Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?

Vierailija
29.06.2015 |

Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.

Kommentit (582)

Vierailija
201/582 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku kohta kysyy, että minkä ikäinen olet, ja missä kunnassa minkä kadun varrella asut.

Vierailija
202/582 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Luottokorttivelkaa 3000 e. En osaa säästää, kaikki mikä tulee, menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/582 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjen määrähän riippuu täysin iästä. Mulla on nyt 39-vuotiaana säästöjä noin 177 000 e.

Vierailija
204/582 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten rahaa voi jäädä säästöönkin????

Ei senttiäkään, kaikki menee mikä tulee. Asuntolainaan, ruokaan, sähköön, veteen, muihin laskuihin, autoon, vaatteisiin jne. Tupakkaan ja alkoholiin ei mene yhtään.

Terv.2 murkkuikäisen äiti pk-seudulta jonka puoliso ansaitsee jonkin verran yli sen keskiverron ja itse taas alle sen.

Itse olen mitoittanut elämäni sellaiseksi, että rahaa jää säästöön. Ts. asuminen, omaisuus ja kaikki muukin valittu niin, että eivät aiheuta erityisemmin kuluja. Ei autoa eikä lapsia, koska en halua/tarvitse ja ne ovat useinkin aika rahasyöppöjä.

Vierailija
205/582 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1650 € tarkalleen säästötilillä tällä hetkellä.

N26

Vierailija
206/582 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 24, ja mulla on säästöjä "vain" n. 3 500 €, mutta mulle se on suuri summa, joka on muodostunut monen vuoden säästämisestä. Olen työtön ja asun yksn.

Te joilla on useita kymmeniäkin tuhansia, mitä varten säästätte? Onhan se kiva, jos tilillä (tai missä pitääkään) on iso summa rahaa, mutta siitä ei ole hyötyä käyttämättömänä. Itsekään en oikeastaan tiedä, mitä varten säästän. Tuntisin oloni turvattomaksi, jos rahaa menisi enemmän kuin tulisi, joten koen tarvetta säästää, vaikka ei välttämättä tarvitsisi. Säästössä oleva summa on mulla kuitenkin niin iso, etten voi sanoa rahojen olevan pelkästään pahaa päivää varten.

Onko muillakin tällaisia "turhia" säästöjä, vai onko kaikilla oikeasti jotain suunnitelmia rahoille?

Säästöt eivät mielestäni tarvitse mitään erityistä kohdetta. Mulle on selvää, että säästän sen osan, joka jää käyttämättä, ja pyrin yleiseen säästeliäisyyteen. En voi tietää, mihin mulla on 20-30 vuoden kuluttua tarve käyttää rahoja. Mutta yksi luonnollinen kohde varmasti on oma asunto kivalta alueelta. Olisi ehkä myös kiva lopettaa työnteko ennen eläkeikää tai ainakin vähentää sitä. Säästöt ovat pääomaa, jota voi käyttää sitten kun tarve tulee. Ei ole mitään syytä väkisin käyttää rahoja, jos en keksi niille nyt järkevää käyttöä.

Vierailija
207/582 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 euro patjan välissä.

Vierailija
208/582 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästössä? Onko se jotain syömistä

Se on jotain mitä kannattaa tehdä viimeistään siinä vaiheessa, kun äiti ja isi lopettavat menojesi maksamisen.

Vierailija
209/582 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:53"]Parikymmentätuhatta ja ikää 20 :)

Miten oot saanut noin paljon säästöön?

Isi ja äiti...

Vierailija
210/582 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:16"]Miten ihmeessä teillä on noin suuria summia säästössä?? Meillä miehen kanssa yht. 2 000€ ja olemme jo 30v. Omaa asuntoakaan ei vielä ole. Apua.

toiset ei vaan osaa käyttää rahaa saati sijoittaa ja säästää

Surullista miten täällä otetaan itselle kunnia saaduista perinnöistä tai jos äiti ja isi ovat sponssanneet =(

Ei se sinusta tee hyvää rahan sijoittajaa tai säästäjää jos olet saanut rahaa.

Vierailija
211/582 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 150000 euroa, M, ikää 26v.

Vierailija
212/582 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000e. 22v nainen

Vierailija
213/582 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 5 000 euroa. Tämänvuotinen asunnonvaihto remontteineen ja kesälomamatka veivät säästöt melkein kokonaan, mutta muutaman kuukauden ajan olen taas voinut laittaa 500 e palkasta sivuun ja samaa tahtia on tarkoitus pitää yllä niin kauan palkka juoksee ja elämiseen kuluu sen verran rahaa kuin nytkin.

Vierailija
214/582 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30000 euroa rahana.

Sitten jotain rahastoja sekä okt.

Vierailija
215/582 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin äsken tsekkasin. 140 000 näytti olevan

Vierailija
216/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 000 säästöjä, asuntolainaa 90 000. Talon arvo noin 300 000 (Se omistetaan puoliksi)

Vierailija
217/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä 2000 ja rahastossa 500. 39-v työtön

Vierailija
218/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas paljonko mä/me voitais teistä säästää? Säästöjä ei meinaan ole yhtään. Ikää 40+, 2 lasta. Yhteenlasketut nettotulot kuussa 4200€. Asuntolainaa 180000€. Laina+luottokortit+kulutusluotot kuussa 1250€. Ruokakauppaan menee helposti 500€ vkossa, viinit ja kukat mukana. Eli tykätään elää nyt hyvää elämää, siksi ei jää säästöön. Paljonko pitäisi jäädä?

Ihan ensin lopetatte kulutusluottojen ottamisen. Ne on täyttä huijausta, kalliiksi tulee. Tiedättekö millaiset korot niissä on?

Jo 200 € kuussa säästöön ja rahastoihin tekee jo vuodessa mukavan summan. Ja kun jatkuvasti säästää vähän, ja antaa niiden olla, niin ajattelepa kuinka paljon 10 vuodessa kertyy. Säästäminen on pitkäjänteistä hommaa, rutiini. Mukavaa elämää voi elää vaikka kuluttaisi kuukaudessa pari vinkkupulloa vähemmän tai ostaa kalliin kukkakimpun sijaan kestävämmän orkidean.

Vierailija
219/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas paljonko mä/me voitais teistä säästää? Säästöjä ei meinaan ole yhtään. Ikää 40+, 2 lasta. Yhteenlasketut nettotulot kuussa 4200€. Asuntolainaa 180000€. Laina+luottokortit+kulutusluotot kuussa 1250€. Ruokakauppaan menee helposti 500€ vkossa, viinit ja kukat mukana. Eli tykätään elää nyt hyvää elämää, siksi ei jää säästöön. Paljonko pitäisi jäädä?

Ihan ensin lopetatte kulutusluottojen ottamisen. Ne on täyttä huijausta, kalliiksi tulee. Tiedättekö millaiset korot niissä on?

Jo 200 € kuussa säästöön ja rahastoihin tekee jo vuodessa mukavan summan. Ja kun jatkuvasti säästää vähän, ja antaa niiden olla, niin ajattelepa kuinka paljon 10 vuodessa kertyy. Säästäminen on pitkäjänteistä hommaa, rutiini. Mukavaa elämää voi elää vaikka kuluttaisi kuukaudessa pari vinkkupulloa vähemmän tai ostaa kalliin kukkakimpun sijaan kestävämmän orkidean.

Lisään vielä, että mekin olemme 40+, kolme lasta. Tykätään viinistä ja kukista. Yhteiset nettotulot noin 6000 ( ei mitään kroisoksia kumminkaan, vaan järkevää rahankäyttöä). Talolainaa jäljellä vähän alle 100 000. Säästöjä tileillä ehkä 20 000. Eri rahastoissa noin 60 000, osakkeissa 20 000. Ja lapsilla rahastoissa noin 10 000/lapsi (synttäri- ja joululahjoiksi, kaiken roinan sijaan saatuja).

Vierailija
220/582 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 24, ja mulla on säästöjä "vain" n. 3 500 €, mutta mulle se on suuri summa, joka on muodostunut monen vuoden säästämisestä. Olen työtön ja asun yksn.

Te joilla on useita kymmeniäkin tuhansia, mitä varten säästätte? Onhan se kiva, jos tilillä (tai missä pitääkään) on iso summa rahaa, mutta siitä ei ole hyötyä käyttämättömänä. Itsekään en oikeastaan tiedä, mitä varten säästän. Tuntisin oloni turvattomaksi, jos rahaa menisi enemmän kuin tulisi, joten koen tarvetta säästää, vaikka ei välttämättä tarvitsisi. Säästössä oleva summa on mulla kuitenkin niin iso, etten voi sanoa rahojen olevan pelkästään pahaa päivää varten.

Onko muillakin tällaisia "turhia" säästöjä, vai onko kaikilla oikeasti jotain suunnitelmia rahoille?

Vastaan vaikka viesti on vuodelta 2015. Ei 3500 ole iso raha, se on juuri hyvä puskuriksi vaikka pienituloisellekin. Jos jonin kone tms hajoaa tai tarvitsee jotain, on aina rahaa. Se on turvallisuusraha.

Itse olen jo yli 50- vuotias ja tuon turvallisuusrahan tarve on kokoajan suurempi. Pitää olla vähintään 15t€ puskurissa. Ei ole ongelmaa, koska sitä rahaa meille kertyy ihan itsestään, kun on hyvät tulot ja pienet menot. Kyllä käytetäänkin tätä rahaa esim matkusteluun tai auton ostoon, mutta se on taas pian koossa.

Tämä on tarttunut lapsiinkin. Heilläkin on 10t€ vararahadtoa, että pystyy rauhassa opiskelemaan. Eivät siis tuhlaile, vaikka ovat nuoria ja pienituloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi