Minusta suomessa maksetaan ihan liikaa tukia.
Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta.
asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii.
pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.
Kommentit (60)
Mieheni sairastui ja olin itse kodinhoidontuella. Siinä tukien viidakossa oli ihan helvettiä, mutta ilman niitä emme olisi voineet saada ruokaa pöytään, edes lapsille. Samaa mieltä toki olen, ettei tukia saisi käyttää viinaan/huumeisiin, siinä olisi ehkä käytännön järjestelyiden mietintä paikallaan, mutta erityisesti lapsiperheille antaisin sellaiset tuet, etteivät lapset joutuisi kärsimään. Ehkä annetut tuet voisis paremmin suunnata oikeisiin hankintoihin? Lapsilisät voisivat ihan hyvin olla ansiosidonnaisia - köyhille enemmän, rikkaille vähemmän.
Niin maksetaan. Monikansallisille pörssiyhtiöille joiden tilit on jossain veroparatiisissa. Kaikenmaailman investointitukia, eikä mitään vaatimuksia sen suhteen että jotain pitäisi tulla takaisin päinkin.
ansaitsemaan.
Paljon mieluumin maksan isot tuet sairaille, ja heidän perheilleen, jossa työnteko voi olla kaikilta estynyttä.
Sensijaan uskon, että jos toimeentulotuesta tehtäisiin vastikkeellista ja kotona vuosikausia maanneet laitettaisiin kaikenlaisiin tukitöihin, niin siinä voisi herätä halukkuus kouluttautua haluamaansa ammattiin.
Minusta on törkeää, että meillä on tällähetkellä 3:n polven toimeentulotukielättejä. Eli vanhemmat ovat opettaneet, että valtio maksaa kaiken, ja sama siirtyy lapsiin, jotka puolestaan antavat omien lastensa jättää peruskoulunkin kesken, sillä se on tylsää.
Henkilö, joka jää yhtäkkiä työttömäksi, tai vaikka yh ansaitsee kunnon tuet jaksaakseen etsiä töitä tai hoitaakseen perheensä kunnolla. Ja nyt kirjoitin huonosti, yh:t eivät ole yleensä työttömiä.
Että jos Suomessa nähtäisiin massiivinen rikollisuuden nousu jos tuet poistettaisiin.
Esim. tämäntasoista tekstiä suoltava on vajaa:
Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta.
asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii.
pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.
Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta.
asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii.
pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.
tuolla mainitsemallasi tavalla/tuella ja tule sitten tänne määkimään.
Joillakin vain VITTU ei ole mahdolisuutta siihen onneen että tilillä olisi VITTU rahaa.
Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta.
asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii.
pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.
tuolla mainitsemallasi tavalla/tuella ja tule sitten tänne määkimään.
Joillakin vain VITTU ei ole mahdolisuutta siihen onneen että tilillä olisi VITTU rahaa.
"soskupummit" syyttää juuri muita, kuten sinä. aikuisella on vastuu elämästään. millaiseksi sen tekee. sanonta "niin makaa kuin petaa" pätee tähän hyvin.
Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta.
asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii.
pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.
tuolla mainitsemallasi tavalla/tuella ja tule sitten tänne määkimään.
Joillakin vain VITTU ei ole mahdolisuutta siihen onneen että tilillä olisi VITTU rahaa."soskupummit" syyttää juuri muita, kuten sinä. aikuisella on vastuu elämästään. millaiseksi sen tekee. sanonta "niin makaa kuin petaa" pätee tähän hyvin.
Va naitko vaan heppiä jonka omistaja oli tienannut/syntynyt se kultainen lusikka persiissä?
Vai oletko muka ihan oikeasti oman onnesi seppä?
Ihanko itse olet kultamunasi muninut?
Oleppa ihan hiljaa jos yksikin noita kolahti..
Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta.
asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii.
pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.
tuolla mainitsemallasi tavalla/tuella ja tule sitten tänne määkimään.
Joillakin vain VITTU ei ole mahdolisuutta siihen onneen että tilillä olisi VITTU rahaa."soskupummit" syyttää juuri muita, kuten sinä. aikuisella on vastuu elämästään. millaiseksi sen tekee. sanonta "niin makaa kuin petaa" pätee tähän hyvin.
Va naitko vaan heppiä jonka omistaja oli tienannut/syntynyt se kultainen lusikka persiissä?
Vai oletko muka ihan oikeasti oman onnesi seppä?
Ihanko itse olet kultamunasi muninut?Oleppa ihan hiljaa jos yksikin noita kolahti..
Onko se niin vieras käsite jos käy töissä ja tienaa hyvin? toiset osaa hoitaa raha-asiat hyvin. ihan tavallisesta yh-äidin perheestä lähtöisin.
Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta.
asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii.
pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.
tuolla mainitsemallasi tavalla/tuella ja tule sitten tänne määkimään.
Joillakin vain VITTU ei ole mahdolisuutta siihen onneen että tilillä olisi VITTU rahaa."soskupummit" syyttää juuri muita, kuten sinä. aikuisella on vastuu elämästään. millaiseksi sen tekee. sanonta "niin makaa kuin petaa" pätee tähän hyvin.
Va naitko vaan heppiä jonka omistaja oli tienannut/syntynyt se kultainen lusikka persiissä?
Vai oletko muka ihan oikeasti oman onnesi seppä?
Ihanko itse olet kultamunasi muninut?Oleppa ihan hiljaa jos yksikin noita kolahti..
Onko se niin vieras käsite jos käy töissä ja tienaa hyvin? toiset osaa hoitaa raha-asiat hyvin. ihan tavallisesta yh-äidin perheestä lähtöisin.
Mitä tienaat/teet NYT? Ihanko ihan itse? Oletko miehesi elätti?
"Hei olen pirjoriitta, ammatiltani mattimiljonäärin vaimo."
Hienoa
Voihan sitä kyllä hyvin tienata ilmeisesti vähän tyhmemmätkin :)
Mä olen tämän hetkiseen tilanteeseen tyytyväinen. Jos sä haluat tehdä töitä, niin tee. Älä pakota mua tohon sun oravanpyörääs. Mua ei haittaa helppo raha. Muuta sä muualle, jos et halua tukea mun elämäntapaani.
P.s. Suomessa on työvoimapula, joten mua ei maahanmuuttajat haittaa.
Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta. asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii. pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.
tuolla mainitsemallasi tavalla/tuella ja tule sitten tänne määkimään. Joillakin vain VITTU ei ole mahdolisuutta siihen onneen että tilillä olisi VITTU rahaa.
"soskupummit" syyttää juuri muita, kuten sinä. aikuisella on vastuu elämästään. millaiseksi sen tekee. sanonta "niin makaa kuin petaa" pätee tähän hyvin.
Va naitko vaan heppiä jonka omistaja oli tienannut/syntynyt se kultainen lusikka persiissä? Vai oletko muka ihan oikeasti oman onnesi seppä? Ihanko itse olet kultamunasi muninut? Oleppa ihan hiljaa jos yksikin noita kolahti..
Suunsa voi siivota ja pitaa jalat ristissa kunnes tulee laatumies eteen. Ei tartte heti ensimmaiselle jakaa ja ruveta lapsia tekemaan.
Noilla ohjeilla selviaa jo pitkalle.
Suomi tukee huumerikollisuutta antamalla rahaa narkkari-sossupummeille. Ei ne pummit pidä penninjeniä niistä rahoista, vaan antavat ne diilereilleen.
Esimerkiksi yh:t. Miksi verorahoista pitää kustantaa se että jotkut ämmät eivät halua eivätkä kykene sitoutumaan, vaan mieluummin leikkivät vapaata ja jakavat tautista vittuaan ympäri kyliä sen sijaan että keskittyisivät perheeseen?
Valtion kustantamia huoria koko sakki.
jos puhutaan yksityisestä tavallisesta ihmisestä. Ainoa yliampuva tuki on 550 päivää ansiosidonnaista ja siihen vielä saa 180 päivää työmarkkinatukea työttömille. Se on selvästi liikaa.Monet tuet sensijaan maksaa työnantaja kuten järkyttävän pitkät sairaslomat ja äitiyslomat skä sairaan lapsen hoidon järjestämiseen käytettävät lomat.Harvoin lääkärit myöntävät niin pitkää sairaslomaa että yhteiskunta joutuisi maksumieheksi. Eivät uskalla koska valtio kontrolloi tilannetta. Lääkärit myöntävät useita lyhyempiä sairaslomia jotka yritykset joutuvat itse maksamaan.
Sensijaan yrityksille maksetaan ihan käsittämättömiä summia erilaisia avustuksia eri tarpeisiin. Avustuket kohdistuvat aina samoihin yrityksiin vuosi toisensa jälkeen. Tuen saajat ovat yleensä jättiyrityksä kuten Viking Line ja Nokia. Nämä tuet pitäisi kokonaan lopettaa ja verorahat käyttää johonkin järkevämpään.
vain vuodeksi ja sitten pois kokonaan. Jos ei sairauden tai muun vian takia tyoskentelemaan niin sairas elakkeella, muttei minkaan masennuksen takia! Aivan alytonta paapoa aikuisia (yli 18 vuotiaita) maassa missa on lahes ilmainen koulutus! Havettaa!
Jo vuoden työttömyys tekee ihmiselle todella karhunpalveluksen. Töitä kyllä saa jos haluaa.On muutettava työn perässä ja otettava mitä saa jos omalla alalla ei töitä löydy.
Antakaa normaalien perheiden tukien sensijaan olla rauhassa. Niitä ei ole liikaa.
Ongelmaperheisiin pumpataan liikaa rahaa. Ongelmat eivät rahalla korjaannu. Kaikki mikä sossusta tulee menee viinaan ja muihin päihteisiin.
kaikki tuet otettaisiin pois, ei kotihoidon tukea eika tuettua paivahoitoa, markkinahinta vaan kaikesta.