Jos kauempana asuva pojan kaveri ilmoittaa tulevansa meille
klo 10 tänään niin voinko olettaa että syö kotonaan ja omat vanhemmat huolehtivat sitten lounaasta? Kun en todellakaan ollut varautunut tekemään nyt ruokaa missä ei ole sianlihaa...
Kommentit (81)
Kaikkia ei tosiaan ole suotu normaalilla järjenjuoksulla!
Kyllä ne lapset huolii vaikka sitä leipää ja maitoa. Banaania, jogurttia jos se ruoka ei käy.
Tärkeintä lapsille on, että voivat jatkaa leikkimistä.
Oma lapseni on kanssa 8v. ja 2 sen kaveria syö meillä ja muut syö sitten kotona.
1.5kg on sen verran pitkä matka, että leikit kyllä loppuu siihen, jos pitää mennä syömään.
Emme siis harrasta 2 tunnin kyläilyjä vaan pitempiä kyläilyjä.
kun meille tuli yllätysvieras kylään niin mun pitäis nyt erikseen käydä kaupassa häntä varten ja tehdä oma ruoka koska asuu 1,5km päässä???
Oikeestiko?
ap
mun velvollisuuteni on huolehtia säännöllisistä ruoka-ajoista ja kotona syödään ellei muuta ole sovittu! Pääsee toki takaisin kun on kotona syönyt eikä koskaan ole ollut ongelma.
Nytkin lähti pyörällä kaverille ja tulee kotiin viimeistään klo 18 kun meillä ruoka.
Totta kai se voi olla kurjaa keskeyttää leikki kun pitää lähteä syömään mutta eikö ole lapselle hyväksi opettaa säännölliset ruokatottumukset ja se että kotona syödään perheen kanssa eikä ole muutenkaan sopivaa oleilla kylässä montaa tuntia kerrallaan.
Maiju
kun oma vanhempi ei edes ruoka-aikaan kaipaile kotiin vaan antaa olla toisten luona vaikka aamusta iltaan :(:(:( uskomatonta että jotkut vanhemmat ovat tällaisia!
vähät välittää siitä että missä se oma lapsi syö ja mitä. Meillä ainakin lapset tulevat AINA kotiin syömään ja samaan aikaan muun perheen kanssa silloin kun se on harrastusten takia mahdollista. Ei tulis mieleenkään antaa olla niin pitkään jossain kaverilla että ruoka-aikaan söisi siellä jotain banaania...
Ihan pars kuule olen vanhemmista ja mua kutsutaan Jeesukseksi, koska annan viimeisestä palasta muillekkin.
Tämän nimen on lapset keksineet.
Miksei näiden perheiden muka tarvitse ruokkia lastani, koska minä ruokin näiden perheiden lapset.
Lisäksi viestissä luki, että lapseni kaverit on aina meille ja mistäköhän syystä.
Lapseni käy kaverikylässä 2-3 kertaa kuukaudessa ja ei halua itsekkään tulla syömään, koska leikit loppuvat.
Kuule se saa ruokaa heti, kun tulee kotiinsa.
Miksi joku perhe ei sitten voi antaa lapselleni ruokaa, koska heidän omat lapset syö aina meillä ja hyvin syövätkin.
Että mietippä näitä asioita ihan rauhassasi. Lapsellani on vakiintunut kaveripiiri.
48
perheitä joissa lapset saisivat olla toisten luona aamusta iltaan ja oletetaan että lapsi saa jotain syödäkseen :( lapsiparat muuta en voi sanoa!
Jeesus antoi vähäosaisille kuulutko sinä sitten niihin joilla ei ole varaa ruokkia omiaan ja oletat sen takia että naapurisi Jeesuksen lailla tekevät sen laupeudentyönä?
Hänkin varmasti olisi sitä mieltä että vanhempien kuuluu huolehtia itse omista lapsistaan eikä olettaa että niistä huolehtivat muut!
jotka antavat lastensa luuhata toisten kodeissa syömässä aamusta iltaan...kunnon perheissä lapset kutsutaan ruoka-aikaan kotiin syömään.
ruokkia vieraat silloin kun käyvät vaan silloin tällöin tai heidät on sinne kutsuttu. Lasten kaverit jotka itse ilmoittavat tulevansa menkööt omaan kotiinsa syömään.
Puhuin vain itsestäni, en sinusta. Minä pidän lapsieni kavereista huolen ja sinä voit toimia ihan toisin.
On se vaan kumma kun ne omat saa syödä meillä, mutta vastavuoroisuutta ei löydy.
Sanoin viestissäni, että muukin syöminen riitää, kuin jokin pääruokaa.
48
jos ei tarjota heille aina ruokaa vaan joutuvat menemään omaan kotiinsa syömään? APUA! :D
jotka tulevat tänne paasaamaan miten pitävät lastensa kavereista huolta kun aina tarjotaan kaikki nenän eteen...helppoa se kai on prassailla jos talo ei ole koko ajan täynnä lasten kavereita joita ilmeisesti kaipailla oman perheen keskuudessa...
tarjoilen ruokaa muille lapsille ja me ei olla mitään varakkaita.
Annan vaikka viimeisestäni, vaikka sitä ruokaa ei paljon olisikaan.
Tosin viime aikoina olen vetänyt rajan siihen, että pihistivanhempien lapset ei saa enään meillä mitään.
Kannatan vieraanvaraisuutta ja toisten huomioimista.
48
Ne ovat jotain ihmeen sosiaalitapauksia jotka antavat lastensa luuhata toisten kodeissa syömässä aamusta iltaan...kunnon perheissä lapset kutsutaan ruoka-aikaan kotiin syömään.
Käsittämätöstä että lähettävät lapsensa toisten nurkkiin ruoka-aikana.
aina meillä ja kaikki ovat kyllä hyvistä perheistä. Tunnen lasteni kavereiden vanhemmat ja hyvissä väleissä ollaan.
Eikä kukaan perheistä koe mitään ongelmaa.
Tunnen myös kaikki poikieni kaverit.
Onneksi ei ole tuollaista haukun ja räpätän lapseni kavereiden vanhemmista.
48
jos et omaa lastasi kutsu kotiin syömään kaveriltaan vaan oletat että hän saa siellä pöperöt.
Millainen sohvaperuna itse olet jos mielestäsi 1,5km on liian iso matka lapselle käydä kotona syömässä? Meinaatko että muilla on velvollisuus ottaa sun lapsesi täyshoitoon koko päiväksi vai?