Kaupoista kadonneet karkit/jäätelöt
Eli mitä herkkua olet jäänyt kaipaamaan jonka valmistus on lopetettu?
Itse kaipaan kalak valkosuklaata!! Miksi sitä ei enää tehdä :'(
Kommentit (298)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:24"]Naminami vanukkaat!! Varsinkin se sinisessä purkissa, jossa oli jääkarhu. maistui valkosuklaalt. rip<3
[/quote]
TÄMÄ! Paitsi mun mielestä se ei ollut valkosuklaa, vaan joku raikas, ihan omanlaisensa maku.
Fazerin sitruuna-jugurttisuklaapatukka katosi muutama vuosi sitten. Ja nyt kuulin että Nordic Gourmetitkin (ok, se raparperi sietäiskin). Kummankin perään on naristu. Pikku vinkkinä Fazerille, että lakkaisivat tekemästä uusia paskoja makuja ja keskittyisivät niihin hyväksi todettuihin...
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:08"]
Ne entisen reseptin mukaan tehdyt geishat ja fazerinat, joihin ei vielä sotkettu jotain halvempia rasvoja sekaan. :( Hitto mut ärsyttää tällaista maitosuklaan ystävää.
[/quote]
Sekö se syy on, kun ei ole Geisha enää maistunut...Ihmettelin, miten sitä ennen niin ihanana pidin ja nyt ällötti, kun yritin syödä. Ei ollut enää maku kohdillaan. Samahan on käynyt Leafin Tuplassa, senkin valmistusaineiden laadussa ilmeisesti muutosta, eikä pintakaan enää samanlainen kuin ennen.
Karkkipussi-kauppoja olen ikävöinyt. Ne oli ihan must aina kun isossa kaupungissa käytiin. Esim. Helsingin asematunnelin myymälästä ostettiin aina tuliaiskarkit kotiin.
Pienet Susette-jäätelöpikarit! Niitä oli myynnissä joskus v. 2004-2005 ja makuja oli ainakin kolme (minttusuklaa, toffee-kinuski ja vielä joku kolmas). Nam!
1980-luvun alkupuolella/puolivälissä oli saatavilla tosi makea (=hyvä!) banaanijäätelötuutti, jossa oli vielä muistaakseni banaanihilloakin! Sen tarkkaa nimeä en muista, mutta olisiko siinä ollut Radio jotain...? Toinen silloinen suosikkini oli Tähtituutti, siinä oli pähkinän makuista jädeä ja pähkinä(?)suklaasydän. Samoihin aikoihin oli myynnissä Jacky Makupala -sarjassa sellaista mansikanmakuista hennon vaaleanpunaista vaahtomaista vanukasta... ei tosin tainnut olla pitkäikäinen tuote, mutta mä tykkäsin...
1990-luvulta jotkut herkkujädet kuten La Gala Cafe Nougat ja Mövenpickin kahvimunalikööri.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:09"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:24"]
Joskus 90-luvun alussa sai laivalta sellasia koostumukseltaan ihan löllöjä hedelmänmakusia karkkeja. Ne oli sellasia puna-keltasia ja sini-vihreitä väritykseltään ja jonkun hahmon, oiskohan ollu dinosaurusten muodossa. Ja ne oli pakattu semmoseen "levyyn" yksitellen. Muistaako kukaan muu tämmösiä? Siis ne oli ihan mun suosikkeja ja muistan vieläkin miltä ne maistuu vaikka olin joku 5-6-vuotias niitä syödessä. Ah tulispa takasin!
[/quote]
Oli pakko mennä vähän googletteleen niin löysin kun löysinkin kuvankin näistä! :D https://theworldofm.files.wordpress.com/2008/03/dinojell.jpg tämmösiä siis olivat, ja oli näköjään muitakin värejä kun noi mitkä muistin. Ai hitto mä alan nyt ihan tosissaan tutkiin saisko näitä jostain vaikka netistä! :D
[/quote]
Siis kiitos ikuisesti sille joka linkkas tuon saksalaisen nettikarkkikaupan, löysin sieltä vastaavia! Huh onko normaalia olla näin innoissaan karkeista?? :D Noh ihan sama, tilaus lähti jo!
[/quote]
Yritin etsiä tällaista linkkiä, ei ole?
[/quote]
Tuolla jossain aiemmin se tuli, www.worldofsweets.de
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:53"]Mä en jaksa lukee näitä kaikkia,mut onko kukaan ottanu puheeks vielä känkkäränkkä karkkilaatikkoa!!! Keltanen aski jossa mustalla känkkäränkän kuva. Mä en kestä kun en muista miltä ne maistu mut hyviltä kai!!:D
[/quote]
Oliko ne salmiakkia? Oli hyviä jos oli :D
Muru hopeinen laku -jäätelöpuikko oli pitkään suosikkini, kunnes sen valmistus muutama vuosi sitten lopetettiin.
Salmiakkitiikeri irtojäätelö!! Ainoa mitä kaipaan...
Pienehköissä valkoisissa pusseissa oli joitain vuosia sitten karkkeja, joissa oli käytettt mehua. Sitä sitten mainostettiin. Mutta olivat hyviä!
--
Pandan punaset lakupatukat ja sitten erikseen mustikka- ja mansikkalakupussit.
Mä en jaksa lukee näitä kaikkia,mut onko kukaan ottanu puheeks vielä känkkäränkkä karkkilaatikkoa!!! Keltanen aski jossa mustalla känkkäränkän kuva. Mä en kestä kun en muista miltä ne maistu mut hyviltä kai!!:D
Aarrearkku jäätelö! Kaipaan sitä.
T. 17v
Ja polkka jäätelö! Se jossa niitä muruja seassa.
AP
Siis mihin on hävinnyt päärynäjäätelö (siis litrapakkaus, perus kermajäätelö)? Olisi kiva syödä kun iski kastikkeen kanssa, mutta ainoastaan päärynä-vaniljaa löytyy.:|
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:10"]
Sellainen jäätelöpuikko kuin pähkinäsydän. Aivan sairaan hyvää. Ainakin 80-luvulla myytiin.
[/quote]
Oisko Murueskimo sama tuote?
[/quote]
Ei oo sama tuote. Suklaa oli sellaista pähkinänkuoressa makuista. Muistaakseni ruskea tai kullahtava kääre