Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?

Vierailija
29.06.2015 |

Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.

Kommentit (582)

Vierailija
261/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 000 sijoitettuna, 7000 tilillä ja puolikas 370 000 e asunnosta, 2v päästä maksettu pois (ei kannata nollakorkojen aikana nopeuttaa). 38v.

Ajateltiin ostaa sijoituspurjevene (halpa pienehkö on jo, se myydään pois) ensi keväänä miehen kanssa. Osa ajasta purjehditaan itse, osa vuokrataan.

Vierailija
262/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä 20 te ja sijoituksissa 10 te. Lapset on nyt tosin tulossa teini-ikään joten varaudun kyllä siihen, ettei jatkossa sää senttiäkään lisää säästöön. Eikä välttämättä tarvitsekaan. N39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

reilu 100 000 säästöjä,ei velkaa eikä lapsia...eikä tule.tavoitteena eläkkeelle reilu 50v.

M46

Miten meinaat saada tuon rahan riittämään? Moneksiko vuodeksi?

Onhan tuossa vielä 5-10 vuotta aikaa kerryttää lisää. Plus korkoa korolle-efekti. t. eri

Totta. Mitä vain olen seurannut niitä, jotka haluavat aikaisin jäädä pois työelämästä, niin monesti tavoitteet ovat siellä jossain 500 000 - 1 milj. eurossa. Sitä vaan aattelin, että jos vaikkapa 55 v. jää pois töistä, ja virallinen eläkeikä alkaa 65 v., niin 200 000 e olisi kuukautta 10 vuoden ajan kohti vasta noin 1666 euroa... 

Tuotolla eletään, ei pääomalla. Pienellä elintasolla riittää vaikka neljännesmiljoona tuottamaan riittävän kuukausivirran.

Vierailija
264/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1,6 miljoonaa osakkeissa ja rahastoissa, velaton omakotitalo ja käteistä tilillä 110000 kun myin vähän osakkeita.

N52, olen elänyt pääomatuloilla jo vuosia

Vierailija
265/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

reilu 100 000 säästöjä,ei velkaa eikä lapsia...eikä tule.tavoitteena eläkkeelle reilu 50v.

M46

Miten meinaat saada tuon rahan riittämään? Moneksiko vuodeksi?

Onhan tuossa vielä 5-10 vuotta aikaa kerryttää lisää. Plus korkoa korolle-efekti. t. eri

Totta. Mitä vain olen seurannut niitä, jotka haluavat aikaisin jäädä pois työelämästä, niin monesti tavoitteet ovat siellä jossain 500 000 - 1 milj. eurossa. Sitä vaan aattelin, että jos vaikkapa 55 v. jää pois töistä, ja virallinen eläkeikä alkaa 65 v., niin 200 000 e olisi kuukautta 10 vuoden ajan kohti vasta noin 1666 euroa... 

Tuotolla eletään, ei pääomalla. Pienellä elintasolla riittää vaikka neljännesmiljoona tuottamaan riittävän kuukausivirran.

Henkilö puhui säästöistä, ei sijoituksista. En kyllä itse uskaltaisi jäädä kymmeneksi vuodeksi tyhjän päälle 250 000 e sijoituksillakaan. Jos otetaan vaikka oletus pörssisijoituksista ja 7 % vuosituotto, olisi se 17500 e/v bruttona, miinus vielä verot. Hyvähän se on, jos tuo riittää. Tuolla aikajänteellä on kuitenkin kaikenlaisia riskejä pörssilaskuista ym., sairausriskit jne. Yhteiskunta voi pakottaa töihin, jos meinaa työttömyysrahaa saada. Eläke tulee vasta myöhemmin.

Vierailija
266/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten rahaa voi jäädä säästöönkin????

Ei senttiäkään, kaikki menee mikä tulee. Asuntolainaan, ruokaan, sähköön, veteen, muihin laskuihin, autoon, vaatteisiin jne. Tupakkaan ja alkoholiin ei mene yhtään.

Terv.2 murkkuikäisen äiti pk-seudulta jonka puoliso ansaitsee jonkin verran yli sen keskiverron ja itse taas alle sen.

Monissa perheissä on  tuollainen elämänvaihe, kun murkut lähtevät omilleen ja lainakin vähenee, niin teillä alkaa yllättävän helposti jäädä rahaa säästöön.

Vierailija
267/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin hassua, että ihmiset laskee rahastot yms. tähän mukaan, mutta asuntolainan maksaminen koetaan kulueränä. Esimerkiksi moni täällä sanoo, että ei jää euroakaan käteen asuntolainan ja laskujen jälkeen. Asuntolainan maksaminen hyvällä alueella on passiivista säästämistä!

Itsellä on hieman alle 10k sijoituksissa, tilillä 3,5k. Ei paljoa, mutta jos myisin Helsingin kantakaupungista kolmioni, niin loppulainan maksun jälkeen minulla olisikin arviolta 350k ”säästössä.”

Vierailija
268/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on jotenkin hassua, että ihmiset laskee rahastot yms. tähän mukaan, mutta asuntolainan maksaminen koetaan kulueränä. Esimerkiksi moni täällä sanoo, että ei jää euroakaan käteen asuntolainan ja laskujen jälkeen. Asuntolainan maksaminen hyvällä alueella on passiivista säästämistä!

Itsellä on hieman alle 10k sijoituksissa, tilillä 3,5k. Ei paljoa, mutta jos myisin Helsingin kantakaupungista kolmioni, niin loppulainan maksun jälkeen minulla olisikin arviolta 350k ”säästössä.”

Mutta yhä senkin jälkeen on asuttava jossakin. Eli sidottava pääomaa uudelleen seiniin tai vuokrata asunto, jolloin kulut korkeammat.

Vierailija
269/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä 38 000€. Ja rivitalokolmio, mikä menossa kohta myyntiin.

Vierailija
270/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Asunto on nimenomaan kuluerä. Mitä enemmän sinulla on pääomaa sidottuna seiniin, sitä vähemmän sinulla on säästöjä ja sijoituksia. Asunnon kuvitteellista arvonnousua ei voi realisoida muuten kuin myymällä ja muuttamalla (halvempaan?)

Tässä korkoympäristössä ei ole mitään järkeä maksaa asuntolainaa.

Vierailija
271/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä säästötilillä 317 e. Tavoitteena olisi n. 10 000 ensi alkuun ja oman talon ostaminen myös. Mielestäni 2000e on jo hyvä hätävara esim sairaalakuluihin 😊 Tuo 10 000 on sellainen summa jolla on tarkoitus toteuttaa harrastejuttuja ja myös 20 000 pitäisi saada säästettyä omaa taloa varten 😊

Säästäminen pääsi nyt vauhtiin kun päätin siirtää joka kk säästöön ainakin 100e 😊

Vierailija
272/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienitalomaalta kirjoitti:

Tällä hetkellä säästötilillä 317 e. Tavoitteena olisi n. 10 000 ensi alkuun ja oman talon ostaminen myös. Mielestäni 2000e on jo hyvä hätävara esim sairaalakuluihin 😊 Tuo 10 000 on sellainen summa jolla on tarkoitus toteuttaa harrastejuttuja ja myös 20 000 pitäisi saada säästettyä omaa taloa varten 😊

Säästäminen pääsi nyt vauhtiin kun päätin siirtää joka kk säästöön ainakin 100e 😊

Ootko laskenut kuinka monta vuotta pitää säästää 30 000 euroon tuolla vauhdilla?

Vierailija
273/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla sinkkuna ei kovin paljon jää säästöön. Toisaalta kivaakin on ollut, erilaiset reissut, ja illanistujaiset. Ei niitä rahoja hautaankaan saa.

Vierailija
274/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 1,6 miljoonaa osakkeissa ja rahastoissa, velaton omakotitalo ja käteistä tilillä 110000 kun myin vähän osakkeita.

N52, olen elänyt pääomatuloilla jo vuosia

Ihan mielenkiinnosta, oletko perinyt rahat vai miten?

Vierailija
275/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä on piirun yli tonni. Omaisuutta on toki enemmän, osakkeita 3,5 tonnia ja realisoitava asunto josta jäisi lainanmaksun jälkeen ehkä 50 000 euroa. Ei ole tosin tarkoitus myydä ainakaan ihan näillä näkymin.

Vierailija
276/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä on rahaa tosi vähän.

Minulla on muutama tili. Olen laskenut pakolliset kulut vuodessa ja sen olen jakanut 12.

Lisäksi laitan 30 euroa kk lääkärikuluihin. Viime vuonna lääkäri= ja lääkekulut olivat alle 100 euroa. Eli ko tilillä on extrarahaa. Mutta en pidä tilillä yli 1000 e laskujen jälkeen.

Kuun alussa maksan yhtiövastikkeen ja asuntolainan, ruokarahaa jätän 800 euroa ja puskuria 1000 euroa.

Kuun lopussa teen ylimääräisen lainanlyhennyksen niin, että tilille jää puskuri 1000 euroa.

Nyt Koronan vuoksi olen lomautettuna. Maksan nyt vain peruslyhennyksen.

Lainaa on jäljellä alle 100 000 e.

Vierailija
277/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pari tonnia ja Caymansaarilla parisataa miljoonaa.

Vierailija
278/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuollaisessa säästämisessä on? Ei niitä rahoja mukaan saa kun kuolema korjaa. Eikö niistä rahoista kannattaisi nauttia kun siihen on mahdollisuus. Kerran täällä vain ollaan.

Se järki, ettei tarvitse kituuttaa läpi elämäänsä, vaan voi matkustella, asua huolettomammin, harrastaa (tällä hetkellä minulla ei ole varaa sellaiseen). Nauttia tämän elämän aikana, eikä kituuttaa kädestä suuhun vielä eläkkeelläkin. Jotkut ovat toki lyhytnäköisempiä eivätkä ole edes kiinnostuneet kohottamaan elintasoaan.

Vierailija
279/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunnossa kiinni 70k€ ja säästössä/osakkeissa 36k€. Olen 24-27 vuotias ja asun vielä vanhempien luona (maksan vuokraa) jolloin saan helposti vuosittain kasvatettua varallisuuttani +25k€. Ihmiset ihmettelee miten muut saa säästöön kun eivät osaa suunnitella omaa talouttaan. Ei kaikkien pidä muuttaa 18v valtion maksamaan vuokra-asuntoon tai ottaa pikavippejä ostaakseen asioita joita ei tarvitse. Näissä asioissa on turha syytellä ketään vaan yleensä on aika katsoa itseään peiliin jos eläminen on mallia kädestä suuhun.

Ainakin itse päätin lykätä itsenäistymistä, jotta saisin parannettua roimasti omaa taloudellista tilannettani. Lähiaikoina kun muutan niin minua odottaa todella hyvä ja isokokoinen ensiasunto ja säästöillä voin ostaa juuri niitä huonekaluja mitä tahdon.

Tämä toimintatapa ei todellakaan kylläkään toimi jokaiselle. Tämän ikäisenä alkaa elämä ja kehitys jumittaa ja tuntuu tyhjältä kunnes pääsen sinne omaan asuntooni.

Vierailija
280/582 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rlrlrl kirjoitti:

Sijoitusasunnossa kiinni 70k€ ja säästössä/osakkeissa 36k€. Olen 24-27 vuotias ja asun vielä vanhempien luona (maksan vuokraa) jolloin saan helposti vuosittain kasvatettua varallisuuttani +25k€. Ihmiset ihmettelee miten muut saa säästöön kun eivät osaa suunnitella omaa talouttaan. Ei kaikkien pidä muuttaa 18v valtion maksamaan vuokra-asuntoon tai ottaa pikavippejä ostaakseen asioita joita ei tarvitse. Näissä asioissa on turha syytellä ketään vaan yleensä on aika katsoa itseään peiliin jos eläminen on mallia kädestä suuhun.

Ainakin itse päätin lykätä itsenäistymistä, jotta saisin parannettua roimasti omaa taloudellista tilannettani. Lähiaikoina kun muutan niin minua odottaa todella hyvä ja isokokoinen ensiasunto ja säästöillä voin ostaa juuri niitä huonekaluja mitä tahdon.

Tämä toimintatapa ei todellakaan kylläkään toimi jokaiselle. Tämän ikäisenä alkaa elämä ja kehitys jumittaa ja tuntuu tyhjältä kunnes pääsen sinne omaan asuntooni.

Oletko aikamatkaaja kun olet yhtäaikaa 24-27 vuotias? Vai onko nyt kysymyksessä Heisenbergin epätarkkuusperiaatteen laajempi tulkinta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä