Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?

Vierailija
29.06.2015 |

Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.

Kommentit (582)

Vierailija
341/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjaimellista käyttörahaa säästössä noin 2000€ eli suurin piirtein puolentoista kuukauden tulojen/menojen verran. Kesän lomautuksiin taitavat huveta, mutta olen iloinen kun on edes jotakin sukanvarressa pahan päivän varalle. Olen laittanut kuussa säästöön noin 150€ tähän tarpeeseen, enempää ei nykytuloilla riitä.

Kuitenkin, asunto on oma ja minulla on joitakin sijoituksia (alle 20k arvosta) olemassa.

Vierailija
342/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200€ sijoitettuna rahastoihin. Eli noin puoli vuotta olen laittanut niihin rahaa. Kaikki muu raha on kiinni omistusasunnossa, josta on siis velkaa noin 90 000€ jäljellä...

Eli säästösaä vähän yli tonni, käyttötilillä ehkä 500€. Velkaa autosta, opinnoista ja asunnosta vähän päälle 100 000€.

N35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8700e/ nainen 28v.

Vierailija
344/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä noin 65 000e, mutta velkaa talosta vielä 130 000e (10v jäljellä). Ikää 30v ja omaisuus on yhteistä puolison kanssa. Säästöt eivät ole perittyjä, vaan säästettyjä ihan omista palkoista.

Vierailija
345/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi omiin ja puolisonikin tarpeisiin.Ei tarvitse miettiä,mitä voisikaan hankkia,vaan sen kun ostaa.

Vierailija
346/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän säästämisessä mitään järkeä ole, mutta itselle se tuo turvallisuuden ja vapauden tunteen. Ikää 34v ja tilillä 106 000e, säästetty palkoista noin 10v ajalta. En pihistele mistään enkä kummoisia summia tienaa, asun vuokralla.

Vierailija
347/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä reilu 9000. Opintolainaa tosin 7500, joten olen miettinyt, josko sen maksaisi kerralla pois.

Vierailija
348/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavankin ihmisillä on yllättäviä varallisuuksia. Ikämies-vanhallapojalla tilillä ja sijoituksina n. 1,5 me sekä 2 omistusasuntoa. Eläkeläisjohtajalla 0,7 me sijoituksissa ja vuosittain 170 ke tuloa niistä, kaksi arvokasta kiinteistöä. Toimittajatutulla 340 ke tilillä. Nuorella akateemisella 140 ke sijoituksissa. Ym ym.

Vierailija
349/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla sinkkuna ei kovin paljon jää säästöön. Toisaalta kivaakin on ollut, erilaiset reissut, ja illanistujaiset. Ei niitä rahoja hautaankaan saa.

Itsekin pääkaupunkiseudulla sinkkuna. Nettopalkka 2040 e/kk, josta säästän 700 - 800 e joka kuukausi, mikä on mielestäni ihan hyvin. Mutta mulla ei olekaan paljoa menoja tai maksullisia harrastuksia... olen priorisoinut näin.

Paljonko maksat asumisesta? Etkö harrasta mitään?

Asun vuokralla 670 e/kk. Vuokranantaja ei ole korottanut kertaakaan vuokraa ja tämä vuokra on paljon vähemmän kuin mitä voisi nykyään pyytää. Liikun lähinnä pyörällä (huollatus liikkeessä kerran vuodessa), välillä bussilla tai junalla AB-vyöhykkeellä. Autoa minulla ei ole.

En harrasta tällä hetkellä mitään, mikä maksaisi säännöllisesti jotain. Työpaikan kuntosalia voin käyttää ilmaiseksi, keskuspuistossa lenkkeillä ja kotona mulla on voimistelurenkaat ja joogamatto. Näiden lisäksi harrastan sitten esimerkiksi musiikinkuuntelua ja erilaisten artikkeleiden lukemista.

Välillä (~kerran vuodessa) käyn matkoilla, eli vuositasolla myös käytän noita säästöjä joskus. Treffeillä tai jos kavereita näkee vaikka kahvilassa, ei kulu paljon rahaa, kun ostan yleensä vain jotakin pientä syötävää tai juotavaa. Harvemmin käyn missään tapahtumissa, teattereissa tai elokuvissa... yhteensä ehkä 2 kertaa vuodessa.

Ruokaan mulla menee noin 300 kuussa. Ruokakaupassa ostan mitä haluan. Muuten en shoppaile lähes koskaan. Uusia vaatteita ostan vain, kun on pakko, koska en tykkää kaupoissa pyörimisestä tai vaatteiden sovittamisesta. Pari kertaa vuodessa saatan tilata netistä esim. jotain kasvovoidetta, seerumeita, kampaamoshampoota, lisäravinteita tai mitä nyt ikinä tarvitsee. Viimeisimpänä säkin multaa viherkasveille ja paistinpannun :D Kampaajalla käyn 2 kertaa vuodessa.

Ehkä siinä tuli aika kattavasti, mihin rahaa kuluu tai ei kulu.

Vierailija
350/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on mennyt sekaisin sanat säästöt ja nettovarallisuus.

Palstan aktiivien alhainen ikä ja koulutustaso puskevat taas selvästi läpi.

Vierailija
351/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästössä vaan joitakin tonneja, nekin arvo-osuustilillä odottamassa. Muuten varat sijoitettuna asuntoihin ja arvopapereihin. Säästän omasta palkasta noin tonnin, puolitoista kuussa. Puoliso on köyhä opiskelija, joka ei saa asumistukea. Yhteisellä pienellä budjetilla mennään ja jos tulee isompaa menoa niin vastaan niistä. Mitään perintöjä ei olla kumpikaan saatu.

Yhteinen pieni budjetti ja silti voit itse laittaa jopa 1500€ kuukaudessa säästöön? WTF

Vierailija
352/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla sinkkuna ei kovin paljon jää säästöön. Toisaalta kivaakin on ollut, erilaiset reissut, ja illanistujaiset. Ei niitä rahoja hautaankaan saa.

Itsekin pääkaupunkiseudulla sinkkuna. Nettopalkka 2040 e/kk, josta säästän 700 - 800 e joka kuukausi, mikä on mielestäni ihan hyvin. Mutta mulla ei olekaan paljoa menoja tai maksullisia harrastuksia... olen priorisoinut näin.

Asun vuokralla 670 e/kk. Vuokranantaja ei ole korottanut kertaakaan vuokraa ja tämä vuokra on paljon vähemmän kuin mitä voisi nykyään pyytää. Liikun lähinnä pyörällä (huollatus liikkeessä kerran vuodessa), välillä bussilla tai junalla AB-vyöhykkeellä. Autoa minulla ei ole.

En harrasta tällä hetkellä mitään, mikä maksaisi säännöllisesti jotain. Työpaikan kuntosalia voin käyttää ilmaiseksi, keskuspuistossa lenkkeillä ja kotona mulla on voimistelurenkaat ja joogamatto. Näiden lisäksi harrastan sitten esimerkiksi musiikinkuuntelua ja erilaisten artikkeleiden lukemista.

Välillä (~kerran vuodessa) käyn matkoilla, eli vuositasolla myös käytän noita säästöjä joskus. Treffeillä tai jos kavereita näkee vaikka kahvilassa, ei kulu paljon rahaa, kun ostan yleensä vain jotakin pientä syötävää tai juotavaa. Harvemmin käyn missään tapahtumissa, teattereissa tai elokuvissa... yhteensä ehkä 2 kertaa vuodessa.

Ruokaan mulla menee noin 300 kuussa. Ruokakaupassa ostan mitä haluan. Muuten en shoppaile lähes koskaan. Uusia vaatteita ostan vain, kun on pakko, koska en tykkää kaupoissa pyörimisestä tai vaatteiden sovittamisesta. Pari kertaa vuodessa saatan tilata netistä esim. jotain kasvovoidetta, seerumeita, kampaamoshampoota, lisäravinteita tai mitä nyt ikinä tarvitsee. Viimeisimpänä säkin multaa viherkasveille ja paistinpannun :D Kampaajalla käyn 2 kertaa vuodessa.

Tähän kun pystyisi itekin.

Vierailija
353/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600€ tähän mennessä. Olen opiskelija ja koitan säästää tuloistani oikomishoitoa varten.

Vierailija
354/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin vasta viime kesänä säästämään työttömänä nyt 5000e säästössä.

Vierailija
355/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymppitonni, olen 40v.

Vierailija
356/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootas kun katon veryttelyhoosun taskusta...Näättäs olovan eoro seetkytä senttiä. Nyt kun paan ne tuohon uunin kulumalle, niin siinä ne on siästössä muutaman päevän.

1,70 euroa, on siis vastaukseni.

Vierailija
357/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinulla sitten menee rahaa :)? Ja paljonko nettotulosi ovat?

Ehkä elämäni kuulostaa monista tylsältä tai karulta, mutta en osaa oikein muullakaan tavalla elää. En tiedä, mihin ihmiset yleensä kuluttavat rahaa? Saan aika paljon iloa rahan säästämisestä ja ehkä sitten joskus vähän myöhemmin, jos elämäntilanne muuttuu tai ostan asunnon, pystyn teettämään siellä tarvittavia remontteja ja tekemään hankintoja. Tai sitten jos jään ikisinkuksi, voin eläköityä jonnekin edulliseen maahan ja elää siellä osittain vaikkapa vuokratuloilla.

Vierailija
358/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 260 000€ sijoituksissa ja rahana. Säästetty reilun 20 vuoden työuran aikana. 

Vierailija
359/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinulla sitten menee rahaa :)? Ja paljonko nettotulosi ovat?

Ehkä elämäni kuulostaa monista tylsältä tai karulta, mutta en osaa oikein muullakaan tavalla elää. En tiedä, mihin ihmiset yleensä kuluttavat rahaa? Saan aika paljon iloa rahan säästämisestä ja ehkä sitten joskus vähän myöhemmin, jos elämäntilanne muuttuu tai ostan asunnon, pystyn teettämään siellä tarvittavia remontteja ja tekemään hankintoja. Tai sitten jos jään ikisinkuksi, voin eläköityä jonnekin edulliseen maahan ja elää siellä osittain vaikkapa vuokratuloilla.

Mietinkin tässä, eron jälkeen muutin yksin ja vuokra on korkeampi kun asunto piti etsiä pakon edessä 800€. Lisäksi bussilippu, muutama liikuntaharrastus. Sinkkuna olen matkustanut enemmän, osallistunut moniin tapahtumiin. Kohtuudella kosmetiikkaan, vaatteisiin, lounaisiin, ravintoloihin eli ruoka+ alkoholi. Kummilasten lahjat, polttarit, yo-lahja. Ruoka on varmasti se josta jatkossa on pakko säästää mm vähentää lounaita. Parisuhteessa meni vähemmän rahaa. Silloin tuli vietettyä lauantai-illat lähinnä kotona.

Vierailija
360/582 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on mennyt sekaisin sanat säästöt ja nettovarallisuus.

Palstan aktiivien alhainen ikä ja koulutustaso puskevat taas selvästi läpi.

Näin minäkin epäilen.

Nettovarallisuus täällä tällä hetkellä noin 250 keur, Sijoituksissa noin 125 keur, rahaa noin 3 keur.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän