Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?

Vierailija
29.06.2015 |

Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.

Kommentit (582)

Vierailija
321/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun teillä niin monella on noin älyttömiä summia rahaa takataskussa! Laittakaahan rahaa myös kiertämään,niin selvitään tulevasta korona-lamasta, jos sellainen tulee.

Ja toivottavasti poliitikot ei lue näitä ketjuja, nehän aattelee kohta, että me kaikki tavalliset tallaajat ollaan superrikkaita ja poistavat meiltä kaikki tuet (lapsilisät, verohelpotukset yms) :D

Joo, itellä säästössä vaan 800e, kotiäiti oon tällä hetkellä:D

Tai päättävät olla nostamatta palkkoja, jos luulevat, että kaikilla suomalaisilla noin superhyvin pyyhkii.

poliitikot eivät päätä palkankorotuksista...

Vierailija
322/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötileillä noin 40 000 e, lisäksi noin 20 000 euron osuus asunnosta. Näistä rahoista noin 1/3 saatu perintönä, mutta muutoin itse ansaittu. 

Pitäisi ehdottomasti perehtyä sijoittamiseen koska onhan tämä nyt ihan tyhmää makuuttaa rahoja pankkitilillä, jossa nolla korko...

N22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

poliitikot eivät päätä palkankorotuksista...

Päättäähän, ainakin omistaan.

Vierailija
324/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistattehan sanoa ikääntyville vanhemmillenne, että missään tapauksessa ei kannata säästää vanhuuden varalle tai sillä ajatuksella, että vaikkapa palvelutalopaikkaa varten pitäisi olla olla kymmeniä tuhansia säästössä. 

Tämä on raakaa peliä. Kun ihminen on sen kuntoinen, että tarvitsee palvelutalopaikan, hinta lasketaan tulojen ja varallisuuden mukaan sekä tietysti ostettavien palvelujen mukaan. Olen sivusta seurannut, kuinka koko ikänsä vanhuuden varalle säästäneiden vanhusten säästöt palavat parissa vuodessa Esperin tai jonkun muun pörssiyhtiön taskuun. Rahastus on älytöntä. Lehtiotsikoihinkin päätyi joku aika sitten palvelutalo, jossa vessapaperirullan vaihtamisesta veloitettiin 20 euroa. Isoisäni laskuja hoitaessa todistin tämän suuntaiset luvut ihan todelliseksi.

Kuitenkin sinne samaan palvelutaloon, tai johonkin ihan yhtä hyvään, pääsee myös kunnan palvelusetelillä jos ei ole varaa maksaa itse omaa paikkaansa. Palvelutaloissa pätee sama juttu kuin päiväkodeissa: Se, että olisi yksityinen ei missään tapauksessa takaa hyvää hoitoa. Usein päin vastoin. Hyvässä kunnallisessa palvelutalossa / päiväkodissa asiat ja palvelut ovat paremmalla tolalla, sillä ne eivät ole velvollisia takomaan rahaa sijoittajille. 

Joten en itse säästä. Sen verran on tilillä ylimääräistä, että jos pesukone päättää hajota tai koira pitää viedä eläinlääkäriin, niin niistä selvitään. Mihinkään pahan päivän varalle tai vanhuuteen ei missään tapauksessa pidä säästää.

Sama kävi äitini kanssa. Vanhukset kupataan näissä firmoissa aivan kuiviin. Hoitomaksu vuokrineen oli 3000 €. Siihen päälle lääkkeet ja muu henk. koht. tarvike nostolakanoita myöten. Mamma ehti kuolla, juuri niin että arkkurahat jäi. Tiedän ainakin itse siirtää pienen omaisuuteni lapsille vielä järjissä ollessani. Tottakai lapsilleni ennenkuin Esperin rahanahneille verenimijöille.

Hoitajiahan näissä firmoissa riistetään kaikilla mahdollisilla tavoilla. Itsekin olen hoitoalalla, isossa sairaalassa. Mietin vaan mikä tulevaisuus on edessä, kun nämä isot ikäluokat ovat oikeasti siinä kohtaa etteivät pärjää kotona. Se aika on jo nyt käsillä, mutta pahenee lähivuosina. Ei nuoret pitkään pysy niissä töissä ja sillä kohtelulla.

Vierailija
325/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä vaan joitakin tonneja, nekin arvo-osuustilillä odottamassa. Muuten varat sijoitettuna asuntoihin ja arvopapereihin. Säästän omasta palkasta noin tonnin, puolitoista kuussa. Puoliso on köyhä opiskelija, joka ei saa asumistukea. Yhteisellä pienellä budjetilla mennään ja jos tulee isompaa menoa niin vastaan niistä. Mitään perintöjä ei olla kumpikaan saatu.

Vierailija
326/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulee se koronakorvaus normikansalaisille? Odottelen?

Vierailija
327/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilillä 60k ja 30k sijoitettuna.ei velkaa,ei lapsia.tavoitteena vain jättäytyä työelämästä pois alle viiskymppisenä.M45

Vierailija
328/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 300 euroa.

Säästän joka tilistä vähintään 10 e.

Vierailija
329/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästössä vaan joitakin tonneja, nekin arvo-osuustilillä odottamassa. Muuten varat sijoitettuna asuntoihin ja arvopapereihin. Säästän omasta palkasta noin tonnin, puolitoista kuussa. Puoliso on köyhä opiskelija, joka ei saa asumistukea. Yhteisellä pienellä budjetilla mennään ja jos tulee isompaa menoa niin vastaan niistä. Mitään perintöjä ei olla kumpikaan saatu.

Ihan mielenkiinnosta, miksi alapeukku?

Vierailija
330/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3-kymppinen lapseton sinkku. Itse olen säästänyt/sijoittanut n. 30 000 ja siihen on lisäksi saamani perintö. Tarkoituksena on ostaa asunto, johon ottaisin n. 100 000 lainan ja pitäisin edelleen 20 000 rahastoissa/sijoituksissa.

Vierailija
331/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27v, suomen tilillä n. 15k, nykyisen kotimaan tilillä 10k. Miehellä yli 100k, on tosi taitava sijoittamaan. Pitäisi itsekin aloittaa :)

Vierailija
332/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla sinkkuna ei kovin paljon jää säästöön. Toisaalta kivaakin on ollut, erilaiset reissut, ja illanistujaiset. Ei niitä rahoja hautaankaan saa.

Itsekin pääkaupunkiseudulla sinkkuna. Nettopalkka 2040 e/kk, josta säästän 700 - 800 e joka kuukausi, mikä on mielestäni ihan hyvin. Mutta mulla ei olekaan paljoa menoja tai maksullisia harrastuksia... olen priorisoinut näin.

Vierailija
333/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säästössä n.16 000€. Sijoituksissa n. 6 000€. Perintöä en ole saanut. Olen 32v.

Minulle säästäminen ei ole millään lailla elämän päätavoite. Oma sisarukseni kuoli 24-vuotiaana yllättäen. Olen jotenkin asennoitunut elämään niin, että täytyy elää hetkessä, sillä se on kylmä fakta, että mikä vaan hetki voi olla se viimeinen. Kuulostaa typerältä kliseeltä, mutta niin se vaan on. Itse siis mielelläni käytän "ylimääräiset" rahat omaan ja läheisten hyvinvointiin ja nautintoihin. Mielestäni kuitenkin sellainen järkevä varautuminen vaikkakin juuri työttömyyteen tai lomautukseen on fiksua säästöjen muodossa. Että vaikka jotain yllättävää tapahtuu, niin talous ja elämä ei romahda siihen.

Vierailija
334/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli säästössä rahaa 400-600e, nykyään ei yhtään. Palkka tulee vuokraan menee yli puolet, ruokaan suurin osa, ja perus tarvikkeisiin ja laskuihin. Mitään ei jää ja kun seuraava palkka tulee olen yleensä viimeiset päivät joko 10e tilillä meiningillä tai max 60e pohjamudissa.

Pk seutulainen nainen.

Vierailija
335/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan säästeliästä porukkaa täällä. Itse sain ekan "kunnon" työn 26-vuotiaana toisen ammatin myötä (eka tutkinto ei juurikaan työllistänyt niin tein erilaisia huonopalkkaisia hanttihommia). Nettona sain pari ekaa vuotta 1600, niin säästöt oli 50 euron luokkaa kuussa, samalla maksoin opintolainaa pois. Pikkuhiljaa palkka on noussut mutta on edelleen alle 2000 kuussa nettona. Olen kuitenkin saanut 10000 euroa asp tilille ja noin 9000 säästö/rahastotileille. Olen saanut perinnön, mikä meni perintöveroihin mutta jakamattomasta kuolinpesästä tulee tuloja noin tonni vuodessa (äitini saa suurimman osan kun hänellä ole muita tuloja kuin pieni eläke), joita olen yleensä laittanut suoraan säästöön. Tällä työhistorialla eläkkeelle pystyisi jäämään ehkä kasikymppisenä, niin pitäisi ruveta miettimään mistä saisi lisätuloja vanhempana että voisi jossain vaiheessa jäädä pois työelämästä.

Vierailija
336/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 65te tilillä, ei osakkeita. Halpa omakotitalo ja mökki. Vaatimattomasti elävänä sinkkumiehenä raha on kertynyt aika helposti. Noin tonni jää kuussa säästöön.

Vierailija
337/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kk olen laittanut säästötilille joka palkasta 100e/kk ja nyt säästöä kertynyt 2200e. 

Vierailija
338/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla sinkkuna ei kovin paljon jää säästöön. Toisaalta kivaakin on ollut, erilaiset reissut, ja illanistujaiset. Ei niitä rahoja hautaankaan saa.

Itsekin pääkaupunkiseudulla sinkkuna. Nettopalkka 2040 e/kk, josta säästän 700 - 800 e joka kuukausi, mikä on mielestäni ihan hyvin. Mutta mulla ei olekaan paljoa menoja tai maksullisia harrastuksia... olen priorisoinut näin.

Paljonko maksat asumisesta? Etkö harrasta mitään?

Vierailija
339/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 53 tuhatta egeä

340/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on säästössä n.16 000€. Sijoituksissa n. 6 000€. Perintöä en ole saanut. Olen 32v.

Minulle säästäminen ei ole millään lailla elämän päätavoite. Oma sisarukseni kuoli 24-vuotiaana yllättäen. Olen jotenkin asennoitunut elämään niin, että täytyy elää hetkessä, sillä se on kylmä fakta, että mikä vaan hetki voi olla se viimeinen. Kuulostaa typerältä kliseeltä, mutta niin se vaan on. Itse siis mielelläni käytän "ylimääräiset" rahat omaan ja läheisten hyvinvointiin ja nautintoihin. Mielestäni kuitenkin sellainen järkevä varautuminen vaikkakin juuri työttömyyteen tai lomautukseen on fiksua säästöjen muodossa. Että vaikka jotain yllättävää tapahtuu, niin talous ja elämä ei romahda siihen.

Totta, elämä on kuin tuulessa lepattava kynttilänliekki; se voi sammua minä hetkenä hyvänsä. Äkkikuolema voi osua nuorenkin ihmisen kohdalle. On silti hyvä pitää tilillä vähän ylimääräistä. Ei varmaan ole ihan hirveä ajatus, jos kuoleman tullessa sinne jää vaikka just manitsemasi 16 000 donaa ikään kuin käyttämättä.

Itseäni koronavirushässäkkä ei ole haitannut sikäli, että tein jo sitä ennen duunit kotona. On minulla bürookin, johon voisin mennä. Mutta säästöillä ei ole tarvinnut elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän