Miksi luonnonkiharat hiukset ärsyttävät?
Kommentit (54)
Vilkkuvat hymysilmät ja pisamia leveän hymyn yllä. :) Ei voi lapsi olla enää ihanampi...
Aika ei kuitenkaan enää ole suotuisi kiharille: pallokampaukset olivat muotia viimeksi 80-luvulla. Joitakin ihmisiä kiharat myös jonkin verran vanhentaa.
tosi kihara hius. Ei se sateessakaan miksikään muutu, muoto pysyy samana:-)
Että kampaajat ei osaa leikata niitä, vaan käsitellään kuin suoraa hiusta ja föönataan suoraksi... Tuloksena kamala hattara. Tai sitten suoristetaan raudalla. Mutta kun mä en halua suoraa vaan tän käkkärän, se tuntuu olevan vaikea tajuta.
Erityisen kamalat puolipitkänä pehkona pojalla/miehellä. Yöks :X
EI mua mitenkään erityisesti ne ärsytä, mutta ei ne kyllä mitenkään lähtökohtaisesti kauniit ole. Erityisesti ohuet kiharat hiukset on tosi rumat hapsottimet.
Vilkkuvat hymysilmät ja pisamia leveän hymyn yllä. :) Ei voi lapsi olla enää ihanampi...
spermaa... siitä voi päätellä mitä ihania ovat...
Spermapankit eivät huoli punatukkaisten miesten spermaa? Olihan tuo vitsi?
Itseäni harmittaa kun lapsilleni ei periytynyt punertavia hiuksia suvustani.
Koskaan kuullutkaan että jotakuta luonnonkiharat ärsyttäisivät, ainoastaan kiharatukkaisen itse olen kuullut tuskailevan hiustensa kanssa.
Siis kaikki mahdollinenhan voi ärsyttää, mutta minusta ainakin sellainen säkkäräkihara tukka on hieno ja persoonallinen, koska harvemmilla suomalaisilla sitä löytyy.
Ja tekee kyllä vauvasta suloisen näköisen. Varmasti ei leikata lyhyeksi, vaan annetaan hurmata luonnollisuudellaan.
hyvä kampaaja. harvassa on sellaiset kampaajat jotka osaavat leikata luonnonkiharaa.
Itse sellaisen olen löytänyt, ja hiukset asettuvat kivasti. Tarvittaessa olen villin seksikäs, ja omaperäisen näköinen. Ei mitään tusinatukkaa. Ainoa harmistus on ollut, ettei kampausta voi vaihdella niin monipuolisesti kuin suorilla hiuksilla. Mutta helppohoitoiset nämä myös on kunhan käyttää hyviä aineita.
Välillä tehohoitonaamio tms. Sopivat aineet löytää kokeilemalla, kysy kampaajalta sopivia pesuaineita luonnonkiharallesi. Ihana tukka, pois en vaihtaisi!
Mulla oli kolmekymppisenä ihanat aaltoilevat kiharat, nyt luonnonkihara on mennyt hötöksi. ERITYISESTI sateisena päivänä menee ihan hötöksi koko pää, kun ennevanhaan kostealla ilmalla hiukset menivät "kasaan" paksuille lainella.
Shampoo: Urtekram Rose tai Aloe Vera, koska suurinpiirtein ainoa helposti saatavilla oleva shampoo-merkki, jossa ei ole sulfaatteja. Sulfaatit on aivan liian tehokkaita puhdistajia eritoten kiharille hiuksille, jotka ovat valmiiksi suoria kuivemmat. Poistavat kaiken rasvan, melkein kuin astianpesuaineella pesisi. Kannattaa siis välttää!
Hoitoaine: Urtekram Aloe Vera, mutta ei koskaan yksinään, koska jättää hiukseni hieman liian karheiksi. Enimmäkseen vanha Aussie 3 Minute Miracle Reconstructor -hoitoaine, jossa luki safflower seed oil. Nyt muuttivat koostumuksen, enkä ole uutta versiota uskaltanut kokeilla, koska siinä on paljon enemmän ja huonompaa silikoonia, jota pitäisi kiharahiuksisten myös välttää! En tiedä mitä löydän tilalle, kunhan viimeinen jemmaamani puteli loppuu. Tuossa käyttämässäni oli vain vähän laimeampaa silikooniyhdistettä, joka juuri sopivasti siloitti, muttei päällystänyt hiuksia millään kalvolla. Oikeasti ottaa kamalasti aivoon, miten kaikki varta vasten kiharoille tarkoitetut tuotteet sisältää älyttömät määrät silikoonia, kalliit myös! Ei mitään järkeä, koska se ei hoida, päällystää vain hiuksen, jolloin kosteus ei pääse sisään eikä ulos. Tekee tosi hyvää valmiiksi kuivalle hiuslaadulle. Siis ei.
