Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?
Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.
Kommentit (582)
Vierailija kirjoitti:
tilillä 60k ja 30k sijoitettuna.ei velkaa,ei lapsia.tavoitteena vain jättäytyä työelämästä pois alle viiskymppisenä.M45
:DDDDDDDDD
Täällä on kyllä niin autistista porukkaa että huhhuh, varmaan kotona tuijotetaan maalista kuivuvaa seinää niin rahaa ei kulu senkään aikaa ja menee säästöön. Tai sitten on kätevää säästää, kun vanhemmat ei koskaan lopettaneet viikkorahan maksamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallisesti ilmoitellaan tämmöisiä tasasummia..
Et siis tajua. Esimerkiksi ison osakesalkun arvo vaihtuu kokoajan pörssien ollessa auki. Varskinkin tällaisena aikana. Minulla salkun arvo vaihtelee 2-4 keur päivässä suuntaan tai toiseen tällä hetkellä. Siinä ei paljon kannata tuhansia euroja tarkempaan summaan mennä, kun se voi olla ennen viestin lähettämistä "väärää tietoa", eli parempi suunnilleen oikein kuin täsmällisesti väärässä.
Puhut kuin idiootti idiootille, hiton typerä vastaus ihan fiksuun toteamukseen. Ihmisten omistukset ei ole aina yhtä kuin osakesalkun arvo. Ja säästöillä on jokin muukin vakio kuin 100k tai 200k.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli 67000, nyt näköjään 68470 eli ihan hyvin rahastot ja osakkeet tuottivat tänään. ....niin ja tajusin myydä kaikki pois vuoden alussa, kun Kiinan tilanne alkoi paljastua. Nyt olen ostanut samat osakkeet ja rahastot takaisin ja rahaa on käteisenä reilu 20 000. Eli tuon verran "säästi" kun ei istunut hampaat irvessä salkun päällä niinkuin viisaammat neuvovat.
Paree ollakin käteistä, verottaja muistaa kivoilla mätkyillä ensivuonna!
Tää palsta on täynnä Rikkaat & Rahattomat ohjelman kandidaatteja ilmeisesti. Enemmän niitä rikkaita tosin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä niin autistista porukkaa että huhhuh, varmaan kotona tuijotetaan maalista kuivuvaa seinää niin rahaa ei kulu senkään aikaa ja menee säästöön. Tai sitten on kätevää säästää, kun vanhemmat ei koskaan lopettaneet viikkorahan maksamista.
Mihin viittaat? Siihenkö, etteivät ne, jotka säästävät, tee elämässään mitään?
kresseli kirjoitti:
Eihän säästämisessä mitään järkeä ole, mutta itselle se tuo turvallisuuden ja vapauden tunteen. Ikää 34v ja tilillä 106 000e, säästetty palkoista noin 10v ajalta. En pihistele mistään enkä kummoisia summia tienaa, asun vuokralla.
Mutta vanhemmat vippailee tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vastaa ihan todellisuutta nämä vastaukset. Harvalla on edes parin kuukauden palkkaa vastaavia säästöjä. Kun haimme asuntolainaa n.25-vuotiaana ja meillä oli säästöjä muutama kymppitonni, vanha virkailija moneen kertaan päivitteli, kuinka hienosti olemme säästäneet, kun ei tälläisia summia nuorilla koskaan näe.
Just, minusta ei ole mitään omituista. Omat lapset ovat vähän päälle 20. Heillä on yli 20.000 euroa ASP tilillä ja rahastoissa saman verran. Tosin rahastot ovat meidän maksamia. 50 €/kk syntymästä asti.
Säästäminen on kivaa varsinkin kun vanhemmat ovat tehneet sen puolestasi
Olemme siinä tilanteessa että voimme maksaa lapsille kuukaisirahaa yhteensä n. 500 euroa/lapsi. Miksi odottaa että he saisivat perintöä kun ovat itse työelämässä? Nyt he opiskelevat korkeakoulussa ja olisivat muuten köyhiä. Itse emme saaneet apua kun ajat olivat toisenlaiset.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli 67000, nyt näköjään 68470 eli ihan hyvin rahastot ja osakkeet tuottivat tänään. ....niin ja tajusin myydä kaikki pois vuoden alussa, kun Kiinan tilanne alkoi paljastua. Nyt olen ostanut samat osakkeet ja rahastot takaisin ja rahaa on käteisenä reilu 20 000. Eli tuon verran "säästi" kun ei istunut hampaat irvessä salkun päällä niinkuin viisaammat neuvovat.
Noin vuoden kuluttua tulet tänne pätemään, että sait taas myytyä kaikki osakkeet juuri ajoissa ennen eurokriisiä ja finanssiromahdusta ja taas ostelet halvalla pois.
Minulla on tilillä 10 000 ja sijoitusrahastoissa n. 60 000. Lisäksi on velaton pieni asunto pikkukaupungissa. Ikää 38, ei lapsia.
Kiinnostaisi kuulla, että kuinka paljon vanhemmat tai suku on tavalla tai toisella vaikuttanut omaisuuden määrään?
Eli onko vanhemmat säästäneet syntymästä asti, antaneet ennakkoperintöä, taanneet lainoja, sijoittaneet, ostaneet asunnon, antaneet asua ilmaiseksi, maksaneet hankintoja/ruokia jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Et saanut edes omias pelastettua.
Nyt pää märkänä mietit kaiket yöt menneitä rahoja.
Kurssit laski niin rajusti.
Mulla on 12 multitriljoonaa.
Ja maailman suurin Junttapurin smaragdi.
Tömä oli verottajan tutkijan aloitus.
Nyt se katsoo teidän IMEI-koodit ja selvittää tilit. Viranomaisen oikeudella poikkeustilan aikana ja lykkää lisäverolaput postiin.
Tiedoksi.
Muistakaa, että verottajan koura on pitkä ja poikkeustilassa on viranomaisella sota-ajan oikeudet tehdä mitä lystää.
Mulla rahastossa alle tuhat euroa, säästötilillä 20 000 euroa ja oman pienen tmi:n tilillä noin 10 000 euroa. Talolainaa on 75 000€ jäljellä, mutta tällä hetkellä laina lyhenee vauhdilla, korot alhaalla. Itse olen rahani säästänyt. N46
Vit.tuako se sulle kuuluu, korppikotka, mitä mulla on säästössä.
Räknäile sinä vaan omia silppujas.
Puolet omakotitalosta, 11 sijoitusasuntoa sekä mökki lapin hiihtokeskuksessa, 3 metsätilaa sekä osakesijoituksia. Kaikki yhteensä noin €1,8m Sijoituslainoja noin 300 tuhatta joten nettovarallisuus noin 1,5 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla, että kuinka paljon vanhemmat tai suku on tavalla tai toisella vaikuttanut omaisuuden määrään?
Eli onko vanhemmat säästäneet syntymästä asti, antaneet ennakkoperintöä, taanneet lainoja, sijoittaneet, ostaneet asunnon, antaneet asua ilmaiseksi, maksaneet hankintoja/ruokia jne. jne.
Opettelin rahan käyttöä jo ensimmäisestä viikkorahasta lähtien.
Heti ensimmäinen oppitunti oli se ettei raha riitä loputtomiin. Ostin ensimmäisellä viikkorahalla kioskilta karkkia. Vein ne kotiin ja sanoin äidille ja veljelle, että voitte syödä, koska haen lisää kun kerta rahaa jäi vielä. Kipitin kioskille. Kioskin täti sanoi ettei raha riitä enää lisäkarkkeihin. Menin kotiin ja siellä odotti tyhjä karkkipussi. Äiti ja veli olivat syöneet karkit ollessani kaupassa. Siitä se oppiminen alkoi. Kavereille voi tarjota muttei kaikkea. Kannattaa säästää, koska rahalla voi ostaa muutakin kuin karkkia... Säästämistä opeteltiin seuraavaksi.
Vanhemmat ja suku ovat vaikuttaneet sen verran, että oon oppinut pihiksi. En tarvitse kalliita tuotteita ja ostan kirppikseltä. Sänky on tällä hetkellä ainoa uutena ostettu huonekalu. Se on noin 15 vuotta vanha ja maksoi aikoinaan ehkä 250€ patjoineen.
Mitään muuta en velaksi ostaisi kuin asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mikään autisti, jos osaa laskea, elää varojensa mukaan ja on vähän pelisilmää.
Auton saa 1000€ sen 30 000€ sijaan, voi ostaa 20€ kengät sen 150€ sijaan jne. Pienistä jutuista kasvaa suuri summa. Kun osti sopivaan aikaan sijoitusasunnon nettosi ihan hyviä summia ne myydessä.