikein voit hyväksyä, että "kylä kasvattaa", kun kaikki muut vanhemmat on huonompia kuin sinä itse? Eikö olisi kauheaa, jos joku av-mamma saattaisi ojentaa sinun lastasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut joka kesä, siis KOKO KESÄN (!!!) aina omilla isovanhemmillani hoidossa vauvasta lähtien. No traumatisoiduinko? - EN. Viihdyinkö? - KYLLÄ. Olenko katkera vanhemmilleni? - EN TODELLAKAAN, hyvä kun ovat eläneet välillä muutakin elämää kuin vain lasten kanssa nyhvöttäen!

Eipä saa skitsomammojen kanssa näköjään aiheesta minkäänlaista asiallista keskustelua. Suosittelisin kyllä välillä teille tuomitsijoillekin jotain muuta kuin sitä ainaista kakkavaipan tuoksua. Virkistää kummasti.

Vierailija
24/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut joka kesä, siis KOKO KESÄN (!!!) aina omilla isovanhemmillani hoidossa vauvasta lähtien. No traumatisoiduinko? - EN. Viihdyinkö? - KYLLÄ. Olenko katkera vanhemmilleni? - EN TODELLAKAAN, hyvä kun ovat eläneet välillä muutakin elämää kuin vain lasten kanssa nyhvöttäen!

Eipä saa skitsomammojen kanssa näköjään aiheesta minkäänlaista asiallista keskustelua. Suosittelisin kyllä välillä teille tuomitsijoillekin jotain muuta kuin sitä ainaista kakkavaipan tuoksua. Virkistää kummasti.

Vierailija
25/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska sä et koskaan seonnut tai traumatisoitunut niin se tarkoittaa sitä ettei kenenkään lapsi voi traumatisoitua? Ihanan loogista!

Vierailija
26/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.s. Väitän sitäpaitsi olevani parempi äiti kuin valtaosa teistä. LAsten elämässä on muutakin kuin mun yksi yksittäinen ulkomaanmatka.

Eihän sun sitten tarvitse välittää kenenkään mielipiteistä.

Miten oikein voit hyväksyä, että "kylä kasvattaa", kun kaikki muut vanhemmat on huonompia kuin sinä itse? Eikö olisi kauheaa, jos joku av-mamma saattaisi ojentaa sinun lastasi?

VAAN NEUVOA LAINOPILLISEEN ASIAAN. Etkö sä osaa lukea?

Että mua kuvottaa tuollainen pelkkien lapsien ympärillä pyöriminen. Katsotaanpa 10 vuoden päästä, kenen lapsi läyttäytyy ja kenen on se hemmoteltu kakara, kun maailmassa ei koskaan ole mitään muuta kuin lapsen tarpeet. Kun nyt ilkeilemään ruvetaan niin sanon suoraan: Mä halveksun teitä, hyi! -AP

Vierailija
27/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Porvoosta.

Jos ei, niin ehka se ilmo olis ihan paikallaan etta tilanne saadaan tarkistettua. Osallistuvatkohan tallaiset vanhemmat muutenkaan lastensa kasvatukseen? Kyla kasvattaa... toki, mutta miten, sitakin pitaa vanhempien valvoa.

Vierailija
28/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska sä et koskaan seonnut tai traumatisoitunut niin se tarkoittaa sitä ettei kenenkään lapsi voi traumatisoitua? Ihanan loogista!

Kukahan se tässä on seonnut? :-----DDD

Vierailija
29/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Porvoosta.

Jos ei, niin ehka se ilmo olis ihan paikallaan etta tilanne saadaan tarkistettua. Osallistuvatkohan tallaiset vanhemmat muutenkaan lastensa kasvatukseen? Kyla kasvattaa... toki, mutta miten, sitakin pitaa vanhempien valvoa.

Taitaa olla Porvoosta.

Hyvin, ovat vasta 40-vuotiaita. MILLÄ IHMEEN PERUSTEELLA TARKISTETTUA? Osaan kyllä kasvattaa lapseni, kiitos vain.

Vierailija
30/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.s. Väitän sitäpaitsi olevani parempi äiti kuin valtaosa teistä. ...

... Mä halveksun teitä, hyi! -AP

Vierailija
31/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan mun ei tartte sitä siivota. Valtaosa teistäkin taitaa olla näitä katkeria lihavia ja tyhmiä av-mammoja, joita vaan ärsyttää kun se oma elämä on jäänyt elämättä. -AP

Vierailija
33/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti naapuri (tai "kyla", heh) katsoo lasten peraan... huh huh.

Vierailija
34/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen mietin, että minne kyseinen maa olisi kadonnut jos ap olisi odottanut vaikka vuoden verran tuota matkaansa. Voisinko saada tähän asiallisen vastauksen, jooko ap?

Vierailija
35/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Elämä kolmen lapsen kanssa ei ole helponta mahdollista, kun muut ikätoverit pääsevät riennoilleen joka viikonloppu. Itsekin olen jättänyt lapset heidän ollessaan pieniä isovanhemmilleen kesäksi - tosin en reissun, vaan töiden vuoksi. Lapset tällöin 7kk ja 2 vuotta.

Vierailija
36/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäillyttavää menossa.

VAAN NEUVOA LAINOPILLISEEN ASIAAN. Etkö sä osaa lukea?

Vierailija
37/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen mietin, että minne kyseinen maa olisi kadonnut jos ap olisi odottanut vaikka vuoden verran tuota matkaansa. Voisinko saada tähän asiallisen vastauksen, jooko ap?

eikä sitten ole varaa reissata. Sossu kun ei tietääkseni kustanna ihmisten ulkomaanmatkoja.

Vierailija
38/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli 5 kk kun äiti lähti pariksi kuukaudeksi reissaamaan Aasiaan. Tätä ennen vauva oli jo viettänyt enemmän aikaa isovanhempiensa luona kuin omien vanhempiensa kanssa, mm. parin viikon iässä oli ekaa kertaa reilun viikon mummon hoivissa ja kotona ollessa "pakotettiin" lähisukulaiset auttelemaan vauvan kanssa ja päästämään äiti tuulettumaan. Toisen lapsen kohdalla äiti lähti automatkalle Etelä-Eurooppaan kun vauva oli parikuinen ja esikoinen oli tuolloin vuoron perään eri koulukavereiden ja sukulaisten luona.

Vierailija
39/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti naapuri (tai "kyla", heh) katsoo lasten peraan... huh huh.

Ainakin mulla on energiaa ja olen nuorekas ja hyvännäköinen mutsi, ei tartte lapsien hävetä. ;) -AP

Vierailija
40/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitten ole varaa reissata. Sossu kun ei tietääkseni kustanna ihmisten ulkomaanmatkoja.

Ja niitä rahoja ei voinut esim. säästää ensi kesää varten. Ok, mä ymmärrän sua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme