Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaan näkökulmia avioliitto-ongelmaan! Seksistä, rakkaudesta, tunteista, järjestä,

Vierailija
23.09.2012 |

luottamuksesta...

Haluan kovasti rakastella mieheni kanssa ja niin haluaa hänkin minun kanssani. Minulle seksi on rakastelua, tapa osoittaa rakkautta. Mieskin sanoo, että minua hän haluaa, ei mitään eikä ketään muuta.

MUTTA: Kun meillä on paljon hyvää seksiä, olen hyvin luottavainen miestäni kohtaan (ja päinvastoin, kun luotan, haluan rakastella enemmän). Silloin voin parhaiten nauttiakin seksistä, kun en ole varautunut. Melkeinpä säännöllisesti, muutaman viikon välein mies jollain tapaa pettää luottamukseni ja satuttaa minua. Sitä pahemmalta se tuntuu, mitä enemmän olen häneen uskonut ja luottanut.

Jälleen kerran mieheni on pyytänyt anteeksi ja sanonut katuvansa, että oli taas loukannut minua. Hän olisi halunnut seksiä ja minunkin teki sitä mieli. Meillä oli läheinen aamu. Kuitenkin, siinä sängyn laidalla tulin järkiini ja kerroin miehelle, että minun on vihdoinkin aika ottaa järki käteen ja vastuu omista tunteistani. En saa laskea suojauksia, jos on odotettavissa, että mies taas satuttaa minua. Sitä pahemmalta se sitten tuntuu, mitä luottavaisempi (eli tyhmempi?) olen ollut. Mies sanoi ymmärtävänsä, että seksiä ei ole nyt tulossa, ja sanoi syyttävänsä siitä vain itseään.

Yhtä lailla minä jään ilman seksiä ja menetän, mutta yritän suojella itseäni ja tunteitani. Haluaisin, että mies voisi rakastella kanssani ja sanoa ja tuntea, että hän ei voisi koskaan satuttaa minua, mutta nyt en siihen usko. Hän voi satuttaa minua. Aina hän lupaa, mutta taas pettää lupauksensa.

Aikaisemmin ajattelin, että seksi on meitä yhdessäpitävä voima, mutta ei se toiminut niin. Kun luotin mieheen, nautin paljon, mutta sain aina nenilleni. Olin ollut tyhmä, kun luotin.

Nyt toivon, että en saa vastaukseksi, että jos en anna miehelle seksiä, hän hakee sen muualta. Ensinnäkään en siihen usko (meillä on muista syistä ollut joskus pitkiä taukoja). Toisekseen, jos sellainen uhka olisi, saisi mies sitten mennäkin, ihan kokonaan. Ongelman on luonut hän ja sen hän itse tunnustaakin.

Olenko ollut tyhmä, kun olen aina antanut anteeksi ja taas luottanut mieheen, kerta toisensa jälkeen? Ymmärrätkö sen, miten minusta seksielämä liittyy kiinteästi luottamukseen? Mitä neuvoisit minulle? Miten kommentoisit ajatuksiani?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes yrittää korjata käsitystä.

ap

Ymmärrättekö tuon seksin ja luottamuksen yhteyden? ap

Mietipä itse miten lapsellista ja naurettavaa on se että kun miehesi, AIKUINEN IHMINEN, ei käyttäydy kuten sinä tahdot (eikä kyse ole pettämisestä), niin sinä katsot oikeudeksesi pihdata!?!??! Juu tosi tervettä meininkiä ja edistää parisuhdetta - NOT!!!

Vierailija
22/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että näistä jotka eivät tajua niin heille seksi ei ole kovin tärkeää tunnetasolla. Siis niin että voisivat harrastaa sitä kenen kanssa tahansa ilman mitään pohdintoja, siis ihan tuntemattoman kanssa. Jos olisivat sinkkuja.

Ap, ei tuo tuosta ehkä miksikään muutu. Joko hyvksyt tuon tai sitten et. Tai sitten alat tekemään ihan samaa miehellesi ja katsot miten hän reagoi? Meillä tuollainen käytös johti lopulta eroon. Vuosia kestävä lupauksien pettäminen syö ihmistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on herkkä alue, jossa suhteen ongelmat tulevat helposti näkyviin. Mutta jotenkin tuo suhtautumiseksi kuulostaa siltä, että olet asettanut itsesi "tavaran" asemaan. Seksi tuntuu olevan joku vallankäytön väline.

Miten mies on pettänyt luottamuksesi, vai eikö pysty olemaan täysin oma itsensä kanssasi? kai sitä pitää vaan miettiä mitä olet valmis katsomaan, turha odottaa, et toinen muuttuisi.

Vierailija
24/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärtäisin sen, että mies ei pitäisi jotain seksiin liittyvää lupausta, haukkuisi sun ulkonäköä, suoritustasi tms. seksiin liittyvää... Silloin ymmärtäisin, että et haluaisi rakastella. Mutta tuollaista "miehen menot venyi ja petti lupauksen, nyt en uskalla olla miehen kanssa silleen"-en ymmärrä.

Vierailija
25/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka viikko?? Oletko laatinut hänelle säännöt joista poikkeamalla "pettää". Vai tarkoitatko että hän lupauksistaan huolimatta menee luvatta vieraisiin, vetää kännit kaverien kanssa kerranpari viikossa, tuhlaa lainarahat peleihin, unohtaa hakea lapset hoidosta tms. Mitään muuta "luottamuksen pettämistä" en oikein avioliitossa osaa kuvitella.

Mun mies ei ole kertaakaan pettänyt mun luottamusta 16 vuoden aikana koska meidän suhde perustuu vapaaehtoiseen rakkauteen. Toki hän on selkäni takana tehnyt jotain mistä en pitänyt mutta sen selvitimme puhumalla ja rakastamalla entistä enemmän.

Kirjoituksestasi saa - anteeksi vaan - sen kuvan että seksistä on tullut kaupanteon väline: jos olet kiltisti saat pillua. Ei kovin aikuismaista. Vaikka meillä olisi ollut mitä tahansa ongelmia emme ole lopettaneet läheisyyttä eikä seksiä.

Mutta jos on niinkatkera, että se läheisyys tuntuu pahalta? Enkä ole ap.

Vierailija
26/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla, että olet oikeassa, ja hyvähän se kai olisi.

Seksi ei ole meillä kauppatavaraa eikä vallankäytön muoto. Kyse on puhtaasti seksistä. Voin nauttia siitä vain, kun olen täysin luottavainen enkä ole varautunut. Muuten siitä jää huono maku. Seksi on minulle myös tapa osoittaa ja jakaa rakkautta. Seksielämä on parhaita osia suhteessamme, mutta se vaatii minulta sen luottamuksen.

ap

Harva kai haluaakaan loukkaantuneena ryhtyä sänkypuuhiin, ellei kyse ole sovintoseksistä. Teidän tapauksessanne seksin säännöstelystä näyttää kuitenkin kaupankäynnin ja vallankäytön muoto. Pitäisikö teidän molempien kunnolla tarkastella ja pölyttää asemaanne ja roolianne parisuhteessa? Missä määrin on kyse omasta kontrolloinnin tarpeestasi? Et kai toisaalta vain tulkitse ilkeydeksi tai arvostuksen puutteeksi sellaisia miehen tekoja, jotka oikeasti kertovat heikkoudesta tai epäkypsyydestä - tai sellaisista arvomaailman eroista, joiden takia teidän kannattaisi yhdessä harkita, kannattaako parisuhdettanne ylipäätään jatkaa.

Vierailija
27/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ilmeneekö tämä vaikka niin että mies on luvannut käydä kaupassa, häntä ei kuitenkaan kuulu kotiin pitkään aikaan, ja miehelle soittaessa käy ilmi että hän onkin menomatkalla tavannut jonkun kaverinsa ja mennyt tämän luokse katsomaan jalkapalloa (koska se on siinä hetkessä tuntunut kivalta idealta) ja unohtanut koko kauppakäynnin?

Vierailija
28/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vain palaa normaaliin saman tien, heti anteeksipyynnön jälkeen.

ap

mies on itsekeskeinen ja impulsiivinen? Toimii ensin oman mielensä mukaan tai eri tavalla kuin on yhdessä sovittu ja sitten jälkikäteen katuu ja pahoittelee, ja haluaa sovintoseksiä? Kyllähän seksistä nauttiminen on hyvin hankalaa jos luottamukselta putoaa pohja kerta toisensa jälkeen. Jos mies kerran ottaa tästä kaikesta toiminnastaan syyt niskoilleen, niin pitäisihän hänen myös ottaa vastuuta ja yrittää oikeasti tehdä asialle jotain.

Vierailija
29/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan samaa, paitsi ETTÄ: mies haluaa muutenkin vähemmän seksiä joten mä olen puutteessa, joten suostun silloinkin kun ei tee mieli.

neuvoja?

Vierailija
30/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pettää vain minulle antamansa, parisuhteeseen liittyvät lupaukset. Suunnitelmia hän joutuu usein muuttamaan vaativan työnsä vuoksi, mutta ne tietysti ymmärrän. Kyse on vain meidän keskinäisistä asioistamme ja tilanteista, joissa hän voi vapaasti valita.

ap

eli ilmeneekö tämä vaikka niin että mies on luvannut käydä kaupassa, häntä ei kuitenkaan kuulu kotiin pitkään aikaan, ja miehelle soittaessa käy ilmi että hän onkin menomatkalla tavannut jonkun kaverinsa ja mennyt tämän luokse katsomaan jalkapalloa (koska se on siinä hetkessä tuntunut kivalta idealta) ja unohtanut koko kauppakäynnin?

Vierailija
31/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes yrittää korjata käsitystä.

ap

Ymmärrättekö tuon seksin ja luottamuksen yhteyden? ap

Mietipä itse miten lapsellista ja naurettavaa on se että kun miehesi, AIKUINEN IHMINEN, ei käyttäydy kuten sinä tahdot (eikä kyse ole pettämisestä), niin sinä katsot oikeudeksesi pihdata!?!??! Juu tosi tervettä meininkiä ja edistää parisuhdetta - NOT!!!

Vierailija
32/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olen (tähän päivään asti) ajatellut, että vaikka minä en juuri sillä hetkellä kauheasti halua seksiä, voin antaa sitä miehelleni, koska rakastan häntä, ikään kuin lahjana siis. Siitä tulee itsellekin hyvä mieli, koska on tehnyt toiselle hyvää. Ja onhan seksi huonoimmillaankin ihan hyvää.

Nyt en enää tiedä, miten mun pitää ajatella.

ap

Meillä on ihan samaa, paitsi ETTÄ: mies haluaa muutenkin vähemmän seksiä joten mä olen puutteessa, joten suostun silloinkin kun ei tee mieli. neuvoja?

Vierailija
33/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi on rakkauden osoittamisen muoto ja vaatii äärimmäistä luottamusta kumppaniin. Henkinen läheisyys ja yhteys on siinä minullekin olennaisinta. Ulkopuolisesta kuulostaa siltä, että sinun on joko opittava elämään miehen impulsiivisuuden kanssa tai lähdettävä parisuhteesta. Mies voi toki kypsyä ajan mittaan, mutta sen varaan ei tietenkään voi laskea. Prossessi voi käynnistyä vain omaehtoisesti, toista ei voi muuttaa.

Tuo seuraava linkki ei liity sukupuolielämän solmuihin, mutta siinä käsitellään ja tarjotaan ratkaisukeinoja yleisimpiin solmuihin ja ajatusmalleihin, jotka voivat kariuttaa hyviäkin parisuhteita.

http://ellit.fi/ihmissuhteet-ja-perhe/parisuhteessa/onko-kaikki-vika-va…

Vierailija
34/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti viestit 13 ja 21 ovat avanneet minulle uusia näkökulmia. Ehkä tosiaankin tulkitsen väärin miestäni. Ja ehkä sen tiedostaminen vähentää myös niitä tilanteita, jotka syövät luottamusta. Siitä minun pitää puhua mieheni kanssa.

Muutama taas on ymmärtänyt aivan väärin, jonkin vakiintuneen kliseisen ennakko-asetelman mukaisesti. En varmaankaan osaa kuvailla tilannetta ja ajatuksiani tarpeeksi hyvin.

ap

Vierailija
35/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuitenkaan sopeutua "ota tai jätä" -malliin. Että mies saa tehdä, mitä haluaa, vaikka se minua satuttaisi, ja minä vain rakastan enkä koskaan loukkaa häntä, koska en siihen pystyisi.

Minulla on vain pari ehtoa: toista ei saa tieten loukata eikä lupausta saa koskaan pettää (mikäli se on omassa vallassa). Kyse ei ole siis tavoista, joista en pitäisi. Mies sanoo itse, että hän on yksin syyllinen, kun olen kysynyt, mitä hän minulta odottaa ja miten minun pitäisi muuttua. Hän pyytää, että en syyllistäisi itseäni. Hän sanoo, että en ole tyhmä, jos luotan häneen, mutta olenhan minä?

ap

Et voi pitää suojauksia omaan mieheesi nähden. Joko hyväksyt hänen tapansa toimia tai sitten et, ja harkitset mm. eroa. Jos kyseessä on vaikkapa omat menot joissa mies viihtyy sovittua enemmän, on syytä muuttaa sopimusta. Jos miehesi valehtelee sinulle asioista, on syytä miettiä yhdessä miehen kanssa miksi hän ajattelee valehtelemisen olevan parempi. Meillä mm. mies jäi kiinni salatupakoinnista, kun lopetimme yhdessä tupakoinnin raskausaikana. Enemmän loukkasi se valehtelu siinä kuin itse tupakointi. Mies oli pelännyt että pidän häntä vellihousuna kun ei pystynytkään olla ilman tupakkaa. Hän oli oikeassa, pidin sitä selkärangattomana. Lupasin lakata tuomitsemasta ja mies on kertonut sen jälkeen rehellisesti jos on sortunut tupakkaan. Sanoisin että harvat parisuhdeongelmat on vain toisen osapuolen luomia.

Vaan siinä täytyy kunnioittaa ja arvostaa myös toisen toivomuksia. Juominen on monesti asia joka aiheuttaa ahdistusta myös lapsissa, varsinkin jos on humalahakuista juomista. Toisen puolison rankkaa juomista ei tarvi hyväksyä, eikä sitä saa mahdollistaa. Jos mies ei kykene näkemään mitä hänen juominen aiheuttaa perheelle, täytyy naisen katsoa että lapsilla on hyvä olla.

Ne lapset etusijalle, oli sitä rakkautta tai ei. Lasten etu on ykkönen

Vierailija
36/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi pettää?? Meillä ei ole tarvetta lupailla mitään, tehdään vain yhteisiä suunnitelmia jotka joko toteutetaan tai sitten ei.

mutta voin kyllä kuvitella tilanteita. Jos esim. On sovittu että mennään perheenä uimaan/syömään tai mitä vaan kun mies tulee töistä ja mies meneekin vaikka työkavereiden kanssa kaljalle tms.

Vierailija
37/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisen ajan karsimista omien menojen/töiden varjolla. Piti olla pitkästä aikaa yhteinen ilta, ei mitään kummempia suunnitelmia, vaikka leffaa ja jutustelua - kaveri lupaa tarjota kaljat, sinne siis->

Ja tietää jo soittaessaan, kysyy "kuinka perseeseen ammuttu karhu sä oot huomenna jos menen" ja niin edelleen. Mutta silti mennään, ja myöhemmin taas luvataan että kyllä me sit ens viikonloppuna ollaan yhdessä ja tehdään jotain, kunnes olis taas joku kaveri tai (vapaaehtoinen) harrastusmeno tai ylitöitä tarjolla.

Vierailija
38/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdä tuota ihan tarkoituksellakin sulle. On vain niin itteänsä täynnä jne. Ja kun seksi on sille tosi tärkeetä, niin kuin miehille yleensä onkin niin sitten pyytelee anteeksi että saisi kuitenkin edes välillä seksiä.

Näyttääkö Ap siltä että mies pyytää ihan oikeasti, sydämestään anteeksi sinulle kun on toiminut väärin? Vai onko se vaan sellasta löpinää jolla ei ole oikeasti muuta tarkoitusta kuin sänkyyn pääseminen? Jos et saa omaa päätäsi taikka miehen aivotoimintaa muuttumaan niin suhteenne on melkoisen lopussa :(

Vierailija
39/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen alkanut sitä epäillä, koska voi toistaa tekonsa pian uudestaan. Eikä keskustelu koskaan liity mitenkään sänkyyn pääsemiseen. Ei hän sitä edes ehdota, kun olen vihainen.

ap

Tehdä tuota ihan tarkoituksellakin sulle. On vain niin itteänsä täynnä jne. Ja kun seksi on sille tosi tärkeetä, niin kuin miehille yleensä onkin niin sitten pyytelee anteeksi että saisi kuitenkin edes välillä seksiä.

Näyttääkö Ap siltä että mies pyytää ihan oikeasti, sydämestään anteeksi sinulle kun on toiminut väärin? Vai onko se vaan sellasta löpinää jolla ei ole oikeasti muuta tarkoitusta kuin sänkyyn pääseminen? Jos et saa omaa päätäsi taikka miehen aivotoimintaa muuttumaan niin suhteenne on melkoisen lopussa :(

Vierailija
40/65 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi pettää?? Meillä ei ole tarvetta lupailla mitään, tehdään vain yhteisiä suunnitelmia jotka joko toteutetaan tai sitten ei.

mutta voin kyllä kuvitella tilanteita. Jos esim. On sovittu että mennään perheenä uimaan/syömään tai mitä vaan kun mies tulee töistä ja mies meneekin vaikka työkavereiden kanssa kaljalle tms.

kun mies viettää aikansa mielummin perheen kuin kaveriensa aikana. Tunnollinen kaveri joka ei pyörrä sovittuja juttuja

ed kirjoittaja