Stailaus: Hiusten ollessa pesun jälkeen märät laitan niihin Joico Curl Definer -kiharageeliä, jota sitäkään ei saa enää kuin Amazonista tilaamalla. Tulee tosin halvemmaksi lähetyskuluineen, kuin ostaa Stockalta. Tätä nimenomaista ainetta siksi, että siinä ei ole silikoonia myöskään. Levitän sitä sormilla kammaten pää alaspäin ja kuivaan sitten jollain T-paidalla painelemalla avittaen kiharaa muodostumaan. Asettelen ne kiharat sitten järkevän näköisesti ja annan kuivaa mahdollisimman liikkumattomana sen 4 tuntia (ärsyttävin osuus).
Kun kiharat ovat kuivat, puristelen kankeuden pois (tuotteesta ei jää mitään näkyviin, tai tuntumaan), ja sen jälkeen niihin ei juuri tarvitse koskea ennen seuraavaa pesua. En tietenkään harjaa koskaan ja ponnarille laitan vain pakon edessä, ettei suoristu epämääräisistä kohdista.
Kuulostaa monimutkaisemmalta, kuin on. Ainoa ärsyttävä juttu on tuo hiusten kuivattelu. Kiharat kun ei tunnetusti föönistä tykkää, tai ilmavirrasta ylipäätään ollessaan märät. Siitä olen suoratukkaisille kateellinen, että voivat pestä hiukset milloin haluavat, eikä tarvitse varata koko iltaa.
spermaa... siitä voi päätellä mitä ihania ovat...
pääsit halveksimaan mun lastani? :) Toivottavasti on. Mua lähinnä naurattaa... :D
t. Sen punapään äiti :)
Kiharat on ihanat! Etenkin pienillä tytöillä <3
[quote author="Vierailija" time="29.09.2012 klo 02:43"]
Sekaisilta ja hoitamattomilta, vaikka hyvin olisikin hoidettu. Pitkät luonnonkiharat sopii lähinnä mt-potilaille, uskiksille ja hipeille. Suorat on 100x paremman näköiset. Ja lapsilla kiharat on muuten ihan hirveitä! En tiedä rumempaa kuin sellainen blondi kikkarapää poika.
[/quote]
Lapsihan kun just pystyy valitsemaan hiustensa koostumuksen..nauroin tälle, koska mulla on luonnonkihara vaalea tuka, samoin kuin molemmilla vanhemmillani ja luonnollisesti myös pojallani. Kyseinen 4-vuotias "blondi kikkarapää poika" kun on saanut hiuksistaan pelkästään kehuja. Etenkin ulkomailla ihmiset menee ihan sekasin niin upeasta tukasta :D Asiaan saattaa myös vaikuttaa poikani avoin luone ja hyvä käytös. Kuka tuomitsee pienen lapsen hiustensa takia? Hämärä tyyppi olet.
Luonnonkiharat hiukset eivät ärsytä minua, sillä kuulun joukkoon. Mutta minua ärsyttää suuresti tv-mainos, jossa väitetään että päivät menivät pilalle, ennen kuin löytyi hoitoaine, jolla hieman pörröisistä hiuksista sai kiiltävät ja piikkisuorat. Miten paljon pajunköyttä saa syöttää katsojille, miten tyhminä heitä saa pitää? Ei millään hoitoaineella saa aikaan kuvatunlaista tulosta, mikä nyt pitäisi olla jokaiselle aikuiselle ainakin itsestään selvä.
Antakaa kaikkien kukkien kukkien ja kaikenlaisten hiusten rehottaa. Olisi pahuksen tylsää, jos kaikilla olisi samanlaiset sileät hiukset. Hiukset ovat osa persoonaa.
Mua ärsyttää omat kiharat: tekevät mitä haluavat eivätkä yhtään tottele, lisäksi tykkään itsellä enemmän suorasta tukasta (ei sellaisesta ihan piikkisuorasta, vaan taipuisasta). Ärsyttää myös se kun kosteassa kihartuu, eli jos olen suoristanut hiukset ja ne kostuvat/kastuvat niin ovat taas miten sattuu :(
Muiden kiharat ei ärsytä.
Kateellisia. Minulla on luonnonkiharat ja niitä olen kantanut kohta 50 vuotta ja aina ovat olleet helpot ja hyvät. Sitä pitää osata asiat kantaa ryhdillä. Olen ollut tyytyväinen, mutta tiedän useita jotka ovat oikesti kateellisia, sen tuovat jännästi esille.
En tiedä yhtään ihmistä, joka ärsyyntyisi jonkun luonnonkiharista hiuksista.
ja minusta heillä on kauniit hiukset. Pojalla varsinkin, kun tukka on vielä todella paksu.
Mulla on luonnonkihara hässäkkäpää, eikä kukaan ole kommentoinut sitä sen enempää hyvällä kuin pahalla. Tai sanoi mun sisko, kun leikkautin otsiksen, että näyttää hyvältä.
Mutta jos jotain ärsyttäisi, niin luulisi, että saisin siitä kuulla. Olen nimittäin opena yläkoulussa, ja noi ton ikäiset teinit on tunnetusti hyvin suorapuheisia. Mutta eivät ole mun hiuksista ärsyyntyneet.