Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykkikone hajosi, eikä sossu kustanna...

Vierailija
28.11.2005 |

Ihan älytön tilanne! Kun talossamme on pyykkitupa, ei sossu kustanna meille pyykkikonetta, tai edes lainaa siihen rahaa, kun talossamme on toimiva pyykkitupa!

Herramunjee... Meillä vielä on esikoisen allergioista lääkärinlausunto, ja oma kone on ihan välttämätön. Yleisillä koneilla ei voi pyykkiä pestä, koteloon johon pyykkipulveri laitetaan, jää aina muiden pyykkipulvereista jäämiä. Vaikka laitan kaksikin ylimääräistä huuhtelua koneeseen, aiheuttaa pyykkeihin jääneet pyykkpulverijäämät esikoiselle kamalan ihottuman!

Me siis joudutaan joka viikko ajamaan 100 km edes takaisin mun vanhempien luokse ja kotiin, jotta saadaan esikoisen vaatteet ja lakanat + pyyhkeet pestyä. Kukaan ei pysty lainata rahaa, ei edes mun vanhemmat, koska heilläkin menee kaikki elämiseen, eikä edes välttämättä joka kuukausi rahat riitä.

Me emme saa lainaa pankista, sossusta emmekä sukulaisilta / kavereilta. Ei edes sen verran, että saisi halvimmasta mahdollisesta pyykkikoneesta ekan erän maksettua.

Kuukausittain rahaa palaa dieseliin aikas lailla, kun ajellaan mummolaan pesemään pyykkejä. Niilläkin rahoilla voisi maksaa uutta pesukonetta pois, mutta jos alamme säästää niitä rahoja, emme pääse mummolaan kertaakaan, ja sitten esikoiselle ei ole puhtaita vaatteita ollenkaan, koska jossainhan ne on pakko pestä!

Meillä menee kaikki tosi tiukasti elämiseen, mies opiskelee ja minä olen äitiyspäivärahalla, kolme lasta. Mies ei saa opiskelun oheen töitä, ei edes muulta alalta kuin mitä opiskelee. Turha ehdottaa mäkkäreitä tai siivousjuttuja, niihinkin hommiin on alan opiskelijoita tulossa niin ettei muille juuri työtä jää. Nyt mies on kaksi kuukautta etsinyt aktiivisesti töitä opiskelun oheen, mutta ei... Alkaa tuntua pirun ahdistavalta tämä tilanne, mummolaan ajeluihinkin kuluu aivan tolkuttomasti rahaa...

Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä???

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

häh

Vierailija
82/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nIIN TEIN MINÄKIN KUN ASUIN Eesikoiseni kanssa talossa, jossa oli yhteinen pyykkitupa! Pojallani oli myös atopiat ja allergiat, että semmosta!!! Sossu ei ole mikään automaattilainaamo!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika outoa-