Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jaksaa, kun työpari on oikeasti tyhmä? olen niin väsynyt.

Vierailija
12.09.2012 |

oikeasti, olen saanut työparikseni ihmisen, joka on tyhmä kuin vasemman jalan saapas. en ole ennen tavannut noin hölmöä ihmistä, joka ei osaa, ei ymmärrä, ei tajua.

ja hänet annettiin minulle työparikseni, jotta voimme palvella asiakkaita paremmin, ja jaksaisin...

ainut vaihtoehto kai etsiä uusi työpaikka. se vie niin mehut, kun joutuu olemaan vastuussa toisesta, joka on hölmö.

esimerkkinä voin kertoa: asiakas halusi ostaa 2kpl geishaa---työtoverini otti geishan täydestä geishalaatikosta, ja alkoi tyhmänä ihmettelemään, että mistähän hänyt nyt sen toisen sitten löytäisi...... EN VAAN JAKSA, SAATANA!!!! VOISIN HUUTAA JOKA PÄIVÄ TUSKAANI!!!!!!!!!!!!

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ollut todellakaan mikään ruudinkeksijä. Onneksi löysimme hänelle työn, mikä oli täynnä ruutineita. Hän oli työssään äärettömän tarkka ja nopea. Kukaan ei hänen jälkeensä jaksanut ko. työtä yhtä nopeasti ja hyvin tehdä!

Ongelmia syntyi sitten jos tuli joku muutos tai esim. loma-aikaan kun olisi pitänyt pystyä tuuraamaan jonkun toisenkin työpisteessä. Tai jos piti soittaa tai ottaa yhteyttä jonnekin. Se ei oikein onnistunut. Mutta perustyönsä hän hoiti niin säntillisesti & hyvin, että katsoin läpi muut puutteet.

Vierailija
122/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hän voi arvioida tilanteen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin järkyttävän tyhmä, että minä tunsin suunnatonta myötähäpeää aina kun hän avasi suunsa. Joka päivä pomo käskytti tekemään käsittämättömiä mokia ja virheitä, joita joutui sitten korjailemaan seuraavina päivinä. (Kun asiakkaat valittivat). Mutta tuo pomo ei koskaan oppinut mitään, vaan laittoi kaiken minun syykseni. Sitten sanoin, että otan kaikki käskyt vastaan ainoastaan kirjallisena, että siitä voidaan tarkistaa mitä sinä olet käskenyt, ja mitä minä olen tehnyt...

Erään kerran pomo käski minua tekemään virheen, mikä olisi maksanut firmalle 30 000€. Soitin ylemmälle pomolle ja kerroin kaiken, kuten siihenkin asti. Pikku hiljaa asia meni perille hänenkin esimiehelleen, ja pikkupomo sai lähteä. Mutta kyllä se stressin määrä oli käsittämätön! Olisin tarvinnut pitkän loman ja ison palkan korotuksen pelkästään siitä hyvästä että jouduin tuollaista kestämään.

Samaan aikaan meidän työpaikalla oli siivoojana nuori nainen, jolla on kehitysviivästymädiagnoosi. Hän hoiti työnsä ihan hyvin, ja oli asiallinen ja mukava. Hän oli älyllisesti samalla tasolla kuin pomoni, mutta toisesta pidin ja toista en voinut sietää.

Ymmärrän kyllä että heikkolahjaistenkin olisi hyvä olla työelämässä mukana, mutta heidät pitäisi älykkyysosamäärän mukaan sijoittaa sellaisiin tehtäviin, missä eivät pysty tekemään isoja kalliita peruuttamattomia virheitä.

Vierailija
124/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, että keskimääräistä älykkäämmät kohtaavat nämä ongelmat jo koulussa, eivätkä enää työelämässä jaksa hermostua. Ap ei taida olla itsekään kovin terävä, kun vasta nyt joutuu vastakkain tuskastuttavan hitaan ihmisen kanssa.

Jo alakoulun ryhmätöissä homma menee niin, että yksi tai kaksi tekee jotain järkevää ja vie hommaa eteenpäin, pari normiälyistä tekee rutiinihommia ja yhdelle annetaan aputehtäviä. Niistä fiksuistakin olisi joskus kiva saada muilta jotain, vaan niin se ei mene. Koitetaan kestää.

Ap voisi hakeutua sellaiselle alalle, jossa olisi itse hitaammasta päästä. Olen itsekin ollut ravintola-alalla opiskeluaikana, ja täytyy todeta, että kukaan ei ole niin omahyväinen kuin mäkkäriduuniin päässyt nuori kokki.

Vierailija
125/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskon, että tämä johtuu siitä, että olen välillä vähän epävarman oloinen. Pohdin asioita yleensä monesta näkökulmasta ja tiedostan että on monia tapoja tehdä jokin tietty asia oikein.

Epävarmuuteni yleensä tulkitaan tyhmyydeksi ja epävarmuuteni pahenee etenkin sellaisten päsmäri ihmisten seurassa, jotka luulevat olevansa aina oikeassa ja jyräävät toisten päälle.

Usein esim. joitakin tehtäviä tehdessämme koulussa saatan ehdottaa jotakin. Nämä päsmärit huutavat heti päälle, että ei se noin mene!!!

Joskus on ollut hauskaa kun opettaja on huomauttanut, että olen ihan oikeassa :)

Tyhmä en ole. Minulla on aina ollut todistuksissa pelkkiä kymppejä.

Yliopistoonkin olen päässyt.

Ehkä olenkin vain liian älykäs. En pääse tyhmien geisha patukan myyjien kanssa samalle aaltopituudelle.

Vierailija
126/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä en ole. Minulla on aina ollut todistuksissa pelkkiä kymppejä.

Yliopistoonkin olen päässyt.

Ehkä olenkin vain liian älykäs. En pääse tyhmien geisha patukan myyjien kanssa samalle aaltopituudelle.

Vierailija
127/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen koulutususko on pilannut sen hienon työnjaon, jossa taitavampi oli mestari ja tyhmempi oli hänen apulaisensa. Kumpikin sai keskittyä itselleen sopivaan työhön, ansaita kunnialla elantonsa ja tuntea onnistuvansa. Muurarimestarin ei tarvinnut käyttää aikaansa tiilten kantamiseen, mutta apulaisenkin työ oli tärkeää, koska muuraaminen ei onnistu ilman oikeassa paikassa olevia tiiliä.

Usein on niin, kuten joku kirjoitti, että "tyhmempi" jaksaa keskittyä yksinkertaiseen suorittavaan tehtävään, joka olisi terävämmälle rasittavaa. Olisiko "Geisha-ravintolassa" mahdollisuus tehdä kunnon työnjako, jossa lähdetään liikkeelle kyvyistä?

Vierailija
128/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siinäkin tarvitsi opastamista, joten ei sovi kyseiseen työhön.

Vierailija
129/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku palkkatuella työllistetty vai harjoittelija?

Haki paikan itsenäisesti, tod. näk. joku oli kirjoittanut hakemustekstin hänen puolestaan tai vähintäänkin editoinut rankalla kädellä. Ei ollut palkkatuella, vaan työttömyyspäivärahalla ja toiveena oli, että pääsisi jakson jälkeen töihin. Harmitti, kun en voinut ottaa. :(

T. Se, joka kertoi harjoittelijan kommelluksista

Vierailija
130/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, että keskimääräistä älykkäämmät kohtaavat nämä ongelmat jo koulussa, eivätkä enää työelämässä jaksa hermostua.

Ei pidä paikkaansa. Minä olen joutunut jo ala-asteella opettelemaan tulemaan toimeen hitaampieni kanssa, ja osaankin sen nykyään erinomaisesti. Mutta metodit, jotka toimivat "normaalien" ihmisten kanssa työskennellessä, eivät enää toimikaan jos toinen on tuollainen ap:n kuvailema tapaus. Sitten kun pitäisi opetella sietämään vielä moninkertaisesti enemmän hitautta ja urpoutta, niin kyllä itselläni palaa hihat! Rajansa kaikella.

Vierailija
131/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuon esille sellaisen vaihtoehdon, että ainakin osalla näistä hitaista ja ymmärtämättömistä tumpeloista voi olla diagnosoimaton aivovamma. Hoidan työssäni näitä ihmisiä jotka ovat esim. 5-20 v sitten ollet autokolarissa, kaatunut pyörällä, liukastunut jäällä ja lyöneet päänsä. Ei vain ole osattu tutkia ja diagnosoida. Usien ihmettelemme töissä miten nämä sählät ovat voineet olla töissä vuosikausia. Miksi työnantaja tai työkaverit ei puutu. Missä on työterveyshuolto? Usein ovat itse luulleet pärjänneensä ihan ok. Muina oireina esim.toiminnanohjauksen ongelmat, hitaus, muistivaikeus, uuden oppimisen vaikeus, väsyvyys. Puhuminen pomolle ja passitus työterveyshuoltoon olisi monelle pelastus.

Vierailija
132/147 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa hiljaisemmat työkaverit tekevät hiljaa omat ja tyhmän työt. Tällöin ongelma on vaan tämän kiltin ja hiljaisen työkaverin ongelma. Valitettavasti

moottoriturvat käy. Mikään muu ei sitten käykkään.

Vierailija
133/147 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä sitä perseeseen:)

Vierailija
134/147 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut työkavereina sellaisia tumpeloita, että oksat pois. En kuvittele olevani erityisen älykäs tai millään tavoin täydellinen, mutta se hidastaa/kuluttaa hermoja ja muutenkin raastaa, ajatella aina toisen puolesta valmiiksi ja ohjeistaa koko ajan oman työn ohella (usein vielä samoista asioista, jotka on jo neuvottu moneen kertaan ja on käyty läpi perehdytyksessä, joka kaikille järjestetään). Kiireisessä asiakaspalvelussa se jähmeys ja täydellinen taitamattomuus selviytyä yksinkertaisemmistakin tilanteista on hankala yhtälö myös asiakastyytyväisyyden kannalta. Onneksi on kuitenkin pääasiassa "normaalijärkisiä" ja työstään todella hyvin selviytyviä työkavereita. Jatkossa olenkin päättänyt jättää nämä tietyt yksilöt selviytymään omillaan. Eiköhän se pomoillekin ilmene pikku hiljaa, kuka pärjää ja kuka ei (kun en tee ja ohjeista ihan kaikkea aina valmiiksi). Tämä on ikävä totuus, enkä ymmärrä miksi pitäisi vaieta ja suorittaa toisenkin työ, kun yhdestä minulle maksetaan.

Vierailija
135/147 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on olemassa ihan vaan ns. tumpeloita joilla ei ajattelu suju, tai ajattelevat jotenkin aivan eri tavalla. Voisiko yksi syy olla esim. asperger, heillä tuntuu olevan joskus hyvin erilainen ajatuksen kulku kuin meillä "tavallisilla"?

Tiedän itse millaista on neuvoa tällaista hitaampaa henkilöä, jolle joutuu etsimään sopivat sanat ja tavat, jotta se ymmärtää. Yritän kuitenkin aina olla ystävällinen, koska mua itseäni on takuuvarmasti ainakin tuossa aiemmin kertomassani kassatilanteessa ajateltu myös tomppeliksi, vaikka olin vaan niin paniikissa, että hyvä etten hallusinoinut itseäni tilanteesta pois. Minä en siis tarkoittanut esittää ahdistusta/paniikkia selityksenä tyhmyydelle, vaan yhtenä vaihtoehtona, joka voi aiheuttaa hitaan/tyhmän oloista käytöstä. :)

-en muista viestini numeroa, mutta se paniikkihäiriöinen

Vierailija
136/147 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun ja jos lähin esimies on aidosti ns. heikkolahjainen? Henkisesti hyvin alikehittynyt? Kun erittäin monen alaisensa työnteko ja työmotivaatio kärsii esimiehen tehtäväänsä sopimattomuuden vuoksi? Kun esimies vainoharhoissaan ja suuren suunsa ja ihmissuhdevaikeuksiensa vuoksi sössii alaistensakin välejä parhaansa mukaan? Aaaaargh.

Vierailija
137/147 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa sitten valiumia, hengitä muutama kerta pitkään ja hartaasti, laske yli kymmeneen. Tänne vaahtoaminen ei vähennä tuskaasi.

Vierailija
138/147 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin että perusteettomilla sepistuksilla kollekin monoa, tietää loppupeleissä sinullekin ongelmia.

Mantra jollain portaalla usein on että hanki itseäsi fiksumpia ihmisiä ympärillesi; jos jaksavat olla ympärilläsi. Rektyrointi ei suju kuten drummssarössa kun ei edes tiedetä mitä haetaan saatikka miksi ja miten ns. Organisaatioita jossain mainoksessa "maalataan". Jos yrityskylttuuri kysee muutenkin, ei siellä fiksut eikä tyhmät viihdy, kuten pakkonaittamisessa jonkun organisaation kanssa.

Vierailija
139/147 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin että perusteettomilla sepistuksilla kollekin monoa, tietää loppupeleissä sinullekin ongelmia.

Mantra jollain portaalla usein on että hanki itseäsi fiksumpia ihmisiä ympärillesi; jos jaksavat olla ympärilläsi. Rektyrointi ei suju kuten drummssarössa kun ei edes tiedetä mitä haetaan saatikka miksi ja miten ns. Organisaatioita jossain mainoksessa "maalataan". Jos yrityskylttuuri kysee muutenkin, ei siellä fiksut eikä tyhmät viihdy, kuten pakkonaittamisessa jonkun organisaation kanssa.

Vierailija
140/147 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi