Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?
Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.
Kommentit (582)
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä tuollaisessa säästämisessä on? Ei niitä rahoja mukaan saa kun kuolema korjaa. Eikö niistä rahoista kannattaisi nauttia kun siihen on mahdollisuus. Kerran täällä vain ollaan.
Ei se ole "nauttimisesta" pois. Ja pääomia ei tuhota, paitsi viimeisessä hädässä, Näin se pääoma jää sukuun ja he voivat elää helpompaa elämää, pitää huota pääomasta ja kasvattaa sitä entisestään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä tuollaisessa säästämisessä on? Ei niitä rahoja mukaan saa kun kuolema korjaa. Eikö niistä rahoista kannattaisi nauttia kun siihen on mahdollisuus. Kerran täällä vain ollaan.
Ei se ole "nauttimisesta" pois. Ja pääomia ei tuhota, paitsi viimeisessä hädässä, Näin se pääoma jää sukuun ja he voivat elää helpompaa elämää, pitää huota pääomasta ja kasvattaa sitä entisestään....
Hankkikoot itse omat rahansa. Itse minäkin olen kaiken omalla työlläni tienannut ja aion sen myös käyttää ja nauttia työni tuloksista. Optimitilanteessa perintö on tasan nolla ja toivon että vanhempani ja muut sukulaiset ajattelevat samoin eivätkä jätä minulle mitään vaan nauttivat elämästä.
reilu 100 000 säästöjä,ei velkaa eikä lapsia...eikä tule.tavoitteena eläkkeelle reilu 50v.
M46
Kuusinumeroinen luku. Ei ala ykkösellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikoot itse omat rahansa. Itse minäkin olen kaiken omalla työlläni tienannut ja aion sen myös käyttää ja nauttia työni tuloksista. Optimitilanteessa perintö on tasan nolla ja toivon että vanhempani ja muut sukulaiset ajattelevat samoin eivätkä jätä minulle mitään vaan nauttivat elämästä.
Minunpa ei tarvitse tehdä töitä rahojeni eteen vaan tuo pääoma tekee työn puolestani. Näin voin nauttia elämästä vielä enemmän, kun ei ole huolta töiden menettämisestä, tulojen pienenemisistä yms. Jälleen pääomiin ei kosketa, vaan niillä tuotoilla eletään ja nautitaan. Ylimääräiset laitetaan takaisin pääomaan.
Vierailija kirjoitti:
No, jotkut nauttivat rahoista nimenomaan sijoittamalla niitä. Sijoittaminen tuo siis joillekin, kuten minulle, nautintoa. Sinä ehkä saat nautintoa kuluttamisesta, minä sijoittamisesta. Ja olen vanhemmiltani saanut, ja samaa perinnettä tulen jatkamaan. Eli lapseni saakoot minulta.
Säästötileillä yhteensä 90000€ ja osakkeissa/rahastoissa noin 20000€. Tällä hetkellä asun vuokralla, että asuntoon iso osa säästöistä menee kunhan hyvä löytyy.
N29
Vierailija kirjoitti:
reilu 100 000 säästöjä,ei velkaa eikä lapsia...eikä tule.tavoitteena eläkkeelle reilu 50v.
M46
Miten meinaat saada tuon rahan riittämään? Moneksiko vuodeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Onhan tuossa vielä 5-10 vuotta aikaa kerryttää lisää. Plus korkoa korolle-efekti. t. eri
Nyt vain reilu kolme tonnia. Vuoden loppuun mennessä reilu kymppitonni, 600 euroa kuussa laitan säästöön.
Te ketkä olette säästäneet kaikki viikorahanne 8-vuotiaasta asti: hankkikaa elämä! Te ketkä olette saaneet "pesämunan" ja säästätte kaiken: hankkikaa (oma) elämä! Ja muutkin kitupiikit tehkää em.
Terv. keskitulo, 10 k€ sijoitettuna, loput sijoitettu elämiseen, 30 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Onhan tuossa vielä 5-10 vuotta aikaa kerryttää lisää. Plus korkoa korolle-efekti. t. eri
Totta. Mitä vain olen seurannut niitä, jotka haluavat aikaisin jäädä pois työelämästä, niin monesti tavoitteet ovat siellä jossain 500 000 - 1 milj. eurossa. Sitä vaan aattelin, että jos vaikkapa 55 v. jää pois töistä, ja virallinen eläkeikä alkaa 65 v., niin 200 000 e olisi kuukautta 10 vuoden ajan kohti vasta noin 1666 euroa...
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä olette säästäneet kaikki viikorahanne 8-vuotiaasta asti: hankkikaa elämä! Te ketkä olette saaneet "pesämunan" ja säästätte kaiken: hankkikaa (oma) elämä! Ja muutkin kitupiikit tehkää em.
Sinun tapasi elää on ainoa oikea tapa, vain koska se on sinun tapasi? Eipä siinä, kyllä kuluttajia tarvitaan. Jatka vain.
Olen 33-vuotias ja säästöä 18000.... ihan kivasti siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Häh, kun itse mietin, voinko jäädä pois töistä kun omaisuus noin miljoona euroa... Satatonnia miten se riittää reilut 10v? (Eläkeikä miinus 50v)? Ja onpa sitten kivaa olla persaukinen, kun jää eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kumma käsitys joillakin että Elämä == kuluttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Totta. Mitä vain olen seurannut niitä, jotka haluavat aikaisin jäädä pois työelämästä, niin monesti tavoitteet ovat siellä jossain 500 000 - 1 milj. eurossa. Sitä vaan aattelin, että jos vaikkapa 55 v. jää pois töistä, ja virallinen eläkeikä alkaa 65 v., niin 200 000 e olisi kuukautta 10 vuoden ajan kohti vasta noin 1666 euroa...
Tämä on juuri se mitä useimmat tossunkuluttajat eivät ymmärrä. Miljoona euroa osakkeissa tuottaa keskimäärin helposti 40te/vuosi. Voit nostaa tuon 40te joka vuosi ja pääoma ei vähene ollenkaan.
Netto-omaisuus noin 200te, ei lainoja. Vuokra-asunto tosin (vielä). M38
Minulla on ainakin erikseen puskurirahasto, asp-tili ja sitten säästötili esim. matkustamista varten. Jos sairastuu tai muuta, pitää olla säästöjä.