Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lasten kanssa oleminen lailla säädetty?

Vierailija
08.10.2012 |

Mieheni ja minä olimme kesällä kuukauden Intiassa. Lapset (4kk, 2 vuotta ja 4 vuotta) isovanhemmillaan. Kun naapurimme sai kuulla asiasta, hän uhkasi lastensuojeluilmoituksella.

Mulla on sellainen filosofia että kylä kasvattaa lapset. Meillä on siis aiemmin ollut myös saman naapurin kanssa erimielisyyksiä, kun 4-vuotias on ollut eri naapurin lasten kanssa päivät ulkona (vasta tänä kesänä, ei aiemmin). Lisäksi mulle on henkilökohtaisesti tärkeää myös oma aika ja parisuhde, kellepä ei olisi. En minä tehnyt lapsia ollakseni heissä kiinni 24/7, haluan välillä nauttia myös vapaudesta.

Onko lailla säädetty yhdessäolosta lapsen kanssa? Ei kai nyt kukaan oikeasti voi tuollaisesta sossuille ilmoittaa?

Isovanhemmat ovat siis hyvin läheisiä lapsille, viettävät heidän kanssaan kymmenkunta tuntia viikossa joka viikko.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä varmaan itsekin ymmärrät, että kyse oli naapurin kateudesta sekä vapaudestanne, lapsistanne että matkastanne.

Ilmeisesti naapurillanne ei ole mitään näistä.

Vierailija
2/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pelkästään itsesi?

(Mikäli siis et ole provo.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pelkästään itsesi?

isovanhemmillaan. En ymmärrä, mikä tässä voisi olla ongelma heidänkään kannalta? Lapset ovat joskus jopa ollet todella itkuisia, kun joutuvat tulemaan isovanhemmiltaan kotiin. -AP

Vierailija
4/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän outoa, et vauva jää kk hoitoon ja vanhemmat on intiassa. Siinähän selität sossussa miks matka on niin tärkeä.

Vierailija
5/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todella toivon että kukaan ei aseta omia tarpeitaan noin törkeästi vauvan edelle

Vierailija
6/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pelkästään itsesi?

isovanhemmillaan. En ymmärrä, mikä tässä voisi olla ongelma heidänkään kannalta? Lapset ovat joskus jopa ollet todella itkuisia, kun joutuvat tulemaan isovanhemmiltaan kotiin. -AP

kokonaan. Porvoossahan tällaista tapahtuu yhtenään.

Vierailija
7/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän outoa, et vauva jää kk hoitoon ja vanhemmat on intiassa. Siinähän selität sossussa miks matka on niin tärkeä.

Vierailija
8/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai mä ainut mamma AV:lla ole, joka on joskus reissannut? En mä yksinkertaisesti näe tuossa mitään kummallista. Kaikki kun eivät niitä lapsia tee roikottaakseen heitä 18 vuotta tississä... -AP

Vierailija
9/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2- ja 4-vuotiaiden jättäminen on minusta ihan ok, jos isovanhemillaan mainiosti viityvät, mutta 4-kuukautisen on omituista. Eikö se matka olisi kannattanut tehdä ennen sen vauvan syntymää tai vaikka vuoden päästä?

Sanoisin myös, että harvinaiset isovanhemmat kun suostuu/voi/jaksaa ottaa noin pitkäksi aikaa hoitoon.

Vierailija
10/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu en jaska ymmärtää en. Minä olin kuukauden sairaalassa, kun vauva oli 3kk, ja se oli yhtä tuskaa, vaikka välillä lasta näin. en ikinä vois kuvitella vaikka olisi se 4v, että jättäisin sen kuukaudeksi mummolaan.

tään täytyy olla provo,tai sitten tekisin itsekin teistä ls ilmotuksen.

Vierailija
11/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei ole provo, niin tuo tänne vaan se vauva, mulla kyllä on aikaa pitää vauvaa kiinni tississä sen verran kuin vauva tarvitsee.

Vierailija
12/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen kiintymysvanhemmuushörhöjä yhtäkkiä palsta täynnä? Eihän mun yksi yksittäinen reissu tarkoita sitä, etten vietäisi aikaani lasten kanssa ollenkaan! Kummallista jeesustelua ja tuomitsemista taas... -AP

P.s. Väitän sitäpaitsi olevani parempi äiti kuin valtaosa teistä. LAsten elämässä on muutakin kuin mun yksi yksittäinen ulkomaanmatka.

Vierailija
13/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sossun täti osaa kertoa miksi vauva tarvitsee äitiä. Tälläkertaa ei taida lastensuojeluilmoitus olla aiheeton.

Vierailija
14/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en minäkään ymmärrä miksi alle puolen vuoden ikäisen vauvan äiti haluaa lähteä kuukaudeksi reissuun...

Tajuan kyllä, ettei kaikkea kivaa ole pakko jättää tekemättä siihen asti että lapset muuttavat pois kotoa, mutta että matka oli pakko tehdä juuri nyt. Miksei tosiaan vuoden kuluttua?

Vierailija
15/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen kiintymysvanhemmuushörhöjä yhtäkkiä palsta täynnä? Eihän mun yksi yksittäinen reissu tarkoita sitä, etten vietäisi aikaani lasten kanssa ollenkaan! Kummallista jeesustelua ja tuomitsemista taas... -AP

P.s. Väitän sitäpaitsi olevani parempi äiti kuin valtaosa teistä. LAsten elämässä on muutakin kuin mun yksi yksittäinen ulkomaanmatka.

Oikeasti, kukaan nykyvanhempi ei voi olla niin pihalla, etteikö ymmärtäisi, ettei vauvaa voi jättää jonkun lomamatkan ajaksi.

Vierailija
16/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei ole provo, niin tuo tänne vaan se vauva, mulla kyllä on aikaa pitää vauvaa kiinni tississä sen verran kuin vauva tarvitsee.

Ensinnäkin

a. YÖKS

b. millä ihmeen perusteella? Ei kai reissaaminen laitonta ole? Lapset ovat olleet hyvässä hoidossa!

-AP

Vierailija
17/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aike kehnon provon heitit ap, ei mitään uskottavuutta.

Vierailija
19/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelen kuka voi jättää vauvan tai ylipäätään noin pienet lapset kuukaudeksi isovanhemmilleen ja itse matkustaa. Meillä lapsilla on läheiset suhteet isovanhempiin, mutta kyllä ne jo viikon kuluttua kaipaavat kotiin ja kyllä me vanhemmatkin jo viikon kuluttua halutaan lapsemme luoksemme.

Vierailija
20/68 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en minäkään ymmärrä miksi alle puolen vuoden ikäisen vauvan äiti haluaa lähteä kuukaudeksi reissuun...

Tajuan kyllä, ettei kaikkea kivaa ole pakko jättää tekemättä siihen asti että lapset muuttavat pois kotoa, mutta että matka oli pakko tehdä juuri nyt. Miksei tosiaan vuoden kuluttua?

...ois sun mielestä sitten ok? Mitenköhän se vauva siinä ajassa niin radikaalisti muuttuu?

Lapsi tarvitsee äitiään, kyllä, mutta lapsien vanhemmat tarvitsevat myös vapaata. Täällä taitaa olla vain yhden lapsen äitejä kommentoimassa, oli se helppoa silloin mullakin...

Reissun aikana skypettelimme kyllä ahkerasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan