Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykkikone hajosi, eikä sossu kustanna...

Vierailija
28.11.2005 |

Ihan älytön tilanne! Kun talossamme on pyykkitupa, ei sossu kustanna meille pyykkikonetta, tai edes lainaa siihen rahaa, kun talossamme on toimiva pyykkitupa!

Herramunjee... Meillä vielä on esikoisen allergioista lääkärinlausunto, ja oma kone on ihan välttämätön. Yleisillä koneilla ei voi pyykkiä pestä, koteloon johon pyykkipulveri laitetaan, jää aina muiden pyykkipulvereista jäämiä. Vaikka laitan kaksikin ylimääräistä huuhtelua koneeseen, aiheuttaa pyykkeihin jääneet pyykkpulverijäämät esikoiselle kamalan ihottuman!

Me siis joudutaan joka viikko ajamaan 100 km edes takaisin mun vanhempien luokse ja kotiin, jotta saadaan esikoisen vaatteet ja lakanat + pyyhkeet pestyä. Kukaan ei pysty lainata rahaa, ei edes mun vanhemmat, koska heilläkin menee kaikki elämiseen, eikä edes välttämättä joka kuukausi rahat riitä.

Me emme saa lainaa pankista, sossusta emmekä sukulaisilta / kavereilta. Ei edes sen verran, että saisi halvimmasta mahdollisesta pyykkikoneesta ekan erän maksettua.

Kuukausittain rahaa palaa dieseliin aikas lailla, kun ajellaan mummolaan pesemään pyykkejä. Niilläkin rahoilla voisi maksaa uutta pesukonetta pois, mutta jos alamme säästää niitä rahoja, emme pääse mummolaan kertaakaan, ja sitten esikoiselle ei ole puhtaita vaatteita ollenkaan, koska jossainhan ne on pakko pestä!

Meillä menee kaikki tosi tiukasti elämiseen, mies opiskelee ja minä olen äitiyspäivärahalla, kolme lasta. Mies ei saa opiskelun oheen töitä, ei edes muulta alalta kuin mitä opiskelee. Turha ehdottaa mäkkäreitä tai siivousjuttuja, niihinkin hommiin on alan opiskelijoita tulossa niin ettei muille juuri työtä jää. Nyt mies on kaksi kuukautta etsinyt aktiivisesti töitä opiskelun oheen, mutta ei... Alkaa tuntua pirun ahdistavalta tämä tilanne, mummolaan ajeluihinkin kuluu aivan tolkuttomasti rahaa...

Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä???

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ajassa olisit pessyt saavillisen pyykkiä.Liota niitä jonkin aikaa ja huljuttele välillä.Vaikkapa varttitunnin välein. Sitten huuhtelet kuusi kertaa.tulee takuulla puhdasta.

Kerro vielä, miksi sinulla oli ensin 3 lasta ja vähän ajan päästä 4.

Vierailija
42/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sä käy pesemässä MUIDEN perheenjäsenten pyykit pyykkituvassa? Ei se nyt niin vaikeata voi olla ja esikoisen pyykit käsin? Ja miksi esikoiselle pitää vaihtaa joka päivä puhtaat vaatteet? Kyllä se riittää, että pikkarit ja sukat on joka aamu " uudet" ja puhtaat. Muuten lapsi voi hyvin olla samassa paidassa ja housuissa pari päivää, kunnes ne ihan kunnolla likantuuvat. Samoin yökkäriä voi käyttää esim. 4 yötä peräkkäin.

Ja ei niitä lakanoitakaan tartte vaihtaa joka helvetin viikko, parin viikon välein riittää hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä, että mikset pese koko perheesi pyykkejä samalla " allergia-pesujauheella" ? Eikö se olisi helpompaa, kun pestä allergikon vaatteet aina erikseen?

Vierailija
44/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esikoiseltakin tulee viikossa seitsemän vaatekertaa (vielä likaantuu joka päivä joko housut tai paita tai molemmat), kaksi pyyhettä ja lakana, pussilakana ja tyynyliina.

Kyllä niissä on iso työ pestä käsin. Tai ehkä ei niinkään se pesu, vaan se varsinainen huuhtelu. Ison lakanan huuhtelu riittävän hyvin on sellainen haaste, että sitä on vaikea saada hoidettua kunnialla. Pienikin määrä riittää saamaan aikaan pahan allergisen reaktion lapsemme iholla, ja sen jälkeen koko kroppa on tosi pahan näköinen, kutisee ja lapsi kärsii lääkkeistä ja rasvoista huolimatta. Kipu ja kutina ovat todella kovia. Eli ei se käsin pesu niin vain onnistu...

AP

Vierailija
45/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme Keski-Suomessa

Vierailija
46/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se auta mitään, koska ongelmana on muiden pyykkituvan käyttäjien pyykkiainejäämät...

AP

Vierailija:

ymmärrä, että mikset pese koko perheesi pyykkejä samalla " allergia-pesujauheella" ? Eikö se olisi helpompaa, kun pestä allergikon vaatteet aina erikseen?

Vierailija
47/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
48/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta esikoiseltakin tulee viikossa seitsemän vaatekertaa (vielä likaantuu joka päivä joko housut tai paita tai molemmat), kaksi pyyhettä ja lakana, pussilakana ja tyynyliina.

Kyllä niissä on iso työ pestä käsin. Tai ehkä ei niinkään se pesu, vaan se varsinainen huuhtelu. Ison lakanan huuhtelu riittävän hyvin on sellainen haaste, että sitä on vaikea saada hoidettua kunnialla. Pienikin määrä riittää saamaan aikaan pahan allergisen reaktion lapsemme iholla, ja sen jälkeen koko kroppa on tosi pahan näköinen, kutisee ja lapsi kärsii lääkkeistä ja rasvoista huolimatta. Kipu ja kutina ovat todella kovia. Eli ei se käsin pesu niin vain onnistu...

AP

Vai oletko niitä mammoja, joiden lapsilla pitää aina olla päällä kaikki vaatteet pikkareita myöten sävy sävyyn? Jos ne housut on puhtaat, niin ne voi olla seuraavanakin päivänä päällä. Ja miksi niitä lakanoita EI voi vaihtaa kahden viikon välein?

Vierailija
49/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmepesujauhetta oikein käytät? Eihän esim. omo sensitive sen kalliimpaa jauhetta ole kuin muutkaan pesujauheet.

Vierailija
50/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai luinko väärin??

Vierailija
51/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä.

Vierailija
52/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva on vasta 4,5 kk, siis aika uusi perheenjäsen. Lisäksi meidän lapsiluvun miellän hirmu herkästi edellen kolmeksi, lieneekö siitä johtuvaa, että raskauksia on ollut kolme, ja tämä kuopus oli ns. yllätys (viiden vuoden kierukasta huolimatta), eikä mikään suunniteltu juttu.

Ja mitä teidän enää tähän kannattaa vastata, mähän löysin jo pyykkikoneen ja olen tyytyväinen, kiitos linkin antajalle! ;)

AP

Vierailija
53/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne pääsee pesemään pyykit, kun vaan VARAA AJAN AJOISSA! Herranen aika, missään en valittanut etteikö sinne pääsisi, kyllä pääsee! Kirjoitin vaan, että sitä käyttää niin moni, ettei minulla ole heille kaikille varaa ostaa tyyristä allergia -pyykkipulveria, koska käyttäjiä on niin paljon, ja koneet pyörivät tosi lailla...

AP

Vierailija
54/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi ylimääräinen pesukone, toimii hyvin. Jos asut lähellä niin saat sen.

Vierailija
55/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkkistä pesujauhetta käytät?

Vierailija
56/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nyt niin iso kömmähdys, että vanhasta tottumuksesta kirjoittaa kolmesta lapsesta??? Teillehän ei vastaavia virheitä koskaan satu, siis ihan puhtaita ajatusvirheitä ;)

Mutta olkaa uskomatta, itselleni on pääasia että koneen löysin.

AP

Vierailija
57/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitä paitsi äsken jo tilasin sen anttilan koneen, vaikutti olevan ihan jees.

AP

Vierailija
58/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En aina muista montako lasta minulla on kun nuorin on ollut vasta niin vähän aikaa... "

No harvahan sitä nyt lastensa lukumäärän tarkasti muistaa.

Vierailija
59/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka et siitä ekaa erää heti voiskaan maksaa. tiedätkö, että monissa kodinkoneliikkeissä saa tosi pienet kuukausilyhennykset, varmasti voitte maksaa ne noilla dieselkuluilla.

jos siis ei ole heti varaa maksaa ekaa erää, niin sitten vaan soitat sinne firmaan ja sanot, että tarttet laskun lykkäystä esim. pari viikkoa, usko pois, he joustavat, sillä eivät tahdo, että jätätte kokonaan maksamatta.

todella paljon firmat joustaa maksuissa, kunhan sitten pysyy sovituissa sopimuksissa. Näin me ollaan rahoitettu tiukkoina aikoina vaikka mitä, eikä ole luottotiedot menneet!

Vierailija
60/83 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille ei kai satu kiireessä tms. minkäänlaisia ajatusvirheitä? Tämän oli samanlainen ajatusvirhe, kuin vanhemmilla ihmisillä kun puhuttelevat lapsiaan väärillä nimillä ;) Ei mun äitikään ollut kuin alle 40, kun sanoi minua Jenniksi ja siskoa Katiksi, vaikka nimemme ovat juuri toisin päin ;) Itsekin sanon monesti kuopusta toisen kaksosen nimellä, kun ovat olleet niin samanlaisia vauvoina...

AP