Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?
Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.
Kommentit (582)
Nyt enää 1300 euroa.
Juuri meni puolitoista tonnia (vielä maksamatta 350 euron lasku) sairaala- ja lääkekuluihin. Tiskikone meni rikki jo joulun kieppeillä, mutta ollaan pärjätty ilmankin. Nyt laukes pesukone ja sitä ilman ei pärjää. Ostettiin kummatkin samalla. Hyvä summa niihinkin uppos.
Onneksi oli säästössä jotain, ettei tarvii nyrkkipyykkiin ryhtyä ja pelkkää kaurapuuroa syömään.
34000 säästössä. Asun vuokralla, pääkaupunkiseudulla. Huikeita säästöjä ihmisillä.
Jessus sentään... tiesin, että meillä menee paskasti, mutta että näin paskasti?
säästöjä 2000 e rahastoissa, 35 ja 42 v. Ei omistusasuntoa. Ei muutakaan mainittavaa omaisuutta. Velkaa on enemmän kuin säästöjä.
Takana pitkä sairastelu- työttömyys- ja opiskeluputki. Mainittavaa parannusta tuloihin ei tule koskaan tapahtumaan.
taitaisi olla paras vaan jättäytyä tukien varaan, olisi ainakin vähemmän stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Hei useampien tuhansien säästöjen omistajat! Minkä ikäisiä olette?
nimimerkillä 23-vuotias/0e
N. 15 000€ t.22v. Olen 16v asti tehnyt töitä, perus duunarihommia. Palkka reilusti alle suomalaisten keskipalkan. Joka kuukausi palkasta 200e säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Jessus sentään... tiesin, että meillä menee paskasti, mutta että näin paskasti?
säästöjä 2000 e rahastoissa, 35 ja 42 v. Ei omistusasuntoa. Ei muutakaan mainittavaa omaisuutta. Velkaa on enemmän kuin säästöjä.
Takana pitkä sairastelu- työttömyys- ja opiskeluputki. Mainittavaa parannusta tuloihin ei tule koskaan tapahtumaan.
taitaisi olla paras vaan jättäytyä tukien varaan, olisi ainakin vähemmän stressiä.
Tiedät kuitenkin, että te pyritte itse hoitamaan oman velkanne ja taakkanne. Vaikkei siitä kirkkainta kruunua täällä saa, mutta sisällä tiedät, te klaaraatte tän jutun. Mä arvostan!
Enkä mä lähtisi omaani vertaamaan palstamammojen tilanteisiin. Osa on reippaasti keksittyjä. ;)
Minulla ikää 42v ja säästöjä tilillä n.43000. Asuntolainaa n.250 000€ arvoisesta kämpästä on vielä 20000€, mutta en alhaisten korkojen vuoksi ole tehnyt ylimääräisiä lainalyhennyksiä enää lähivuosina.
Pienituloisena sitä ei oo kertynyt kuin 3000 euroa. Olisi enemmän, jos sieltä ei tarvisi ottaa yllättäviin menoihin välillä ja tonnin verran olen lainannut sukulaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nimimerkillä 23-vuotias/0eN. 15 000€ t.22v. Olen 16v asti tehnyt töitä, perus duunarihommia. Palkka reilusti alle suomalaisten keskipalkan. Joka kuukausi palkasta 200e säästöön.
Mahtavaa! Oletko siis tehnyt opiskelujen ohessa vai siirtynyt aikaisin työelämään?
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskelija paskaduunariperheestä. Siivoan elääkseni. Kuvittelepa huviksesi onko kauheasti säästöjä, vuositulot alle 12 000 e + opintotuki 470 e/opiskelukuukausi. Mies tienaa parisataa kuukaudessa + opintotuen.
Mulla oli täysin sama tilanne kun opiskelin, mutta silti onnistuin opiskeluiden ohella saamaan säästöön joku 8-10 tuhatta euroa.. ei ne suuret tulot, vaan tiukka budjetti. Syö paljon silloin jos saa ”ilmaiseksi”, palauta pullot yms. Tuolloin ei ollut vielä esim. Tori.fi olemassa, että voisi myydä ylimääräisiä tavaroita/vaatteita yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nimimerkillä 23-vuotias/0eN. 15 000€ t.22v. Olen 16v asti tehnyt töitä, perus duunarihommia. Palkka reilusti alle suomalaisten keskipalkan. Joka kuukausi palkasta 200e säästöön.
Mahtavaa! Oletko siis tehnyt opiskelujen ohessa vai siirtynyt aikaisin työelämään?
Opiskelujen ohessa 19v asti ja sen jälkeen täysipäiväisesti. Nykyään pystyy joskus laittamaan enemmänkin, kuin tuon 200e säästöön.
Pari kymppiä, mutta on se jotain sekin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:07"]65.000€ löytyy säästöjä yhteensä. Näin sinkkumiehenä ei rahaa kulu kauheasti ja vaikka palkka ei ole mikään kauhean hyvä niin aina jotakin voi pistää säästöönkin.
mennäänkö naimisiin... T. N36 jolla 2 lasta ja 40000 velkaa!
Noooo krhm... et taida olla oikein mun tyyppiä... krhm....
T:15
Ei ole kenenkään täysipäisen miehen tyyppiä tuollainen.........jakojäännös. Ja nuo kersat.......joo ei, ei jatkoon todellakaan !
Käteistä n. kahden vuoden nettopalkka eli melko tarkkaann 100 k€. Sijoituksia huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen 22 v ja ei yhtään. Vaikee opiskelijan budjetilla, mutta jos mies ei olisi ollut työtön ni olis mulla.varmaan pari tuhatta, mutta oikeastaan säästän matkustamista varten, en pitkäaikaisesti
Eikö ne ole siinä kohtaa miehen säästöjä, eikä sinun :D
Mielenkiintoinen ketju, pitäisi hieman miettiä omaa kulutusta. Tienaan ihan Ok mutta jotenkin sitä rahaa menee sinne sun tänne. Näin korona-aikana olen tajunnut kuinka paljon rahaa menikään matkusteluun, ulkona syömiseen ja lounaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän nelikymppisellä olla jo kahden vuoden bruttopalkat säästössä.
No ei ole saaatana kuin vain yhden vuoden ! Arvaa vain, vituttaako yhtään ?! Porukoilla oli jo tähän ikään velaton talo, itsellä se on velaton vasta vähän ennen eläkeikää. Jos ei kippaa sitä ennen.
Säästövinkki:
Allekirjoitus kansalaisaloitteeseen Sähkö on meidän!
Puhdasta rahaa hätävaratilillä noin 4000€, sijoituksia yhteensä noin 1000€ ja ASP-tilillä noin 3000€.
Opintolainaa noin 8000€, jota lyhennän parhaillaan.
Joka kuukausi säästöön noin 800€
T. N26, vähän aikaa sitten päässyt opinnoista kiinni työelämään ja kituuttamisesta kunnon palkkaan.
No minulla on säästöjä, eli siis rahaa eli pankkitileillä, pyöreästi 94 000 euroa. Lisäksi omistan puolet asunnosta jonka hinta oli 505 000. Sen perusteella mitä olen toteutuneiden kauppahintojen tilastoista nähnyt, siitä saisi ainakin tuon myydessä. Asuntolainaa ei ole enää senttiäkään, eikä muita lainoja.
Eli nettovarallisuutta sitten kai se noin 345 000 euroa? Ja tiedän että on älytöntä makuuttaa tuollaisia rahoja pankkitileillä. Pitäisi sijoittaa. Mutta olen sekä mukavuudenhaluinen ("ei jaksa") ja erittäin turvallisuushakuinen, mikä on paha yhdistelmä.