Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykkikone hajosi, eikä sossu kustanna...

Vierailija
28.11.2005 |

Ihan älytön tilanne! Kun talossamme on pyykkitupa, ei sossu kustanna meille pyykkikonetta, tai edes lainaa siihen rahaa, kun talossamme on toimiva pyykkitupa!

Herramunjee... Meillä vielä on esikoisen allergioista lääkärinlausunto, ja oma kone on ihan välttämätön. Yleisillä koneilla ei voi pyykkiä pestä, koteloon johon pyykkipulveri laitetaan, jää aina muiden pyykkipulvereista jäämiä. Vaikka laitan kaksikin ylimääräistä huuhtelua koneeseen, aiheuttaa pyykkeihin jääneet pyykkpulverijäämät esikoiselle kamalan ihottuman!

Me siis joudutaan joka viikko ajamaan 100 km edes takaisin mun vanhempien luokse ja kotiin, jotta saadaan esikoisen vaatteet ja lakanat + pyyhkeet pestyä. Kukaan ei pysty lainata rahaa, ei edes mun vanhemmat, koska heilläkin menee kaikki elämiseen, eikä edes välttämättä joka kuukausi rahat riitä.

Me emme saa lainaa pankista, sossusta emmekä sukulaisilta / kavereilta. Ei edes sen verran, että saisi halvimmasta mahdollisesta pyykkikoneesta ekan erän maksettua.

Kuukausittain rahaa palaa dieseliin aikas lailla, kun ajellaan mummolaan pesemään pyykkejä. Niilläkin rahoilla voisi maksaa uutta pesukonetta pois, mutta jos alamme säästää niitä rahoja, emme pääse mummolaan kertaakaan, ja sitten esikoiselle ei ole puhtaita vaatteita ollenkaan, koska jossainhan ne on pakko pestä!

Meillä menee kaikki tosi tiukasti elämiseen, mies opiskelee ja minä olen äitiyspäivärahalla, kolme lasta. Mies ei saa opiskelun oheen töitä, ei edes muulta alalta kuin mitä opiskelee. Turha ehdottaa mäkkäreitä tai siivousjuttuja, niihinkin hommiin on alan opiskelijoita tulossa niin ettei muille juuri työtä jää. Nyt mies on kaksi kuukautta etsinyt aktiivisesti töitä opiskelun oheen, mutta ei... Alkaa tuntua pirun ahdistavalta tämä tilanne, mummolaan ajeluihinkin kuluu aivan tolkuttomasti rahaa...

Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä???

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä tänne saa kirjotella asioista mitkä ottaa päähän. Aihe vapaa. Lopettakaa se ap:n kiusaaminen. (Sitäpaitsi kun meidän lapsi oli juuri syntynyt ja joku kysyi että onko sulla lapsia, niin välillä vastasin ei. Ihan vaan vanhasta tottumuksesta...)

Vierailija
62/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntitolkulla aikaa vatvoa av:lla sitä, kuinka koko ajan on niin paljon tekemistä, ettei ehdi... =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese vaatteet käsin - kun säästätte parin viikon 100 km diesel laskut, niin eiköhän siinä ole ensimmäinen osamaksu erä koossa.

Vierailija
64/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nuo muka hellävaraiset ei tosiaan ole sitä allergisille, huuhteluaineet varsinkaan, vaan aiheuttavat jo minulle tavalliselle atoopikollekin ihottumaa, kutinaa ja aivastuksia (voimakas tuoksu). Ite käytän MiniRiskiä tai Erisania, jotka on oikeasti aika hellävaraisia.

Jos ne aineet lähtisi käsillä pois niin miksi puhtaasta vaatteesta sitten tulisi ihottumaa? Totta helvetissä niihin jää niitä aineita. Oikein pahaa tekee kun kuvittelen jotain hajustettuja pulvereita, sama kuin laskisin haavaiset käteni johonkin " hellävaraiseen" Fairy-veteen... Allergiat ei todellakaan ole liioiteltuja! Huh, helpotti hieman.

- ei ap

Vierailija
65/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei minulla ainakaan ole mahdollisuutta pyykätä joka ilta kamalaa määrää vaatetta käsin, kun talossa on 7 -vuotias esikoinen, 2v 1 kk vanhat kaksoset ja 4,5 kk ikäinen vauva..."

Et kai sä joka päivä vaihda lakanaa ja pussilakanaa ja kamalaa määrää vaatetta esikoiselle? Meilläkin oli pahasti oksenteleva vauva ja hänellekin riitti kun vaihtoi paidan ja potkarit keskimäärin neljästi päivän aikana...

Jos kerran on rahasta noin tiukkaa niin etkö sä ihan oikeasti voi pestä esikoisen vaatteita käsin, ihan joka ilta kerryttämättä niitä kamalaksi määräksi??? Kun kerran muiden kamppeet voi pestä talonyhtiön koneessa jotka yleensä ovat tosi isoja.

Kyllähän se lisää työtä, totta on. Mutta jos tilanne on mikä on, niin ei kai se auta valittaakaan.

Vierailija
66/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000007&conference=4…

http://www.ostori.fi/nayta.shtml?ilmoitus=12903

Kannattaa muutenkin seurailla noita palstoja. Nuo taisivatkin olla samasta pesukoneesta kummatkin ilmoitukset.

Vierailija
67/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

....että Sossu on paska....... suomi muutenkin kurja maa, varmaan tuossa itärajankin takana on asiat paremmin... :-)

Vierailija
68/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksinkertaisesti saa niistä kaikkea pulveria pois, niin että ne olisivat " turvallisia" lapselle. Ihottuma on tosi paha, jos se vaan tulee, ja mm. lapsen kasvot ja koko vartalo on tosi ruman ihottuman peitossa. Ei se koululaisesta ole kivaa, kun luokkakaveritkin katsovat. Ihottuma on tosi ruman näköinen, ja lapset ovat toisilleen julmia. Lisäksi se kutina ja ihon kirvely on erittäin pahaa, eikä suun kautta otettavat lääkkeet ja rasvat auta täysin, hieman vain lieventää.

Ja vaikka saisinkin hanan alla huuhdeltua vaatteet kunnolla, niin lakanoiden pesu ei onnistu. Kerroin jo, että vaihdan lakanat kerran viikossa, ja ison lakanan huuhtelu riittävän hyvin on aika vaikea tehtävä. Joka ilta joutuisi jotain pesemään käsin, eikä minulla siihen tosiaankaan ole aikaa, kun on iso perhe ja kaikki muutkin kotityöt ja ruuan laitot ym.

Se, miksi nyt olen ehtinyt näin hyvin istua tietokoneella (viime yönä esim.) on se, (kuten jo kerroin), että olen vauvan kanssa mummolassa pesemässä esikoisen pyykkejä. Täällä niitä kotitöitä ei samalla tavalla ole, mies on kotona esikoisen ja kaksosten kanssa. Tässä kohtapuoliin kun olemme syöneet, lähdemme vauvan kanssa ajelemaan kotiin päin.

Ja autoa tosiaan emme pysty myydä tms. Siihenkin kerroin jo syyn. Lisäksi auto ei todellakaan ole kovin uusi eikä erikoisen hyväkään, eikä sitäkään olisi ollut varaa ostaa, ellei minun vaarini olisi sitä meille antanut - kas hän kun menetti ajokorttinsa, on ikää ja vaivoja jo sen verran, ettei ajokorttia uusittu enää.

Mielestäni sossun olisi pitänyt tulla vastaan, edes sen verran että olisi LAINANNUT pyykkikoneen ensimmäisen erän. Minä en edes pyytänyt sossua maksamaan konetta kokonaan, vaan vain ensimmäisen erän, ja senkin jälkeen kun kieltävä päätös tuli, niin pyysin edes lainaamaan ensimmäisen erän! Kaiken lisäksi kun meillä on vielä lääkärin todistus esikoisen allergioista, joten sossussa ei voinut jäädä virkailijalle epäselväksi, miksi kone välttämättä tarvitaan.

Mutta kuten sanoin, kävin jo tilaamassa anttilan sivuilta pyykkikoneen, jossa siis eka erä oli 30 euroa. Sen verra pystytään helposti kuukaudessa maksaa koneesta, joka kuitenkin on meille todella tärkeä.

Kiitos kaikille asiallisesti kommentoineille!

AP

Vierailija
69/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on 2 -vuotiaat kaksoset ja esikoinen on: tämä kuopus oli ns. yllätys (viiden vuoden kierukasta huolimatta), eikä mikään suunniteltu juttu. Miten se kierukka on sinulla sitten viisi vuotta ollut?

Vierailija
70/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käsitä ei.

Ja tohon 54¿ ekaan lyhennykseenki olis varmasti riittäny joku pikavippi tai hakee joku kulutusluotto, vaikka ne tolkuttoman kalliita onki niin jos hätä on noin kova niin ei muu auta.

Vierailija
71/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä menee kaikki tosi tiukasti elämiseen, mies opiskelee ja minä olen äitiyspäivärahalla, kolme lasta.

Vierailija:

Ei minulla ainakaan ole mahdollisuutta pyykätä joka ilta kamalaa määrää vaatetta käsin, kun talossa on 7 -vuotias esikoinen, 2v 1 kk vanhat kaksoset ja 4,5 kk ikäinen vauva...

Vierailija
72/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vali vali vali....

Mistä noin kaaamalan kallista pyykkiainetta ostetaan ja mitä merkkiä?

Vierailija
73/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti lääkäri sanoi, ettei saisi käyttää noita " allergisten pesuaineita" , koska ne kertyvät vaatteisiin, eivätkä meinaa millään lähteä huuhteluissa pois. Toisekseen, allergiselle ei käy mikä vaan netanttilan kone. Tarvitaan kone, joka huuhtelee useampaan kertaan, sekä vaaditaan kuivausrumpu. Myöskään vaatteissa eivät kaikki väriaineet käy jne.

Ihan provo tämä juttu, trolli koko ap. Ajatusvirheinä ei lapsiaan unohda.

Vierailija
74/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossusta pesukoneen, koska mieheni opiskeli ulkomailla ja minä olin saanut monta keskenmenoa, enkä olisi saanut raahata pesutupaan pyykkejä... joten sain oman kotiin.

Vierailija
75/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heiltä käytetyn voi saada hyvinkin halpaan,kun joku asiakas on joko palauttanut koneen tai sitten kun asiakkaalle viedään kone niin se entinen viedään pois samalla ja näitä saattaa omalla aktiivisuudella saada hyvinkin halvalla 20e-50e hintaan ihan toimivia.

Vierailija
76/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vee esikko, kaksoset ja vauva? ootko provo?

Vierailija
77/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
78/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
79/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
80/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei oo aina niin helppoa kaikilla, mun mielestä on ainakin hyvä juttu että Suomessa on sos.turva juuri tällaisten tilanteiden varalle. Tsemppiä ap:lle, sinulle on paljon työtä neljän lapsen kanssa. Toivottavasti saatte asiat järjestykseen ja kunnon pyykinpesukoneen:) Ja muistakaa te haukkujat, koska vaan voi sattua mitä vaan, vielä se pilkka voi napsahtaa omaan nilkkaan. Suoraan sanoen itse olen vaan tyytyväinen, jos meidän perheen " verorahat" menevät noinkin hyödylliseen tarkoitukseen. Ei se elämä ole helppoa vähempiosaisilla. Hyvää joulun odotusta sinulle ja perheellesi ap:)