miten jaksaa, kun työpari on oikeasti tyhmä? olen niin väsynyt.
oikeasti, olen saanut työparikseni ihmisen, joka on tyhmä kuin vasemman jalan saapas. en ole ennen tavannut noin hölmöä ihmistä, joka ei osaa, ei ymmärrä, ei tajua.
ja hänet annettiin minulle työparikseni, jotta voimme palvella asiakkaita paremmin, ja jaksaisin...
ainut vaihtoehto kai etsiä uusi työpaikka. se vie niin mehut, kun joutuu olemaan vastuussa toisesta, joka on hölmö.
esimerkkinä voin kertoa: asiakas halusi ostaa 2kpl geishaa---työtoverini otti geishan täydestä geishalaatikosta, ja alkoi tyhmänä ihmettelemään, että mistähän hänyt nyt sen toisen sitten löytäisi...... EN VAAN JAKSA, SAATANA!!!! VOISIN HUUTAA JOKA PÄIVÄ TUSKAANI!!!!!!!!!!!!
Kommentit (147)
puhua pomollesi suoraan asiasta? Että sinulla on nyt lisää, ei vähemmän työtä?
jos yksinkertaisimpaankin laskuun tarvitsee laskin kaivaa esiin. Vrt. aiempi esimerkki, että saadaan selville voiko puolenmetrin pätkästä ottaa tarvittavat neljä metriä.
Kai nyt jonkunlainen päättelykyky täytyy olla hommassa kuin hommassa.
ala-aste tasoisetkin laskut onnistuvat keneltä vain?
Eli ei pitäisi olla ongelmaa ainakaan laskutoimituksissa.
Minullekin on tullut tämänkaltainen tilanne elämässä. Ei työelämässä vaan vapaa-ajalla olen joutunut olemaan tekemisissä ihmisen kanssa joka on "vajaaälyinen". Ja ilmeisesti ei itse sitä tajua.
Kuten ap:kin katselin sitä menoa pitkään. Ja olin kiltti ja joustava ja hyväkäytöksinen, mutta laitoin rajat niin että en alkanut niin paljon paapoa liikaa. Nimittäin hän oli sellainen että jos jotain sai, niin oli koko ajan lisää pyytämässä ja välillä joutui itse miettimään että hän hyväksikäyttää kiltteyttäni.
No eräs kerta sitten pinna katkesi ja sanoin suorat sanat, kovaan ääneen ja kirosanojen saattamana. Välit katkesivat, vaikka pyysin anteeksi myöhemmin kun taas tavattiin.
Ja pointti tässä minulla on se, että miten näihin tyhmiin pitäisi suhtautua, jotta ei olla siinä tilanteessa että loputtoman joustamisen aiheuttama kiukku sitten purkaantuu huutamisena?
ei ole hyväksi se idea, että pidetään heikkolahjaista liian vaativassa paikassa säälistä ja hyvää hyvyyttään ja fiksut ympäriltä lähtevät vaihtoon aina kun sietokyky loppuu. Joku päivä pariksi sattuu toinen heikkolahjainen ja nämä kaksi tyytyväistä tampiota vievät yrityksen turmioon.
on hoitsu.
Alkaa jo pikku hiljaa tympiä tämä jatkuva hoitajien ala-arvioiminen. :(
Ihmiset tällä palstalla tuntuvat järjestään ajattelevan hoitajien olevan typeriä ja muita huonompia ihmisiä. Se on sääli. Teemme kuitenkin tärkeää työtä.
Minä huolehdin työssäni muiden ihmisten hyvinvoinnista,lääkityksestä jne..
Teen Sen huolella ja SYDÄMELLÄ.
Toivottavasti kaltaisesi muiden lyttääjät tai omaisenne eivät koskaan tule tarvitsemaan meidän typerien hoitsujen palveluja.
T.Tyhmä hoitsu
on hoitsu.
Alkaa jo pikku hiljaa tympiä tämä jatkuva hoitajien ala-arvioiminen. :(
Ihmiset tällä palstalla tuntuvat järjestään ajattelevan hoitajien olevan typeriä ja muita huonompia ihmisiä. Se on sääli. Teemme kuitenkin tärkeää työtä.Minä huolehdin työssäni muiden ihmisten hyvinvoinnista,lääkityksestä jne..
Teen Sen huolella ja SYDÄMELLÄ.
Toivottavasti kaltaisesi muiden lyttääjät tai omaisenne eivät koskaan tule tarvitsemaan meidän typerien hoitsujen palveluja.T.Tyhmä hoitsu
ei välttälmättä riitä, jos älli ei riitä lukemaan ohjeita oikein tai menee määrät sekaisin. Se voi olla jopa hengenvaarallista.
En ole koskaan tavannut tyhmää hoitajaa, mutta monta tyhmää insinööriä kyllä. Hoitajilla on kaikilla ollut käytännön työ hanskassa, mutta insinööreillä täysin hukassa. Että ei se matematiikan osaaminen aina auta...
omasta mielestään pärjäävät ihan hyvin, ja sitten jotkut ilkiöt tekee kiusallaan perättömiä lastensuojeluilmoituksia.
tai ottaa esimiehen kanssa asian puheeksi. On kokemusta tällaisesta tilanteesta, jossa tämä tyhmyri nosti kauhean haloon tilanteesta, kun sanottiin totuus päin naamaa.
Parempi lähteä pois firmasta tai vaatia siirtoa toiseen työpisteeseen ja jättää vajukki sinne hoitamaan asiat. Eiköhän viimeistään siinä vaiheessa pomokin tajua tilanteen.
Asiallisia ohjeita otetaan vastaan, siitä kuinka tällaisten ihmisten kanssa toimitaan.
t. itsekin samassa tilanteessa ollut
ala-aste tasoisetkin laskut onnistuvat keneltä vain?
ap
Sehän se vasta hidasta on, jos yksinkertaisimpaankin laskuun tarvitsee laskin kaivaa esiin. Vrt. aiempi esimerkki, että saadaan selville voiko puolenmetrin pätkästä ottaa tarvittavat neljä metriä.
Kai nyt jonkunlainen päättelykyky täytyy olla hommassa kuin hommassa.ala-aste tasoisetkin laskut onnistuvat keneltä vain?
Laskin on aivan yhtä hyvä kuin laskija.
Laskijan käyttäjä. Sama juttu sanakirjan tai sanaston kanssa. Nopea käyttäjä voi olla nopeampi, kuin se jolla sana on muistissa.
se on minun seuraajani murhe.
sain uuden työpaikan, kiitän ja kumarran ja poistun "normaaleiden" seuraan tekemään töitä.
kävin jo paikan päällä ja porukka esiteltiin minulle. on niin hyvä mieli.
ap
En halua puolustella tyhmyyttä, mutta oletko ap aivan varma, ettei idiootilla ollut takana vaikkapa 2 h yöunet ja väsymyksissään ei tajunnut, että asiakas halusi 2 geishaa, vaan alkoi etsiä jotain toista patukkaa koska muisti asiakkaan sanoneen 1 geisha ja 1 xxx ?
Itse olen superväsyneenä unohtanut, että pitikö asiakkaan maksettua ottaa kuitti ulos vai ei (en puhu kauoan kassasta), ja kerran väsymyksissäni mietin, et otinko sen kuitin ulos vai en?
Tyhmä en ole, mutta väsyneenä "robottityötä" tehdessä tulee yhtäkkisiä klikkejä eikä meinaa omaa nimmariansakaan osata kirjoittaa oikein. Se on väsymystä, ei tyhmyyttä.
Pakko mainita tällainen kantti asiaan: en itse kaiken tiedon mukaan ole hidas tai tyhmä vaan peräti ihan fiksu ja hommani osaava. Minulla on kuitenkin niin paha ahdistus- ja paniikkihäiriö, että esimerkiksi kokeillessani kassalla työskentelyä olin matikkapää täysin jäässä ja vaikutin työhönottajan mielestä täydeltä idiootilta. No, eipä sillä kai mitään väliä, kun en asian oikeaa laitaa hänelle tahtonut paljastaa, koska hänellä ei ollut edes mitään ymmärrystä näille eka päivien mokailuille. Ei tuo diagnoosini kertominen olisi varmaan auttanut yhtään asiaa. Onneksi olen tarpeeksi älykäs ja lähdin itse, kun tajusin ettei hommasta tule helvettiäkään. Pysyttelen muissa duuneissa :/
Sitten vaan menee itse tekemään muita hommia ja sanoo, että koitappa löytää se toinen Geisha jostain.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:53"]En halua puolustella tyhmyyttä, mutta oletko ap aivan varma, ettei idiootilla ollut takana vaikkapa 2 h yöunet ja väsymyksissään ei tajunnut, että asiakas halusi 2 geishaa, vaan alkoi etsiä jotain toista patukkaa koska muisti asiakkaan sanoneen 1 geisha ja 1 xxx ?
Itse olen superväsyneenä unohtanut, että pitikö asiakkaan maksettua ottaa kuitti ulos vai ei (en puhu kauoan kassasta), ja kerran väsymyksissäni mietin, et otinko sen kuitin ulos vai en?
Tyhmä en ole, mutta väsyneenä "robottityötä" tehdessä tulee yhtäkkisiä klikkejä eikä meinaa omaa nimmariansakaan osata kirjoittaa oikein. Se on väsymystä, ei tyhmyyttä.
[/quote]
*kaupan, ei kauoan
Joissakin viesteissä kyllä halutaan jostain syystä kieltää joidenkin ihmisten auttamaton tyhmyys. Uskokaa nyt, jotkut ovat vain tyhmiä, samoin kuin jotkut pitkiä tai lyhyitä, eikä siihen ole mitään selittävää syytä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 16:23"]
Joissakin viesteissä kyllä halutaan jostain syystä kieltää joidenkin ihmisten auttamaton tyhmyys. Uskokaa nyt, jotkut ovat vain tyhmiä, samoin kuin jotkut pitkiä tai lyhyitä, eikä siihen ole mitään selittävää syytä.
[/quote]
Totta, esim keittiöalalla törmää näihin oppimisvaikeus- henkilöihin koska kuvitellaan, että sehän on helppoa yksinkertaisimmallekin. Mutta kyllä nekin hommat saa vaikeasti tehtyä, jos ei tajua mitään.
ja toivon, että tyttäresi löytää paikkansa yhteiskunnassa, mutta sinäkin ymmärrät varmaan, että ap:n tilanne on ikävä? Ja eihän ap tuolle työntekijälle avautunut.