Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä yksi työtön, joka HALUAA töitä!

Vierailija
12.10.2012 |

Joo, haettu on kaikenlaista. Aina olen jotenkin vääränlainen, liian vanha (40) , liian koulutettu, liian kokematon tai sitten työhön vaaditaan tutkinto, jota mulla ei ole, harvassa ovat ne paikat, jotka kouluttavat ja perehdyttävät itse työntekijän sisään systeemiin. Nyt olen aloittamassa työkkärin kurssin, saavat ainakin minut tilastoista pois, kun olen heidän terminsä mukaan "toimenpiteessä". Mielummin tekisin töitä, jolla saisin elettyä, varmaan aika tavallinen toive monelle muullekin... ei kaikki työttömät ole lusmuilijoita, meitä on monia, joiden hartain toive on olla mukana työelämässä. Ne, jotka ovat parempia taloudellisina aikoina saaneet sen työpaikkansa, eivät vaan millään käsitä kuinka vaikeaa on tällä hetkellä päästä edes työhaastatteluun. Mitä muuten ehdottaisitte ikäiselleni uudeksi aluksi, mitä voisin opiskella, jotta satavarmana saisin töitä, voiko joku ehdottaa jotakin opintoja?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opinnot.

Sinun ei tarvitse kuin aloittaa opinnot niin työpaikkoja löytyy pilvin pimein, sijaisuuksia siis ja saat lähes lähihoitajan palkankin (vain -5% kokemattomuuslisä menee).

Meillä on usein töissä niitäkin, joilla ei ole minkäänlaista hoitoalan koulutusta tai kokemusta, koska pula on niin kova työntekijöistä.

Palkka on siinä 1900-2000e luokkaa peruspalkka + vuorolisistä tulee ihan kivasti lisää sitten, jos tekee vaikka viikonlopputöitä.

Vierailija
2/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon hoitajan tutkinnon saa monessa paikassa suoritettua oppisopimuksenakin, joten saa heti palkkaa ja käy koulussa piipahtamassa silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta että työtä on vaikea saada. Olen itse rekrytoinut meille monia henkilöitä.Sinun kohdallasi ongelma voisi olla (en todellakaan tiedä tilannettasi) se että olet toiminut tehtävissä jotka eivät nykyisin ole enää niin työllistäviä. Esimerkiksi sihteereitä ei juuri enää ole kustannussyistä. Samoin taloushallinto on kutistumassa sillä tietotekniikka meilläkin hoitaa asiat niin että yhdet valvovat silmät riittävät.Ennen oli kaikenlaisia reskontra-ihmisiä ja maksuliikenteen hoitajia.

Jos itse olisin sinä niin olisin luovempi työnhaussa. Ota itse yhteys johonkin firmaan ja tee tarjous vaikka työurakasta siten että itse olisit yksinyrittäjä ja firma maksaisi sinun firmalle. Firmat pelkäävät kuollakseen sitä että olet joku kiertopalkinto joka tuo ongelmia taloon.Nykyisellä lainsäädännöllä huonosta työntekijästä on erittäin vaikea päästä eroon kustannuksitta. Vanhemmat henkilöt usein (kiertopalkinnot) vielä osaavat keplotella niin että potkut saadessaan saavat jättikorvaukset.

Tämän kerron sinulle vilpittömästi. Tarkoituksenani ei ole loukata sinua ja toivon että työllistyisit pian ja saisit unelmiesi työpaikan.

Vierailija
4/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka haluaisi töitä. Noh, asun pienessä kaupungissa jossa ei kauheasti ole vaihtoehtoja tuon työpaikan suhteen. Mutta aina välillä johonkin työntekijää halutaan, olen tällä viikollakin viimeksi työhakemuksen lähettänyt. Olen toistaiseksi hakenut vain paikkoihin joihin minulla olisi koulutuksen ja kokemuksen puolesta mahdollisuuksia päästä.

Lähihoitajaksi minusta ei taitaisi olla, en kestä kärsiviä ihmisiä, olen liian empaattinen. Toisten säryt tarttuu liikaa itseen. Ja mulla on kaveri tässä kaupungissa joka on lähihoitaja eikä sillä ole kun satunnaisia sijaisuuksia.

No, ens viikolla meen haastatteluun jos vaikka pääsis työkkärin koulutukseen että osais sit hakee töitä oikein... Tai jotain sellasta, kai mut laitetaan ilmaseks pakkotöihin johonkin.

Vierailija
5/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on tosi vaikea päätä. Tiedän monia, jotka useista hakukerroista huolimatta eivät sisälle ole pääseet, edes oppisopimukseen. Hakijoia n aloituapaikkihin nähden todella paljon.

Vierailija
6/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne saa vaiktuisia hommia millään. Tai ainakaan mä en ole saanut. Olen lähettänyt vaikka kuinka paljon hakemuksia valmistumisestani asti enkä ole saanut lähihoitajan vakipaikkaa millään. Vain keikkaa on tarjolla ja sitä en tykkää tehdä. Ja muutenkin työ on nykyään sikaraskasta.

Vierailija
7/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että minusta ei ole lähihoitajaksi, ja mielestäni siihen hommaan ei voi lähteä jos niin kokee, se on pahaksi itselle ja hoidettaville, joten se siitä vaihtoehdosta. ja sinulle, jonka mielestä ei kannata opiskella enää mitään, miten ihmeessä muulla tavoin kuin kouluttautumalla voi päästä työelämään kiinni. Niin, taisit ehdottaa yrittäjyyttä, että mulla pitäisi olla jokin projekti tms , jonka voisin myydä firmalle, mutta kun ei ole mitään sellaista, vaikea on tyhjästä nyhjästä. Haluaisin nähdä valoa tunnelin päässä, mutta kovin synkältä tämä nyt näyttää. Kiitos kuitenkin vastaajille!

Vierailija
8/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä oon jonottamassa sellaseen, mikähän sen nimi oli...

No se järjestetään työkkärissä ja siinä selvitetään, että millaiselle alalle soveltuu. Mä olen ainakin aikeissa opiskella lisää.

Vierailija
9/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs joka on myöski kohtapuoliin aloittamassa työnhaun. Nelikymppinen, korkeakoulututkinto ja pitkä tauko työelämästä.

Vierailija
10/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnän lusikkani soppaan, vaikka ap onkin jo sanonut ettei ole kiinnostunut hoitajan töistä.

En suosittele lähihoitajan opintoja saati "uraa" kenellekään. Peruspalkka on pieni, mutta lisillä saa vähän extraa. Siis todellakin vähän. Käteen jäävä osuus on parhaimmillaan pari sataa, mutta sen vuoksi joutuu uhraamaan paljon. Joka ikinen joulu ja juhannus joutuu tappelemaan saako olla vapaalla vai joutuuko olemaan töissä. Olen menettänyt monet sukujuhlat, koska olen usein viikonlopun töissä.

Lisäksi kommentoin vielä tuohon, että kouluttamattomia otetaan töihin hoitajapulan vuoksi. Tämä on ihan oikeasti huono asia! Koulutetuilla hoitajilla menee työaikaa siihen, kun joudutaan valvomaan näitä kouluttamattomia. Ei ole tavatonta, että näiltä hoiva-avustajilta jää asioita huomaamatta ja lopputulos on karmaiseva. On vaikea arvostaa työtänsä, kun kuvitellaan kadulta töihin repäistyjien pystyvän tekevän samaaa työtä lähes samalla palkalla.

Tämä varoitukseksi kaikille alaa suunnitteleville :)

Voitte varmaan arvatakin, että olen vaihtamassa alaa.

Vierailija
11/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus hoitoalalle hakenut. Soveltuvuuspisteet olivat kai lähes miinuksella ja silloin sanottiin ammatinvalinnanohjauksessa, ettei näillä pisteillä edes kannata hakea uudestaan.

Olen jo kerran vaihtanut alaa, hankkinut akateemisen tutkinnon ja siihen lisäkoulutusta. Silti se ei riitä kuin toiselle varasijalle. Tänään tuli juuri päätös postissa. Sekin vain siitä syystä, että paikkaan oli vain kolme vakavastiotettavaa hakijaa. Useimpiin minua ei kutsuta edes haastatteluun, kun 18 pätevästä haastatellaan 5.

Kun ei ole juuri siitä työstä kokemusta, eikä mulla ole oikein mahdollisuutta enää siihen harjoittelijaksikaan lähteä.

Maisterintutkinto ja noin 300 opintoVIIKKOa yliopistossa on vaan näillä markkinoilla rankkaa ylikoulutusta.

Sitä minä vaan ihmettelen, että kuinka yhteiskunnalla on varaa kustantaa minullekin kallista koulutusta, ja sitten vielä työttömyyskorvauksia. Ainoa tavoitteeni onkin pysytellä ansiosidonnaisella eläkeikään, johon on vielä kuitenkin kymmenen vuotta.

Vierailija
12/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 39v ja moneen paikkaan olen hakenut.Viimeksi hain tällaiseen sisustusliikkeeseen myyjäksi.Siellä tämä yrittäjä,naispuolinen yli 50v sanoi että ottaa mielummin nuoria tyttöjä myyjäksi että minusta näkee etten ole nuori tyttö enää,näin on moni muukin sanonut.Olen siististi pukeutuva,käyn säännöllisesti kampaajalla,hampaat hoidett yms mutta en voi parikymppiseksi muuttua.

Vierailija
13/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppias ei palkkaa 39 vuotiasta, siksi ettei tämä ole enää niin nuori ja "hehkeä", siis syvältä. Mielestäni tuonkaltaisilla yrittäjillä jokin pahasti pielessä, jollei ymmäärrä arvostaa kokemusta, je sen tuomaa hyötyä asiakaspalvelualoilla. Tosiasia on, että jos hakijalla on kokemusta työstä ja myös elämästä, hän on usein parempi asiakaspalvelija kuin ihan nuori tyttö. Kokemuksella voi samaistua paremmin asiakkaaseen ja osaa ehkä paremmin small talkia aiheesta kuin aiheesta, vaikka tietenkin persoonakin ratkaisee. Tietenkin nuorelle ja kokemattomalle voi maksaa pienempää palkkaa, jospa se onkin todellinen syy....

Vierailija
14/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet toiminut?

Tsemppiä sulle vaan työnhakuun, asenne ratkaisee ja sulla on se kohdallaan. Duuni löytyy varmasti!

Vierailija
15/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä kenen asennetta kehuttiin. Itse pidän asennettani tavallisena, työssäkäymiseen tottuneen ihmisen asenteena. Työ, josta elanto, sitten vapaa-aika erikseen. Koulutus on ehkä kohdallani ainoa tie työhön, koska olen kovin sekalaisen työkokemuksen omaava. Kyselin täältä vinkkejä, mikä koulutus (siis muu kuin lähihoitaja) olisi hyvin työllistävä, mutta taitaa monet tarpoa tässä samassa suossa, eikä oikein löydy moista vaihtoehtoa...Haluaisin niin kovasti olla mukana työelämässä, ja kantaa korteni kekoon, mutta tuntuu vaan aika lohduttomalta...silti yritän vielä!

Vierailija
16/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu ja lisäksi mulla yks entinen opistotutkinto takana. Olen elämäni ensimmäistä kertaa pitempää jaksoa työttömänä ja olen hakenut työtä ihan sikana samalla tavalla kuin ap:kin. Olen hakenut ihan kaikkea, mikä vähänkin haiskahtaa sellaiselta, että kykenisin sitä tekemään. Mihinkään en ole päässyt. Työkkärin virkailija sanoi ihan suoraan, kun purin hänelle mieltäni, että todennäköisesti et enää töitä saa ainakaan tältä paikkakunnalta. Koulutuskin oli hänen mielestään jokseenkin turhaan, koska työtä ei yksinkertaisesti ole. Kehotti nauttimaan ansiosidonnaisesta ja olemaan uudelleen yhteydessä kun 500 päivää on kulunut.

Että sellaista.

Vierailija
17/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta että työtä on vaikea saada. Olen itse rekrytoinut meille monia henkilöitä.Sinun kohdallasi ongelma voisi olla (en todellakaan tiedä tilannettasi) se että olet toiminut tehtävissä jotka eivät nykyisin ole enää niin työllistäviä. Esimerkiksi sihteereitä ei juuri enää ole kustannussyistä. Samoin taloushallinto on kutistumassa sillä tietotekniikka meilläkin hoitaa asiat niin että yhdet valvovat silmät riittävät.Ennen oli kaikenlaisia reskontra-ihmisiä ja maksuliikenteen hoitajia.

Jos itse olisin sinä niin olisin luovempi työnhaussa. Ota itse yhteys johonkin firmaan ja tee tarjous vaikka työurakasta siten että itse olisit yksinyrittäjä ja firma maksaisi sinun firmalle. Firmat pelkäävät kuollakseen sitä että olet joku kiertopalkinto joka tuo ongelmia taloon.Nykyisellä lainsäädännöllä huonosta työntekijästä on erittäin vaikea päästä eroon kustannuksitta. Vanhemmat henkilöt usein (kiertopalkinnot) vielä osaavat keplotella niin että potkut saadessaan saavat jättikorvaukset.

Törkeää tuo ns. vanhemman henkilön "kiertopalkinnoksi" nimittäminen! Mikä sinua oikein vaivaa? Minkä ikäinen itse olet?

Vierailija
18/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta että työtä on vaikea saada. Olen itse rekrytoinut meille monia henkilöitä.Sinun kohdallasi ongelma voisi olla (en todellakaan tiedä tilannettasi) se että olet toiminut tehtävissä jotka eivät nykyisin ole enää niin työllistäviä. Esimerkiksi sihteereitä ei juuri enää ole kustannussyistä. Samoin taloushallinto on kutistumassa sillä tietotekniikka meilläkin hoitaa asiat niin että yhdet valvovat silmät riittävät.Ennen oli kaikenlaisia reskontra-ihmisiä ja maksuliikenteen hoitajia. Jos itse olisin sinä niin olisin luovempi työnhaussa. Ota itse yhteys johonkin firmaan ja tee tarjous vaikka työurakasta siten että itse olisit yksinyrittäjä ja firma maksaisi sinun firmalle. Firmat pelkäävät kuollakseen sitä että olet joku kiertopalkinto joka tuo ongelmia taloon.Nykyisellä lainsäädännöllä huonosta työntekijästä on erittäin vaikea päästä eroon kustannuksitta. Vanhemmat henkilöt usein (kiertopalkinnot) vielä osaavat keplotella niin että potkut saadessaan saavat jättikorvaukset.

Törkeää tuo ns. vanhemman henkilön "kiertopalkinnoksi" nimittäminen! Mikä sinua oikein vaivaa? Minkä ikäinen itse olet?

Törkeä kirjoitus myös jättikorvausten osalta. Vai että ihan keplottelevat nuo "liian vanhat" jättikorvauksia sen lisäksi, että ovat kiertopalkintoja! Kukaan ei saa jättikorvauksia tyhjästä. Sinulla on asennevamma.

Vierailija
19/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu ja lisäksi mulla yks entinen opistotutkinto takana. Olen elämäni ensimmäistä kertaa pitempää jaksoa työttömänä ja olen hakenut työtä ihan sikana samalla tavalla kuin ap:kin. Olen hakenut ihan kaikkea, mikä vähänkin haiskahtaa sellaiselta, että kykenisin sitä tekemään. Mihinkään en ole päässyt. Työkkärin virkailija sanoi ihan suoraan, kun purin hänelle mieltäni, että todennäköisesti et enää töitä saa ainakaan tältä paikkakunnalta. Koulutuskin oli hänen mielestään jokseenkin turhaan, koska työtä ei yksinkertaisesti ole. Kehotti nauttimaan ansiosidonnaisesta ja olemaan uudelleen yhteydessä kun 500 päivää on kulunut.

Että sellaista.

siinä selitys työttömyydelle

Vierailija
20/21 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään en ole päässyt. Työkkärin virkailija sanoi ihan suoraan, kun purin hänelle mieltäni, että todennäköisesti et enää töitä saa ainakaan tältä paikkakunnalta. Koulutuskin oli hänen mielestään jokseenkin turhaan, koska työtä ei yksinkertaisesti ole. Kehotti nauttimaan ansiosidonnaisesta ja olemaan uudelleen yhteydessä kun 500 päivää on kulunut.

Että sellaista.

Minulla on opistotason koulutus ja ansiosidonnaisen päivät kulutettu jo ajat sitten.

Täältä voi lukea lisää, jos kiinnostaa:

http://toivotontyoton.blogspot.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi