Jos kauempana asuva pojan kaveri ilmoittaa tulevansa meille
klo 10 tänään niin voinko olettaa että syö kotonaan ja omat vanhemmat huolehtivat sitten lounaasta? Kun en todellakaan ollut varautunut tekemään nyt ruokaa missä ei ole sianlihaa...
Kommentit (81)
pojan syömisiä jos eivät pojan vanhemmatkaan ole kyselleet. Ei tarvitse alkaa laitella erikseen toiselle mitään eikä varsinkaan kuluttaa aikaa pohtimiseen että mitä hänelle voi tarjota. Sinä teet sen lounaan mikä oli tarkoituskin ja voit toki kysyä että haluaako esim leipää mutta ei ole sun ongelma sen enempää miettiä että mikä voisi olla kunnon lounas vieraalle.
Jokaisen kuuluu huolehtia itse lastensa syömiset. Siitä lähdetään.
Poika siis tuodaan teille kymmeneksi eli vartin päästä.
Ilmoitat, että teillä syödään tänään lounas klo XX ja siihen mennessä poika on haettava pois.
Mikä tässä on niin vaikeaa?
teen ihan tavallisen lounaan ja kysyn sen yhteydessä pojalta etä haluaako esim voileipää. Syö sitten kotonaan kun vanhemmat pyytävät kotiin. Poika on kiva poika ja toki saa olla meillä siihen asti kun itse lähden asioille :D
Joskus vaan tuntuu hankalalta kun poika ei itse liiku joten on ihan kyytien varassa.
ap
pääse näkemään tuojaa :D vai pitääkö mun nyt pukea taapero ja mennä ulos passiin portin pieleen?
Oikeasti olen sitä mieltä että vanhemmat itse huolehtivat lasten syömiset ja voivat laittaa mulle esim viestiä ja kysyä lounaasta. En itsekään vaan oleta että muualla tarjotaan ruokaa.
ap
kummallisen moni vanhempi olettaa että kun se oma lapsi menee kylään niin siellä sitten passataan.
voit lounaan aikaan kysyä pojalta että haluaako leipää mutta muuten voit antaa asian ihan olla.
Pojan vanhemmat sitten ihan itse soittelevat joko pojalleen tai sulle ja kysyvät lounaasta jolloin voit sanoa ettei ole sopivaa nyt tarjolla.
Mullakin on 3 lasta joten ei tulis mieleenkään alkaa huolehtia kaikkien niiden kavereiden syömisistä kun ovat meillä. Se kuuluu jokaisen vanhemman omalle vastuulle.
"kauempana" eli n.3-4km päässä, ketään en ole ruokkinut. Mun mielestä sopiva leikkiaika tuon ikäisille on n.2-3 tuntia eli lähtee sopivasti klo 13 kotiin ruoka-aikaan. Muillakaan ei ole tapana ruokkia muiden lapsia, paitsi jos sovitaan vanhempien kesken, että tulee "hoitoon". Välipalaksi muuten omenaa tms. jos nälkä yllättää
meillä 1.5km asuvat lähellä ja autoilla kun kuskataan menee muutama minuutti hakea syömään ja tuo takaisin jos leikit jatkuu. Kaukana asuvat 40km päässä silloin ei edestakaisin ajella.
Asuu 1,5 km päässä, eikä voi kävellä yksin tuota matkaa?! Onpa hassua..
Luuletko sä että teille kukaan haluaisi tullakkaan. En usko että edes "valkolaiset" haluaisi olla sinunlaisesi ystäviä. Huh Huh!!!!!
Meillä on aina saaneet lasten kaverit istua kanssanme pöytään.Ihanaa tutustua kavereihin kunnolla tätäkin kautta. Nyt kun omat vanhimmat ovat lähteneet kotoa on meillä hyvät välit kavereihinkin,siis moikataan ja jutellaan pikaisesti jos jossain tavataan....En edes ymmärtänyt että kysyjä tekee tästä ongelman??
Minä ainaki ruokin aina meillä ruoka aikaan olevat lasten kaverit. Ei tulis mieleenkään että muut syötäis ruoat ja kaveri järsis vieressä jotain näkkäriä.
Kuskaan myös lasteni kavereita, koska täällä päin lapset eivät liiku yksin (asumme ulkomailla).
Meillä on itsestään selvää, että lasten kaverit kutsutaan ruokapöytään, jos ovat täällä ruoka-aikaan!
Myös lapset saavat aina kavereillaan ruokaa. Asiasta ei ole tarvinnut edes keskustella!
Kysyjän ongelma oli se, että tuo poika ei syö sianlihaa jota hän oli varannut lounaaksi. Eikä kysyjä ollut varma syökö poika ehkä heillä vai ei.
Meillä on aina saaneet lasten kaverit istua kanssanme pöytään.Ihanaa tutustua kavereihin kunnolla tätäkin kautta. Nyt kun omat vanhimmat ovat lähteneet kotoa on meillä hyvät välit kavereihinkin,siis moikataan ja jutellaan pikaisesti jos jossain tavataan....En edes ymmärtänyt että kysyjä tekee tästä ongelman??
mitä kaveri ei voi syödä? Ja kaveri tulisi teille "yllättäen", eli ilman että vanhempian kesken on sovittu mitään jolloin ei ole ehtinyt varautua ruokarajoitteiseen vieraaseen.
Minä ainaki ruokin aina meillä ruoka aikaan olevat lasten kaverit. Ei tulis mieleenkään että muut syötäis ruoat ja kaveri järsis vieressä jotain näkkäriä. Kuskaan myös lasteni kavereita, koska täällä päin lapset eivät liiku yksin (asumme ulkomailla).
on aika pahoja luetunymmärtämisvaikeuksia.. :D
Tämä päivä menee ap:llä niinkuin menee.
Vastaisen varalle ehdotan, että ap tutustuu poikansa kavereiden vanhempiin niin, että pystyy sopimaan heidän kanssaan syömisistä. Joukossa voi olla allergikkojakin.
Mulla on aikuinen, ateisti-ystävä joka ei syö sianlihaa (kun ajattelen tarkemmin niitä on useampia) ja perustelu on sianlihan tehotuotanto. En tarjoa heille sianlihaa.
Ja miten tässä pitkien välimatkojen maassa voi 1,5 kilsaa pitää pitkänä matkana? 8-vuotias fillaroi sen hetkessä.
Kaveri istukoon ruokailemaan perheen kanssa, voi syödä sen mihin on lupa, salaattia, leipää tms. Jos ei sianlihaa saa syödä ja perheellä jo oma ruoka mietittynä, ei tietenkään kuulu odottaa että yllärivierailijan mukaan muut joutuvat "ahdinkoon".Keitä nuudelipussi, tai anna enemmän jälkiruokaa kaverille ettei jää nälkä.Tsiiiisus mistä kaikesta ihmiset tekee ongelman,numero 23 tässä jatkaa...
Ei voe mittää, tee hänelle juustovoikkari.