miten jaksaa, kun työpari on oikeasti tyhmä? olen niin väsynyt.
oikeasti, olen saanut työparikseni ihmisen, joka on tyhmä kuin vasemman jalan saapas. en ole ennen tavannut noin hölmöä ihmistä, joka ei osaa, ei ymmärrä, ei tajua.
ja hänet annettiin minulle työparikseni, jotta voimme palvella asiakkaita paremmin, ja jaksaisin...
ainut vaihtoehto kai etsiä uusi työpaikka. se vie niin mehut, kun joutuu olemaan vastuussa toisesta, joka on hölmö.
esimerkkinä voin kertoa: asiakas halusi ostaa 2kpl geishaa---työtoverini otti geishan täydestä geishalaatikosta, ja alkoi tyhmänä ihmettelemään, että mistähän hänyt nyt sen toisen sitten löytäisi...... EN VAAN JAKSA, SAATANA!!!! VOISIN HUUTAA JOKA PÄIVÄ TUSKAANI!!!!!!!!!!!!
Kommentit (147)
Itse olen luultavasti suunnilleen normaaliälyinen, koska olen sekä lukion ja yliopiston ihan hyvin tuloksin läpäissyt.
Minua ei häiritse ollenkaan enkä ole koskaan tavannut ihmistä, kenen kanssa en voisi olla siksi, että hän on tyhmä.
Sen sijaan selän takana toisista pahaa puhuvat ihmiset, jotka yrittävät omaa asemaansa nostaa painamalla alaspäin muita ja ovat tätä tehneet niin kauan että siihen/maniipulointiin on syntynyt rutiini ja yleensä kaikki saadaan mukaan joko pelosta tai huvista tai he oikeasti uskovat manipuloijaa, ovat mielestäni ihmisryhmä, jonka kanssa ei voi tehdä työtä.
En ole koskaan tavannut tällaisia ihmisiä työpaikoissa.
Sen sijaan asuinalueellani olen tällaisen psykopaattipariskunnan valitettavasti kokenut.
vanhan purkautumisketjuni näköjään joku nostanut. olen viihtynyt uudessa työssä LOISTAVASTI, kun on saanut työskennellä normaalien parissa.
anteeksi vain, jos nyt nähtävästi mielipiteeni tyhmästä ihmisestä on loukannut jonkun muun tyhmän ihmisen? mieltä tms, mutta se oli raskasta työskennellä tuon pösilön kanssa. piste.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:51"]
vanhan purkautumisketjuni näköjään joku nostanut. olen viihtynyt uudessa työssä LOISTAVASTI, kun on saanut työskennellä normaalien parissa.
anteeksi vain, jos nyt nähtävästi mielipiteeni tyhmästä ihmisestä on loukannut jonkun muun tyhmän ihmisen? mieltä tms, mutta se oli raskasta työskennellä tuon pösilön kanssa. piste.
ap
[/quote]
Luultavasti nämä loukkaantujat ovat itsekin hieman hitaita. Jos on todella hidas, niin ei pääse kokemaan millaista se on kun joku on vielä hitaampi koska siellä "alapuolella" ei ketään.
Kun ap kerran sattuu olemaan linjoilla, niin kerrotko mikä tuo geisha-esimerkki oikeasti oli? Siis laatikko täynnä geishaa, ja hän ei tiennyt, mistä toisen ottaisi? Sorry, olen varmaan niin tyhmä etten tajunnut ollenkaan....
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:45"]Itse olen luultavasti suunnilleen normaaliälyinen, koska olen sekä lukion ja yliopiston ihan hyvin tuloksin läpäissyt.
Minua ei häiritse ollenkaan enkä ole koskaan tavannut ihmistä, kenen kanssa en voisi olla siksi, että hän on tyhmä.
Sen sijaan selän takana toisista pahaa puhuvat ihmiset, jotka yrittävät omaa asemaansa nostaa painamalla alaspäin muita ja ovat tätä tehneet niin kauan että siihen/maniipulointiin on syntynyt rutiini ja yleensä kaikki saadaan mukaan joko pelosta tai huvista tai he oikeasti uskovat manipuloijaa, ovat mielestäni ihmisryhmä, jonka kanssa ei voi tehdä työtä.
En ole koskaan tavannut tällaisia ihmisiä työpaikoissa.
Sen sijaan asuinalueellani olen tällaisen psykopaattipariskunnan valitettavasti kokenut.
[/quote]
Jos et ole koskaan joutunut tekemään töitä tyhmän kanssa, niin pointsit siitä. Kestäisitkö joka päivä sitä, että neuvot samat asiat uudelleen ja uudelleen? Omat työsi jäävät taka-alalle ja joudut ehkä jäämään ylitöihin jotta saat ne tehtyä vain siksi, että aikasi menee toisen neuvomiseen.
Voisin tuota neuvomishommaa tehdäkin, mutta en mitenkään pystyisi tekemään omia hommiani siinä sivussa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2012 klo 21:55"]
Ootko sä ihan varma, ettei tämä toinenkin henkilö selviytyisi paremmin työtehtävistään yksin, jos sinä et olisi paikalla?
Mä ainakin oon ihan fiksu ja osaava ihminen, mut jotkut tyypit on sellaisia että semmoinen kun on selän takana kyyläämässä ja pahimmassa tapauksessa vielä neuvomassa, en kykene suoriutumaan alkeellisistakaan työtehtävistä, minkä kanssa mulla ei olisi mitään ongelmaa, jos olisin yksin.
[/quote]
Todennäköisesti vähintään puolet työtehtävistä jäisi tekemättä, kun et vain tajuaisi niiden tehtävien olevan olemassa. Jotkut eivät vain hahmota kokonaisuuksia tai mitään muutakaan. Vahtimatta jättäminen voi koitua sille fiksulle vielä suuremmaksi taakaksi, kuin se että on haukkana kyyläämässä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:49"]
Kun ap kerran sattuu olemaan linjoilla, niin kerrotko mikä tuo geisha-esimerkki oikeasti oli? Siis laatikko täynnä geishaa, ja hän ei tiennyt, mistä toisen ottaisi? Sorry, olen varmaan niin tyhmä etten tajunnut ollenkaan....
[/quote]
nimenomaan!
laatikko täynnä patukoia, joista ottaa yhden ja miettii ihmeissään, ettämistähän sen toisen löytäisi?? ööööö--samasta laatikosta, saatana???!!!! ap
Tää nyt on vähän off topic, mutta sanonpa kuitenkin. Olen työskennellyt hieman hitaiden, vähän tollojen ja täysin idioottien kanssa. Yhtä rasittava työkaverina on kuitenkin laiska lusmu, joka koko ajan seuraa työkavereidensa liikkeitä, hidastelee ja sitten välillä nopeuttaa tahtiaan riippuen siitä, mikä hänelle on edullisinta. Hän taktikoi ja arvioi ympäristöään jotta saisi tehdä "helpoimmat" ja vähiten rasittavat hommat niistä yhteisistä. Minulla on parhaillaankin tällainen työkaverina, ja toisinaan hän vielä sanoo, toki pomon lähdettyä kotiin, että hän aikoo nyt ottaa rennosti. Tehkää te muut, jotka tykkäätte tehdä. Tämä tyyppi viis veisaa siitä, että hän käytöksellään lisää muiden työtaakkaa. Siitä on huomautettu useastikin, ääliö vaan nauraa ja kohauttaaa olkiaan. Todella suurta välinpitämättömyyttä ja itsekeskeisyyttä. En oikeasti tiedä, mikä on pahinta. Se, että on tyhmä, eikä aina ymmärrä, vai se, ettei järjenjuoksussa ole kovin pahasti vikaa, muttei edes halua ymmärtää.
Mulla oli harjottelija joka oli ihan hoomoilasena kun tuote maksoi 34 euroa ja asiakas antoi 40 euroo. Etsi paniikissa taskulaskinta! Meillä kun on pieni liike ja vanha kassakone johon ei tule valmiiksi summaa jonka annat takaisin. Tyttö oli ihan normaalin oloinen ja reipas. Tehnyt ennenkin asiakaspalvelutyötä eikä ollut mitenkään jännittyneen oloinen tilanteessa. Sanoi vaan ettei osaa laskea!!!! siis mitä???? En voi ymmärtää ettei tollasta osaa laskea!!!
Vastaanpa tähän ketjuun "kaiken nähneenä". Ensinnäkin olen ollut opettamassa näitä "tyhmiä". Tasan ei ole käyneet onnen lahjat, joten joka junaan löytyy tekijää. Ei niitä tyhmiä voi vuosiksi oppilaitoksiinkaan jättää pyörimään, vaikka periaatteessa lahjat eivät tutkintoon ihan riittäisikään. Niinpä heitä tsempataan ja tsempataan ja sitten lopulta rimaa hipoen tutkintotodistus kouraan ja terve vaan! Itseä aina kylmäsi, että mitenköhän työelämä sitten sujuu, jos sinne asti koskaan pääsee.
...ja tällä hetkellä olen sitten useamman tyhmän esimiehenä. En päässyt itse valitsemaan työntekijöitäni, joten taas on porukaa vastassa, juurikin aika monesta junasta. Onneksi 99 % on normitekijöitä, mutta muutama tyhmäkin on joukossa. Olen ajatellut niin, että parempi tyhmän työssä olla kuin tyhjän panttina maleksimassa - kyllä he jotain aikaan saavat! Eikä oikeasti luonto anna periksi, että alkaisin eläkeiän kynnyksellä olevia irtisanomaan. Niinpä yritän näille järjestää yksinkertaisempia ja rutiiniluontoisempia tehtäviä, kun talosta vaan löytyy. Siitä huolimatta ongelmaa aina välillä tulee, mutta niin tulee normiporukankin kanssa, joten se on vain kestettävä.
Olen ajatellut niin, että meille kaikille on paikkamme. Erilaisuus kuuluu asiaan ja itseasiassa "tyhmäksi" sanominenkin on aika alentavaa - toki se on helppo termi käyttää kuvaamaan ihmisen kognitiivista suoriutumista - sen kun kaikki helpommin ymmärtävät. Me kun satumme syntymään erilaisina ja erilaisiin olosuhteisiin (kasvuolosuhteetkin saattavat tyhmentää ihan normi-ihmisenkin), emmekä niitä voi valita. Vaikka välillä ärsyttäisikin etteivät kaikki ole samalla viivalla, on mielestäni se vain hyväksyttävä.
Itseasiassa tyhmää paljon pahempi on älykäs, joka käyttää taitojaan manipuloimiseen ja toisten hyväksikäyttämiseen, tai yleisen sekasorron luomiseen - missä tahansa yhteisössä.
Vanha ketju. Aloitus kuulostaa oudolta. Syitä aloittajan työkaverin huonoon suoriutumiseen voi olla esim. jokin aistihäiriö, esim. häiriö kuullun vastaanottamisessa aivoissa, jokin afasian tyylinen. Tai valtava jännitys, joka sitten alentaa suoritustasoa tuntuvasti.
Edellisessä työpaikassani oli varsinainen tyhmyri. Hidas sekä fyysisesti että henkisesti, siis vaikutti ihan oikeasti vajaaälyiseltä. Ei oppinut mitään useassakaan vuodessa, ei kyennyt ottamaan palautetta vastaan virheistään (joita teki paljon). Erityisen huolestuttavaa on se, että kyse farmaseutista. Koin usein huolta lääkitysturvallisuudesa. Monesti sivusta kuunnellessa antoi asiakkaille virheellistä tietoa, puhui puutaheinää tai ei osannut vastata yksinkertaisiinkaan kysymyksiin, mutta ei sitä voi loputtomasti puuttua toisen asiakastilanteisiin tai vahtia vieressä kun kyse oli kuitenkin tutkinnon suorittaneesta ja kolme vuotta jo töissä olleesta ihmisestä.
Nykyään olen itse toisessa paikassa töissä, hän jatkaa yhä.
Kyllä hoitoalaltakin löytyy näitä tumpeloita. Ihan järkyttäviä tilanteita, kun hoitaja miettii antibioottia dosettiin jakaessa, että : öööö, päiväannos on 600mg kahdessa annoksessa. Miten mää tän nyt jaan.
Ja tämä on siis totta. Juuri näitä pitkäaikaistyöttömiä, joita koulutetaan lähäreiksi.
Ärsyttävää kyllä. Mut ap vois mennä vihanhallintakurssille.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:49"]
[/quote]
nimenomaan!
laatikko täynnä patukoia, joista ottaa yhden ja miettii ihmeissään, ettämistähän sen toisen löytäisi?? ööööö--samasta laatikosta, saatana???!!!! ap
[/quote]
Vielä täytyy nostaa tämä ja todeta, että aika erikoista. Tuntuu kyllä, ettei tuo ihminen ihan terve ole ollut, joi tuo esimerkki oikeasti oli noin yksinkertainen. Siis ehkä jotain häikkää jossain, eihän tuo terveelle voi edes olla mahdollista...
Itse olen juurikin näitä täystyhmiä. Ajattelin tulla näin ohimennen mainitsemaan, ettei se elämä meilläkään helppoa ole. Täyttä paskaa, oikeastaan.
Sitä paitsi tyhmästä työparista on helppo päästä eroon (jos ei muuten niin vähintään kotona), tyhmyydestä itsestään ei niinkään.
mieleen lapseni (jo täysi-ikäisiä ajat sitten) ystävä. Moni työnantaja ei jatkanut työsuhdetta, lähinnä hitaudesta johtuen.
Hän oli pienempänä aina vähän omissa ajatuksissaan ja asioiden tekeminen kesti kauemmin kuin muilla. Mutta, niinpä kirjoitti ylioppilaaksi ja on nyt opiskelemassa haluamaansa alaa.
Ja kiltti on kuin mikä. Ei osallistunut kiusaamisiin, piti sanansa ja jaksoi olla kaikille ystävällinen, vaikka monesti luokan kiusaajat vinoilivat hänelle. Pysyi myös uskollisesti kaverinsa ystävänä, kaverin, jota muut yrittivät saada naurunalaiseksi yms. Vaikka aihetta ei tietenkään ollut, vain halu kiusata.
Tulee väistämättä mieleen, että maailma on nykyään julma paikka. Mihin meillä on kiire? Miksi hitaampi ihminen ei voi kokea olevansa normaali? Itsekin syyllistyn usein kärsimättömyyteen, jos asiat eivät tapahdu nopeasti. Ja minulla sentään on aikaa.
t. ääneen mietiskelevä
mieleen lapseni (jo täysi-ikäisiä ajat sitten) ystävä. Moni työnantaja ei jatkanut työsuhdetta, lähinnä hitaudesta johtuen.
Hän oli pienempänä aina vähän omissa ajatuksissaan ja asioiden tekeminen kesti kauemmin kuin muilla. Mutta, niinpä kirjoitti ylioppilaaksi ja on nyt opiskelemassa haluamaansa alaa.
Ja kiltti on kuin mikä. Ei osallistunut kiusaamisiin, piti sanansa ja jaksoi olla kaikille ystävällinen, vaikka monesti luokan kiusaajat vinoilivat hänelle. Pysyi myös uskollisesti kaverinsa ystävänä, kaverin, jota muut yrittivät saada naurunalaiseksi yms. Vaikka aihetta ei tietenkään ollut, vain halu kiusata.
Tulee väistämättä mieleen, että maailma on nykyään julma paikka. Mihin meillä on kiire? Miksi hitaampi ihminen ei voi kokea olevansa normaali? Itsekin syyllistyn usein kärsimättömyyteen, jos asiat eivät tapahdu nopeasti. Ja minulla sentään on aikaa.
t. ääneen mietiskelevä
kiire tekemään töitä, niin että saa pitää työpaikkansa.?
AP:n tapaiset ihmiset ovat pahin pelkoni tyttäreni puolesta. Hän on älyllisesti heikkolahjainen ja lähestyy sitä ikää, kun ammattia pitäisi valita. Koko elämänsä ajan ollaan yritetty kannustaa ja saada aikaiseksi hyvä itsetunto, mutta tuollaiset ap:n ja muutaman tähän ketjuun vastanneen kaltaiset ovat uhkana romuttaa vuosien työ tylyttämällä heikompaa.
Tiedättekö, ei se "tyhmä" tahallaan ärsytä. Sen sijaan te, jotka pidätte itseänne parempana kuin muut ja lyötte sanallisesti heikompaanne, te teette sen tahallanne. Hävetkää ihmishirviöt!
Se on ihan marttyyriorkun paikka taas kun pääsi aasinsillan kautta kilahtamaan tapuaksesta joka ei hyvällä tahodllakaan liity kehitysvammaisiin. Mutta pakko oli tästäkin tapauksesta noukkia ne minimaaliset vihjeet, jotta saisi sanoa että hävetkää. Häpeä juntti itse. On ihan eri asia että ap saa tollon työkaveriksi kuin että hän saa kehitysvammaisen. Siinä tapauksessa asia luonnollisesti kerrotaan ja tilanne on eri.
toivottvasti orkku tuntui hyvälleQQQQ!!!!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2012 klo 06:13"]
Löydät sieltäkin ihmisen, joka ahdistaa sinua. Sinunkaltaisille käy aina näin.
No niinpä. Aloittaja on just näitä idiootteja joiden on vaan pakko saada olla sättimässä ja halveksimassa muita. Todennäköisesti oikeasti kadehtii tuota työkaveriaan jostain, se on liian nätti tai jotain muuta vastaavaa. Tuo esimerkkikin oli niin säälittävä ettei siitä mitään johtopäätöksiä sen työkaverin tyhmyydestä voi oikeasti tehdä. Todennäköisesti tää on näitä jotka pyörittelee halveksivasti silmiään ja tuhahtelee jos jotain neuvoa uutena kysyy, ja se "tyhmä" työkaveri sitten niin ahdistunut tämän käytöksestä ettei pysty keskittymään asioihin.