Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei suostu poistamaan eksäänsä facebookkavereista

Vierailija
16.09.2012 |

Olen pyytänyt miestäni poistamaan eksänsä facebookkavereista, siksi koska mielestäni se ei ole sopivaa, eikä minulla itsellänikään ole eksiä siellä kavereina. Olen ottanut asian puheeksi muutaman kerran, mutta siihen mies on aina vastannut, että hänen olisi kai parempi poistaa koko facebooktili.(jota ei kuitenkaan ikinä tee) Sama keskustelu käytiin taas alkuviikosta, ja kuvittelin että nyt tapahtuisi jotain, kun huomautin, että eipä hän ole tiliään poistanut aiemmista puheistaan huolimatta.. Eilen kuitenkin kuikkasin kaverilistaansa, ja siellähän se EDELLEENKIN oli. Vedin hirveät raivarit ja huusin että pidä sitten se rakas ***si siellä kaverina, mutta älä odota että minä hyväksyisin sen. Siitä asti kestänyt mykkäkoulu ja ääh itketys ja paha paha mieli. :'( Mitä teen?

PS. Eikä yhtään auta että olen ihan aluillani raskaana, ja hormonit sekoittaa muutenkin mielialoja..

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla, miksi miehesi haluaa olla yhä exänsä kanssa tekemisissä. Tiedän kokemuksesta, että facebookin kautta on helppo roikkua exässä, kun ei halua vielä päästää irti. Siellä on jotenkin niin helppo seurata ja pysyä kärryillä tämän menemisistä. Omalla kohdalla exä elätteli toiveita yhteenpaluusta, hänelle selkeni eron lopullisuus vasta kun poistin hänet kavereista.

Ja tämä toiveiden elättely siis siitäkin huolimatta että kumpikin seurusteli jo uuden kanssa tahoillaan.

Eivät vain voi myöntää sitä totuutta, että vanha suola todellakin janottaa. On koettu ja nähty.

Vierailija
2/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERIAATTEESSA fiksu ihminen poistaisi kaverilistastaan jonkun yhdentekevämmän ihmisen uuden puolison tieltä, jos se olisi uudelle puolisolle todella tärkeä asia. Mutta mihin sitten raja vedetään, jos puolisoa alkaakin häiritä eksän lisäksi se hyvännäköinen työkaveri, ja anoppikin on rasittava, ja naapurin mammaakin mies katsoi mahdollisesti liian pitkään. Että oikeastaan olisi parempi, jos mies soittelisi viiden minuutin välein raporttia mitä tekee ja missä.

PERIAATTEESSA fiksu ihminen ei vaadi puolisoaan katkomaan suhteita entisiin tai uusiin naistuttaviin, vaan antaa puolison elää elämäänsä. Toki sitten voi olla paha, jos asia oikeasti häiritsee kovasti, ja suhteet eksään on asialliset mutta lämpimät. Rupattelua on ja yhteisiä muistoja muistellaan, sivussa uusi puoliso miettii miksi nuo ylipäänsä erosivatkaan..

Kun tapasin mieheni, olin aluksi mustasukkainen miehen entisen tyttöystävän asuntoon jättämistä tavaroista. Niitä oli siellä täällä, joku pehmolelu jonka oli antanut, joku kortti jonka oli lähettänyt jne. Juttelimme asiasta mieheni kanssa, ja sovimme molemmat laittavamme nämä muistotavarat johonkin laatikkoon ja vinttiin. Itsekin pistin jotain entisiin liittyviä juttuja talteen. Tuli tavallaan sovituksi, että mennyttä elämää on ja saa olla, eikä sitä tarvitse kuvitella pois. Mutta kuitenkin suunta on yhdessä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vain voi myöntää sitä totuutta, että vanha suola todellakin janottaa. On koettu ja nähty.

Mulla on kaksikin eksää fb-kavereina, ja molempien kanssa olen kaveritasolla. Tai ehkä jopa tuttavat. Kyselen kuulumisia ehkä kerran vuodessa. Tässä välissä olen itse ollut aviomieheni kanssa yhdessä 7v josta 4v naimisissa, meillä on kaksi lasta ja kolmas tulossa. En todellakaan pidä mitään liekkiä yllä eikä mikään vanha suola janota. On nyt vain tuollaiset ihmiset elämässäni joskus olleet tärkeitä tyyppejä, ja mielelläni kuulen mitä heille nykyään kuuluu.

Erottu on ihan syystäkin, ja ne syyt pätevät yhä.

Vierailija
4/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelläsi ei ole paljon ystäviä niin miksi haluat viedä loputkin?

Eikö mies voi paremmin, jos hänellä on muita ystäviä?

Kun mies on tyytyväinen niin perhe-elämännekin menee paremmin.

Nyt ajattelet päinvastoin: ajattelet, että kun sinä olet tyytyväinen TEILLÄ menee paremmin.

Mutta saatat huomata kun vauva syntyy ja kiukuttelette 3 vuotta että mies ei ole enää tyytyväinen ja haluaa erota.

Mustasukkaisuus ja joustamattomuus on siihen syy ja syy ei ole miehessä.

Vierailija
5/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naispuoliset ystävät ovat olleet eksiä. Näin se vain menee. Mikä ap:ta eksässä häiritsee?

Se, että mies puhuu tälle? Vai aiheet? Kun ei tiedä mistä ne puhuu voi kuvitella kaikkea? Vai sekö, että mies pani eksää ennen sinua ap ja hänellä oli hauskaa, kiihottui ja nautti seksistä ja elämästä ilman sinua? Onko se jonkin sortin pettämistä jo ollut vaikak ei sinua ole edes tavannutkaan?

Sekö, että mies näkee eksän valokuvia?

Vai sekö, että mies ei tee niinkuin sinä ap sanot ja toivot?

Ärsyttääkö eniten, että mies on nainut tuon eksän kanssa ja nyt juttelee tälle ja heillä on hauskaa, koet itsesi ulkopuoliseksi hauskuudesta?

Mikä näistä asioista närästää tai ärsyttää eniten ap? Laitatko tärkeysjärjestykseen?

Vierailija
6/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä mies on, miksi eksiä pidetään kaverilistoilla, ja hän vastasi "sen varalta jos vanha suola alkaa janottaa".

Vierailija
7/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä on eri asia kuin naistuttava.

Vierailija
8/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka deletoitte ihmisiä noin vain elämästänne, olette kylmiä, itsekkäitä ja sekaisin.

Miksi ihmeessä pitäisi katkaista välit exään kenen kanssa on esim. viettänyt 12v. elämästä, erottu yhteistuumin sovussa ja ollaan ystäviä. Kuten minun kohdallani. Yhtäkkiä lautanen päähän ja välit katki. Nainen ja mies katsokaas kanssasisaret voi olla tekemisissä keskenään iman että siinä on mitään seksuaalista. Heitänkin pallon teille epäilijöille, taidatte itse haluta nussia kaikkia miehiö jotka huoneeseen kanssanne kaksin joutuu? ettekö? suututtaako? no vedäppä asia toisinpäin... en minä ainakaan ystävistäni sänkyyn ketään houkutte ihan sama onko ystävä nainen vai mies. kuka niin tekee?

Vierailija
9/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika mustasukkaisuus ei ole hyvästä, aina pitää vähän olla tottakai mutta liika on aina liikaa. Ja tua että pitäisi exä poistaa kavereistaa, nii pitäisihän sulla olla kunnon syy miksi sen pitäs se poistaa, epäiletkö jotain vai etkö tosiaa luota kumppaniisi? Ehkäpä kannattaisi istua alas ja jutella asiasta asiallesti niinkun aikuiste tekevät :) Tuskinpa siitä mitää haittaa on vaikka se sielä kavereissa sillä on, sehän on exä ! Ei siitä pitäisi suuttua ja raivota ellei ole haitta. Mutta koittakaahn nyt saada sopu taloon, ja sinuna pyytäisin anteeksi mieheltäsi turhasta raivoamisesta :)

Vierailija
10/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Ja niin on miehenikin!! Olemme puhuneet tästä. Siksi luulisin että hän ymmärtäisi poistaa sen eksän sieltä. Kun tietää millaisia tunteita se minussa aiheuttaa. Mutta Ei..

ap

ei meillä täydellisiä olla, mustasukkaisuutta on molemmin puolin vähän mutta exiän deletoiminen facebookista olsii älytöntä vain toisen mieliksi, etenkin jos siis on väleissä ja haluaakin olla joskus. kuten muut sanoi niin ex on ex syystä. mutta ei voi sanoa että "et saa enää ikinä puhua silla ja sille" oman mustasukkaisuuden takia, pidä älyttömyydet itselläsi, ei toisen elämää tarvi sabotoida... siitä seuraava aste on ettei miehesi saa mennä työpaikan juhliin kun siellä on niin paljon naisia ja mitä milloinkin.

minun yksi parhaista ystävistäni on eksäni ja vaikka siinä on miehillä (hänen jälkeensä tulleilla siis) ollut aluksi nielemistä niin kun ovat tajunneet ettei meillä ole 'mitään sellaista' enää niin ovat jopa tulleet toimeen. ystävistäni tai edes kauemmista tutuista en luovu, oli sitten eksiä tai ei.

Vierailija
11/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se nyt jutustelee sen naisen kanssa, jonka kanssa se on: rakastellut, nuollut sitä, sormetellut, suudellut, halannut, kertonut sille että rakastaa.. yms. yms.

Minua se ajatus suorastaan RAASTAA! En usko että mies tekee mielessään minkäänlaisia vertailuja.. Mutta minä teen. :(

ap

olisit hankkinut neitsyen miehen hyvä ihminen!!!! Meillä lähes kaikilla (suurimmalla osalla)on ollut aiempia suhteita joissa ollaan tehty tuota ihan samaa miehille!!! Oletko itse "puhdas pulmunen" ja koskematon? Herää nyt!!!!

Vierailija
12/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on FB-kamuina sekä omia ETTÄ miehen exiä :D

Ja mitään kimppakivaa ei todellakaan ole tiedossa.

Olen noitten KAIKKIEN exien kanssa kaveri, ollut jo ennen miestäni, siis myös hänen exien kanssa :) Joten miksi poistaisin heidät?????

Ukkoni ei ole FB:ssä ei aio liittyä ainakaan vähään

Vierailija
13/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin itse hyvissä väleissä kumppanini kuin exän kanssa. Mikä mies tai nainen sellainen on joka antaa exän aiheuttaa omalle kumppanille mielipahaa?

Ehkä vastaajista on mukavaa olla exän kanssa tekemisissä, mutta mitä se sellainen on jos ei välitä lainkaan kumppaninsa tunteista.

joo, kumppanin kanssa olis hyvä olla väleissä mutta mitä jos kumppani sanoo että fb exien lisäksi kiellettyjä ovat kaikki miespuoliset ystävät, tutut, työpaikan bileisiin ei saa mennä, hänen mukaansa tuijotat hottia tarjoilijaakin jne... missä se raja menee että yrittää miellyttää kumppania ja milloin kumppanin kantsis hankkia hoitoa? mielestäni tässä.

voidaan hetki leikkiä että ap:n mustasukkaisuus EI jatkuisi tai etenisi fb-jutun jälkeen eli muita vaateita ei tulisi. mutta jos kumppani pitää pyyntö epäreiluna? mitä jos sinulla olisi ruusu-tatuointi jonka otit exän kanssa ollessasi (ei mitään nimeä tms) ja nykyinen vaatii sinua laseroimaan tatskan pois? millaisiin vaateisiin pitää suostua jotta kumppanin kanssa olisi "hyvissä väleissä"?

jos ap kertoisi että hänen kumppaninsa vaatii häntä poistamaan fb-exiä niin olisiko kukaan tuon mustasukkaisen miehen puolella??

ja kaikki jotka viittaavat "exien roikkumiseen" niin ei FB ole mikään roikutusmedia, monilla on siellä satoja kavereita eivätkä ne kosketa elämää juuri mitenkään. roikkuminen olisi sitä jos ap:n. kumppani kävisi joka ma ja to ilakahvilla exänsä kanssa.

Vierailija
14/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän parisuhde voi perustua sellaiseen, että toinen kontrolloi, kenen kanssa toinen saa tai ei saa olla tekemisissä.

Jos ap:n mies haluaa pitää exät listoillaan, niin ap:n pitää miettiä kestääkö sen vai lähteekö.

Joku täällä jo hyvin kuvailikin, että mustasukkainen on kuin alkoholisti, mikään ei riitä ja aina löytyy hyvä syy.

Mieshän se tässä kontrolloi, vain hänellä on valta joko pitää tai hylätä eksäystävänsä.

Pitääkö parisuhteen sitten perustua miehen mielivallalle? Eksien elämässä mukana ololle?

Jos ei suhteessa ole lainkaan mustasukkaisuutta, ei suhteessa ole lainkaan tunteita pelissä. "Ihan sama kenen kanssa vehtaa" - voiko sitä kutsua enää rakkaudeksi?

Mies kontrolloi??!! AP:n pitäisi hyväksyä??!!

Missään ei ole edes mainittu, että mies tosiassa edes puhuisi exälleen. Ap:lla on oikeus kontrolloida aikuisen, itsenäisen miehen sosiaalisia suhteita mutta se EI ole kontrollointia??

Mustavalkoista ei ole myöskään se, että pitää exäänsä kaverilistalla. Joillekin (jopa useimmille?) se voi olla ihan tosissaan täysin merkityksetön juttu, kunnes joku tulee nalkuttamaan sinulle kenen kanssa saat olla tekemisissä ja kenen et. Nämä ovat aikuisen ihmisen perusoikeuksia, sosiaaliset suhteet. Niiden luonne kyllä määräytyy yhden rakkaan periaatteesta, mutta jos ryhdytään rajoittamaan aikuisen ihmisen valinnanvapautta niin suhde on tuhoon tuomittu. Taas yksi lapsi saa rikkinäisen perheen.

Vähän nyt itsetuntoa naiset! Miten kukaan voi kunnioittaa teitä jos ette itse kunnioita itseänne paskan vertaa vaan heittäydytte narisevaksi iilimadoksi?

Vierailija
15/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä joku yläasteaikainen kaveri 20 v sitten ei olisi niin väliä. ja mistä siitä edes tietäisin, että joku tyyppi miehen kaverilistalla oli ex. Mutta en tykkäisi yhtään, jos olisi tietämäni ex viimeiseltä vuosikymmeneltä.

Pyydä tosiaan omat exäsi kavereiksi tai ainakin uskottele niin, käy heidän kanssaan keskusteluja, tai ainakin puhu päivittäin miehellesi kuinka "mikko" oli sitä ja sitä mieltä ja kuinka "mikon" kanssa oli niin helpottavaa puhua jne. Jokohan alkaa miestä tympimään kun ex-mikko on jatkuvasti elämässäsi mukana ja jaat elämääsi ex-mikon kanssa.

Tai sitten käytte perusteellisen keskustelun ja jos sen päätteeksi exät eivät poistu listalta, on miehesi valintansa tehnyt ja sinuna minä ottaisin ja häipyisin muualle yöksi.

Sanot miltä sinusta tuntuu ja vaadit pohdiskelevat perustelut miksi miehesi tarvitsee exiä elämäänsä seuraamaan (tai miksi hänen on niin välttämätöntä seurata omia exiään).

Kuulostaa todella omituiselta että exät pitäisi sulattaa osana parisuhdetta (siis jos ei ole yhteisiä lapsia edes)! Kuka siinä oikein on tärkeä ja kenelle???

Vierailija
16/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ikinä erotko. Teillä tulee olemaan kivinen tie sopia eks-miehenne kanssa lapsien asioista sopimisessa, sekä kauheat kivitykset miehen eksää kohtaan.

Meidän uusioperheeseen kuuluu myös eksät, ja käymme niiden kanssa jopa kaljalla. Helpottaa kovasti, kun oma mies sanoo päivittäin, että olet kaunis, ihana, ainutlaatuinen ja paras, enkä ole yhtään kateellinen, kun mies viettää joulua eksänsä ja lastensa kanssa.

Mun itsetunto kestää eksät hyvin ja kun on lapsia eksien kanssa, asioiden pitää sujua.

AP, jos olisit mies ja olisimme juuri aloittaneet seurustelun, se olisi heippa ja lujaa.

Vierailija
17/158 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tämä on vielä raskaanakin. Mutta monet miehet on aivan hirveitä pässejä, eivät voi antaa periksi naiselle.

En olisi ap:na huolissani miehen ja exän suhteesta: jos heillä olisi jotain sutinaa, niin SILLOIN olisi varmasti piilottanut hänet sinulta.

Mutta paljon riippuu tietty miehestä, onko muuten luotettava? Jos on, älä ole huolissasi.

Koita keskustella miehesi kanssa rauhallisesti asiasta ja pyydä vaikka, että olisitte molemmat pois FB:stä jonkun aikaa.

Muille kommentoijille haluaisin sanoa, että ihmisten taipumus mustasukkaisuuteen on hyvin erilainen eri yksilöillä, sillä se syntyy varhaislapsuudessa, eikä siitä pääse irti vain päättämällä. Se ei ole lapsellisuutta, vaan sielullinen vamma. Onneksi se yleensä helpottaa vanhemmiten.

Vierailija
18/158 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musta miehesi pitäisi poistaa tuo ex kaverilistalta. Syyksi riittää ihan se, että asia häiritsee sinua. Muuta ei tarvita.

Yleensäkin on todella ihmeellistä, miten nykyään halutaan tunkea kaikkien seksuaalisuus ja parisuhdeasiat johonkin kuvitteelliseen, yleismaailmalliseen yltiöliberaaliin viitekehykseen. Kyllä keskuudessamme on paljon näistä asioista myös konservatiisemmin ajattelevia henkilöitä.

Ja tiedättekö mitä? Se on ihan OK. Jokainen päättää itse, mikä häntä häiritsee ja mikä ei.

Terveisin 27-v. mies, joka vastaavassa tilanteessa kunnioitti vaimon toivetta

Vierailija
19/158 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Täällähän on oikein paskamyrsky riehunut, vaikka kuvittelin kommentoinnin loppuneen ajat sitten...

Mutta siis: Mieheni meni sitten poistamaan koko facebooktilinsä. Ja tuli vasta sitten juttelemaan kanssani, pitkällisen mykkäkoulun päätteeksi.

Että mitäpä SIITÄ ajattelette!?

Että mies on valmis poistamaan mieluummin koko tilin, kuin poistamaan exänsä kaverilistalta..

Ja mikä miehen oikein saa tekemään näin?

ap

Hae apua, oikeasti. Tuo kuulostaa niin sairaalta. Ja mikäkö sai miehen tekemään noin? Sinun lapsellinen käytöksesi, mikä vitutti miestäsi. Hän tuskin haluaa olla sinun komennuksesi alla kuin joku pikkulapsi.

Ja sinä alat sen jälkeen niin tyypilliseen tapaan ajatella asioita mahdollisimman monimutkaisesti. Että nyt se miehesi poisti koko fb tilin kun ei halunnut loukata eksäänsä...voi hyvää päivää, valoja päälle nyt, vaikka olisit miten raskaana! Ei kait se raskaus nyt sentään idiootiksi tee? Kyllä sinulla vielä aivot on, käytä niitä hyvä nainen ja kokoa itsesi.

Vierailija
20/158 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mies on valmis poistamaan mieluummin koko tilin, kuin poistamaan exänsä kaverilistalta..

Ja mikä miehen oikein saa tekemään näin?

Luulen, että miehesi koki yhtäkkisen, tiibetiläismunkkien riitteihin verrattavan valaistumiskokemuksen, jonka sisältönä oli se, että Facebook on yksi turhimmista keksinnöistä, joilla ihmiskuntaa on koskaan kiusattu. Miehesi alkoi miettimään syntyjä syviä tarkemmin ja totesi, ettei enää halua vapaaehtoisesti luovuttaa itsestään ja läheisistään tietoja tälle Mark Zuckerbergin vakoilufirmalle.

Sen jälkeen hän nousi ylös, huokasi syvään, meni tietokoneelle ja posti tilin. Näin tulisi meidän kaikkien muidenkin tehdä.