Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin kerrot uudesta kumppanista lapselle?

Vierailija
03.04.2026 |

Olemme tapailleet nyt vähän yli vuoden. Kumppani ei vieläkään kerro minusta lapselleen. Onko tämä mitenkään normaalia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä on kertonut syyksi? Kuulostaa pitkältä ajalta

Vierailija
2/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani sanoo, että ei halua sekoittaa lapsen päätä. Omasta mielestäni tämä kertoo vain siitä että ei näe meillä tulevaisuutta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän vanhemman merkki, että huolehtii lapsesta enemmän kuin uuden seurustelukumppanin egosta. 

Vierailija
4/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kysy ennemminkin onko normaalia paneskella perheellistä ja odottaa että sinut integroidaan tuohon perheeseen.

Vierailija
5/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi vahingoittuu siitä, jos vanhempi kertoo suhteesta jos on tosissaan toisen kanssa?

Vierailija
6/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppani sanoo, että ei halua sekoittaa lapsen päätä. Omasta mielestäni tämä kertoo vain siitä että ei näe meillä tulevaisuutta.

Ap

Olet suostunut jonkun piilopanopiian rooliin ihan itse.

Vierailija
7/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, kysy ennemminkin onko normaalia paneskella perheellistä ja odottaa että sinut integroidaan tuohon perheeseen.

Ai että lapsen tehneet ihmiset eivät saa enää paneskella?

Vierailija
8/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet suostunut jonkun piilopanopiian rooliin ihan itse.

Tämä on totta kyllä. 

Vierailija
9/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä peli, ettei pidä sinua vakavana suhteena. Luultavasti katselee koko ajan parempaa, sitä oikeanlaista, jonka mielihyvin esittelee myös lapselleen. Häpeää sinua jostakin syystä? Olet väliaikainen hyödyke?

Vierailija
10/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsi vahingoittuu siitä, jos vanhempi kertoo suhteesta jos on tosissaan toisen kanssa?

Miksi aikuinen vahingoittuu tai loukkaantuu siitä, jos toinen ei kerro suhteesta just siinä aikataulussa, kuin se aikuinen vaatii? 

Vierailija
11/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä peli, ettei pidä sinua vakavana suhteena. Luultavasti katselee koko ajan parempaa, sitä oikeanlaista, jonka mielihyvin esittelee myös lapselleen. Häpeää sinua jostakin syystä? Olet väliaikainen hyödyke?

Veikkaan että tämä on oikea vastaus.

Vierailija
12/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuinen vahingoittuu tai loukkaantuu siitä, jos toinen ei kerro suhteesta just siinä aikataulussa, kuin se aikuinen vaatii? 

Mikä olisi sopiva aikataulu? Viisi vuotta? Kymmenen vuotta?

Vierailija
13/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en esitellyt partneria jonka kanssa olin 6kk koska oli aivan epävakaa. Seuraavan esittelin 2kk kohdalla, että näin

Vierailija
14/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mutta kerroitkin, että olette tapailleet vähän yli vuoden. Ei se silloin toisen mielestä vakavaa ole. Miksi siis esitellä panoa lapsille? Näyttää nätimmältä, sitten kun löytää sen, jonka kanssa ei jää "tapailemaan", vaan alkaa ihan seurustelmaan.

Vierailija
15/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mutta kerroitkin, että olette tapailleet vähän yli vuoden. Ei se silloin toisen mielestä vakavaa ole. Miksi siis esitellä panoa lapsille? Näyttää nätimmältä, sitten kun löytää sen, jonka kanssa ei jää "tapailemaan", vaan alkaa ihan seurustelmaan.

Olet varmaankin oikeassa. Luulenpa, että lopetan tämän suhteen.

Vierailija
16/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en esitellyt partneria jonka kanssa olin 6kk koska oli aivan epävakaa. Seuraavan esittelin 2kk kohdalla, että näin

En ole epävakaa tmv. Ehkä joku juttu ei vain muuten miellytä

Vierailija
17/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapseni tapasivat uuden miesystäväni, kun oltiin sovittu seurustelevamme, eli siinä 1,5kk kohdalla. Hyvin aikaista, mutta molemmat on vakavissaan ja lapset pitävät miesystävästäni, joka on solahtanut hyvin osaksi elämäämme. Varmaan auttaa se, että lapset on pieniä, päiväkoti-ikäisiä.

Aiemmin ajattelin, että odottaisin vähintään puoli vuotta ennen kuin toisin ketään uutta lasten elämään ja sitten vasta esittelisin lapsille. Mieli muuttui, kun löysin ihmisen, jonka kanssa halusin vakiintua ja jonka halusin oikeasti osaksi elämääni. Olin deittimarkkinoilla 9kk nykyisen kumppanin tapaamista, johon mahtuu kolme parin kuukauden tapailusuhdetta, mutta yhdenkään miehen kohdalla en edes harkinnut esitteleväni heitä lapsille. Nämä olivatkin sitten sellaisia miehiä, joiden kanssa piti harkita haluaisinko ylipäänsä tapailun muuttuvan ihan oikeaksi parisuhteeksi.

Luulen, että AP on oikeassa siinä, että mies ei välttämättä näe sinua pysyvänä osana elämäänsä ja siksi ei halua lapselleen esitellä. Jos ei tuossa ajassa ole tullut tunnetta, että haluan tämän ihmisen osalliseksi KAIKKIA elämän osa-alueita, mukaan lukien lasten elämää, sitä tuskin tulee myöhemminkään.

Vierailija
18/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittaileva vanhempi ei ole hyvä aines mihinkään parisuhdereseptiin. Deittailu sinkun kanssa ei ole hyvä aines mihinkään vanhemmuusreseptiin. Minusta ei olisi leipuriksi ainakaan.

Vierailija
19/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapseni tapasivat uuden miesystäväni, kun oltiin sovittu seurustelevamme, eli siinä 1,5kk kohdalla. Hyvin aikaista, mutta molemmat on vakavissaan ja lapset pitävät miesystävästäni, joka on solahtanut hyvin osaksi elämäämme. Varmaan auttaa se, että lapset on pieniä, päiväkoti-ikäisiä.

Aiemmin ajattelin, että odottaisin vähintään puoli vuotta ennen kuin toisin ketään uutta lasten elämään ja sitten vasta esittelisin lapsille. Mieli muuttui, kun löysin ihmisen, jonka kanssa halusin vakiintua ja jonka halusin oikeasti osaksi elämääni. Olin deittimarkkinoilla 9kk nykyisen kumppanin tapaamista, johon mahtuu kolme parin kuukauden tapailusuhdetta, mutta yhdenkään miehen kohdalla en edes harkinnut esitteleväni heitä lapsille. Nämä olivatkin sitten sellaisia miehiä, joiden kanssa piti harkita haluaisinko ylipäänsä tapailun muuttuvan ihan oikeaksi parisuhteeksi.

Luulen, että AP on oikeassa siinä, että mies ei välttämättä näe sinua pysyvänä osana elämäänsä ja siksi ei halua lapselleen esitellä. Jos ei tuossa ajassa ole tullut tunnetta, että haluan tämän ihmisen osalliseksi KAIKKIA elämän osa-alueita, mukaan lukien lasten elämää, sitä tuskin tulee myöhemminkään.

Olet varmaankin oikeassa. Itse ajattelen että pari kuukautta on liian lyhyt aika, mutta kyllä yli vuodessa pitäisi tietää näkeekö yhteisen tulevaisuuden vai ei.

Harmin paikka, pidän kumppanistani kuitenkin paljon.

Vierailija
20/24 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko esimerkiksi huomattavasti nuorempi? Hän saattaa hävetä sitä, että on täysin klassinen ikäkriisissä painiva, naurettava tohelo. Hänestä tuntuu innostavalta saada nuoremman naisen huomiota, mutta hän ymmärtää olevansa kävelevä vitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän