Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta suomessa maksetaan ihan liikaa tukia.

Vierailija
17.09.2012 |

Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta.

asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii.

pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sairastui ja olin itse kodinhoidontuella. Siinä tukien viidakossa oli ihan helvettiä, mutta ilman niitä emme olisi voineet saada ruokaa pöytään, edes lapsille. Samaa mieltä toki olen, ettei tukia saisi käyttää viinaan/huumeisiin, siinä olisi ehkä käytännön järjestelyiden mietintä paikallaan, mutta erityisesti lapsiperheille antaisin sellaiset tuet, etteivät lapset joutuisi kärsimään. Ehkä annetut tuet voisis paremmin suunnata oikeisiin hankintoihin? Lapsilisät voisivat ihan hyvin olla ansiosidonnaisia - köyhille enemmän, rikkaille vähemmän.

Kun jo nyt ihmiset tekevät lapsia vain tukien takia, silloin tuo vain kärjistyisi. EIkä ne tukirahat köyhissä ja syrjäytyneissä perheissä mene lasten hyvinvointiin, vaan aikuisten kännäämiseen yms.

Eli ei todellakaan lisää tukia köyhille, vaan ihmisille vastuuta elämästään.

Tai korjaan vielä: työtätekeville köyhille antaisin lisääkin tukia, kotona persettä levittäville en.

Vierailija
42/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapset voivat hyvin...



Jos on varaa lapata rahaa ulkomaille, on myös varaa pitää huolta omista kansalaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap luulee, että ihmiset pystyisi opiskelemaan ja hankkimaan itselleen ammattia jos opiskelijoiltakin otettaisiin kaikki tuet pois? Oletko itse syntynyt kultalusikka perseessä, äiti ja isi maksanut kaiken ja nyt katkerana itket kun joudut maksamaan veroistasi toisten elämistä? Kasva aikuiseksi.



Sossun tuista olen osittain samaa mieltä kanssasi. Tiedän useita tapauksia, joissa perheessä jää laskujen jälkeen enemmän rahaa käteen kuin työssäkäyvillä. Minusta 700e kk yhdelle aikuiselle ja pienelle lapselle on paljon ottaen huomioon että töitä ei tehdä päivääkään. Aina kuulee sitä valitusta, että ei ole rahaa ja taas syödään makaronia loppukuukausi, mutta sitten kun sitä rahaa tulee niin käydään kaupoissa vähintään joka toinen päivä ja ostetaan kaikkea turhanpäiväistä heräteostosta. Niin, miksiköhän sitä rahaa ei riitä neljäksi viikoksi...

Vierailija
44/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla porukkaa ihan ihme vastauksia. Enempää en niihin kommentoi, mutta voin kertoa, että myös muissa maissa Euroopassa on lapsilisät, asumistuet, työttömyyskorvaukset jne. mitä Suomessakin.



On jopa ilmainen terveydenhuolto! Siis ihan ilmainen, ei mitään julkisen puolen vuosimaksuja tai poliklinikkamaksuja.



Eräässä maassa synnyttääkin saa ihan ilmaiseksi, olla sairaalassakin tarvittavat päivät ja jos tarvii jotain hoitoa saa senkin. Siis ihan ilmaiseksi. Itse maksoin synnyttämisestä vajaa 300 euroa täälä Suomessa...



Myös työttömyyskorvaus maksetaan tässä samaisessa maassa kuudelta päivältä viikossa ja päivämaksu on vajaa 10 euroa enemmän kuin Suomessa. Eikä ole mitään karenssia / omavastuu aikaa niin kuin Suomessa. Lapsilisä on 60 euroa enemmän kuin Suomessa. Yksinhuoltajat saavat tämän lisäksi vielä yh-tukea. Repikää siitä. Peruskoulukin on ihan ilmainen eikä se collegekaan suuria summia maksa, tavis ihmisellä on ihan varaa.



Että ei Suomi ole mitenkään ainut maa, joka tukia maksaa. Eikä tämä Suomi ole sen parempi maa tässä suhteessa kuin me kuvitellaan. Suomessa meidät on vain aivopesty kuvittelemaan, että sosiaalietumme ovat maailman huippuluokkaa ja että on tosiaan lottovoitto syntyä tänne.

Vierailija
45/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ymmärtänyt miksi kukaan tekisi lapsia tukien takia`?????? Tiedättekö oikeasti paljonko esim. hoitovapaalla rahaa tulee? Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja minun kuukausituloni ovat 380e/kk. Kiire on töihin että saan laskuni maksettua. Idiootti pitää olla jos kuvittelee jotenkin jäävänsä voitolle kotona ollessa...

Vierailija
46/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä valtio järjesti jokaiselle halukkaalle työpaikan.Samanlainen järjestelmä on mm Kuubassa ja Pohjosis-Koreassa.



Suomessa ei ole pula työpaikoista vaan henkilöistä jotka työnantaja voisi kohtuullisin kustannuksin palkata tekemään työtä. Myös irtisanomissuoja Suomessa on maailman rankimpia.Vain valtio ja kunnat voivat palkata työntekijöitä koska heillä ei ole suoria sivukuluja kuten yrittäjillä.Näin palkkakulut pienenvät 30% heillä.Lisäksi valtio jakaa miljardi tolkulla suosikkiyrityksille rahaa työntekijöiden palkkaamiseen joka vääristää kilpailua.

Suomalainen yhteiskunta alkaa muistuttaa kovasti DDR:ää tai Neuvostoliittoa.On ihan turha yrittää toimia ja ajatella Suomessa markkinatalouden keinoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ymmärtänyt miksi kukaan tekisi lapsia tukien takia`?????? Tiedättekö oikeasti paljonko esim. hoitovapaalla rahaa tulee? Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja minun kuukausituloni ovat 380e/kk. Kiire on töihin että saan laskuni maksettua. Idiootti pitää olla jos kuvittelee jotenkin jäävänsä voitolle kotona ollessa...

Todellakaan lasten tekemisellä ei rikastu, vaikka kuinka yrittäisi. Kulut nousevat väistämättömästi.

En ymmärrä tätä kateuden määrää. Jos niin risoo, niin heittäytykää sossun rahoille niin voitte elää yltäkylläistä elämää.

Joo, olen joskus joutunut lapsen kanssa elämään sossun rahoilla, ei ne mitään kummallisia rahoja ole. Niillä saa juuri välttämättömän (ruuan, vaatteet, lapselle suunnilleen mieleisen ja halvan harrastuksen jne.). Ei niillä rahoilla etelänmatkoja tehdä tai lähdetä baariin (tai lähdetään mutta se on pois sitten jostakin muusta....).

Sitä paitsi, lyön vetoa, että nämä sossupummit (jotka tosiaan laiskuuttaa nostavat tukia), ovat häviävän pieni pieni prosentti tt-tuen hakijoista. Aika monet taitavat olla niitä (ainakin kun omaa tuttavapiiriä katsoo), jotka ovat niin pienipalkkaisissa töissä, että joutuvat siitä huolimatta nostamaan tt-tukea. Kaikille kun niitä hyväpalkkaisia töitä ei ole tarjolla.

Vierailija
48/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kunnista jos näille sektoreille vaan jostain saataisiin normaalijärkisiä työntekijöitä. Ja suunnittelijoita. Tiedän julkisia laitoksia, joissa ei muuta olekaan kuin löysää, mutta kynsin hampain pidetään miljoonabudjeteista kiinni.



Suomen yliopistoverkkoa voisi huoletta karsia ainakin puolella, ja esim. THL:n ja maataloustuet voisi lopettaa kokonaan. Samoin Opetushallitus on pelkkä menoerä ja jos se jotain tuottaa niin lähinnä vaivaa opetussektorille. Kansanedustajien määrän voisi myöskin laskea puoleen, samoin heidän avustajiensa ja ministeriöiden virkamiehistön. Koko julkisen sektorin 'tuotanto' pitäisi arvioida puolueettomasti ja leikata kylmästi sieltä missä ei tuoteta mitään hyödyllistä. Byrokratia byrokratian vuoksi, samoin kuin kehitys kehityksen vuoksi on turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa valtio käyttää rahaa tehottomasti ja vääriin kohteisiin. Koskaan ei leikata hallintokoneistosta vaan aina vähennetään palvelua.Lopetetaan poliisi,armeija,vähennetään päiväkoteja,kouluja,terveyskeskuksia,sairaaloita,lapsilisiä,kotihoidontukia. Koskaan ei panna pihalle niitä massiivisia virkamiesarmaadoita joita on kaikki virastot pullollaan.Koskaan ei lopeteta niitä valtion eksoottisissa maissa olevia hankkeita koska niissä on niin mielenkiitoista työskennellä.Ihme porukkaa ootte kun haluatte itseltänne tukia pois. Katsokaa vaikka missä maissa on Suomella lähetystöt täysmiehityksellä.

Vierailija
50/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa valtio käyttää rahaa tehottomasti ja vääriin kohteisiin. Koskaan ei leikata hallintokoneistosta vaan aina vähennetään palvelua.Lopetetaan poliisi,armeija,vähennetään päiväkoteja,kouluja,terveyskeskuksia,sairaaloita,lapsilisiä,kotihoidontukia. Koskaan ei panna pihalle niitä massiivisia virkamiesarmaadoita joita on kaikki virastot pullollaan.Koskaan ei lopeteta niitä valtion eksoottisissa maissa olevia hankkeita koska niissä on niin mielenkiitoista työskennellä.Ihme porukkaa ootte kun haluatte itseltänne tukia pois. Katsokaa vaikka missä maissa on Suomella lähetystöt täysmiehityksellä.


Niistä parjatuista virastoista on jo lakkautettu tuhansia virkoja viimeisen 5 vuoden aikana. Samalla moni vastavalmistunut on jäänyt ilman työpaikkaa, koska eläkkeelle lähteneen tilalle ei oteta ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä parjatuista virastoista on jo lakkautettu tuhansia virkoja viimeisen 5 vuoden aikana. Samalla moni vastavalmistunut on jäänyt ilman työpaikkaa, koska eläkkeelle lähteneen tilalle ei oteta ketään.

Tässä juuri nähdään miten suomalainen suhtautuu massiiviseen byrokratiaan: niiden pitäisi työllistää! Haloo: valtion virastojen tehtävä ei ole työllistää, vaikka suojatyöpaikkoja sieltä enimmäkseen löytyykin. Miksi yksityisellä sektorilla ihmisten pitää tehdä tulosta, mutta julkisen sektorin johtoporras vaan lounastaa, ja valtion rahoilla tietenkin?

Vierailija
52/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisistä ne korotukset pois, jokainen lapsi 50e / kk. eikä mitään yh tukia siihen päälle. tai lapsilisät kokonaan pois, kaikilta. asumistukia pitäisi pienentää. ja juopoilta/narkeilta _KAIKKI_ tuet pois. Miksi meidän muiden pitää maksaa heidän päihteet? maahanmuuttajia ei enää yhtään tänne ja he ketkä täällä jo asuu, takaisin kotimaahan lapsineen heti kun tilanne sen sallii. pidetään suomi suomena ja pidetään työpaikat täällä, tekemällä töitä eikä elämällä muiden kustannuksella.


Jaa noi kaikki britit, ruotsalaiset, saksalaiset joita tässäkin firmassa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä hoitoalan koulutus mutta valmistumisen jälkeen en ole saanut yhtään vakituista kokoaikaista työpaikkaa 10 vuoteen. Vain keikkoja ja osa-aikaisuuksia.

Eikö olekin kummallista, että huudetaan hoitajapulaa mutta sitten kuitenkin hoitajia on pätkätöissä, työttömänä ja työn puutteessa vaihtanut alaakin.

En ikinä opiskellessani uskonut, etten tule saamaan vakituista työpaikkaa tältä alalta.

Vierailija
54/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota-aikana ei ollut tietenkään rikoksia, koska elettiin väliaikaisessa sotilasjohtoisessa valtiossa.



Lisäksi suuri osa miehistä oli muualla kuin potentiaalisina varkaina. Eikä sitä varastettavaakaan ollut.



Mikäli varallisuus jakautuu riittävän epätasaisesti, syntyy aidattuja yhteisöjä, joilla on lähes sotilaallinen vartiointi. Se on aika kallis hinta ja rajoittaa sen myös rikkaan elämää. Lisäksi lukitsee köyhän jälkeläiset samaan asemaan, josta vain kaikkein vahvimmat voivat nousta.



Suomen korkea rikollisuusaste on myytti. Se on vaan marginaalisen korkea nykyajan Euroopassa. Rikollisuusaste on täällä globaalissa mittakaavassa itseasiassa erittäin matala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun yritys huomaa, että tulos on miinuksella, alkavat yt-neuvottelut välittömästi ja turhimmat tyypit saavat kenkää. Valtio tekee velkaa miljarditolkulla joka vuosi, mutta potkuja ei tule kenellekään.



Metso laittaa tänä syksynä 700 ihmistä pihalle, koska heihin ei ole varaa. Mitenkäs valtiolla?

Vierailija
56/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempi tukeminen. Kukaanhan ei tietysti halua luopua saavutetuista eduista, mutta hyvätuloiset eivät tarvitse niin suuria tukia kuin mihin heillä on nyt oikeus.

Vierailija
57/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sitten vaikka 50-luvulla. Rikosten määrä ei juuri muuttunut.

Aidattuja yhteisöjä ei ole Suomessa ollut koskaan, mitä oikein höpäjät.Tuloerot kyllä oli todella suuret menneinä aikoina. Esimerkiksi Helsingissä moni arvorakennus on ollut yksityisasunto.Nykyisin niisä majailee valtio satoine kukkahattutäteineen parantamassa maailmaa.Silti varkauksia ei juuri ollut.

Suomen korkea rikollisuusaste ei ole myytti vaan todellisuutta.

Vierailija
58/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten rikoksia ei ollut.



Sinun historiantuntemuksesi on loistavaa.Tosin värittynyt Nyky- Suomelle tunnusomaisella punakaartilaisella ajattelutavalla joka nyt on pesiytynyt myös valtionhallintoon. Sinun on pakko olla virkamies kun ajattelet noin loogisesti.

Vierailija
59/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toista viikkoa sairaalassa, lisäksi polikäyntejä on lukuisia. Lääkkeisiin on mennyt valtavasti rahaa. Sairauslomasta tulee pitkä, ja koskaa vaihdoin työpaikkaa pari vuotta sitten, tipun kohta Kelan sairauspäivärahalle.



Kyllä tämä kallis paukku on jo nyt. Jos kaikki olisi pitänyt maksaa omasta pussissa, olisin jo nyt konkurssissa.



Kyllä minua kummeksuttaa ap:n tapaiset, jotka eivät osaa hahmottaa, mitä kaikkia tukia yhteiskunnassa onkaan. Ainoat mieleentulevat ovat sossun tuki, työttömyyskorvaus, asumistuki ja yksinhuoltajien saama lapsilisä. Yleensä en toivo ihmisille pahaa, mutta ap:lle omakohtainen kokemus voisi tehdä terää.

Vierailija
60/60 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin vieras käsite jos käy töissä ja tienaa hyvin? toiset osaa hoitaa raha-asiat hyvin. ihan tavallisesta yh-äidin perheestä lähtöisin.


Kuka sun koulutuksesi maksoi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi