Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni ilmoitti eilen, että häntä ei kiinnosta seksi, erotiikka eikä romantiikka. Hänellä ei ole

Vierailija
30.09.2012 |

niihin liittyviä toiveita tai tarpeita minun suhteeni - tai kenenkään muun miehen (tai naisen) suhteen. Sen sijaan hän kuulemma nauttii suuresti työstään, useista harrastuksistaan, yhdistystoiminnasta, hyvien ystäviensä seurasta, samoin kuin keskusteluista ja yhteisistä illanviettohetkistä - kera television ja hyvän ruuan ja viinin - minun kanssani. Hän sanoo olevansa onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, ja myös vaikuttaa tasapainoiselta ja oikeasti iloiselta ja tyytyväiseltä.

Olen puulla päähän lyöty; onko vaimoni sairas tai vähintään epänormaali? Miten minun pitäisi suhtautua asiaan ja vaimooni? Rakastan häntä edelleen, mutta en näe enää yhteistä tulevaisuutta. Pitäisikö minun kuitenkin vielä yrittää. Meillä ei ole lapsia. Olemme nelikymppisiä. Itse kaipaan romantiikkaa, erotiikkaa ja seksiä.

t. mies

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät elämäsi parhaimpia vuosia, ja niihin kuuluu myös, koska olet seksuaalinen ihminen, seksi, erotiikka ja romantiikka.

Pysykää ystävinä, mutta oman hyvinvointisi vuoksi etsi nainen, jonka kanssa on kipinää ja intohimoa.

t. nelikymppinen, aistillinen nainen

Vierailija
122/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiihkeää seksiä vielä kymmenen vuoden jälkeen, valehtelee tai ei ymmärrä mitä puhuu.

seksi vaan paranee, pian 20 v yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimosi on rehellinen: sanoo suoraan sen mitä suurin osa meistä vaimoista ajattelee

puhu vain omasta puolestasi.

olen aikuinen nainen, ja minulle avioliitto tai suhde ilman seksiä on aivan pöyristyttävä ajatus. romantiikka ja erotiikka ovat miehen ja naisen välisen suhteen kruunu!

Vierailija
124/152 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

erotkaa846

Vierailija
125/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiihkeää seksiä vielä kymmenen vuoden jälkeen, valehtelee tai ei ymmärrä mitä puhuu.

Herrasiunaa mikä kommentti! Kyllä meillä on romantiikkaa ja viimes eilen oli kiihkeää seksiä. Ihme yleistys. minä haluan edelleen miestäni ja pidän häntä seksikkäänä ja kiihottavana, ja hän pitää minua. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta.

Vierailija
126/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toistuvasti vaimonsa kieltäytyi edes keskustelemasta asiasta. Kaverini uhkasi ottaa eron, mutta tälle vaimonsa vain naureskeli.

Sitten n. kuukauden kuluttua tästä ilmoitti vaimolleen hakeneensa sinä päivänä avioeroa, hankkineensa oman vuokrakämpän ja uuden elämän. Vaimo meni lähes hysteeriseksi kun kaverini lähti matkalaukku kädessä kohti uusia seikkailuja. Nainen meni niin pois tolaltaan että oli saikulla pari viikkoa. Nyt elelee yksin, joten kuten.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
127/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pöyristyttävää, että niin moni nainen ajattelee, että on ok olla haluamatta seksiä vaikka kumppani haluaisi, ja että on ok, että mies luopuu seksitoiveistaan ja eletään pelkkinä kavereina.

Tämä ei kuitenkaan ole normaalia, ellei MOLEMMAT osapuolet ole samaa mieltä asiasta, että liitto on hyvä seksittömänä.

Silloin jos toinen osapuoli hauaa seksiä ja toinen ei, niin kellään ei ole oikeutta sanoa, että elät nyt sitten ilman seksiä lopun ikääsi, koska minua ei seksi kiinnosta, ja liitossa muut asiat ovat tärkeämpiä. Ei toista voi seksiin pakottaa, mutta silloin on etsittävä kumppani joka on kiinnostunut seksistä.

Sille kumppanille se seksi voi olla todella merkityksellinen asia, yhtä merkityksellinen kuin esim. ystävyys, luottamus, asioiden jakaminen jne. parisuhteessa.

On TÄYTTÄ hölynpölyä, että ihmisen seksuaalisuus jotenkin katoaisi vanhetessa, tai halut kaikkoavat pitkän yhdessäolon jälkeen. Se ei pidä paikkaansa. Olen 53-vuotias nainen ja minulla on paljon saman ikäisiä ystäviä, ja kaikilla meillä on seksilämä oman puolison kanssa. Seksi muuttaa muotoaan mutta ei se ole yhtään huonompaa tai merkityksettömämpää kuin nuorempana vaan aivan yhtä ihanaa. Jos itsellä on seksi loppunut 40 täytettäessä niin ei se tarkoita, että kaikilla muillakin loppuisi! Useat ihmiset nauttivat vielä eläke-iässäkin seksistä täysin rinnoin ja niin sen pitää ollakin.

Säälin teitä (ja puolisoitanne), jotka pidätte normaalina sitä että pitkässä liitossa seksielämä loppuu. Ei se ole lähimainkaan normaalia.

Vierailija
128/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis ollut puolisoni kanssa yhdessä yli 30 vuotta eikä seksi ole vähentynyt missään vaiheessa, paitsi silloin kun olin juuri synnyttänyt tms.

Ihminen on seksuaalinen olento syntymästä hautaan saakka.

Vierailija
129/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niiden jälkeen suhde pitää joka tap. rakentaa uudelle pohjalle, siis jos sitä on olennaisesti kannatellut seksi ja eroottinen lataus. Useinhan vaihdevuosiin päättyvät myös naisen romanttiset ajatukset, toiveet ja tarpeet. Tätä eivät kaikki miehet tiedä ja asia saattaa tulla heille yllätyksenä, eli naisen muuttuminen epäromanttiseksi otukseksi tulee heille puun takaa.

faktaan tämä perustuu? Ei mihinkään. Ei vaihdevuodet hävitä halua.Siihen ei ole mitään fysiologista perustaa. Joo estrogeeni vähenee ja aiheuttaa monia ongelmia, mutta halu syntyykin testesteronin läsnäolosta joka ei tod näk muutu vaihdevuosissa.

Halu on monimutkainen asia naisella.Se ei olekaan pelkästään fyysinen asia vaan myös psyykkinen.Jos estrogeenin vähyys aiheuttaa moninaisia ongelmia elämässä kuten hikoilua,väsymystä ja mielialojen vaihtelua(masennusta) niin ei ole ihmekäänjos ei haluta. pitää hoitaa nämä em asiat kuntoon niin sitten jaksaa halutakin.

Itse olen pian 46v ja vaihdevuosioireita on jo, mutta minun haluihin ei ole juurikaan vaikuttanut. Paikallisestrogeeni on mennyt jo pari vuotta ja liukkarit on käytössä. Minua haluttaa toisinaan enemmän kuin alle 50v miestäni. Kannattaa kokeilla sellaisia rohdoksia kuin Menowell, l-arginiin ja karnosiini (ovat valkuaisaineita). Meillä sekstaillaan 2-3 kertaa viikossa,yleensä. Viime viikolla useammin ja sitten joskus saattaa olla hiljainen viikko että vain yhden kerran.

Halu on suurimmaksi osaksi tahtotila, kiihottuminen on sitten eriasia. Kannattaa lukea myös alan kirjoja joita kirjoitettu naisille,esim syvyyttä seksiin aikuisen naisen seksuaalisuus.

Vierailija
130/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

impotentti.

Sama asia naisella mutta siihen ei ole hoitoa. Naisen seksuaalista haluttomuutta ei voi hoitaa millään lääkkeellä. Tosin se ei vaivaa naista millään lailla ellei mies halua seksiä.

Itselläni tapahtui sama. Kymmenen vuotta sitten halut katosivat yhdessä yössä. Ei enää tehnyt mieli. Silti oli seksiä mutta en tuntenut mitään.

Nyt en halua enää ollenkaan sillä seksi aiheuttaa kipuja ja on alkanut tuntua vastenmieliseltä. Samoin kaikki suuteleminen ja muu kosketteleminen.

Impotentti haluaa seksiä. Hän pystyy jopa tyydyttämään toisen. Suulla, käsillä ja leluilla. Hän pystyy antamaan läheisyyttä ja rakkautta.

Impotentti itse haluaisi että hänellä seisoisi. Hän ei ole itse sitä valinnut.

Mutta nämä jotka sanovat että ei halua, niin he eivät edes halua tehdä toista tyytyväiseksi. Se on valinta. Se että ei itse tee mieli ei ole syy kieltää toiselta seksiä. Silloin menettää moraalisen oikeuden vaatia lojaaliutta, uskollisuutta ja rakkautta.

halutonkaan ole sitä valinnut. Sitä haluaisi haluta, mutta se vika on siellä psyykessä. Kuten se usein on sillä impotentilla miehelläkin.

Ja kun siitä antamisesta tulee työ,velvollisuus, pakko, se alkaa jo inhottaa niin, että viimeinenkin halu haluta katoaa.

Ja vielä kun siihen lisätään se, että suhde on arkipäiväistynyt, mies kohtelee huonosti, olet väsynyt... Annapa siinä sitten.

Mutta ainahan se mies sitten voi etsiä sen uuden, jota jaksaa hetken pitää kuin kukkaa kämmenellä.

Vierailija
131/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole juuri mitään haluja ollut vuosiin, ikää 33. Annan kuitenkin miehen mieliksi säännöllisesti, enkä missään tapauksessa kertoisi tätä miehelle.

Vierailija
132/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo?

Tämä kirjoittaja puhuu asiaa: vaimosi on rehellinen: sanoo suoraan sen mitä suurin osa meistä vaimoista ajattelee

Vierailija
133/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasiunaa mikä kommentti! Kyllä meillä on romantiikkaa ja viimes eilen oli kiihkeää seksiä. Ihme yleistys. minä haluan edelleen miestäni ja pidän häntä seksikkäänä ja kiihottavana, ja hän pitää minua. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta.

Noin voi ehkä käydä, jos ei osata puhua keskenään ja sängyssä ei saa nauraa, vaan ollaan peiton alla pimeässä tyyliin nykäisy ja kuorsaus. Me on oltu 15 vuotta yhdessä, ja meillä on kiihkeää ja hauskaa seksiä, eikä halailut ja romantiikkakaan ole minnekään kadonnut, vaikka tässä on menty läpi raskas pikkulapsiaika.

AP, googleta a-seksuaali ja a-romanttinen sellainen.

Joko teet vaimosi kanssa sopimuksen, että sinulla saa olla sivusuhde, tai otat eron. Ei sun ole pakko luopua haluistasi ja alkaa elää munkin elämää, jos vaimosi haluaa olla nunna. Uuvuttava vauva-aika parisuhteessa on vähän eri asia kuin nukkuvien lasten ja kahden aikuisten lapseton liitto, kyllä siihen parisuhteen tasa-arvoon kuuluu myös seksi ja toisen halujen täyttäminen. Ei vaimolla ole oikeutta tyystin kieltää toiselta nautinnon ja hellyyden riemuja, sehän on helvetin itsekästä.

Vierailija
134/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni oire jostain tai sitten voi tietysti olla vaan aseksuaalinen tyyppikin. Minulla/ miehellä joskus lyhyitä haluttomia kausia, jotka ovat kyllä selkeästi oire jostain (väsymys, kyllästyminen arkeen, erilaiset unelmat/tavoitteet hetkellisesti jne.) mutta näistä kausista on kyllä aina palattu vällyjen väliin.

Ikuisesti seksittömässä suhteessa en kyllä pysyisi. Elämä on latteaa, jos "onneen" riittää yhteinen asuntolaina tai muu vastaava. Jos kaksi halutonta, jotka haluaa vaan maksella asuntolainaa, asia tietysti ok, mutta jollei tarpeet kohtaa, on se kyllä hirveä kohtalo. Elää eri huoneissa, joita näennäisesti yhdessä maksellaan...

Kyllä läheisyys ja elämän jakaminen on minulle tärkein elämän asia, eikä mitkään urat, harrastukset, talo tai vuosikertaviinin siemailu tv:n äärellä. Nuo ed. mainitut on oikeestaan ihan sontaa, mutta kestän ne juuri sen läheisyyden ja rakkauden voimalla, sen voimalla, että edes yhden ihmisen kanssa voi täällä jakaa jotain enemmän.

Vierailija
135/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole juuri mitään haluja ollut vuosiin, ikää 33. Annan kuitenkin miehen mieliksi säännöllisesti, enkä missään tapauksessa kertoisi tätä miehelle.

Ei tulisi mieleenkään pitää miestä puutteessa vain siksi että itseäni ei erityisesti seksi huvita. Saa kyllä aina kun haluaa, ja näyttelen itsekin nauttivani seksistä että miehelle jää parempi mieli siitä. Onnellisia ollaan :) Eipä se suuri vaiva ole siihen seksiin ryhtyä vaikka ei niin huvittaisikaan, minusta ehdotttomasti sen arvoista että hyvä parisuhde säilyy ja voi hyvin!

Vierailija
136/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se tekee asian vielä monimutkaisemmaksi. Minä olisin ollut puolitoista vuotta sitten valmis lähtemään suhteesta, silläkin uhalla että vaimo lähtisi lapsen kanssa muualle Suomeen asumaan.

Mutta sitten hän sairastui ja on ollut koko sen jälkeisen ajan hyvin heikkokuntoinen ettei pärää yksin.

minä kaipaisin seksiä ja romantiikkaa mutta sairas vaimo herättää toisenlaista hoivaviettiä.

On mahdollista että tulemme läheisemmäksi jos hän tulee terveemmäksi mutta voi olla että sairaus vain pahenee. Vieraissa käyminen on käynyt mielessä koska jatkuvasti haaveilen muista naisista. Mutta en voi lähestyä heitä koska ne jotka tunnen luultavasti torjuisivat minut, ja jos joku ventovieraskin nainen jota yritän iskeä saisi tietää että minulla on kotona sairas vaimo, sama juttu.

Olen käynyt lääkärin ja psykologin luona itkemässä ja kyllä heitäkin on minun kohtalo käynyt sääliksi mutta se vaivaa kun ei näy mitään valoa tunnelissa.

Vierailija
137/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi sopia pelisäännöistä. Jos vaimo ei halua seksiä mutta mies ei saa hakea sitä muualtakaan->ero.

Itse en todellakaan alkaisi elämään vuosia seksittömässä parisuhteessa.

Vierailija
138/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen tilanne suhteessani noin vuosi sitten. Harrastimme seksiä kerran viikossa jos silloinkaan. Tosin vaimoni nauttii seksistä, silloin harvoin kun sitä harratamme, mutta tuntuu että ei sitä erityisemmin kaipaa. Ilmaisin vaimolleni että olen täysin tyytymätön tilanteeseen ja sanoin eroavani heti kun mahdollista jos suhden jatkuu tälläisenä. Eli eroaminen on mahdollista kun lapset ovat tarpeeksi vanhoja. Jollakin tapaa kuitenkin keskusteltuamme tästä asiasta olemme päässeet yhteisymmärrykseen eli vaimoni suostuu useimmin vaatimuksiini ja minä taas yritän ottaa huomioon että vaimoni ei aina halua. Oletko kertonut vaimollesi mitä haluat? Hulluksi minä ainakin olisin tullut jos emmen olisi päässeet asiassa yhteisymmärrykseen! Ja huomennahan tilanne voi olla taas toinen eli emme ymmärrä toisiamme taas yhtään.

Vierailija
139/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen tilanne suhteessani noin vuosi sitten. Harrastimme seksiä kerran viikossa jos silloinkaan. Tosin vaimoni nauttii seksistä, silloin harvoin kun sitä harratamme, mutta tuntuu että ei sitä erityisemmin kaipaa. Ilmaisin vaimolleni että olen täysin tyytymätön tilanteeseen ja sanoin eroavani heti kun mahdollista jos suhden jatkuu tälläisenä. Eli eroaminen on mahdollista kun lapset ovat tarpeeksi vanhoja. Jollakin tapaa kuitenkin keskusteltuamme tästä asiasta olemme päässeet yhteisymmärrykseen eli vaimoni suostuu useimmin vaatimuksiini ja minä taas yritän ottaa huomioon että vaimoni ei aina halua. Oletko kertonut vaimollesi mitä haluat? Hulluksi minä ainakin olisin tullut jos emmen olisi päässeet asiassa yhteisymmärrykseen! Ja huomennahan tilanne voi olla taas toinen eli emme ymmärrä toisiamme taas yhtään.

No tässä on mies joka ei tajua miten onnekas on. Kerran viikossa seksiä ja vaimo vielä nauttii seksistä. Toivon että eroat, koska lähes 100% todennäköisyydellä tilanne tulee huononemaan uuden naisen kanssa viimeistään parin vuoden kuluessa, jollei aikaisemmin :D.

Lisäksi pakottamalla vaimosi seksiin, se ero tulee todennäköisesti joka tapauksessa melko pian, koska pakotetusta seksistä ei kauan nautita.

Vierailija
140/152 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä ns normaali seksielämä ja sitten vaimo vaan toteaa, että ei kiinnosta? Olisiko tuo vaan joku vaihe? Antaisin ensin ajan kulua ilman painostusta. Kohtelet vaimoasi hyvin ja rakastavasti ja ehkäpä hän ihastuu sinuun uudelleen. Itsellä on ainakin paljon erilaisia vaiheita ja välillä seksi ei kiinnosta pätkääkään. Yritän silloinkin pitää huolen, ettei taukoa tule kovin montaa viikkoa. Jonkin ajan päästä homma sitten sujuu taas paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi